lehet azért nem zavar engem mert mellette erös autokat is használok, azokon kiélem magamat, nem is várom el az 1.4töl azt a teljesitményt. a kényelem kárpotol a kevesebb eröért. :)
azért leküzdhetetlen akadályba nem ütköztem a xsarával sem, persze ha valaki sokat jár dimbes dombos hegyes területen nyilván elönyösebb az 1.6.
Első Xsarám egy 1.4-es volt. Városban, országúton OK volt. De autópálya, na az nem feküdt neki annyira. Még az 1.6 16V is szenved emelkedőkön... persz ki, mihez van szokva.
szerintem inkább állapotot, ismert elöéletet nézd, nekem 1.4 motorral van 3éve.
járok vele egyedül városban, országuton, de volunk vele 4en full csomagokkal oda vissza padovába (visszafele megállás nélkül jöttünk 650km, akkor is csak egy kávéra álltunk meg.), nyáron meg utánfutoval le a nyaraloba, 90-100at kényelmesen viszi országuton, pedig nagy sullyal van.
vállalhato ezzel a motorral is szerintem.
Nekem Ők csinálták. Végignéztem kérdeztem, nem találtam látszatra hibát. 1,5 éve készült el, a jobb hátulja már súrolta a doblemezt, tehát azt mondták a teljes halála után vittem hozzájuk. Míg ott voltam a Wallisból is vittek a váci útról. Azóta kb. 25e km ment bele, sok utánfutózás nagy súllyal, tehát gyalázom. Majd az idő megmutatja, mikor jön megint elő vele a gond. Az ár sem volt vészes.
Igen, nekem 1.4 van, kupé. Főleg egyedül, max 1 utassal használom, így jó. Autópálya tempót is könnyedén lehet tartani, persze az emelkődökön rendesen oda kell nyomni a gázpedálnak.
Családostól már erősen kompromisszumos lehet, de nézd, szerintem normális közlekedésre teljesen alkalmas. Ki kell próbálni aztán meglátod.
Elég sok autóba tettek 1.4es motort, nagyobbakba is azokban az időkben, gondolj csak pl az Octaviara! Vagy a korabeli VW paletta egyéb tagjaira, Golf4, Seat, és társaik.
A szivárgás HF tömítés gond, de ilyenkor a síkolás is jó ötlet. Na meg vezérlést is cserél az ember, ha korrekt akar lenni. Meg HF csavarokat. És valszeg leömlőt, mert azok a csavarok, vagy a felső lambda jó eséllyel nem akar majd engedni. Más TU/XU motoroknál még az olaj tud folyni szintén HF tömítés átégés miatt, és az is kifelé, szerencsére. Ennél a mocinál (1.6 16V) ilyet még nem láttam.
1.4 szerintem városban OK, meg a Saxo-ban. Már az 1.6 16V is dinamikátlan 4 emberrel + klímával + csomagokkal autópályán. Hát még az 1.4 :-)
Nem betegesebb, bár ott az ECU + trafó páros járhat ECU cserével. Meg szerintem azoknak van a leggyengébb váltójuk.
Rohadás akkor van, ha karambolos és/vagy szakszerűtlen a javítása és/vagy gittelt a lemez. Amúgy nem nagyon. Ja de. Ha valamelyik (nem magyar) tenger mellől való :-)
Volt Megane-om, 1.6 8V, annál azért masszívabb érzetű a Xsara. Mondjuk nehezebb is.
Csomagtartó nagyobb. Szívem szerint 4 személyesnek mondanám ezt is. Ennél az 1.6 16V-nél legalább nem megy tönkre olyan gyakran a trafó és a felső holtpont jeladó. A 2.5-ösökön már az első ködfény értelmes helyen van. Viszonylag jó a II-esek világítása (persze nem I-es Fabia). Belül viszont megszólal egy-két elem. Borzalmas a gyári gumiméret (195/55R15). Könnyen letörhetők a kilincsek, valamint a II-es coupeknál az ülésdöntő kar. Motorzaj csak 120/130 környékétől ~zavaró. II-esen szerintem kicsi a napellenző. Az ajtózseb rekeszének zárófedelén a gumi - az valami extra hülye megoldás. Coupe-n még rosszabb. Az ablakok kezelőszervei rossz helyen vannak. Meg szerintem a kürt is, de 2.5-ön az már lehet, hogy máshol van.
A 600e meg állapot, kinézet, felszereltség, futásteljesítmény függvénye, hogy reális-e.
Mindenesetre ehhez a kocsihoz (II-es) az 1.6 16V és úgy hírlik a 2.0 HDi (90LE) a legjobb választás. Ha nem akarsz egy 2.0 16V-t, RS motorral (igen ritka) :-)
Ha nem vagy az a versenyző stílus, hanem inkább a fogyasztás számít, de legyen egy kis erő is benne (ne a 75 LE) akkor az 1.6 16v a legjobb választás...szerintem. Az 1.4-es nem eszik kevesebbet, sőt inkább többet.
Jah még annyi lenne, hogy a 75 lovassal is érdemes foglalkozni vagy csak az 1.6 os ami már tudja is mozgatni ezt a kasznit?
Rakom össze az útvonalat, szombatra mert több darabot is meg akarok nézni, van egy két egész szép 1.4 75 ló sx, de ha azt mondjátok, hogy az gyenge vagy betegesebb akkor azokat nem is nézegetem.
A jelenlegi megane is 75 pacis de az könnyebb kaszni.
Nem vagyok egy rally pilóta a családi autós fogalma bennem merül ki.
Sokat megyünk de szabályosan megfontoltan, szeretek odaérni ahova elindulunk.
Akkor ezek szerint 600.000.- et megér egy ilyen jármű:)
Na most vagyok igazán bizonytalan, szombatig van időm dönteni:)
Hajlanék rá, mert elég tágasnak és kényelmesnek néz ki, megane után a golf olyan volt mint egy kis sámlin ülni, a toyota túl rideg minden a funkcionalitásról szól, a hyungdai jönne még szóba de azt még annyira se ismerem mint a citroent.
Köszönöm, ha miden jól megy akkor tagja leszek a fórumnak, de ez majd kiderül még.
1.6 16V motor szerintem a legjobban sikerül mainstream PSA motor. Egyszerű is, szerelhető is (ha kell). A hátsó futómű, igen, ilyen. 60-105e Ft a javítás, állapottól függően. Enyém gyári állapotában kibírt 189e km-t és 75e volt a csere.
Más? A hűtőfolyadék tud szivárogni a HF alól. COMM2000 kapcsolók (index etc) előbb-utóbb meghibásodnak. Ajtóátvezetőben kábeltörés. Coupe-nál gyenge ablakmozgató mechanika. TU motoroknál a váltó sem örökös darab, de ez inkább az 1.4-ekre igaz. Elég érzékeny az akksi állapotára és a testkábelek korroziójára. Ja meg a fűtőventillátor. Kb. ennyi.
Találtam egy nagyon szép állapotú 1.6-os 16V-s Xarát 2003 as, minden földi jóval felszerelve.
A kérdésem, mivel jelenleg egy 97'es megane tulajdonosa vagyok, hogy mennyivel nyűgösebb mint a megane, mert ez nagyon megbízható igazi családi igavonó volt, viszont szeretnénk, egy klímás kissé fiatalabb megbízható kényelmes autóba átülni.
Sok jót nem hallottam a xaráról, pedig nekem nagyon tetszik.
(fogyasztását és a hátsó futóművét emelték ki, hogy az nem túl barátságos)
Elektromosan mennyire instabil a szerkezet, mert a megane-nál is azzal riogattak, hogy szétesik minden rajta ehhez képest a féktárcsákon, olajon, vezérművön kívül nem sok mindent kellett javítanom.
Egyszóval milyen költségekkel kell számolnom, egy ilyen típusnál, mik a típushibák?
Előre is köszönöm a segítséget szombaton mennék megvenni, ha nagyon nem riasztotok el a márkától és típustól.
Értem. Nekem egyébként az a meglátásom, hogy azért törnek ezek az érintkezők, mert a műanyag nyomógomb belső oldalán lévő tüske túl hosszú. Persze ez nem látszik kívülről és az átlag júzer rendesen nyomkodja. Mióta kicseréltem a sajátomban azóta éppen csak hozzáérek a gombhoz és máris vált a kijelző. Szerintem az is jó megoldás lehet számodra, ha a kis műanyag tüskét elhajlítod az érintkező megmaradt részének irányába (feltéve, hogy ugyan ott tört el, mint nekem).