Vettem egy Citroen Xsara II-est és (saját megállapításom), hogy ki van kopva a világítás kapcsolója és a refit (nem mindig és a helyzetjelzőt és s tompítottat soha sem!) olykor lecsapja vezetés közben. Ilyenkor újra fel kell kapcsolnom. Van, hogy szinte azonnal, de van, hogy 200km-er után sem csapja le. Mivel nem értek hozzá, így a szervizben azt mondták, hogy ha ki akarom cseréltetni, akkor az egészet ki kellene, mert csak egyet nem tudnak (ebben az esetben a világítás, index kapcsolót). De pl. a Xsara I-nél olyat láttam képeken (amilyet Te is felraktál BXtwlve), hogy ott cserélni. A Xsara II-nél nem lehet? Illetve azt mondták, lehet, hogy elég csak a belső csatlakozóit megtisztítani...akkor mégis csak szét lehet szedni? Nem értem! És ha szét lehet akkor miért nem lehet külö-külön csak egy index bajuszkapcsolót kicserélni? Köszönöm a válaszokat!
Ui.: Lehet, hogy sok a gond a használt Xsara-val, de nem adom fel! :)
Nincs mit kimérni. 100%, hogy a grafitpor miatt áthúz. Mint a 306-oknál. Szét kell szedni (kb 5 perc), kitakarítani, újrakenni és ennyi. Enyémben még csak 222e km van és a kapcsoló még a gyári. 2x pucoltam már.
Még nem tudom mitévő legyek, mert ma 1 óra 40 perces autózás alatt sem jelentkezett a probléma. Még délután indulás előtt a garázsban csak gyújtásra adva teszteltem, de semmi. Vette jobbra-balra, teljesen lekapcsolva-felkapcsolva beakadó állásba, de egyik és másik állásba csak éppen hogy lenyomva sem tudtam reprodukálni a hibajelenséget. Az éjszaka alatt száradt volna annyit az a valami ???
Most nincs kedvem újból csak azért esőben pályázni, hogy előjöjjön a hiba : )))
De sztem ami késik nem múlik.
A bajusz kapcsolós történet a másik Xsaramon cserélve volt egy 50 ekm-el ezelőtt, de az csak sercegő-kattogó hangot hallatott.
Most ennél ez egyáltalán nem így volt.Csak elindult a jobboldal és hiába volt átkapcsolva a baloldalra, akkor is ment a jobboldal. Sőt volt olyan mint ahogy írtam, hogy a bajuszkapcsoló bal állásban volt, a műszerfalon a visszajelző balra mutatta az indexelést a valóságban meg az autó jobb oldala villogott.
Nem esek még neki a technikának, várom míg újból előjön.
Ha elvinném villanyoshoz, ő tudna valami okosságot kimérni ?
Ha már elektromosságnál tarunk, akkor a hátsó beltér világításom nem megy. Cseréltem izzót, semmi. Multiméter elő, 12V nem jut el. Kimértem a csomagtartó világítást is, az is KO.
Le kell venni a tetőkárpitot vagy hogyan fogjak hozzá ha egy kis villanyt akarok a gyerkőcöknek hátra ? Remélem egyszerűbb a megoldás !
Még egy kérdés. A II sáriknak ennyivel xsara-bb a minőségük ? Az 1-esbe beletettünk 270 ekm, de tized ennyi gondja volt elektromosan. A 2004-es Banner akksimat most cseréltem benne egy hónapja. Pár izzó az évek alatt, egy előtét ellenállás, egy üzemanyag szivattyú. Híd még az eredeti, motor megy, olaj nem fogy. 1,6 b 8V.
Kíváncsi lennék milyen tapasztalatok vannak másnál, aki mindkét verdát használta.
ez a leírás nagyon jó! olyat nem tudsz ahol a bajuszkapcsoló kar szetszereleset mutatjak be? szedtem mar szet de csak roncsolassal ment, visszafordithatatlanul...kuka lett a vege, most meg megint villog a helyzetjelzom, ez is 75ekm -t birt (az elozo is)
Akkor ha van amper mérőd, azt egyenáramra állítva legalább 2A vagy nagyobb, általában 10A méréshatárra állítva, kösd az akksi és a akksisaru közé
Tehát vedd le az akksi saruját, a műszer egyik pontját tedd a akksi kivezetésre a másikat tedd hozzá a levett saruhoz, autó legyen leállítva.
mérdd meg mennyi áramot vesz fel, kb 1 percig felvehet 2-5A is, ez a kp zár figyelési állapota, 1 perc után le kell esni 10-20 mA (0.02 A) környékére ekkor minden rendben, az akksi a gond forrása. Ha 1A fölött marad a takarék áram akkor valamelyik fogyasztó szar, vagy nem áll stanby-be, pl. kp. zár vagy risztó.
Meg kellene mérni azért azt is, hogy mennyi áramot fogyaszt az autó nyugalmi és bezárt állapotban. Lehet valami zárlatos vagy hibás a kocsiban, ami lemeríti az akksit.
Pl. egy autóban a beázott belső világítás volt a hiba forrása. Látszólag semmi bibi nem volt, mégis merítette az akksit.
Eddig bírta az akkumulátor. Kikötött kihangosítóval is lemerült, úgyhogy beugrottam egy ismerőshöz, akinek van multimétere. Alapjáratnál 14V-ot mért. Azok alapján, amiket írtatok, ennek mindenképp elégnek kellene lenni. Megcsiszoltam a csatlakozásokat, hátha... de nem sok jóra számítok. Itt más lesz a gond. Na de mi? :) Az akkumulátor jó, töltés így már biztosan van, semmi kütyü nincs benne, ami lemeríthetné, csak a gyári felszereltség... és mégis lemerül. Esetleg bárkinek bármi ötlete?
Ugyanez volt nekem kb. fél éve. Nekem 2001-es II-es Xsara van, de még nem COM2000-es, így elég volt a bal oldali kapcsolót cserélni. Ha jól emlékszek kb. 13ezerbe került a Valeo gyártmányú kapcsoló. Csere után megszűnt a hiba, és azóta sem produkálja.
Az akksit hiba kizárás céljából ellenőrizd le mennyire van esetleg lemerülve és ha kell akkor töltsd fel, ez azért hogy az akksi hiba kizárható legyen.
Az ajtót pedig a hagyományos módszerrel ki tudod nyitni, kulcs a zárba és elfordítod mechanikusan azért működik a zár.
udv.: egy ember aki mar fekezett motort es tudja, ha a belsoEGESU motor robban, az nem'uzemszeru'
ez egy értelmezhetetlen mondat, kifejtenéd hogy mit takar hogy fékeztél motort, mert én is szoktam mikor rálépek a fékpedálra.
A belsőégésű motort az úgy hívják hogy robbanó motor, a hengerekben robbanással ég el az üzemanyag programozott körülmények között, és ez üzemszerű állapot.
Nekem a főtengely ékszíjtárcsa ment meg, vezérlés cserére készülve, és az általad leírt fémes hangot produkálta. Úgy hogy már egyszer cserélve volt 80e-nél gyárira, és most 240e. előtt kijött, így ennek is a vezérlés élettartalma van kb.
Pár 100 fordulat a különbség: V6 290nm @3750, 1.6 147nm @4000, a görbék is nagyon hasonlóak. A V6 amúgy 1640kg, a C3 pedig 1070, szóval azért ott is van különbség, az 1.6-nak "alig" kell terhet cipelnie.
Mind1, részemről 1500-on (is) használom kis terheléssel az 1.6-ot, ha éppen olyan a szitu... :-)
Az index,világításkapcsoló,ablaktörlő első hátsó stb.. Kompet kis vezérlő melynek neve: COM 2000 (ő csak ) a kapcsoló elemek információit begyűjtve Vezérli a BSI-ben a teljesítmény elektronikát ami fizikálisan kapcsolja be a vezérelt elemeket!
Segítséget szeretnék kérni a következő hibához, ha már valakinek volt hasonló !
( Xsara II. 2.0 HDI 2001 )
A hiba a következő.
100-150 km-t megtéve autópályán esős időben egyszer csak bevillant a jobb oldali index visszajelzőm a műszerfalon. Először ráhagytam, aztán már egyre többször is felvillant.Az egyik autós elkerülve, mutatta, hogy megy az indexem, de a műszerfal szerinti visszajelzőn nem kapta róla visszajelzést.
Benzinkúton ellenőrizem, ide-oda kapcsolással és produkált olyat is, hogy balra kapcsoltam az index kapcsolót, ment is balra az index, de belül a műszerfalon jobbra mutatta az indexelést.
Aztán többször láttam piros lámpánál megállva az előttem lévő autó hátulján, hogy a jobb indexem megy, holott az indexkar nem volt index állásban.
Az utazásról hazaérve a jobb oldali index végig üzemelt már ( villogó üzem módban ), de nem igazán reagált az indexkar megmozgatására.
Este a garázsba beállva próbáltam balra-jobbra, minden működött rendben. A műszerfalon is volt visszajelzés.
Tompított, reflektor, ködlámpák...stb minden üzemel, azzal nem volt probléma.
Én azt gyanítom, hogy valami relé mehetett tönkre vagy valami nedvességet kaphatott az eső és nagy menetszél végett.
A fentiek alapján tudok ellenőrizni vagy javítani valamit vagy komolyabb lehet a probléma és vigyem el autó villamossági szakihoz ?
Csak érdeklődnék hogy az immo kiiktatását hogyan képzelted el!! Ugyan is az 1,4 -ben
Sagem S2000 ECU van ami ki van öntve egy gumis anyaggal fizikálisan nem férsz az eeprom tartalomhoz !!! Sőt amíg az ENGINE IMMOBILIZER DEFAULT hibaüzenet fent áll még Kulcsot sem tudsz programozni!! BSI-ECU soros átvitel!!!
Nekem is 2003 1.4 benzines. Én egy időbem vettem ki az akksit,és a gombelemet a kulcsból, nem kellett újratanítani. Sőt volt már hogy teljesen lemerült akksi töltés után sem.