Úgynézki megoldódott a nehezen indulásos / kulcs cserélgetős problémakör. Elfelejtettük a bicskakulcsot, csak a másik két sima kulcsot használjuk. Azóta mindig beindul rendesen az autó. Gondolom akkor ezeken a valaki által már említett szénkeféken volt valami elállítódva a bicskakulcs hatására. Hogy miért, azt nem tudom:) a lényeg, hogy van két kulcs amivel mindig működik.
Hosszú jobbos kanyarokban, ha kevés benzin van a kocsiban, akkor nekem is hajlamos leállni a gépezet. Nekem azóta produkálja a hibát mióta egyszer kivettem a szivattyút, mert erős rezonanciát hallottam onnan. Engem is érdekelne mi okozhatja....
Hivatásos kormányzati gk vezető vagyok. Csak a Mol-nál tankolhatunk, az autó egy VW Passat 1.8 Turbo 2001-es. Csak 470e km van benne, még mindíg vígan megy 240-nel 11L fogyasztással. Nem akarom részletezni a mutyikat,de a legjobb ha ismert, nagy kutaknál tankolunk.
Üzemanyag témában FEZ-zel értek egyet. Érdemes időnként ugyanannak a cégnek másik kútjánál is tankolni, összehasonlítás végett. Jártam már úgy, hogy csak a jól bejáratott közeli MOL kútnál tankoltam, aztán egyszer csak eszembe jutott, hogy mi van ha nem a lábam és nem is az autó okozza, hogy a tél beálltával két literrel többet fogyaszt az autó százon, mint kéne. Átmentem másik kúthoz, rögtön normalizálódott a helyzet. Nem szeretném leírni, hogy melyik kút volt, nem tegnapi a történet, azóta talán rendeződött is a helyzet.
E-mail-ben elküldtem. Egyébként ügyes a srác. Nekem is ugyanaz volt a kormánykapcsolóval a baj, mint Tűzmester-nek, de én nem mertem forrasztgatni az érintkezőket, inkább elmentem hozzá, ő meg kicserélte a szalagkábeles nyákot, amin az érintkezők vannak, egy utángyártott újra. Talán 12 volt az alkatrész + 4 a munkadíj, de erre nem esküszöm meg.
Nekem ne mondja senki, hogy az 5-8 forinttal olcsóbb benzin jelentős megtakarítást eredményez havi szinten.
(nálam a napi 200 km mellett 10 Ft havi ~2000 forintot jelentene. Éves szinten ad ki egy tele tankolást - tehát minden 53. tankolásom "ingyen" lenne. Köszönöm, de ennyit nem ér.)
Egyik "jónevű" kúthálózat töltöállomásainál szoktam tankolni, szinte mindig ugyanazon a benzinkúton. A prémium benzint választom, ami nagyjából 10 Forint felár szokott lenni. A nyáron, nyaralás miatt olyan részén kellett tankolnom az országnak, ahol örültem, hogy bármilyen kutat találok, ami konkrétan az egyik ismert "olcsó" hálózat kútja volt. Nagyon sokkal (talán 40 Forinttal) olcsóbb volt a benzin literenkénti ára, mint a másik hálózatnál abban az időszakban.
Fogyasztást minden egyes tankolásnál szoktam számolni, van egy kis excelem hozzá. Mikor ez a benzin is kifogyott, a következő tankoláskor össze tudtam hasonlítani a kétféle benzinnel a költségeimet.
Nos: a prémium benzinnel (ez még nem a "szuperprémium", 100-as oktánú, stb. benzin) a kilométerenkénti költségem 2 Ft-tal alacsonyabbnak bizonyult, mint az olcsó benzinnel, ráadásul kellemesebben is gyorsul ezzel a benzinnel az autóm. (1.4 KFW)
Az a szomorú helyzet a kutakkal ma itthon, hogy az, hogy milyen kúthoz mész (Mol, Shell, stb.) semmit sem jelent, mert mindegyikből tudok sz*r kutat és jót is. A lényeg, hogy konkrétan melyik kúthoz mész és, hogy ott kik dolgoznak. (vagy ki a tulaj)
Szerintem kár ajánlgatni cégeket, inkább a konkrét bevált kutakat kéne ajánlani, ahol eddig csak jót tankoltál.
Szerintem onnan víz nem szivároghat be. Nem így tervezték az autót. Maga a pótkerék megakadályozza. Ha használod a hátsó ablaktörlő mosót, annak a csöve van megrepedve, fennt a tetőnél. Onnan ázik a csomagtartó. A héten írta valaki a legjobb megoldást. Valaki buljon be a csomiba és használd a hátsó ablak mosás funkciót,akkor kiderül az igazság.
A tank gyári kiképzése olyan hogy bármilyen helyzetben felvegye az üzemanyagot. Lejtőn,kanyarban,emelkedőn,teljesen mindegy. Szerintem összekevertétek a csöveket. Mondjuk a csöveken is van jelölés, a ki-be iránynak,ugyan úgy a szivattyú kivezető csonkján.