Sziasztok! még egy kérdés. pár napja azt az üzenetet irja a kocski hogy breakig fault meg abs fault. és villágit a stop lámpa meg mellette a bal karika. Mi lehez ez?
Nálam is van aszimmetria a bal 2mm-rel kisebb mint a jobb ( a hézag). Én nagyon sokat bajlódtam, hogy beférjen a 7"x 205/55R16 innen tudom. Amit észrevettem, hogy a gumibakjaim nagyon sokat engedtek keresztirányban, ezért lehegesztett bakokat raktam a gyári helyett (jobbos kanyarban a bal felni belső széle hozzáért a doblemezhez). Sajnos a menetzaj megnőtt. Csak tanács: a gumibakba nem lehet belelátni én azokat kicserélném mindenképp (nem fiatal az autód), de itt a féket meg kell nézni! A hídat be lehet allítani szimmetrikusra, ha nem törött az autó, én ezzel kezdeném és ha jó a felni ET akkor a pogácsákat ki is lehet venni - de ezt látni kellene. Fölösleges plusz terhelés a kerékcságynak.
Van egy visszatérő kicsit idegesítő problémám: hol megy, hol pedig nem a szellőztető ventilátor a kocsin. Mikor maximura kapcsolom hallani valami sercegő hangot a ventilátor felől, ez pár másodpercig tart majd semmi sem történik, aztán egyszer csak megindul(ez lehet 2 perc is, de akár 25 is). Tranzisztoros szabályzású variáció(lettek már cserélve).
Ha normális, futópados helyen csináltatod, akkor lehet értelme. Kérdés, hogy megéri-e azt a pénzt az ECU motorhoz való még jobb optimalizálása a kb 5%-os teljesítmény növekedéssel, amit nem valószínű, hogy érezni fogsz.
Tavaly októberben vettük meg a Sacinkat:) Kb. a legfapadosabb, '97-es, 1.4-es. Most, kb. fél év elteltével jönnek elő a problémák. A legtöbb apró, pár ezer forintos javítást igényel, de van egy ami nagyon idegesítő.
Nyári gumira cserénél kapott az autó új kerekeket is a gumikkal együtt(acélfelnivel). De sajnos a jobb hátsó gumi gyakorlatilag durrdefektet kapott az első km-en, mivel a kerék és a doblemez között nem volt elég hézag. Sajnos ez amiatt volt hogy nem hozzáértők rakták rá a kereket, nem nézték meg, hogy forog-e rendesen az új kerék, stb... Az eset után visszavittük a gumishoz, lecserélte az említett jobb hátsót, gumistól, felnistől. Raktak a kerék mögé közlőket, így már megvan kb. 3-4mm a gumi és a doblemez között (elvileg magas terhelésnél is). Ami egyébként baromira odegesít, mert a túl oldalon lazán befér a kezem.
Viszont nagyobb sebességről való intezív fékezésnél (60km/h fölött) dobol a fék. És ez nem az ABS, mert az nincs az autóban:) Kérdés, hogy találkoztatok-e már ilyen problémákkal, és ha igen, mi lett a vége. Gondolom a fenti két probléma összefügg, de az is lehet, hogy most jött ki az utóbbi probléma véletlenszerűen...
Egyébként a fogyasztása átlagosnak mondható. Városon kivül, 90-100-as tempónál simán kilehet hozni 5,5 litert. Városban meg könnyedén megy a 8 :)
Története annyi, hogy nem tudtam kivenni 5. fokozatból 2-szer, aztán egy darabig hibátlan volt. De aztán jöttek a furcsa hangjai, amikor visszaváltottam és motorfékkel lassítottam. Majd később egy-egy 1-es fokozatú gyorsításnál daráló hangot adott és a többi fokozatban is rángatott. Aztán amíg "saját lábán" el tudtam menni a szerelőhöz, megcsináltatom.
Először a magát a nyomógombot pattintsd le egy vékony csavarhúzóval. Utána már látni fogod a belsejét, hogy hogy hogyan tovább. Csukott ajtónál csináld, hogy ne repüljenek messzire a kis bizbaszok. (rugó, golyók)
Szia! Nekem ezt csinálta egy időben, aztán rájöttem, hogy a kapcsoló a nemjó. És igen, az automata fényszóró játszik. Az a kis ominózus rézkarika alatt az érintkezési pontok voltak kikopva nekem, azokat kellett picit megerősíteni. Utána egy jó adag wd40-el kitakarítottam a kar tövénél azt az érintkezőt is, hát nem mondom, hogy nem volt tele kosszal :)
Megoldódott a probléma az AIRBAG hibajelzéssel kapcsolatban ,így jár aki kapkod,nem dugtam össze a kormány alatt lévő kábel köteget a kasznin levővel.Aksi saru vissza és indítás,a hiba megszűnt.Köszi mindenkinek aki segített.