Lenne egy szakmai kérdésem francia vonalon dolgozó kollégák felé ...
Az alany egy xara 2 (1.4 benya)
P0200 kódot dobál egy henger nem megy
Kopmresszió Ok
Trafó Ok
Gyertyák Ok
Benzin nyomás Ok
Befecsi mind a négy OK
Hőpatron Ok
Szívócső nyomás érzékelő Ok
Lambda Ok
Teljesen hideg állapotban reggel első indítás minden rendben megy mint a doxa!
4-5 perc járás után kezd chek engint villogtatni és elkezd rángatni, három hengerezni ...
Emberi számítás szerint már csak a motvezen belül makkan meg valami, de azért kérdeznék ... van valami tipusra jellemző hiba ami elkerülte a figyelmem.
igen, az hatvanezer legalább mire egyáltalán beindítja a kolléga... és lehet, hogy annál is le kell kapni a hengerfejet. okoskodni nem akarok, én nem vágnék bele...
Ezzel a kérdéssel én is foglalkozom, nemsokára csere érett lesz. Én is találtam ezzel foglalkozó hirdetést, és ott is mindent kicserélnek 70 ropi az egész, és az orrod előtt csinálják. Megnézheted és kérdezhetsz is.
Most ne kérdezzétek melyik mert nem tudom, ha megtalálom a hirdetést akkor belinkelem.
Ha lenne eladó gombsorom xsara tojás kulcshoz olyan 2200 forintos áron, érdekelne valakit? A három gombos tojás kulcsra gondolok, a google-ról vadásztam egy képet róla, csak a gombsor, nem a komplett kulcs. Akit igen, írjon priviben, minimum 5-öt kell rendelnem, hogy kiszállítsák.
Két hete cserélték a csuklóban a rugót. A lenti diagnózis igaznak bizonyult. A csuklón állításuk szerint nem volt akkora kopás, hogy cserélni kelljen. Viszont, múlt hétvége óta (kb 2 napig volt jó) és a nyaralás alatt is újra csinálja lassú tempónál a kattogást. Megint eltört a rugó? Mitől?
Feltételezem hogy a lengőkar csőcsonkja is odavolt. Azt milyen eljárással cserélték?
Nálam is aktuális a felújítás és Veresegyházában gondolkodom én is.
A perselyezős megoldás szerintem onnan származik hogy valaki egyszer szétszedett egy rossz hidat, nem tudott hozzá szerezni csapágykészletet és ügyesen megoldotta.
Ahogy az aknából elnéztem nekem is ezt a levágásos-új cső hegesztős megoldást csinálták mert alapozóval le volt kenve a "cső" mind két oldalon olyan 40-40cm távolságban. Lehetett kérni bronz perselyest is, én a műanyagot választottam.
A pénzen kívül az is aggasztó, hogy egy egyszerű olajcsere alkalmával a szervízben vagy egynémely szerelő olyan pofátlan és gusztustalan módon átveri a kuncsaftot, hogy az borzasztó. Miért higgyem el arról a hídról, hogy korrekt módon felújították vagy felújítottat raknak alá? Általában 150000km-nél adja ki a lelkét szerintem a híd. (használt útminőségtől függően). Alátolják a felújítottat és ha 3 év múlva baj van vele kérdőre vonhatom én a szervízt vagy a szerelőt.....
Sok rosszat láttam és hallottam is de van amit otthon nem tudok megjavítani és akkor nincs mese vinni kell az autót.
Lentebb mint írtam az autójavítóhoz hordom ha nagyobb bajom van. 1 éve talán elkezdte tolni az ANTIPOLLUTION FAULT-ot és világított a check engine. Rángatott, ugrált az alapjárat 800-1200 közt, lefulladt. Elvittem, megjavították. pár napon belül viszont újra kezdte. Visszavittem és ingyen újra megjavították kérdés nélkül. (használt alkatrész átka) Szóval ez a nem mindegy! Lehet kókányolnak de a munkájuk után felelősséget vállalnak!
Sajnos nem vagyunk egyformák, de tiszteletben tartom a véleményed.
Köszönöm,majd szétnézek,végülis megy még a motor csak félelmetesen zabálja az olajat,és gondoltam nézek bele egy motort, mint hogy feneketlen felújításba kezdjek MJ
Bontós arról panaszkodott, hogy ezeket a motorokat a MÉH-be szokta vinni, nem kell senkinek, annyira ritkán romlanak el ennyire végletesen. Érdemes velük is próbálkozni, ha minden kötél szakad (tavasszal 30e Ft-ért adtak volna egyet kompletten [blokk, HF, pillangó, szívósor, injektorok], mikor HF-et kerestem más célra)
Ebben az árban azt a kopott tengelyedet is cserélik. Meg a csapágyat és tömítést is. Pont a perselyes megoldásnál spórolják ezt meg. Értem én, hogy kevés a pénz, de Te is értsd meg, hogy ennyiből gyárival megegyező szintre hozták volna a hídad, amivel valószínűleg nem lesz többé gond, míg megy az autó. Ellenben a perselyezés... Tipikus magyar sufnizás sajnos.