Nem akarok kukacoskodni de ültem 1.4 diesel saxo-ban 35mp alatt gyorsult 100-ra, pici emelkedőn azt hittem kiszállok és feltolom, abba semmiképpen se gondolkozz mert nagyon öreguras a kocsi igaz 4-4,5 liter a fogysztása, ha 4-en beleültünk akkor pedig a rendes súly miatt 5,5-6 litert megette
Van egy tökéletes 1.4 nagy autód...műszakilag rendben, belefér a család hosszabb útra is jó.
Lecseréled egy dízelre, ami ugye lutri mit fogsz ki. Ha rendben van oké a buli, ha nincs rendben annyit költesz a motorra amiből az 1.4 teljes motor generálja megvan, ha azt nézed hogy egy porlasztó csúcs valami 40-60 ezer körül mozog és 4 kell belőle, meg esetleg egy turbo csere vagy ilyesmi, sokkal drágább mint a benzines, vagy csak egy egyszerű hengerfejezés...
Abban kettős tömegű lendkerék van ami 140 ropi plusz a kuplung szett az sem olcsó, a benyáshoz 18.000 egy kuplung szett.
1 literrel fog kevesebbet enni az adó a kétszerese.
Kis kocsiban nem gondolkodnék a helyedbe egy olyan helyen ahol rengeteg kamion közlekedik, egy ax-ben én félnék. Csak egy rossz sávváltás és a fejedre formázták a kasztnit, a család meg csak nyögne benne.
Az az egy liter nem ér annyit szerintem, ha kicsit erősebbet akarsz akkor inkább csippeltesd meg a gépet, kb 90 lóra simán felmegy és mivel optimalizálják is vele a motort még a fogyasztás is csökkenhet átlagban fél literrel, megúszod 40-45.000 Ft-ből.
Nekem 1.9 TD fiat tempám volt imádtam tény és való de mivel csak 30-35.000-et megyek évente lecseréltem egy 1.6 16V xsarára dízel párti vagyok, de jól döntöttem meggyőződésem, ezzel semmi gond megy csak tankolni kell arra azért mindig valamit kellett költeni mert kormosodott a rövid távoktól.
Csippeléssel foglalkozó ismerősömet kérdeztem mondta ilyen 1.6-os xsarát többet is átprogramozott már, adatok: eredeti 110 Le, 147 Nm, csippelt: 120-130 Le (kéréstől függő izmosítás), 170-180 Nm, A tempra TD-nek 186 Nm, a gyária, tehát majdnem dízel nyomatéka van, és a felhasználók szerint normál használatnál fél literrel csökkent a fogyasztásuk.
1.4-est 85-100 Le-ig lehet húzni, nem érdemes plafonra húzatni nem tesz jót a motornak, de 85-90 Le körülire felhúzva már nagy a különbség mert a nyomatéka 110Nm valami 135Nm körülire felmegy, az a tapasztalat hogy érezhetően jobban lép a gépezet.
Az enyémet kérdeztem egy inkább optimalizálás vagy közepes tuning olyan 122-125 le, 170-180 Nm nyomatékra képes rendesen megérezni a különbséget, egyel nagyobb motor tudását hozza, neked kb. az 1.6 88le-s változat menetteljesítményére lesz kb. képes. Ez a legegyszerűbb megoldás.
Ha a fogyasztáson és az olcsó fenntarthatóságon van a hangsúly, vegyél egy 1,5 diesel AX-et vagy Saxo-t, 5 - 5,5 L-ből eljársz vele és kimegy a világból. Javítani ritkán kell és olcsó a cucc hozzá. :-)
Lesz nyomaték is (diesel) és meglepően jól megy, ahhoz képest, hogy szívódiesel és kisautó.
Az 1,4 D még kevesebbet fogyaszt (nekem 4 - 4,5 körül evett), de azt azért nem ajánlom, mert itthon már nem találsz problémamentes példányt belőle.
hát akkor a dizel xsara kiesik..
ma sikeült 6.1et menni fedkomp szerint 75kmes távon. figyelve a gazdaságos vezetésre, de nem cammogva.
80% a nulláson egyedül a maradék több személyel budapest éjszaka.
suzuki alto-n gondolkodom lehet kijönne 5böl, de sajnálnám a xsarát lecserélni mert szeretem, pont megfelelö nekem. csak egy kis plusz erö hiányzik néha, jobb lett volna annak idején egy 1.6ost venni.
Konkrétan még én sem léptem a kályhások táborába, pedig ~50e km-t megyek évente. _Ha_ egy dízel 1 literrel enne kevesebbet, az évi 300e ft megtakarítás lenne (nekem). 4 év alatt 1.2M. _Ha_ nem romlik el semmi. Viszont 200e km belemenne. Az árának a töredékét fogja érni. És ha az értékvesztést levonom az 1.2M-ból akkor már nem marad sok megtakarítás...
jelenleg egy 2001es, 1,4 benzines xsara ll-t hajtok, évi 10-12ezer kmt. fogyi 6.5-9között
januártol uj munkahelyre megyek, napi 50km kocsival 90%ban a nulláson
ez igy évi plusz 12ezer km.
dieselre váltáson gondolkozok.
minden xsarában megtalálhato dieselröl érdekel fogyasztás, hibalehetöségek, fenntartás.
csak motorikusan, többi dolgot tudom a sajátomrol.
sziasztok xsara2 esem van benzines 1,4 es 75 lovas az lenne a problémám hogy ha eléri az űzemi hömérséklettet akor az alapjáratom nagyon ingadozik ha egy kis gázt adok akkor minden rendben jó az alapjárat de kis idö mulva elkezdi megint az ingadozást, tuná valaki mi lehet a baj, és a csekk lámpám vilog mikor ingadozik az alapjárat..tudnátok valami okosat mondani ,mi lehet a baja...
"Úgy tudom, hogy rendes szerelési kézikönyve nem létezik az autónak. "
:-O Ezt miből gondolod ? A szakszervizben szerinted miből dolgoznak ?
"Van esetleg tuti forrás, ahonnan beszerezhető lenne az autóhoz komplett vezetékelési diagram "
A Citroën Hungáriától pl. be kellene tudni szerezni (venni), de gyári doksikat néha árulnak az e-bayen is. A Xsarát nem tudom pontosan, hogy fent van-e a service.citroen.com -on, de ha megkérdezed a C.H.-t és fent van, akkor lehet bérelni barangolási időt tőlük az oldalukhoz és alvázszám alapján a netről ki tudod nyomtatni a keresett kapcsolásokat.
Azt lehet tudni, hogy a Xsara I és II kábelezése megegyezik-e ? Úgy tudom, hogy rendes szerelési kézikönyve nem létezik az autónak. Van esetleg tuti forrás, ahonnan beszerezhető lenne az autóhoz komplett vezetékelési diagram (az már maga az álom lenne, ha fel lenne tüntetve, hogy melyik kábelkorbács merre van elvezetve) ?
Találkozott már valaki olyan jelenséggel, hogy a motor beindítása után töltésjelző lámpa nem alszik el azonnal, csak nagyobb gázadás hatására, de onnantól tölt rendesen alapjáraton is(14.4V)?
Mi okozhatja a hibát?
Akku teljesen új, generátor kábelek rendben lévőnek tűnnek.
A beteg: XsaraII 1.6 16V SX
Ha XU akkor máshonnan is jöhet az olaj... szelepfedél tömítés, vezérműtengely tömítés, hengerfej tömítés. Többnyire a blokk jobb felső oldalától indul.
Hétvégén szobrászkodom és ha lesz valami kézzelfogható eredmény közlöm :) Érdekelne továbbá, hogy a GYÁRI kábelkötegen melyik a kormányvezérlő vezetéke és melyik ami a rádió világítását adja... Van valakinek rajza esetleg?