Szia. Köszönöm az ajánlatot, de 5 ajtósba érdekelne csak. Továbbá megvan már a kiszemelt áldozat(bordó, 97 es, 1.6 os) Csak még hazajönnek vele németországból.
1 honapja kb. ugyanigy jártam. 1.4benzin 2001
nekem nem volt zaja, csak reggeli kuplugbenyomásnál beesett.
nyomolap tört el!
csapágy kiszerelve már zörögött.
csere után az elözöhöz képest vajpuha kuplungom lett.
Néztem videókat a youtube-on, de nem értem. Tavaly 10e-től számolt vissza az olajszerviz visszaszámlálóm. Most 20e-től. A videón meg 125e-től számolt vissza. Hogy lehet ez? Ezt a km-er értéket mi befolyásolja? Mi dönti el, hogy mennyitől számoljon vissza a következő olajcseréig?
Gondoltam megosztom a fórumtársakkal a minap (kb. 2 hónapja) velem történt esetet.
Szóval a helyzet az volt, hogy a kuplung felől érdekes zörejek hallatszottak. Kerregett, kattogott, nyikorgott, stb., majd pár nap múlva beesett a pedál, és nem volt hajlandó többet menni.
Na, mondtam magamban úgyis van másik autó és kuplungot még úgysem cseréltem, nekiállok. Elmentem az UNIX-ba, megvettem a cserekészletet, majd szétszedtem az autót (1 nettó nap volt).
A kinyomócsapágy (amit kiszedtem az autóból):
+ A kuplungszerkezetből ki volt törve 5 "fog" (ez a rugós izé aminek nekinyomódik a csapágy).
Az új szettel összeraktam, és már 2000 km-t mentem vele hibamentesen.
Mitől mehetett így szét a csapágy? (talán fontos környezeti tényező, hogy míg a (mély)garázs nem volt kész, csak az igen meredek(kb 30°) beállóra álltam a kocsival, és minden egyes reggel kuplungszagúan álltam ki onnan.)
Csak a saját nevemben/tapasztalataim alapján beszélhetek, szóval elnézést ha valakit megsértene, de ezek az én eddigi tapasztalataim. Ilyen motorral szerelt van nekem is, 99-es.
A nálam jelentkező hibák és többnyire sok mindenkinél is ahogy olvastam a fórumot, hogy mindig van valami furcsa zörej, rejtélyes kopogás a futómű felől, aminek a nyomát egy sor alkatrészcsere után (sem) sikerül kideríteni. Jelen pillanatban nálam, úgy néz ki nincs ilyen gond, de igazság az, hogy már fel sem tűnne hacsak nem valamilyen horror hang lenne, mert egyébként elég hangos autó. :)
Hátsóhidat cseréltettem Veresen, bár őszintén megmondom nem tudom milyet tettek bele, mert készen várt és "csak" ki-be szerelés volt. Ennek másfél éve, igaz nem sokat használtam az autót...
Ezen kívül előfordulnak kábeltörések az ajtóknál, szervóolajnyomás kapcsoló szivárgás, radiátorok szivárgása. Fűtőradiátor csere elég macerás, vannak képek a fórumon. Az ablakemelő gombokat támasztó műanyag szívesen szokott eltörni és ezért azok ki/be esnek. Nyikorgó ülések :) Váltórudazatnál kikopik a "faudi" fej és lötyög. Légzsák hiba szokott lenni vezetékkontakt miatt, de ez lehet csak Xsara 2, nem tudom. Fűtésellenállás szokott meghalni és maxon megy csak a ventillátor. Eddig nekem ez nem jött elő vagy előzőtulaj már orvosolta.
Őszintén, ha visszakapnám azt a pénzt amennyiért ezt az autót vettem nem ilyet vennék. Tény, hogy még nem hagyott ott sehol, de senki mástól az ismeretségi körben nem hallottam, hogy ennyi probléma lenne más típussal. Anno 750k-ért vettem, de akkor inkább már egy G Astra vagy Focus stb., stb.
Hát nincs szerencséd ... csak kell fúrni /akár az ikeással, csak ki bír 4 szegecset/ és forrasztani ...keres egy műszerészt vagy villamosságit aki megtudja csinálni .
Az anyag kb. 2000-2200 Ft a munkadíj meg a jó ég tudja ...én magamnak csináltam és ki-beszereléssel is max. 1 órás mutatvány ...
Automata váltó ehhez a motorhoz ....? még nem láttam ilyet :-))
Úgy néz ki nyár közepe felé lesz egy lehetőségem, hogy hozzájuthatok egy Citroen Xsara első szériás kocsihoz. 1.6 nyolc szelepes motorral szerelt. Olvastam, hogy mint sok francia autónál, ennél is a hátsó híd eléggé kényes téma. Olvastam továbbá arról is, hogy ún. zsírzószem rászerkesztéssel megnövelhető ezeknek az élettertama. Kinek milyen tapasztalata van ebben? Mire figyeljek oda ennél a típusnál akár motorilag, akár elektronikailag? Első francia autóm lenne... :)
Sziasztok.Nagyon nagy szükségem lenne a segítségetekre.Van egy 1999-es Citroen xsaram,1.8 i benzines.
Mostanában nagyon nem akar indulni.nemrég volt lambdaszonda csere,gyújtókábel csere.reggelente és hideg motorral alig akar beindulni,ha indítom akkor csörög csattog remeg ,majd szét hullik az autó.kékes szürke büdös füst jön mindenhonnan,a motorháztető alól mindenhonnan.csináltak rajta nemrég hengerfejtesztet de az nemigazán mutatott semmit.teljesen tanácstalan vagyok.légyszi segítsetek.köszi
...nem kell hozzá "műszer " csak egy forrasztó páka/pisztoly ... de mi előtt hozzá fogsz szétszedni jó lenne tudni melyik verzió van benne mert 3 féle létezik ...
..egy alvázszámból nagy valószínűséggel megmondható ...
Hogyan lehet beállítani olajcsere után (Xsara II-es) , hogy ne 20000km-től induljon a visszaszámlálás a következő szervizig, hanem 10000-től? Ugyanis tavaly akivel csináltattam 10000km-ert időzített be. A mostani semmit nem állított be...így én (ahogyan a könyveben le van írva!) csak 20000km-ert tudtam.
Mitől lehet az, hogy a szellőző ventilátor folyamatosan a legmagasabb fordulaton megy? Hiába állítom 0 ra az erősséget, nem lehet kikapcsolni/lejjebb venni. Jelenleg levettem az F18 as biztosítékot, így legalább egyáltalán nem megy....