Azért ne ringasd illúziókba, hogy 4 óra alatt kész lesz.:)
Az sem mindegy hogy I, vagy II. Meg hogy auto, vagy manual klímás. Ha szivárgás miatt kell cserélni, akkor illik kivenni és jó alaposan kimosni a fűtőboxot. Plusz annak meg is kell száradnia.
Meg ha már szét van borítva az autó, akkor célszerű mindent megtakarítani, de legalább a levegőcsöveket. De ez már ízlés kérdése.
Meg bármi nem várt esemény bekövetkezhet. Nekem anno az okozott plusz munkát, hogy mikor újkorában beszerelték a riasztót(az eladó márkaszervizben), akkor átfűzték a vezetékeket valahol, ahol nem kellett volna. Ki kellett kötnöm mindent, majd vissza.
Az nagyon jó tanács hogy próbálja bele a csövet. Meg addig ne is kezdje belül összerakni, amíg a cső nincs fixen a helyén.
A duda a kormányon van. tehát a pattintós megoldás lesz.
Csak nagyon nincs kedvem hozzá fogni.
Valakinek nincs elfekvőben egy gyári rádiója, ami működik, de már nem tart rá igényt? az enyém kezd kihalni és ha már szétszedem, akkor ki is cserélném.
És ezzel a légszűrőház kérdéssel vagyok még megáldva.
Én unixosat vettem (most majd jön a hurrogás) nekem nem csavaros volt hanem patintós a füle.
De így kedvezménnyel nekem olcsó volt és így belegondolva megérte mostanába hogy hidegek voltak 10fok is kint felénél felejebb nem kellet venni soha. Nagyon jól adja a meleget aztán hogy meddig birja passz de ugy vagyok vele 5 évet biztos el megy:D
Duda a kormány közepén, vagy az indexkar végén van? Ha előbbi akkor hátulról - kormányt 90 fokkal elfordítva - kis lyukon csavarhúzóval benyúlva egy rugós fém keretet kell elfeszíteni és kiugrik az az oldal. Ugyanígy a másik oldalon.
Ha utóbbi, akkor (talán 30-as) torx csavarok fogják szintén ezekben a lyukakban.
Légzsákcsatikat óvatosan ki kell pattintani, majd a kormányt szintén egy torx csavar fogja. Érdemes megjelölni, hogy majd ugyanoda rakd vissza a kormányt a ricnis tengelyen. Visszarakásnál csavarra menetrögzítő ajánlott!
Ha valakinek van ábrája késői Xsara1 utastéri, illetve motortéri biztosítéktábláról, akkor kérem szépen, hogy ossza meg velem.
Sajnos a neten sem találtam ilyet.
Az autó 2000 januári, és a hozzá adott kezelési leírásban még a régi utastéri biztosítéktáblát mutatja, ugyanígy a motortéri biztosítéktábla is teljesen más. Ebben már nem a szürke színű 30 biztosítékot fogadó utastéri biztosítékdoboz van, hanem a fekete, 28 biztosítékot fogadó.
Köszönöm előre is, ha valakinek van ilyen, és megosztja.
Igazán nincs mit, nekem sem az első keresésre lettek meg ezek a hozzászólások. A "jeladó" keresőszóra jött elő sok-sok egyéb másfajta jeladós hozzászólás között. Nem akarom elvenni a kedved az autószereléstől, de ha nem gyakran szerelsz autót, akkor véleményem szerint ne ez legyen az első szerelős projekted. Mint az egyik linkelt hozzászólásban szerepel, lehet vele gond. Persze nem feltétlenül kell vele márkaszervizbe menni, kivéve, ha ez neked valami miatt fontos. Leginkább a szerelő hozzáállásán múlik, hogy kerül-e benzin a kárpitra, aminek a szaga aztán elég sokáig érződik ...
Én most csináltam a fűtőradiátor cserét én 11 kor kezdtem hozzá és 3 kor a kész volt a kocsi jó mondjuk én másdojára csináltam és már többször cseréltem benne műszar fal égőt (mivel kettő van a családba). Elsőt már vagy 5 éve csináltam akkor azt modntam nem válaolm be mégegyszer de most azt mondom nem olyan gáz ez a feladat.
A klíma résztől én is féltem de azt meg se piszkáltam űgy ki jött az egész.
Az a lényeg hogy mikor kint van a műszer fal és leszedted a fűtsé box csavarjét is motortérbe 2 csarvar utánna bent lesz két csavar a én arany színhez tudom hosnlítani 10 kulcsal tudod oldani azt kiszeded, (kiracsnissal el se mozdítanod a klíma rész).
és még van egy torx fejű lemez csavar de az nagyon látszó helyen van ez elején azt leszed és kijön az egész.
Én mondjuk a kormány tartót is kicsaroztam szét csúszott először megiettem de így sokkal könyebb volt rendezkedni bent és nem nehéz vissza tenni mert akormány zár miatt nem tud elmozdolni a kormány tengelyed a kerek miatt meg az első tengely nem tud az csak simán csúszik egybe.
Amivel viszont szívtam olcsó radiátort vettem és nem stimelt az a becsúszos tengely hosszabb volt a cső rajta és nem tudodtt rászorulni az a kis kampó, és az átmérő se volt jó.
Így sajan barkácsolni kellet rajta lecsizsolni belőlle és tömítéseket próbálgatni.
Én azt tudom ajánlani mielőtt bele rakod próbáld bele a csövet hoyg teejsen jól bele megy e mert nagy szívás lehet.
Használtam a keresőt. Köszönöm. Szóval jól értem, hogy nem kell a klíma egységet szétszedni, mert külön kijön a fűtő és hűtő rész? Kormányról a légzsákot hogy szedem le?
Legfontosabb. Van valakinek elfekvőbe légszűrő háza a bal első sárvédőbe? enyém széttört és kéne ha értelmes áron van.
Látom épp nekem kedvező téma van. Sajnos nekem is aktuális a fűtő radiátor csere. Kérdés, hogy mennyire kell szét bontani a műszerfalat? Ki kell bontani mindent, vagy elég valahogy alulról kibányászni? Klíma egységet meg kell bontani?
Másik kérdés, hogy van-e valakinek egy légszűrő háza ami a sárvédőben van. Sajnos az enyémet kivitte egy kutya. :(
...szabadon választott gyakorlat hogy melyiket választod ... de kb. ebben a sorrendben ... :-))
A trafót meg mindenképpen kipróbálnám ...főleg ha nem akarsz újat venni egy próba erejéig ..de nem is ajánlanám addig amíg nincs kizárva vagy megerősítve a hibája...
Még valamit megtehetsz ...még pedig az összes testvezeték csatlakozást a motortérben megtakarítani/csiszolni wd40-el "megkenni" és vissza ..
Köszönöm ! Az inlektortisztitot már egy barátom is javasolta ki fogom probálni. Tudsz esetleg egy bevált nevet ajánlani? Trafot nem szivesen kérnék kölcsön, meg igazándibol nincs is kitöl. A gyertya azért nem lehet gond mert már az elözö garniturával is megvolt a hiba s az ujjakkal semmit nem változott.
A tolatóradar vezetékeinek vannak kötési pontjai a lökhárító mögött. Volt akinek az volt beoxidálódva, elrohadva.
Radiátorhoz visszatérve. Nézd meg milyen cikkszámot hoz a gyári program, vagy add meg az alvázszámot. Majd előkeresem azt ami az enyémben volt és lefotózom.