1.4 Hdi? Évente vagy 15ezer km-enként (amelyiket előbb előbb eléred) cserélj olajat és szűrőket is. Főleg, ha még sokáig megtartod a járgányt. Gázolajszűrőből is gyárit - tudtommal Purflux.
Nem kell kiszedni. Csak el kell távolítani minden csavart. Akkor pont ki lehet szedni a levegőelosztó bal oldali részét, amiben a radiátor van. Ha szivárgott a fagyálló akkor célszerű alaposan megtisztítani.
Hozzászólásaim között vannak képek a radiátor csatlakozásról. Egy rugós lemez biztosítja, és 2 gumi O gyűrű tömíti, amik jól tudnak tapadni, ezért nehezen jön szét.
A fűtésboxot nem kell kivenni, de hátrébb kell húzni, hogy kiférjen a ratyiátor. Ehhez a tűzfalon, a motortérben kell kicsavarozni a rögzítő anyákat. Grátisz, a kormányoszlopot is le kell bontani, mert a tartókonzoljától nem fér el a fűtésbox.
Sziasztok! Fűtőradiátort kell cserélnem! Már a műszerfalat kiszedtem. De elakadtam nem tudom lecsatlakoztatni a radiátort. tudna valaki segíteni hogyan kell? A fűtésbokszot is szétkel szednem teljesen? a fűtőmotortól indulva?
Egyébként előtte lévő ~2hétben kb. 3 reggel kihagyott 1-1et a motor. Elég nyirkos szar idő volt, check engine nem volt, úgyhogy annyira nem zavart. Csak aztán az egyik ilyen kihagyás után elszállt az alapjárat teljesen. Na akkor kerestem rá a neten hogy mi ez. Akkor meg már késő volt. Ha tájékozottabb vagyok a témában, én is megúszhattam volna ezt a tortúrát egy trafócserével. Hát ez van.
Egyébként a SAGEM is megéri a pénzét. A trafó is szarul van megtervezve meg az ECU is. Csak gondolom a tervezéskor mondták a mérnökök, hogy kéne bele védelem de az 5EUROval több lesz (vagy frank, vagy ami volt náluk akkor :D). Miért, mikor mehet tönkre? Hát úgy 10-15év múlva. Akkor marad így..
1.4-esnél a Marelli IAW és a Sagem SL96 ECUk csereszabatosak, a rendszer elemei és és a kábelköteg is ugyanaz, csak bizonyos modellév előtt bizonyos piacokra vitték a Sagem ECUt (állítólag azzal környezetbarátabb), bizonyos modellév után meg csak Sagem volt.
Na a Marellit nem tudja megölni a trafó.
Nekem is óriási mázlim volt hogy ismerősön keresztül gyorsan találtam másik ECUt egy ugyanilyen motorkódú Xsarából, meg megvolt hozzá az immo rész is a kulccsal.
Ha ez nincs, akkor marad az ECU javítás, már ahol elvállalják. Én egy helyet találtam, de ott is azt mondták hogy hónapok óta nem tudnak alkatrészt beszerezni ehhez, de meg tudnák csinálni.
Vagy vehetsz valami netről túrt ECUt, ami ki tudja hogy jó-e. Az ECU javító helyen meg csak akkor tudták volna megmondani biztosra hogy jó-e az "új" ECU, ha előbb kiütik az immot 20-25ezerért.
A britektől lehet venni olyan Marelli ECU-t, ami refurbished, üres immo tartalommal, postával olyan 70ezer ft. Tehát ez működik egyből, vagy LEXIÁval felprogramozhatod az immo részét is, ha megvan a kódkártya.
Xsara 2, 2001-es, 2.0HDI 90 le autón fura hangot vettem észre pár hónapja. Azóta sem csillapodik. Amit észlelek. Menet közben halk búgás jön a motortérből. Mindezt álló helyzetben is, tehát valamelyik elektronikus vagy motor elem produkálja. Gyújtáson nem hallani, csak járó motornál. Leállítom, majd visszaindítom, és már nem hallani. Olyan hangja van, mint az üzemanyag szivattyúnak, halk monoton búgás, de egyértelműen a motortérből jön. Lehet hogy a magasnyomású szivattyúm hangja? Nem minden alkalommal hallom, csak néha, de akkor folytonosan, percekig, állóhelyzetben is, mozdulatlan kormány mellett. Rádió és szellőzés kikapcsolva, a hang változatlan. Mi okozhat ilyen búgást?
Eladóvá vált 4db új Toyo Snowprox 2014-es gyártású 185/60 R15-ös téligumim (kb 500km van bennük, 8.5mm mintával), ha érdekel valakit, akkor írjon itt kérem a fórumon.
Nekem ~160ezer és 18év. Valószínűleg a trafó nem teljesen ugyanolyan és az 1.4esekre jellemzőbb hiba, de sok helyen olvastam 1.8 16V ECU meghibásodásról is.