jelenleg egy 2001es, 1,4 benzines xsara ll-t hajtok, évi 10-12ezer kmt. fogyi 6.5-9között
januártol uj munkahelyre megyek, napi 50km kocsival 90%ban a nulláson
ez igy évi plusz 12ezer km.
dieselre váltáson gondolkozok.
minden xsarában megtalálhato dieselröl érdekel fogyasztás, hibalehetöségek, fenntartás.
csak motorikusan, többi dolgot tudom a sajátomrol.
sziasztok xsara2 esem van benzines 1,4 es 75 lovas az lenne a problémám hogy ha eléri az űzemi hömérséklettet akor az alapjáratom nagyon ingadozik ha egy kis gázt adok akkor minden rendben jó az alapjárat de kis idö mulva elkezdi megint az ingadozást, tuná valaki mi lehet a baj, és a csekk lámpám vilog mikor ingadozik az alapjárat..tudnátok valami okosat mondani ,mi lehet a baja...
"Úgy tudom, hogy rendes szerelési kézikönyve nem létezik az autónak. "
:-O Ezt miből gondolod ? A szakszervizben szerinted miből dolgoznak ?
"Van esetleg tuti forrás, ahonnan beszerezhető lenne az autóhoz komplett vezetékelési diagram "
A Citroën Hungáriától pl. be kellene tudni szerezni (venni), de gyári doksikat néha árulnak az e-bayen is. A Xsarát nem tudom pontosan, hogy fent van-e a service.citroen.com -on, de ha megkérdezed a C.H.-t és fent van, akkor lehet bérelni barangolási időt tőlük az oldalukhoz és alvázszám alapján a netről ki tudod nyomtatni a keresett kapcsolásokat.
Azt lehet tudni, hogy a Xsara I és II kábelezése megegyezik-e ? Úgy tudom, hogy rendes szerelési kézikönyve nem létezik az autónak. Van esetleg tuti forrás, ahonnan beszerezhető lenne az autóhoz komplett vezetékelési diagram (az már maga az álom lenne, ha fel lenne tüntetve, hogy melyik kábelkorbács merre van elvezetve) ?
Találkozott már valaki olyan jelenséggel, hogy a motor beindítása után töltésjelző lámpa nem alszik el azonnal, csak nagyobb gázadás hatására, de onnantól tölt rendesen alapjáraton is(14.4V)?
Mi okozhatja a hibát?
Akku teljesen új, generátor kábelek rendben lévőnek tűnnek.
A beteg: XsaraII 1.6 16V SX
Ha XU akkor máshonnan is jöhet az olaj... szelepfedél tömítés, vezérműtengely tömítés, hengerfej tömítés. Többnyire a blokk jobb felső oldalától indul.
Hétvégén szobrászkodom és ha lesz valami kézzelfogható eredmény közlöm :) Érdekelne továbbá, hogy a GYÁRI kábelkötegen melyik a kormányvezérlő vezetéke és melyik ami a rádió világítását adja... Van valakinek rajza esetleg?
Anyós ülés lábtérnél a műszerfal alatti kárpit elemet lehajtod (3 csavaros patent fogja előről ). Ezután látni fogsz a fűtőmotor kerek burkolata mellett átlósan egy fedelet, amit 1 csavar fog. Oldalirányba eltolva lejön, ez felett van a szűrő. Húzd ki és tegyél bele újat, vagy próbáld ki üresen a fedelet visszarakva, letolja-e a párát páramentesítő fokozatban.
.... és még valami. Az automota párátlanítóval próbáltad? Jobb szélső tekerő, hova fújjon választó gombot teljesen jobbra tekerve és auto állásban működik. Ilyenkor automatán kapcsolja a klímát és vezérli a fordulatot. De mondom, először pollenszűrő, ha nem most volt cserélve.
Ja! Klímát bekapcsolva 19-20 fokra állítva is baromi meleget fúj. Ha koppanásig letekerem 18 fokig, csak akkor hidegebb. 20 foktól a felső hőhatárig tekerve semmi különbség nincs a hőfokban. Ha kikapcsolom a klímát akkor sem párásodik jobban, illetve nem viszi le a párát jobban. Ha kapcsolom a klímát a gombjával, valami kattan és indul a motortérben...
Üdv! Egy xsara2 1.6 16V autónk van. Klímával nem volt problémánk ezidáig, de ma (ebben a gyönyörű időben) nem szándékozott levinni a párát semelyik ablakról sem. Próbáltam hideget ill. meleget fújatni nagy erővel fújatni és egyéb, automatára téve is, de gyakorlatilag semmilyen változás nem volt. Pár napja is ilyen idő volt, akkor nem tűnt fel, hogy sz*r lenne. A kormány alatti biztosíték jó.. Próbáltam kissé lehúzott ablakkal teljes gőzön kifújatni a kocsiból a párát (ha volt), de semmi... Tönkremehetett valami?
Honnan "tudja" hogy mikor mely hengerbe kell a szikra? Van jelado valahol? A lendkeréken vagy hol ?
Elnézést a sok kérdésért de nagyon érdekel mert reggelente ha ilyen nedves hideg az idö akkor egy két henger nehezen indul el. Valoszinü gyujtás gondom van a nedvesség végett.