Az mindegy, hogy mi szerintünk okozhatja-e ez a hibát, egy ilyen sérülés esetén (főleg mert nem látsz bele, bent mit okozhatott a fizikai behatás) illdomos kicserélni.
No, emberek még egy kis érdekesség: Kuplungcsere közepén állok (ki az a hülye aki télen cserél kuplungot? HÁT ÉN :)), és találtam egy jeladót, a motor és a váltó között (valszeg fordulatszámmérő de nem tudom), ami így néz ki:
Nos ha valami sokáig jól működött majd hirtelen nem, akkor biztosan nem csatlakozó baja van, a wd 40 fujkálása sosem tesz csodát, nem csodaszer nem értem miért fujkálja itt mindenki.
Map szenzort és levegőjárati szenzorokat tilos olajozó spray-vel fújni olaj bevonatot képez ott ahol nem kéne, a lambda szondát szintén tilos vakargatni, kapargatni stb. olajozni.
Hogy miért azon gondolkodni kellene.
Ezeket az alkatrészeket maximum gyorsan párolgó tisztító folyadékkal mint pl. féktárcsa tisztító.
Ja én wd40-et ajtóhoz használom tél előtt sehova máshova, ahova olajat, ahova zsírt mindent a helyére.
Mielőtt ecu, meg teljes befecskendezés cseréje lenne előtte gondolkodjunk logikusan. Ha az ecu rossz jelet kap valahonnan akkor hibásan működik nem pedig szar.
Lambda szondák mert ugye 2 van, (16V) főtengely és vezérmű tengely holtpont jeladók, hőfok jeladók, ezek ha mind biztos jók akkor gondolni a súlyosabb cserékre addig nem.
Holtpont jeladók simán félre vezetik az ecut, de azt még senki sem vizsgálta.
Tehát nem locsolni a wd40-et nem csodaszer de nagyobb kárt is lehet vele okozni mint gondolná az ember a map szenzort tisztítsd meg féktárcsa tisztítóval, és semmiképpen se érintsd meg a kezeddel az érzékelő részt.
Én a főtengely és vezérmű tengely holtpont jeladókkal kezdeném és lambda szóda, utána hőfok jeladók, trafó szerintem jó mert az elején tökéletes.
Járt már valaki a gödöllői franciabontóban? (Ha jól tudom ott van ilyesmi) :) Ha igen mik a tapasztalatok? Mennyire "rugalmasak"? Szóval arról lenne szó, hogy egy lambdaszonda mindenképpen kell, de nem tudjuk, hogy mi okozza az autó hibáját(kihagy 1-2 henger ANTIPOLLUTION FAULT-ot ír ki, villog a check engine lámpa, stb) és vajon belemennének-e abba, hogy odaadnak néhány alkatrészt, és amelyiktől megjavul, annak a dupla árát kifizetem?
De ha vki tudja hogy mi okozhatja ezt, szívesen várom a hsz-ét.
Egy kis segítség a hiba feltárásához:
Cserélve lett:
Gyújtótrafó+gyertyák 3szor is. (két szerelő is plusz én magam is.)
1 injektor a többi pucolva lett.
Bemértem az egész kábelköteget, és sehol sincs benne szakadás.
Az összes csatlakozót befújtam wd-40-nel.
Leszedtem a beömlőről minden jeladót, map szenzort, stb. kipucoltam és befújtam WD-40-nel
A pillangószelepet tükörfényesre tisztítottam és annak is adtam 1kis WD-t.
Kicsavartam a lambdaszondákat és leszedtem róluk a kormot.
Egy kis érdekesség: A hiba kb. 5 éve kezdődött. Akkor még pl. légszűrőcsere is megoldotta 1000km-re a gondot. Ezután megint elkezdett "rángatni" és észrevettem, hogy a felső lambdaszonda egyik (a SZÜRKE) kábelét szétette a fene. Ezt összeszigszalagoztam, és lám újabb 5000km hibamentesen. Azóta semmi nem használ neki és már teljesen tanácstalan vagyok.
Hibakód: P0200 Injector circuit
Köszi a segítséget előre is!!
Ja és a fiam csinált az esetről 1 videót is (már vagy 2 éve):
Hát ige az még a feltételezések időszaka volt (azt sem tudtuk biztosra, hogy nem megy-e az egyik henger, ezért használtuk a "rángatás"szót). A nyikorgás az indítás után az önindító hibája, és már orvosolva lett.
1-es Xsarából már láttam olyat, amelyben nem volt szervokormány, első villanyablak, digitális óra, elektromos jobb tükör, hátsó ablakmosó sem (de gyári klíma viszont volt benne). Szóval minden elképzelhető...