Nekem ne mondja senki, hogy az 5-8 forinttal olcsóbb benzin jelentős megtakarítást eredményez havi szinten.
(nálam a napi 200 km mellett 10 Ft havi ~2000 forintot jelentene. Éves szinten ad ki egy tele tankolást - tehát minden 53. tankolásom "ingyen" lenne. Köszönöm, de ennyit nem ér.)
Egyik "jónevű" kúthálózat töltöállomásainál szoktam tankolni, szinte mindig ugyanazon a benzinkúton. A prémium benzint választom, ami nagyjából 10 Forint felár szokott lenni. A nyáron, nyaralás miatt olyan részén kellett tankolnom az országnak, ahol örültem, hogy bármilyen kutat találok, ami konkrétan az egyik ismert "olcsó" hálózat kútja volt. Nagyon sokkal (talán 40 Forinttal) olcsóbb volt a benzin literenkénti ára, mint a másik hálózatnál abban az időszakban.
Fogyasztást minden egyes tankolásnál szoktam számolni, van egy kis excelem hozzá. Mikor ez a benzin is kifogyott, a következő tankoláskor össze tudtam hasonlítani a kétféle benzinnel a költségeimet.
Nos: a prémium benzinnel (ez még nem a "szuperprémium", 100-as oktánú, stb. benzin) a kilométerenkénti költségem 2 Ft-tal alacsonyabbnak bizonyult, mint az olcsó benzinnel, ráadásul kellemesebben is gyorsul ezzel a benzinnel az autóm. (1.4 KFW)
Az a szomorú helyzet a kutakkal ma itthon, hogy az, hogy milyen kúthoz mész (Mol, Shell, stb.) semmit sem jelent, mert mindegyikből tudok sz*r kutat és jót is. A lényeg, hogy konkrétan melyik kúthoz mész és, hogy ott kik dolgoznak. (vagy ki a tulaj)
Szerintem kár ajánlgatni cégeket, inkább a konkrét bevált kutakat kéne ajánlani, ahol eddig csak jót tankoltál.
Szerintem onnan víz nem szivároghat be. Nem így tervezték az autót. Maga a pótkerék megakadályozza. Ha használod a hátsó ablaktörlő mosót, annak a csöve van megrepedve, fennt a tetőnél. Onnan ázik a csomagtartó. A héten írta valaki a legjobb megoldást. Valaki buljon be a csomiba és használd a hátsó ablak mosás funkciót,akkor kiderül az igazság.
A tank gyári kiképzése olyan hogy bármilyen helyzetben felvegye az üzemanyagot. Lejtőn,kanyarban,emelkedőn,teljesen mindegy. Szerintem összekevertétek a csöveket. Mondjuk a csöveken is van jelölés, a ki-be iránynak,ugyan úgy a szivattyú kivezető csonkján.
Az olcsó tankolásról csak annyit szeretnék mondani,amit apám mondott. Ehhez tudni kell hogy ő is az olcsó kutakat szereti. Nem szoktam az autót kölcsön kérni tőle. Egy hete még is kellett az autó, és a Mol-nál tankoltam tele. Utánna beleült és kérdezte mit csináltam az autóval, mert sokkal jobban gyorsul. Nem a Molt szeretném ezzel futtatni, ha nem hogy minőségi benzint tankoljunk. Az AGIP-nál két télen jártam úgy hogy a benzin belefagyott a rendszerbe. Xsara(2003)
Eddig ilyet nem csinált nekem egyik sem, pedig 50-52 litereket szoktam tankolni (tehát olyan sok nincs a tankban a végére - és nekem hetente kell tankolnom).
Milyen kúton tankolsz? Én Lukoil, AGIP (forensises kedvezménnyel), vagy Maxiline, attól függ, melyik esik útba. A maxi a legolcsóbb, de nem olyan jó a minőség... az átlagfogyi megugrott tőle 5.6-ra apercen, ahogy tankoltam :)
Szerintem is ez lehet a baj, hogy nem tudja benn tartani a benzint... de nem akarom megint kiszenvedni :(
Azt jól gondolom, hogy a visszafolyó ágból töltődne tele a "pohár"?
Teli tanknál nem csinálta de így ugye a szint is sokkal magasabb a "pohárban"... ha viszont a szelep nem zár rendesen, akkor annak van értelme, hogy ott elengedi a dőlés miatt, nem tud a szivattyú benzint felvenni egy másodpercig, elektronika megszakít és halk gurulás :)
Szia! A kettőt nem igazán lehet felcserélni, mert látod, hogy keresztbe húzod a kettőt.. nem vagyok meggyőződve arról, hogy a hosszuk is engedné, hogy felcserélje őket bárki. Érdekes, most teli tanknál nem csinálta...
Benzinszivattyú csere óta ha jobbos kanyarban megyek tempósabban (50km/h, mondjuk autópályafelhajtó) akkor mire kiérnék a kanyarból elfogy a kraft és megáll a motor. Nem járkálok teli tankkal, eddig 2x produkálta a hibát, akkor olyan 1/3-ad tanknyi benzin volt benne. A nyomásszabályzó szelepet is nemrég tisztítottam, azóta legalább nem búg a gépezet.
Kipróbáltam, hogy lassabban megyek (30-al) ugyanezen a felhajtón és akkor nem állt le alattam a szerkezet. Most nem tudom, hogy az alacsony üzemanyagszint miatt a kanyarban fellépő oldalirányú erők ennyire elmozgatnák az üzemanyagot, hogy ne tudjon felvenni benzint a szivattyú?
Rég írtam már ide, de most átolvasván az elmaradásomat láttam, hogy van akinek rossz a kormánykapcsolója. Én kicsit több, mint egy éve újíttattam fel, azóta nem villog, kifogástalanul működik, tizenpárezerbe került. Akit érdekel a szerelő elérhetősége, annak szívesen megadom, publikus az e-mail címem.
Előjött viszont egy olyan probléma, amivel nem tudok mit kezdeni, időnként nagyon nehezen, csak hosszas köszörülés után indul az autó (2.0 VTS 136). Volt cserélve benzinpumpa (más hibából kifolyólag), a környékén minden ki lett tisztítva, de nem lett jobb a helyzet. Olyan mintha csak sokára jutna el az üzemanyag a motorba. Ha valakinek van ötlete, megköszönném.