Ugyanez volt nekem kb. fél éve. Nekem 2001-es II-es Xsara van, de még nem COM2000-es, így elég volt a bal oldali kapcsolót cserélni. Ha jól emlékszek kb. 13ezerbe került a Valeo gyártmányú kapcsoló. Csere után megszűnt a hiba, és azóta sem produkálja.
Az akksit hiba kizárás céljából ellenőrizd le mennyire van esetleg lemerülve és ha kell akkor töltsd fel, ez azért hogy az akksi hiba kizárható legyen.
Az ajtót pedig a hagyományos módszerrel ki tudod nyitni, kulcs a zárba és elfordítod mechanikusan azért működik a zár.
udv.: egy ember aki mar fekezett motort es tudja, ha a belsoEGESU motor robban, az nem'uzemszeru'
ez egy értelmezhetetlen mondat, kifejtenéd hogy mit takar hogy fékeztél motort, mert én is szoktam mikor rálépek a fékpedálra.
A belsőégésű motort az úgy hívják hogy robbanó motor, a hengerekben robbanással ég el az üzemanyag programozott körülmények között, és ez üzemszerű állapot.
Nekem a főtengely ékszíjtárcsa ment meg, vezérlés cserére készülve, és az általad leírt fémes hangot produkálta. Úgy hogy már egyszer cserélve volt 80e-nél gyárira, és most 240e. előtt kijött, így ennek is a vezérlés élettartalma van kb.
Pár 100 fordulat a különbség: V6 290nm @3750, 1.6 147nm @4000, a görbék is nagyon hasonlóak. A V6 amúgy 1640kg, a C3 pedig 1070, szóval azért ott is van különbség, az 1.6-nak "alig" kell terhet cipelnie.
Mind1, részemről 1500-on (is) használom kis terheléssel az 1.6-ot, ha éppen olyan a szitu... :-)
Az index,világításkapcsoló,ablaktörlő első hátsó stb.. Kompet kis vezérlő melynek neve: COM 2000 (ő csak ) a kapcsoló elemek információit begyűjtve Vezérli a BSI-ben a teljesítmény elektronikát ami fizikálisan kapcsolja be a vezérelt elemeket!
Segítséget szeretnék kérni a következő hibához, ha már valakinek volt hasonló !
( Xsara II. 2.0 HDI 2001 )
A hiba a következő.
100-150 km-t megtéve autópályán esős időben egyszer csak bevillant a jobb oldali index visszajelzőm a műszerfalon. Először ráhagytam, aztán már egyre többször is felvillant.Az egyik autós elkerülve, mutatta, hogy megy az indexem, de a műszerfal szerinti visszajelzőn nem kapta róla visszajelzést.
Benzinkúton ellenőrizem, ide-oda kapcsolással és produkált olyat is, hogy balra kapcsoltam az index kapcsolót, ment is balra az index, de belül a műszerfalon jobbra mutatta az indexelést.
Aztán többször láttam piros lámpánál megállva az előttem lévő autó hátulján, hogy a jobb indexem megy, holott az indexkar nem volt index állásban.
Az utazásról hazaérve a jobb oldali index végig üzemelt már ( villogó üzem módban ), de nem igazán reagált az indexkar megmozgatására.
Este a garázsba beállva próbáltam balra-jobbra, minden működött rendben. A műszerfalon is volt visszajelzés.
Tompított, reflektor, ködlámpák...stb minden üzemel, azzal nem volt probléma.
Én azt gyanítom, hogy valami relé mehetett tönkre vagy valami nedvességet kaphatott az eső és nagy menetszél végett.
A fentiek alapján tudok ellenőrizni vagy javítani valamit vagy komolyabb lehet a probléma és vigyem el autó villamossági szakihoz ?
Csak érdeklődnék hogy az immo kiiktatását hogyan képzelted el!! Ugyan is az 1,4 -ben
Sagem S2000 ECU van ami ki van öntve egy gumis anyaggal fizikálisan nem férsz az eeprom tartalomhoz !!! Sőt amíg az ENGINE IMMOBILIZER DEFAULT hibaüzenet fent áll még Kulcsot sem tudsz programozni!! BSI-ECU soros átvitel!!!
Nekem is 2003 1.4 benzines. Én egy időbem vettem ki az akksit,és a gombelemet a kulcsból, nem kellett újratanítani. Sőt volt már hogy teljesen lemerült akksi töltés után sem.
Nem értem egészen ezt az akksis és kulcsos dolgot. Ha kivenném az akksit, mert tölteni kiellene bele...és visszaszerelném, akkor a kulccsal nem tudnám kinyitni az ajtókat? Nem reagálna semmit? Újra be kellene programozni a kulcsot? Hát azt meg hogyan kellene? 2001-es az autóm.
Azt elfelejtettem írni hogy szükség lesz a kódkártyára.
Meg persze mint ahogy Domino70 is írta, lehet hardware hiba is, de arra elég kevés esély van. Immo transzponder, BSI, ECU, kontakthiba, stb...
Meg nem lehet tudni hogy a szerelő esetlegesen mit rontott még el. Nem értem miért indítgatta addig hogy lemerüljön az akksi. Ha világít az immo jel akkor úgy sem fog elindulni ha eljár egy törzsi táncot, elmond két miatyánkot és csinál egy rontáslevételt :)
Nézd meg annak a v6-nak mennyivel kisebb fordulaton jön meg a max nyomatéka, mint az 1.6-nak. A v12-ről már ne is beszéljünk. Nézz meg neten egy sor4 aut váltós videót. Részterhelésen sem fog 2000-nél váltani.
amirol irsz azok a munkapontok es ha tudnad is mi az, akkor valaszt is kapnal sok kerdesre. visszaterve az EREDETI 'problemara' az akksi koszoni a toltest amit a generator biztosit azon korulmenyek kozott amit taglaltam (varos).
nagyon elsiklott a figyelem a LENYEGROL.
udv.: egy ember aki mar fekezett motort es tudja, ha a belsoEGESU motor robban, az nem'uzemszeru'
Szia! Sajnos lehet a motorvezérlőd adta meg magát, nézd meg légyszíves az akkumulátor mögött van a motorvezérlő számítógéped az akksi műanyag tartójára van fölfogatva, 3 darab csatlakozót találsz a vezérlőn a Fekete jelülésű (hozzád közelebb eső) csatlakozót vedd ki a vezérlő dugaszoló aljzatából a következőképpen a csatlakozó közepén(tetején) egy kis fület benyomva tudod a zárófület elmozdítani, ütközésig lenyomod majd a csatlakozót ki tudod húzni a helyéről! Nézd meg van e benne víz!! ill a többit is nézd meg de ebbe szokott az ablaktörlő mosó fúvóka felől bejutni a víz!!
-Ha tudsz olyan szerelőt nem kell feltétlen márkaszerviz csak egy jobb fajta interfész!
- A gyújtás ráadásakor nézzétek meg van e kommunikáció a motorvezérlő ECU-val
-mert ha nincs kommunikáció (immobilizer Default) hibaüzenet jelenik meg a kijelzőn!
A BSI-nem tudja lekérni a motorvezérlő immo kódjait Soros átvitel!
Valamint vigyázz!! ne hagyd sokáig a gyújtást az autón! mert elmegy a BSI (ECONOMY MODE-ba! és mondjuk ha le lett húzva az első ablakot akkor felhúzni nem fogod!!
ECONOMY MÓDBÓL NORMÁL módba csak a motor beindulása után jön vissza!
miota megvan az auto ketszer csinalta velem, 180fokkal elforditottam a kulcsot ( hossz tengelyiranyban:) ) es mindketszer indult. nem azt mondom, hogy ez a megoldas, azt mondom, egy probat meger
Valaki nem tudja hogy milyen lenkerék van a 2000 HDI 2001-es xsarán?
A hibajelenség, Leállításkor fémesen csikorgó hang a motortérből, És menet közben búgó hang hallatszikami kuplung kinyomásra megszűnik. A válaszokat előre is köszönöm.
A laptop és a kocsi közé kell még egy márkaspecifikus eszköz is. Léteznek univerzálisak is, de azok általában nem működnek a PSA autókon. A szerelő mivel próbálkozott?
Több lehetőség van.
1. Márkaszervíz.
2. Leírod hogy merre vagy és hátha tud valaki segíteni, vagy ajánlani valakit.
3. Keresgélsz a neten szervízeket. Csak hát egy üzemképtelen kocsit nem egyszerű bizonytalanra egyik szervizből a másikba hurcolni.