Igen azt tudom,hogy sokminden lehet! Most vegeztem: pillangoszelep tisztitas,map szenzor tisztitas, stekkerek,csatik szethuz tisztitas, mindket lambda szonda csati tisztitasa! Per pillanat jo a vas! Nem dobja a hibat. Nem vilagit a motor lampa! Ennyit tudtam. Majd kiderul vissza dobja e a hibat, vagy tortenik valami!
Mibol tudom megallapitani a lambda szonda hibajat a tulfogyasztason kivul? Gyertyak allapotat befojasolhatja??
Párom Xsara II ben megdöglött a bal első ülés magasitó. Alaphelyzetben magasan áll a maximumon de mihelyt beül utána lesüllyed a minimumra. 1 szerelövel beszéltem azt mondta csere ,nem lehet megcsinálni. Ha volna valakinek valami ötlete szivesen venném.
Segitseget szeretnek kerni! Sxara 1.6 16v. 2001es. Reggel parom ment vele, kiirta Antipollution fault. Megalt az auto. Odamentem elinditottam azota megy de a sarga motorlampa vilagit. Nemrangat nemdadog szepen megy, de vilagit a lampa! Katalizator lambdaszonda?? Szeretnek segitseget illetve jofajta szerelot esetleg aki vagja a tipust! En zugloban vagyok pesten.
majd ird meg az etedményt. :)
nekem akkor jött elö amikor ac zugás miatt kipucoltam, nem elöször.
azota indul reggel sokára.
de ezen el lehet valamit rontani? annyit csináltam hogy benzinben kimostam, bár nem nagyon volt mit.
esetleg lehet rosszul bekötni?
akkor gondolom nem is kapna anyagot a motor, be semindulna.
meg érdekes ha csak egy két orát áll, akkor azonnal pöcc röff.
Nem fikáz senki. Ezt már egyszer itt kifejtetted. Mindenki azt rak az autójába, amit akar. Te ezt, elfogadjuk, de akkor te is fogadd el, ha valaki minél jobbat akar az autójának és a gyár által ajánlott total quartz olajat és szűrőt rakja az autójába plusz, ne adj isten még másnak is ajánlja ezt, amit majd eldönt a user. Nem a te pénztácád fog ettől vékonyodni.
Nem szeretnélek fikázni, csak szimplán reagálni. Az én véleményem egy picit más az olaj ügyében. Ahogy Te fogalmaztál: "egy régi mester" pont kevésbé járatos a modern konstrukciókban, és pl az én HDI-m még ha 15 éves konstrukció is, elég modernnek számít a common rail rendszerrel. Pont annyira, hogy az autószerelők 30%-a, jellemzően az öreg szakik, akinek nincs ODB diagnosztikájuk, vagy épp berendezésük porlasztócsúcs teszteléshez, nem tudnak érdemben az autó motorjához nyúlni... Az autó könyvében 5W40-es Total olaj a gyári ajánlás. Én ezt teszem mindig bele. (7000 forint az 5 liter autósboltban). egyetlen csepp olajat nem kell utánatöltenem a 15000 km alatt. Az autóban nincs olajsár, szép halkan jár a motor, nincs vele gondom így 250 ezer km után sem... Mi indokolná, hogy spórolásból (a 10w40 egy ezressel olcsóbb lenne), vagy egy "régi mester" véleményére alapozva változtassak rajta? Miért térjek el a gyári ajánlott olajtól?
A család másik autója egy 2002-es (1996-os konstrukció) opel astra G, igaz az benzines. Új korától nálunk van, 200 ezer km felett van az órában. Mindig 5W40 került bele, annak is annyit ír a könyve. Érdekes, a legendás opeles olajfogyasztásból semmit nem tapasztalunk, egy cseppet sem kellett még utánatölteni...
Ez az én véleményem. Amíg nincs gond az autóval, addig a gyári könyv szerinti minőséget teszem bele. A 10w40-el nem az a bajom, hogy 3 fok ide vagy oda, hanem hogy jellemzően nem szintetikus olaj, ellentétben az 5w40-el. Azért 150 ezer km-nél már jelentkezik különbség a két olaj teljesítménye között...
Ha versenyezni akartok, akkor minél drágább szűrőket tegyetek a motorba. Semmi értlme. Fel kell hívni egy márka kereskedést, és mindenben a segítségetekre lesznek, az utolsó csavavarig,és ne a Jóska Pistát a topikon! Vígan,dalolva elmondanak mindent,amire az ember kiváncsi. Kerékmérettől kezdve,az összes gyári adatig. Én valami spanyol szűrőket használok évek óta és semmi problémám. Az egészet megoldom 5000Ft-ből. Semmi változást nem érzek az autó tejesítményén. Olaj szempontjából is ugyan igy állok hozzá (Mol 5W-40 Essencial).
Ha évente cseréli az ember nem lehet probléma.
Teljesen értelmetlennek látom az olyan hozzászólásokat, hogy milyen olaj, és szűrő, kell az autóba. De ha nem lennének,megszünne a topik. A gyári folyadékok sokkal olcsóbbak, és az autó igényeinek tökéletesen megfelelnek, arra lett kitalálva,ha átlagos használatú az autó. Sokan írták hogy Total Qurtz olajat stb. használnak. Minek? Ez egy húsz éves konstrukció. Egy régi mestertől tanultam,és bevált, minél több km van az autóban annál sűrübb olajat használjunk. Tehát a 2000-es év után elvileg 5/40-es olaj kellene, de ha több százezer km van az autóban,jobban járunk a 10/40-es olajjal. Főleg,ha régebbi az autónk,2000 előtti. Senkit nem akartam megsérteni, ez csak egy magán vélemény. Szerintem, ha napi használatba veszünk egy autót, nem kell bele a gyárinál jobb folyadékokat tölteni,hogy 3 fokkal hidegebb legyen az olaj stb.
Nem szeretném ha fikázna valaki,ez a magán véleményen(2003 1.4B Xsara).
Mivel csak 7" széles a felni és jó az ET szám is, ezért nem lehet probléma. Ez a szélesség egyáltalán nem túlzó egy 17-es felnihez. Nekem pl az egyesen 15" átmérőnél volt 7 széles a felni et15-el. Soha nem ért bele.