Én már annak is örülnék, ha a rettenetes futómű kopogásom elmúlna. :-(
Jó sok energiát beleölsz az autóba. :-)
Neked ez hobby, ahogy látom.
Én is hobbyból szerelgetem. De most egy kicsit besokalltam. A tavaly cseréltem 2 év után újra a toronycsapágyat mert szétment. A két éve cserélt féltengely gumiharang már szétrepedezett. Szintén két éve kapott új vízpumpát szíjcserekor, már folyik. :-(
Erről mindenkinek más a véleménye. Ha már hidat cseréltem VTS-re leszedtem a tankot meg minden kis műanyag kábeltartót az aljáról...lemostam, letakarítottam, ahol az alapozó pattogott le azt lecsiszoltam, újraalapoztam, ahová kellett rozsdaátalakítót tettem, és alvázvédőztem ott is ahol gyárilag nem volt. Minden 2 rétegben került rá 24 óra száradással. Most fekete az alja...jó nagy munka volt, de úgy gondolom, hogy megérte. Hosszútávra tervezek és megszeretném óvni a rozsdától...ja és mindennek a végén kifújtam mindent jó vastagon üregvédővel.
Amúgy annyira jó a VTS futómű és a hozzátartozó kanyarstabilizátorok, hogy nekem soha többé nem kell alap futómű...a gyári sport nagyon jó és még komfortos is.
Na látod! Hát kb ennyit értek az autókhoz! :) De láss csodát, az "antipolution fault" eltünt! Pedig semmit nem csináltam. Viszont leszedtem már kb 10 méter szigetelőszallagot a vezetékekről a csomagtérajtónál, és találtam már vagy 15 forrasztást, meg toldást, úgyhogy el leszek egy darabig, amíg megtalálom a vezeték hibát. Úgy érzem, lesznek még kalandjaim ezzel az autóval, de így legalább zajlik az élet! :)
...lehet centíroztatni kell az első kerekeket ... de olyan is előfordult már nálam hogy egy sár csomó felragadt a felni belső felére és ez okozta a futóműrázást ...
Segítségeteket szeretném kérni. Van egy xsara 1999-es évjárató autóm. Mióta megvettem az autót, remeg az eleje, de csak bizonyos tempónál. 0-90-ig semmi remegés, 90-130-ig remeg, fölötte meg megint nem. De ha pl tartom folyamatosan a 90-et akkor is elkezd remegni az autó. Elvittem autószerelőhöz, megnézte a futóművet, és mondta, hogy a futóműve ennek az autónak hibátlan. Egyedül 1 hibát talált, de azt a képen be is jelöltem. Kicserélte, ma érte mentem, kipróbáltam, és a remegés valamilyen szinten csillapodott, de még mindig remeg. hívtam a szerelőt, hogy a probléma, most sem oldódott meg, és ő azt mondta, hogy szerinte a váltó lehet a bűnös. Mi lehet a probléma szerintetek?
Milyen jelei vannak a fűtőradiátor kilyukadásának, eresztésének ? Nálam apósom jelezte, hogy szerinte hűtőfolyadék szag van az autóban. Hogyan lehetne megbizonyosodni róla, hogy tényleg gond van a fűtőradiátorral ?
Érdeklődni szeretnék, hogy a fékerő szabályozón lévő, rugós rudat,(felső kép) át lehet szerelni valahogy az alsó képen látható szabályzóra?Mert, csak az alsó kepen látható szabályzót tudnám megvenni olcsón.
1-2: ellenőrizd csomagtérajtónál lévő átvezető kábelköteget a gumiharmónika alatt. Szakadás valószínű.
3: a fűtőmotoron lévő elektronikán megadta magát a két tranzisztor. Nem nagy tétel és cserélni is egyszerű. Keress vissza, olvashatsz róla. Ha nem automata klímás, akkor viszont az előtét ellenállás adta meg magát.
4: húzd szét a lambda csatikat, hogy akkor is csinálja-e, de lehet trafófiba is. Diag kell.
5: bízd hozzáértőre
6: 2.0-án talán a szürke műa burkolat alatt, a trafómodult levéve találod a gyertyákat.
Sziasztok! Egy kis segítségre lenne szükségem. Nemrég vettem egy xara kombit 2001.11. havi, 2.0 benzines. Ez az első Citroenem. Helyzet a következő: 1. Csomagtér ajtó nem nyit/zár, relé a kormány alatt kattog, ha jelet kap. Kárpitot belülről lebontottam, kinyitottam, ha lehúzom a csatlakozót, akkor nyitja az oldal ajtókat a "C" gomb is, ha visszadugom nem. Zárat szétszedtem, a villanymotor jó, de ha összerakom, és úgy próbálok rá, nem csinál semmit. Találtam 2 kiégett biztosítékot, 1-et a motortérben, 1-et bent, de ha kicseréltem, csak leszívta az aksit 1 este alatt, kivettem őket, minden ugyanúgy működik. 2. Hátsó ablaktörlő nem megy. Gyanúm szerint van valami összefüggés az első hibával. 3. Fűtés csak maximumon megy. 4. Egyik napról a másikra megjelent az "antipolution fault" hiba, és rángat a motor alapjáraton. 5. Vezérléscserébe bele merhetek-e fogni? Renault-om volt eddig, azon ment, de itt 2 főtengely van, a burkolatból elnézve, de még azt nem bontogattam. 6. Lehet nevetni, de hol a francban van a gyertyasor??? "Ennyi" lenne most hirtelen, amit orvosolni szeretnék! :) Gondolom sokatok válasza a szervíz lenne, de most egy északi országban vagyok, ahol 40 ezer ft körül van a szerelő rezsi óradíja, egy hibafeltárás 100 ezer FT úgyhogy ha valaki tudna segíteni hasznos tanácsokkal, egy komplett nagygenerál (vagy inkább egy autó) árát tudnám megspórolni! :) Szóval ha valakinek volt hasonló gondjai, és tudja, hogy mit cserélgessek ki, nézzek át, azt nagyon megköszönném!
Szép az autód :) Nekem is ezüst csak VTS futómű van alatta meg 16-os felni. Télen gyári aluval megyek, de lehet azt is lecserélem gyári VTS-re...mert nagyon jól áll a tieden szárnyal. Nekem még nincs szárny, egyenlőre a házban porosodik, de hamarosan felteszem :)
Most,közel egy hónap után kaptam vissza az autómat különböző okok miatt a szervizből,és sajnos az automata váltó probléma továbbra is fenn áll.
Nem tudtok ajánlani valami tényleg hozzáértőt?
Nem olyan egyszerű max. 90 km/h-al messzire elindulni,lehetőleg megállás,vagy komolyabb lassítás nélkül,hogy kb.1900-as fordulaton maradjon.
Ausztriában élek,Wienerneustadt/Bécsújhely/ környékén,tehát Sopron,Szombathely vonzáskörzetében,ahol esetleg telefonon legyeztetnék mindent mielőtt elindulok.