Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

HMEX Creative Commons License 2015.03.24 0 0 59782

Ez a trafó/ECU mizéria vonatkozik XsaraI 1,6-os példányra is? 

gun111 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 59781

Szia!

 

mail ment.

 

Üdv!

Előzmény: koii69 (59769)
koii69 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 59780

Én balga meg eddig örültem ,hogy Sagem elektronikai vezérlés van benne.

Mert ugye sokak szerint a Bosch = fos .  :)

Nos akkor hol néznék meg ,hogy pontosan milyen a kocsim elektronyikája?

Mennyibe fájna egy trafó ,amit írtatok  és ajánlott a cseréje?

Előzmény: _Twins_ (59774)
koii69 Creative Commons License 2015.03.24 0 0 59779

:( ez már az igazán komoly inkontinencia !

Bocsi!

Előzmény: Adammer (59773)
_Twins_ Creative Commons License 2015.03.24 0 0 59778

A trafó hal meg és az nyírja ki az ECU-t. Az ECU nem szokott magától megdögleni.

1.4 KFX Sagem SL96 (ZX, 306, Xsara, talán 206ba is szerelték)

Vagy 1.8 16V, szintén Sagem SL96, de ott ritkább eset.

 

Az újabb Sagem S2000 ECUnak meg leeshetnek a kis lábai, szóval a Sagem egy igazi áldás.. :D

Előzmény: Adammer (59775)
francecoupe Creative Commons License 2015.03.24 0 0 59777

1.4 Hdi? Évente vagy 15ezer km-enként (amelyiket előbb előbb eléred) cserélj olajat és szűrőket is. Főleg, ha még sokáig megtartod a járgányt. Gázolajszűrőből is gyárit - tudtommal Purflux.

Előzmény: Törölt nick (59776)
Törölt nick Creative Commons License 2015.03.24 0 0 59776

Kérlek segítsetek! 1,4-es Diesel Citroen Xsara break kocsiban az üzemanyagszűrő csereperiódusa mennyi?

A szervízben azt mondták kétévente kell cserélni vagy 30 000 Km-enként. Én évente nem megyek még többet mint 5-6000 Km. Tavalyelőtt cseréltem.

Muszály tényleg idén cserélni vagy nyugodtan kivárhatok még egy évet?

 

Előre is köszönöm az információt.

Adammer Creative Commons License 2015.03.24 0 0 59775
ahogy olvastam az ecu halál nagyobb nyüg.
honnan tudom hogy az enyém ilyen e?
köszi
Előzmény: _Twins_ (59774)
_Twins_ Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59774

Csak bizonyos motortípusban bizonyos ECU halhat meg így.

Ha érintett lehet az autód és biztosra akarsz menni (és még jó a gépsárkány), venni kell egy új Bougicord trafót, az már nem öli meg az ECUt.

De az új trafót az ECU halál után sem úszod meg.

Előzmény: Adammer (59773)
Adammer Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59773

Dettó, ahogy én is olvastam elkezdtem parázni.

Nem hiányzik egy újabb meglepetés.

Ma a garázs előtt engedte el hűtővizét a kedves...

Előzmény: koii69 (59771)
memberX Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59772

sziasztok

 

egy 2003-as évjáratú citroen xsara 1.6 16V sx-nek mi a gyári akkumulátor jellemzői?

 

az exide 62 Ah , 540 A ,  méret : 242,175,190 mm jó választás? mármint belefér, elég erős, jó márka stb...?

koii69 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59771

Olvasok és beXARAttatok a trafóval meg az ECU -vel.

Le lehetne valahogy valakivel ellenőriztetni? 

Vagy jobb ha van nálam egy tarcsiban ? :)

Bár nem tudom hogyan lehet cserélni.

Előzmény: koii69 (59770)
koii69 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59770

Szevasz!

Rejtett költségről nem tudok.

Én odavittem ,megnézték (ABS, dobfék).

Azt mondták ,hogy nem gányolják szét az érzékelőket.

A sajátját kapta vissza felújítva.

Előzmény: kszabi84 (59753)
koii69 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59769

Szia!

Én budapesti vagyok, engem érdekelne.

Ára? Esetleg privátban?

Előzmény: gun111 (59757)
BXtwelve Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59768

Néhány kép.

Előzmény: siobio (59766)
Kárász00 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59767

Nem kell kiszedni. Csak el kell távolítani minden csavart. Akkor pont ki lehet szedni a levegőelosztó bal oldali részét, amiben a radiátor van. Ha szivárgott a fagyálló akkor célszerű alaposan megtisztítani.

Előzmény: siobio (59766)
siobio Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59766

A kormányoszlopot egészen ki kell szedni vagy csak megbontani?

Előzmény: BXtwelve (59764)
francecoupe Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59765

Nem, csak a trafó szállt el.

Előzmény: BallyS16 (59760)
BXtwelve Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59764

Szia!

 

Hozzászólásaim között vannak képek a radiátor csatlakozásról. Egy rugós lemez biztosítja, és 2 gumi O gyűrű tömíti, amik jól tudnak tapadni, ezért nehezen jön szét.

A fűtésboxot nem kell kivenni, de hátrébb kell húzni, hogy kiférjen a ratyiátor. Ehhez a tűzfalon, a motortérben kell kicsavarozni a rögzítő anyákat. Grátisz, a kormányoszlopot is le kell bontani, mert a tartókonzoljától nem fér el a fűtésbox.

Előzmény: siobio (59763)
siobio Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59763

Sziasztok!
Fűtőradiátort kell cserélnem! Már a műszerfalat kiszedtem. De elakadtam nem tudom lecsatlakoztatni a radiátort. tudna valaki segíteni hogyan kell? A fűtésbokszot is szétkel szednem teljesen? a fűtőmotortól indulva?

_Twins_ Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59762

Egyébként előtte lévő ~2hétben kb. 3 reggel kihagyott 1-1et a motor. Elég nyirkos szar idő volt, check engine nem volt, úgyhogy annyira nem zavart. Csak aztán az egyik ilyen kihagyás után elszállt az alapjárat teljesen. Na akkor kerestem rá a neten hogy mi ez. Akkor meg már késő volt. Ha tájékozottabb vagyok a témában, én is megúszhattam volna ezt a tortúrát egy trafócserével. Hát ez van.

Előzmény: BallyS16 (59760)
_Twins_ Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59761

Egyébként a SAGEM is megéri a pénzét. A trafó is szarul van megtervezve meg az ECU is. Csak gondolom a tervezéskor mondták a mérnökök, hogy kéne bele védelem de az 5EUROval több lesz (vagy frank, vagy ami volt náluk akkor :D). Miért, mikor mehet tönkre? Hát úgy 10-15év múlva. Akkor marad így..

 

1.4-esnél a Marelli IAW és a Sagem SL96 ECUk csereszabatosak, a rendszer elemei és és a kábelköteg is ugyanaz, csak bizonyos modellév előtt bizonyos piacokra vitték a Sagem ECUt (állítólag azzal környezetbarátabb), bizonyos modellév után meg csak Sagem volt.

Na a Marellit nem tudja megölni a trafó.

 

Nekem is óriási mázlim volt hogy ismerősön keresztül gyorsan találtam másik ECUt egy ugyanilyen motorkódú Xsarából, meg megvolt hozzá az immo rész is a kulccsal.

Ha ez nincs, akkor marad az ECU javítás, már ahol elvállalják. Én egy helyet találtam, de ott is azt mondták hogy hónapok óta nem tudnak alkatrészt beszerezni ehhez, de meg tudnák csinálni.

Vagy vehetsz valami netről túrt ECUt, ami ki tudja hogy jó-e. Az ECU javító helyen meg csak akkor tudták volna megmondani biztosra hogy jó-e az "új" ECU, ha előbb kiütik az immot 20-25ezerért.

 

A britektől lehet venni olyan Marelli ECU-t, ami refurbished, üres immo tartalommal, postával olyan 70ezer ft. Tehát ez működik egyből, vagy LEXIÁval felprogramozhatod az immo részét is, ha megvan a kódkártya.

 

Előzmény: BallyS16 (59760)
BallyS16 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59760

Az OK, de gondolom nem vitte magával az ECU-t. Azt az 1.4-nél szokta jellemzően.

Előzmény: francecoupe (59759)
francecoupe Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59759

Előző 1.8/16v-s xsara-n nekem is meghalt a trafó.

Előzmény: BallyS16 (59756)
farkas567 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59758

Sziasztok!

Xsara 2, 2001-es, 2.0HDI 90 le autón fura hangot vettem észre pár hónapja. Azóta sem csillapodik. Amit észlelek. Menet közben halk búgás jön a motortérből. Mindezt álló helyzetben is, tehát valamelyik elektronikus vagy motor elem produkálja. Gyújtáson nem hallani, csak járó motornál. Leállítom, majd visszaindítom, és már nem hallani. Olyan hangja van, mint az üzemanyag szivattyúnak, halk monoton búgás, de egyértelműen a motortérből jön. Lehet hogy a magasnyomású szivattyúm hangja? Nem minden alkalommal hallom, csak néha, de akkor folytonosan, percekig, állóhelyzetben is, mozdulatlan kormány mellett. Rádió és szellőzés kikapcsolva, a hang változatlan.
Mi okozhat ilyen búgást?  

gun111 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59757

Sziasztok!

 

Eladóvá vált 4db új Toyo Snowprox 2014-es gyártású 185/60 R15-ös téligumim (kb 500km van bennük, 8.5mm mintával), ha érdekel valakit, akkor írjon itt kérem a fórumon.

 

Köszi, üdv: gun

BallyS16 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59756

1.8-nál azért elég ritka... még a 306-oknál is az. Az 1.4 az ügye más történet :-)

Előzmény: _Twins_ (59755)
_Twins_ Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59755

Nekem ~160ezer és 18év. Valószínűleg a trafó nem teljesen ugyanolyan és az 1.4esekre jellemzőbb hiba, de sok helyen olvastam 1.8 16V ECU meghibásodásról is.

Előzmény: BallyS16 (59752)
vakrepulo2 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59754

 

köszi az infot, elraktam magamnak

 

 

Előzmény: koii69 (59738)
kszabi84 Creative Commons License 2015.03.23 0 0 59753

Szia!

 

Én is gondolkodom, hogy velük csináltatom meg a futóművemet.

Nekem telefonon 70e-t mondtak munkadíjastul.

Van esetleg "rejtett" költség, ami felmerülhet?

 

Mennyi ideig tartott a művelet?

 

Üdv:

Kolok

Előzmény: koii69 (59738)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!