Őrült meg elmebeteg akkor voltam, amikor anno több telet lenyomtunk C BX el, úgy ,hogy önnáló életet élt a két hátsó kerék havon... Akinek lógott már a hátsó híd, tudja milyen amikor beelőz a hátulja... :D :D
Minden ABS más módon vezérel, próbálom úgy leírni, hogy te is megértsd amit hajnalban tapasztaltam. Mert az igazi akkor lenne ,ha az említett MB W124 el és közvetlen utána a Xsarával kipróbálnád.
Tehát kifejezetten lassan mentem. Véleményem szerint túl drasztikusan avatkozik be az ABS , indokolatlanul veszi el akár a teljes féknyomást a kerekekről. Ez egy tized másodpercig sem blokkol, azaz nem gyűri maga elé a havat, nem kopik el a hó az aszfaltig stb. Sőt, szerintem nem is fékez, mert kb 80-90% ig elveszi a nyomást.
Túl drasztikus hóra a vezérlése ... ennyi. Lehet egy 2004 es Xsara II már jobb vezérlő szoftvert kapott.
Téli havas utakon , városban kb 40 km/h az átlagsebesség. / folyamatosan havas utak, kisváros / Ilyen sebesség mellett egy Zastavát is tudsz úgy vészfékezni, hogy közben kanyarodsz. Gondolom sok ember életében volt anno Golf I Ritmo, Tipo , Escort BX M323 és hasonló csodák. Mégsem lett mindegyik TKO , pedig azért régen voltak havak
Vagy próbálj ki egy extrém meredek lefelé vezető hegyi úton lejönni... NEM lesz fékhatásod! Ez az ABS folyamatosan el fogja engedni a nyomást. Vagy lesz annyi lélekjelenléte valakinek, h berántja a kézit.
Az a szalon meg, ahol beépítették a kapcsolókat Jberényben volt. Ha valaki vett onnan autót, tudja nem kamu.
2000 környékén mesélte nekem a tulaj ezt a városi ráfutásos balesetek meg ABS összefüggést.
Természetesen teljesen más volt 80-100km/h nál , párszor bekattogott , és párszor rá kellett nyúlni a kézire, mert az autó orrát túrva indult kifelé.
Amúgy rengetek MB Actros műszerfalon ott van az ABS kikapcsoló gomb. 20-40T valamikről beszélünk...
Még soha (koppkoppkopp) nem volt gondom télen a megállással (sem)
Jah, télen, ha az útviszonyok olyanok, visszaveszek a sebességből és hosszabb követési távolságot hagyok.
Na meg nem vagyok az az idegbeteg típus.
Úgyhogy a kapcsolható ABS helyett inkább a jó (téli) gumi, kisebb sebesség, nagyobb követési távolság, nagyobb láberő az, amit javallok.
(És halkan jegyzem meg, hogy magyarországra a havas út nem annyira jellemző, jó, ha évi 3-5 nap ilyen, azaz többnyire nedvesek - és akkor az ABS igenis többet ér, mntha nem lenne).
Nem, nem csodafegyver, mert mint mindennek, ennek is vannak korlátai.
De az ember többnyire fel tudja ezeket mérni és ezek tudatában cselekszik.
A biztonságos közlekedéshez nélkülözhetetlenek a kis, elektromos segédberendezések az autóban, hiszen ezek megkönnyítik a vezető dolgát. Ugyanakkor megvan ezeknek is a maguk hátránya. Mint például az ABS-nek a havas talajon történő fékezéskor. Ilyen esetekben ugyanis, nemhogy megrövidül a fékút, hanem ellenkezőleg, meghosszabbodik.
Ha hasznosságukat már nem kell bizonyítani száraz vagy nedves útburkolaton, néha meglepő módon viselkedhetnek a hóban. De ki kell-e kapcsolni őket, amikor csak lehet? Biztos, hogy nem! Nagy teljesítményű téli abroncsokkal együtt ugyanis érezhetően javítják a kerekek tapadását és vonóerejét.
Az ABS megelőzi a megcsúszást, de megnöveli a fékutat.
A 10 évesnél idősebb autókat kivéve a blokkolásgátló fék megfelelően működik a hóban. A dolog másik oldala a kétszeresére, vagy egyes felületeken akár háromszorosára megnövekedett fékút. Ez a sebesség csökkentésére és az idejében megkezdett lassításra késztet.
Az ABS azonban rosszul reagálhat akkor, ha a jobb és a bal oldali kerekek tapadása eltér egymástól. Például akkor, ha csak az útburkolat felét borítja hó. Akkor is tapasztalhatunk váratlan reakciókat, ha az út erősen kátyús.
3. tél kb... a gumival nincs gond. Bár ha lekopik tuti max. 165 széleset veszek csak, 80-100km/h nál sincs gond az ABS el, 3x-4x kattogott, kézifékkel többször fordultam a Bableves felé.
Beértem a városba A Bajcsy Zsilinszky nem volt letakarítva , pár éve az Ady X Bajcsy kereszteződésében van egy dobbantó viacolorból , meg nekem van STOP táblám kb 35 km/h val szépen becsúsztam a kereszteződés közepére. Utána a laktanya mellett az ahol 3 sávos az Ady direkt próbálgattam ezt a kis sebességű fékezést, indokolatlanul korán elveszi a féknyomást az ABS, na ezen beidegeskedtem és kihoztam a Fiestát, ami 3 évvel fiatalabb , de nincs benne ABS , csak az osztrákosan kötelező klíma meg 4 lufi. Rádásul Debica téli van rajta. Drasztikusan rövidebb a fékút városon belül.
Téli gumi van az autón, barázda mélység is megvan, ez az ingázó autóm, a labanc csendőr bármikor kiveszi alólad , ha xarok a gumik, nem is kínai gumi, hanem mich***** és München környékén se esik soha a hó....sőt nem a nagyalföldön lakom, hanem hegyek dombok között ,sőt éjjel Egerszalókról jöttem haza Gyöngyöspata - Pásztó- Nagylóc útvonalon levágva, aki ismeri tudja miért ott mentek neki frontálisan a honvédelmi miniszter szolgálati audijának.
Egy dologról beszélek, amikor olyan úton haladtam, ami nem volt sózva - letakarítva, alacsony sebességnél extrém hosszú fékutat produkál.
Az autósok zöme vészhelyzetben nem kellő határozottsággal fékez. A kerekek blokkolása kizárt, mivel az ABS továbbra is automatikusan a csúszáspont körül tartja a fékerőt, és így az autó kormányozható marad. Száraz és vizes úton, de nem hóban! Éppen ezért szem előtt kell tartanunk, hogy télen gyakran veszélyforrás is lehet a – szerencsére kikapcsolható – ABS: ha ugyanis nem iktatnánk ki hóban a védelmi rendszert, a folyamatosan csúszást érzékelő berendezés képtelen volna kontrolálni a kerekeket, s nem engedné kialakulni a blokkolást okozó fékerőt- pedig a blokkoló kerekek alatt összegyűlt hó kifejezetten javítja a gépkocsi fékezhetőségét, és ezzel életet menthet.
A nem kikapcsolható ABS-nek nem vagyok barátja, a többi jöhet. Pont akkor növeli a fékutat, amikor nem kellene, hóban, hókásán, jégkásán. A wiki szerint (is) alapvetően jó dolog, de azért megjegyzi:
Szóval én mielőtt beszólok bárkinek, egy kicsit keresgélnék a neten!!!!!!!! De köszönök minden segítséget.
Nem, nem vezettem még ABS es autót. És az ABS nélküli Fiestával fele akkora távolságon is megálltam. Igen vannak kikapcsolható ABS el szerelt autók. Sőt a terepjárók között nagyon soknak kikapcsolható. Utána kellene nézni.
Nem a másikat idiótázni!
Sőt tudok olyan autószalonról, ahol az átadott autókba beépítették, mert a városi alacsony tempójú ráfutásos balesetek 90% ért az ABS a hibás. Indokolatlanul megnyújtja a féktávot , téli városi araszolós tempónál.
Olvass utána próbáld ki! 30-40km/h nál blokkoló kerekkel rövidebb a fékút, ja ... nem blokkol, mert te is fölengeded a pedált. És simán irányítani tudod az autót. Különben minden fapados autó totálkár lenne....
Gondolj már bele egy kicsit , mielőtt bárkit idiótázol!
Próbálj ki egy ezer éves '90 W124 es Mercedes ABS t , az hagyja megblokkolni a kereket egy pillanatra , és utána veszi el a féknyomást. Tudom miről beszélek, 6 évig jártam vele. 20-30% rövidebb a fékútja, bármikor le lehet mérni.
Köszönöm szépen a segítségedet! Ma pont megyek vele vagy 80km-tert mert megyek vissza az albérletbe, és akkor 110-es tempó 4.-br! kipróbálom és írom! :) köszönöm mégegyszer :)
Tisztelt Xsara-társak! A fedkomp szerint 10,5 a városi fogyasztása az autónak, eddig télen is eljártam max 8,5-9 literrel (nyáron klímával 7,5), ráadásul most még hideg sem volt (eddig).... valakinek valami ötlete, hogy mi lehet a probléma?
Na elszállt az agyam most nagyon paraszt leszek....
Te tudod hogy működik az ABS?
Vezettél már ABS-es kocsit?
Egyáltalán tudsz vezetni?
Tényleg ekkora ön és közveszélyes idióta vagy?
Kezdjük az elején....
Abs nem kapcsolható ki de kiiktatható...
Az abs-nek az a feladata hogy a kerekeket forgásban tartsa és irányítható maradjon a kocsi, ezért csökkenti pulzálva nyomja a féket, amikor működik, a fékút (télen ) természetesen növekszik, viszont az úton maradsz nem pedig az árokban.
Ezért neked fel kéne fogni hogy tél van és csúsznak az utak ezért hosszabb a féktáv, ha nem lenne abs-ed akkor nem 2X-es hanem 15X-ös lett volna a fékutad és az árokban vagy az előtted lévő autó picsájában lennél. Ha behúzod a kézi féket akkor blokkolja az abs-t, és úgy elszállsz mint a győzelmi zászló.
Ha ki akarod próbálni vedd ki az abs biztijét azt nézd meg közelről az előtted álló autó picsáját, vagy milyen föld van az árokban.
Lehet hogy gondolkodni kéne egy kicsit mielőtt ekkora faszságokat ír az ember, tudod ha gondolkodtál volna bölcs maradtál volna.
Remélem jó messze laksz tőlem, mert nem szeretném ha közlekedési partnernek kéne lenned.
Hello, Xsara I '98 TD , hogy a faxomba lehet ezt az életveszélyes ABS t a legegyszerűbben kiiktatni, majd második lépcsőben kapcsolhatóra átalakítani.
Nem tudom az enyém baxaxik , vagy mind ilyen , de full életveszély amit művel, kemény 30-40 km/h!!! ról történő satuféknél, ebben a komoly 5cm es vizes hóban közel 2x a fékút!!! , vagy berántom a kéziféket...
Anyám az első autót seggbe küldi , ha vészfékeznek előtte... :( Ezzel az ABS sel öngyilkosság városban közlekedni!
Először is égesd ki, úgy gondolom lehet elegendő lesz. Ne sajnáld legyen benne víz és olaj, menj egy 50-70 km-t olyan 4000-5000-es fordulatszámon, lehet nem zár le a koksztól az EGR-szeleped, és állandó a kipufogó gáz visszavezetés, amitől megfullad és a hibajelzők is szoktak villogni.
Egy 110-es tempó 4. fokozatban van 4000-körül autópályázd meg így vagy ha tudod közúton.
Sziasztok!
Boldog karacsonyt utolag is!
Szuksegem volna egy kis segitsegre. Nem vagyok budapesti, igy nem ismerek autoszerelot, de sajnos nagybatyamnak szuksege volna egyre. Bar nem citroenje van, hanem egy hunday h1 kisteherauto.
De mastol nem tudom megkerdezni.
Emlekszem, hogy regebben valaji hirdette magat, hogy szervizkent meg kedvezmenyt is ad ha valaki a citroenforumra hivatkozik. Arra is emlekszem, hogy tobbenvoltak is nala es meg voltak vele elegedve.
Ha valaki tudna szamot, kerem ne tartsa magaba.
Koszonom!
Nekem épp november végén adta meg magát a trafósor, csak nekem a Check engine lámpa mellett a fedkompon megjelent a CATALYTIC CONVERTER FAILURE üzenet is... olyan volt a hangja mint egy kétütemű szivattyúmotornak...
Sziasztok! Egy kis segítséget szeretnék kérni(hátha valaki találkozott már a problémával). Van egy 1999-es Xsarám 1.4-es. Az lenne a kérdésem, h néha csinál olyat, hogy beindítom elindulok vele és hiába nyomom a gázt, csak rángat olyan mintha nem kapna üzemanyagot!
Másik probléma, h világít néh a check engine lámpa. Ha beindítom h melegedjen, 5 perc után álltalába elkezd világítani. Ha elindulok vele megyek egy keveset akkor elalszik. De az fordul elő a legtöbbször, hogy huzamosabb ideig megyek 100-110-el akkor bevillan, de ahogy elkezdem hajkurászni, 10 másodpercen belül elalszik! Előre is köszi a segítségeteket!