Az I-ben sokkal jobb az ajtóborítás minősége, puha anyag van felül, a II-ben kemény. Emlékeim szerint az anyagfelhasználás általánosan romlott a II-ben az I-hez képest.
Azon már túl vagyok, olyan 2 havonta megtakarítom de mindig visszajön a búgás, koszosnak egyébként csak az első alkalommal láttam, akkor volt benne pár fekete cucc, de mostanában semmi.. Pont ezért kérdezem, hogy el tud-e romlani.
Válaszként leírom az én történetem, hátha találsz benne segítségedre lévő információt:
2.0-ás HDI-vel 2011-ben búgott menet közben a tankban lévő üzemanyagpumpa. Egyszer csak megállt az autó. Indítottam, elindult, haladtam tovább. Majd 100 km után megint megállt. A diagnosztika ezt mondta: Nyomásszabályzó probléma. Egy szerviz ezt azzal orvosolta, hogy kicserélte a nyomásszabályzót (bosch, 45 ezer ft az alkatrész ). 3 hónap múlva megint megállt az autó. Másik szerelő ezt úgy orvosolta, hogy az új nyomásszabályzó mikroszűrőjét lecsípte fogóval...
Mire elértem egy normális szerelőhöz, addigra dadogott az autó és a 4 porlasztócsúcsból 3-at fel kellett újítani+ új nyomásszabályzót venni + a tankot kipucolni + AC pumpát tisztítani. Ez akkor 200 ezres művelet volt, viszont azóta is tökéletes az autó, a kb 3 év alatt 70 ezer km-et tettem meg vele.
Okozat: a nyomásszabályzó azért dugult el, mert koszos volt a tank, ami miatt a szűrő eltömődött, ami miatt az AC pumpa erőlködött, ami miatt elkezdte ledarálni magát... így került fémrészecske az akkor Filtron üzemanyagszűrőn át a nyomásszabályzóig, ami eldugította.
Tanulság: Persze a nyomásszabályzót lehet ultrahanggal tisztítani, nem kellett volna fogóval tönkrebarmolni a szinte új alkatrészt. Bosch üzemanyagszűrőt kell használni, mert jobban megfogja a cuccot. A tankot is kell tisztítani bizonyos időközönként.
Igértem hogy jelentkezem ha megoldódik a probléma,ami az volt,hogy egyszer indul,egyszer nem indul,nem csinál semmit sem amikor elfordítom a kulcsot.
Odavittem a szerelőhöz (nagyon profi amúgy),megnézte,elfordította a kulcsot (pont nem indult) mondta hogy önindító.Hozott egy csövet,mondta hogy indítsak,ő megkoppintotta és pöcc-röff.Ezután még pár napig,amíg nem került sor a javításra, fémcsővel az autóban mentem mindenhova,ha nem indul akkor majd így indulni fog.
A baj az önindítóval,szénkefével volt.Ennek a megjavítása 8000ft volt.
A körömlakk lemosó maga a halál,az összes műanyag alkatrészre,kifakul,megmattul tőle minden ami műanyag! A gyógyszertárban kapható 70%-os alkohol, tisztításra a megfelelő, igaz egy deci 300-400 Ft-ba kerül.
Lehet hülyeséget írok,de nekem be vált. Adott 2003-as Xsara. Ha indtásnál ráléptem a fékre, az autó beindúlt,de egyből le is állt minden egyes esetben. Kiszereltem az összes érzékelőt, megpucoltam,vagy alkohollal,vagy WD-40-el. A vékony levegő csöveket pedig benzinnel mostam tisztára. Azóta megszünt ez a probléma.
No, ilyenrol meg nem hallottam, de akar ez is lehet, mert nagyon keveset hasznaljak ezt a kocsit, igazabol batyameknak tartottak meg akik kulfoldon elnek es evente 1-2x vannak itthon egy honapra, ok szoktak hasznalni. A koztes idoszakban meg havonta 1x mennek (esetleg en) vele valahova.
Koszonom a segitseget mindenkinek, megkeresem ezt a Sabjan Janost.
...kérdezd meg FEZ-t tudtommal ő is szerelő csak nem tudom hol... gyakran szokott ide írogatni, lapozz vissza egy-két oldalt és a nick-re kattintva találsz hozzá e-mail címet .. vagy másik lehetőség a Sabján szerviz sok elégedett klienssel...
Sabján János Tel: 06-20-5699074. Cím: XV. Rákospalotai határút 14. azt nem garantálom hogy a cím még aktuális
Az akkumulator tuti jo, fiatal is, raneztem is multimeterrel, fel is toltottem, karban van tartva, ez kilove.
Olyasmi hang, mintha nem engedne el azonnal a bendix (ha jol tudom ez a neve) mikor mar beindult a motor es a motor egy masodpercre radolgozna az inditomotorra. Persze ez csak egy teoria, vagy amit en gondolok rola lehet, hogy vegul kiderul, hogy egesz masrol lesz szo.
Azert is szeretnem ha valaki ranezne, mert ha az onindito megadja magat, draga mulatsag szallitatni es vontatni se szeretnek.
Helló ...és helyileg hol szeretnéd megnézetni/ javíttatni..? Az indítással kapcsolatban lehet csak a testkábeleket/is kellene megtakarítani a csatlakozásoknál , de az is lehet az akksi gyengélkedik ...
Azt a zajt meg jó lenne hallani hogy bármit is mondani lehessen róla .
Apu autoja egy 2003-mas Citroen Xsara (aszem ez a II-es szeria), 115e km-el szep allapotban, menetrend szerint szakszervizben karbantartva.
Nemregiben hallgattam, hogy inditaskor fura hang jon a motorterbol. Csak inditaskor, leallitaskor nincs, hidegen-melegen egyarant. Eloszor megcsuszo ekszijra gondoltam, majd egyik ismerosommel (gepeszmernok) meghallgattuk es arra jutottunk, mintha valami csapagyas lenne, de valoszinubb az onindito hibaja, mivel bar csak 1-2x, de megtortent, hogy a kulcs elforditasakor egyaltalan nem is tortent semmi. Kulcs visszavetele es ujraprobalkozasra siman beindult.
Nekem mindig regi Audi-jaim voltak es ezt a vonalat ismerem technikailag, alkatreszugyileg es szerelok szempontjabol is, Citroen vonalon semmit/senkit nem ismerek.
Szeretnek tanacsot kerni kihez forduljak aki privat szerelo, megbizhato es ezt a tipust alaposan ismeri, de nem a szakszerviz, mert azok nagy valoszinuseggel aranyaron tennenek be egy uj oninditot nem keves oraberert.
Fez által javasoltakat elvégeztem, jó a ventilátor... Szóval a klíma és a nagy terhelés együtt növelte csak a hőfokot, ami nem érte el a kritikus pontot szerencsére soha.
Köszi a segítséget!
A váltó akadozása (1 és 2) kuplungvezeték vagy kuplungszerkezet hibája? Nem teljesen értem az előző hozzászólások alapján. A pedál benyomásakor 2 cm-et beesik a pedál, majd ellenállással legalul fog. Nehéz a pedált nyomni, és felengedéskor fél 1 cm-nél már indul az autó. A pedál benyomásakor mindig nyikorgó hang hallatszik. 250 ezer km van a kuplungban (90 Le HDI). Kuplungvezetéket cseréltek 2011-ben, de nem tudni milyent tettek be (automata vagy manuális, de 9 ezer volt azt hiszem az alkatrész.)
A kiszedett szettet kitettem tavasszal lomtalanításkor és ráraboltak az emberek. Annyira nem zavar a zaja, hogy ráköltsek még legalább 25-30 ezret igazából :)
HF A kuplung bowden is új benne, igaz manuális mint amilyen előtte volt, nem automatát tett bele a szerelő. Viszont ilyen erőszakolósdi nincs, egy picit majd lehet, hogy tekerek rajta mert néha a hátramenetet nehezebben veszi, fel kell engednem üresben a pedált és újra próbálkozni.
Picit másik téma, előfordul, hogy nem indul elsőre a gép reggelente. Az üzemanyagszivattyú szinte új WRC, nincs vele egyébként gond, nem is "háromhengerezik" vagy ilyesmi.. Csak teker és olyan, mint ha elkapná de ahogy abbahagyom az indítózást, szépen ledadog a motor 1 mp alatt.
Nálam okosabbak írták. Lehet hogy a kuplung bowdennel van a probléma,meg van nyúlva. Nálam ez úgy jelentkezik hogy,néha meg kell erőszakolnom a váltót, hogy egyes fokozatba rakjam.