Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

_Twins_ Creative Commons License 2014.10.29 0 0 57424

Sok felé jártam már és azt kell mondjam, általánosan nem rossz minőségűek a magyar autópályák. Sőt..

Na de ki tudja meg lesz-e még az autó 5-6-7-8 év múlva.. Ha igen, ígérem beszámolok :)

Előzmény: BallyS16 (57423)
BallyS16 Creative Commons License 2014.10.29 0 0 57423

Azért a szintezett biliárdasztaltól elég távol vannak a pályáink :-(

Előzmény: _Twins_ (57422)
_Twins_ Creative Commons License 2014.10.29 0 0 57422

Autópályán nem sok rugózás kell, 1 személlyel nincs igazán terhelve sem (ha csak nincs 200m2 csempe mögötted állandóan :D)

Szerintem ebben nem a megtett km a mérvadó elsősorban.

Az enyém 15éves volt ~140ezer km-rel, mikor a felújítás volt (nyikorgott).

Előzmény: BallyS16 (57421)
BallyS16 Creative Commons License 2014.10.29 0 0 57421

Azért ne csak a felét :-)

Az nálam 90e km lenne. Évi 48-50e km-t megyek...

Előzmény: _Twins_ (57420)
_Twins_ Creative Commons License 2014.10.29 0 0 57420

Ha csak a gyári felét bírja a felújított, akkor is 6-7-8-10évről és sok 10ezer km-ről van szó. Szerintem nem érdemes ezzel különösebben foglalkozni. Ha meg nincs rendesen felújítva a híd, azt zsírzással nem tudod rendbe tenni.

Az enyémet egy éve újították fel, azóta ~15ezer km-t mentem vele.

Eddig jó .. :)

Előzmény: Feli99 (57419)
Feli99 Creative Commons License 2014.10.29 0 0 57419

Persze, hogy bezsírozta és beolajozta.

A gyári is be van új korában, aztán tart ameddig tart.

 

Ezért tettem fel a kérdést, hogy az olaj elfolyhat a tűgörgőkig vagy van közte valami távtartó vagy lépcső ami útját állná ? 

 

Nyilván a híddal foglalkozó meg tudná mondani, de neki sem buli ha elmondja a tutit, hiszen ebből él. Lehet, hogy ezért nem javasolja a zsírzógombot sem. Vagy tévedek ?

Előzmény: francecoupe (57417)
BallyS16 Creative Commons License 2014.10.29 0 0 57418

Az ki van csukva, hogy a hűtőd el van dugulva? Idővel cserések ezek (is).

Légteleníteni lehet, hogy kell.

A szonda (vagy szondák?) a termosztátnál találhatók, kék vagy (és?) zöld lehet.

Persze maga a termosztát is akadozhat.

 

Előzmény: baka38 (57413)
francecoupe Creative Commons License 2014.10.29 0 0 57417

Nem fogod tudni eljuttatni oda a kenőanyagot, ahol kifejthetné hatását. Ha jó szaki újította fel, akkor nyomott oda zsírt rendesen ahová kell.

Előzmény: Feli99 (57416)
Feli99 Creative Commons License 2014.10.29 0 0 57416

Nincs megkopva a hidam, nem terpeszt.

Felújítás óta 10 ekm-t mentem. Csak mint élettartam növelés szempontjából gondolnám.

Előzmény: francecoupe (57415)
francecoupe Creative Commons License 2014.10.29 0 0 57415

Hátsó hidas ötlet: sz.rnak egy pofon.

Előzmény: Feli99 (57414)
Feli99 Creative Commons License 2014.10.29 0 0 57414

Sziasztok,

 

Tegnap az 1-es xsaramból korábban kiszedett index kapcsolót szétszedtem. A kopadékot és a régi zsírt teljesen kipucoltam mindenűt, majd új zsírt tettem be a szükséges helyekre.

Úgy érzem szépen dolgozik, de nem lett beszerelve, elteszem tartalékba. Amúgy 15 perces művelet.

 

 

A másik, hogy a 2-es Xsaramon előjött ismét a magától beinduló index. Aztán már van olyan is, hogy se balra-se jobbra nincs indexem.

Elmentem az autóvillamossági szerelőmhöz. A hibajelenségre azt mondta, hogy a riasztó is okozhatja vagy BSI. Az index kapcsolót átmozgatta, de találja neccesnek.  

A gépkocsit úgy vettem, hogy van benne riasztó, de nem mükszik.  Nem is gondolnám, hogy egy utólag beszerelt riasztó okozhat ilyen gondot.  Holnap kiszereli a nem használt risztót. Kíváncsi vagyok, hogy tényleg csak az-e a baj.

 

Hátsó híddal kapcsolatban is lenne kérdésem.

A hátsó híd csöve megfúrható középen ( mondjuk egy átm 3-as vagy 4-es furat ) és ha töltenék ott bele olajat mondjuk váltó olaj minőséget, akkor az eljuthat a tűgörgős csapágyakhoz ? Az így betöltött olaj valameddig megmaradna a csőben vagy a porvédőkön hamar kiszivárogna ?

Lehet, hogy elvetemült ötletnek tűnik a fenti, de jobb mintha szárazon lenne.

 

Van valakinek hasonló ötlete vagy zsírzógomboztassam ?

 

 

baka38 Creative Commons License 2014.10.29 0 0 57413

Üdvözletem Mindenkinek !

Kicsi segitségre lenne szükségem. A müszerfalon egy pillanatra felvillant a stopp lámpa és a hütöviz piros lámpája de a müszer szerint nem volt semmi gond s semmi más jele nem volt hogy tulmelegedett volna a gépezett. Csinált ilyet máskor is. Aztán nem sokkal utánna megáltam s egy jo darabig ment még a hütöventillátor. Lehetséges hogy levegös a rendszer az a gond ? A hütörendszer jelado gombáját merre keressem az is lehet a gond oka ?   I. Xsarám van , 1.4 benzines.

Segitségetek elöre is köszönöm !

K.Zoli. Creative Commons License 2014.10.29 0 0 57412

Valaki le tudná írni, lépésről lépésre, hogy kell a legjobban légteleníteni a hűtőrendszert? Van több pont is a körben. Köszi!

agria11 Creative Commons License 2014.10.29 0 0 57411

Sziasztok

Van valakinek eladó tempomat karja ?

bakterkeke Creative Commons License 2014.10.28 0 0 57410

Sziasztok,

 

Van egy 1,4-es 1999-es Xsara breakem. Teljesen random szerűen nem akar indulni. Hol melegen, hol hidegen, hol melegben, hol hidegben. Ha nagy nehezen elindul iszonyat benzin szag van, és dadogva jár a motor, illetve fel is pörög az alapjárat vagy 400-500 fordulattal pluszban. Pár perc múlva mintha mi sem történt volna, megy rendesen. Rádugtuk ODB-re semmi. Szét szedettem már benne mindent, de semmi. Valakinek valami ötlete nincs mitől lehet ez? Köszönöm.

 

baterke

toji76 Creative Commons License 2014.10.28 0 0 57409

első körben a generátor töltésed ellenőriztesd, aztán jöhetnek az elektromos rendszer testelési pontjai.

Előzmény: cinti020 (57408)
cinti020 Creative Commons License 2014.10.28 0 0 57408

Sziasztok!

 

Xsara 2002 1.4 benzinesem van,

napokban elkezdte azt csinálni a kocsi hogy menet közben hiába nyomom a gáz mintha megakarna állni, ez mitől lehet?

2 éve volt AC pumpa csere , tavaly lecseréltem a  gyertyákat is.

 

Én most a gyertyákra gyanakodtam megint, kicseréltem , megy megy a kocsi, de megint egyszer előfordult az hogy menet közbe leakar állni, aztán jól megpörgettem és megy tovább..

 

Aztán olyan hibát ír már ki egy jó ideje hogy ABS FAULT meg AIRBAG FAULT.

 

Valakinek esetleg ötlete van, vagy volt már hasonló?

 

Köszi

Feli99 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 57407

Az 1-es xsara régi cserélt kapcsolója még megvan, azt szétszedem és megnézem, hogy javítható-e.  Ha megjavítom, akkor tartalékba még jó lehet.

Köszi !

Előzmény: BallyS16 (57390)
forgacsp Creative Commons License 2014.10.27 0 0 57406

Köszönöm szépen a segítséget! FeZ_ neked is!

Sajnos el kellett utaznom 2 hétre, de amint otthon leszek megmérem és folytatódik a vizsgálódás.

Előzmény: toji76 (57386)
Tuzmester84 Creative Commons License 2014.10.27 0 0 57405

Itt van egy (kicsit primitív) leírás a com2000 kiszereléséről:
http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=124456178&t=9031935

Szerintem javítható házilag.

Előzmény: Apa27 (57396)
sokab Creative Commons License 2014.10.27 0 0 57404

Köszönöm az információt,elvégzem a termosztátházon a légtelenítés,és meglátjuk mire jutok.A hűtő tökéletesen stimmel a helyén.

Előzmény: FeZ_ (57403)
FeZ_ Creative Commons License 2014.10.27 0 0 57403

A temosztátházon is van légtelenítőcsavar: kis inbusz fejű, ott is érdemes légteleníteni, mert ha a termosztátnál levegős, akkor nem nyit vagy nem úgy és akkor , amikor kellene.

A radiátor nagyobb méretétől nem csinálhatna ilyet. Gondolom a régi helyére rendesen befért az új ?! Tehát nem tud a levegő elmenni mellette réseken ?

Esetlegesen hengerfej hiba is okozhat ilyen jelenségeket, de az a legeslegutolsó dolog, amire gondolni kell.

Amikor nem fűt éppen, kézzel nézd meg a tűzfalon a radiátor csöveit, hogy milyen melegek ill. a hűtő felületét és két nagy vízcsövet, hogy azok milyen melegek !

Lehet pl. olyan is, hogy a termosztát forróvízben jól működik, de bent a helyén néhány nyitás/zárás után félrefeszül/megszorul és nyitva marad.

 

FeZ

 

Előzmény: sokab (57402)
sokab Creative Commons License 2014.10.27 0 0 57402

Szevasz.A termosztát ki lett cserélve,előtte ki lett próbálva forróvízben,légtelenítve lett a tűzfalon a fűtőcsonkon.Piros fagyálló van benne és -50 fokra lett bekeverve.A nyárvégén volt hűtőradiátor cserélve,igaz egy kicsivel nagyobb az eredeti méretnél/563X390X23/ hát nem tudom ez számít-e.

Előzmény: FeZ_ (57400)
toji76 Creative Commons License 2014.10.26 0 0 57401

A tied önlégtelenítős, az a hiba kizárva, a többi jelenség tipikusan termosztát

Előzmény: sokab (57397)
FeZ_ Creative Commons License 2014.10.26 0 0 57400

Első "blikkre" levegősödésre gondolnék, esetleg termosztát hibára. Persze még más is szóbajöhet....

A "kisebbtől a nagyobb hiba felé javítunk" elv alapján én elsőnek lelégteleníteném tisztességesen a hűtőkört.

Aztán meglátjuk...

 

FeZ

Előzmény: sokab (57397)
BallyS16 Creative Commons License 2014.10.26 0 0 57399

Fagyállószint és annak "hőfoka", azaz meddig (hány fokig) jó?

Illetve 2 évente cserélni kéne.

Na meg, ha a radiátorod haldoklik, akkor sem nagyon fog fűteni (de annak nincs olyan velejárója, hogy a hőfok nem megy 70 fölé)

Előzmény: sokab (57397)
BallyS16 Creative Commons License 2014.10.26 0 0 57398

Ha adsz egy alvázszámot megmondjuk.

Úgy látom, nem nagyon tudod, Neked milyen a kapcsolód.

Nekem is II-es van, de még a régi kapcsolókkal. Azok szétszedhetők.

Viszont azoknál "csak" az index mizéria szokott lenni többnyire.

Előzmény: Apa27 (57396)
sokab Creative Commons License 2014.10.26 0 0 57397

Szevasztok márkatársak.Abban kérnék tanácsot,mi lehet a probléma oka.A hűtő hőfokjelző hosszabb távolság megtételekor nem megy fel hetvenfok fölé,csak ha araszolok,lámpánál.Akkor felmegy kilencvenfokig,és bekapcsol a ventilátor,és vissza hűti.Mostmár fűtenikell,és hol meleget fuj,hol hideget.Az autó 2003-as 1.6 16v sx.

Apa27 Creative Commons License 2014.10.26 0 0 57396

Köszi a gyors választ! 2001-es.

Igen, a szerelő is ezt mondta. Légzsák, kormány, valami kormányra X-hányszorosan feltekert drótok, stb. De akkor csak szétkapni, tisztítani nem lehet? Valakinél volt már ez probléma?

Előzmény: BXtwelve (57395)
BXtwelve Creative Commons License 2014.10.26 0 0 57395

Először is pontosítani kellene mikori az autód. Az újabbak Com 2000 nevű csodával rendelkeznek, aminél egyben van a két oldal. Nem lehet külön cserélni. Már kiszerelni is macerásabb (légzsák, kormány le).

 

Az enyém is 2-es Xsara, de még nem ilyen.

Előzmény: Apa27 (57394)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!