Sziasztok, tanácsot szeretnék kérni. Ha gyári kazettás rádiót gyári cd-sre cserélünk, és nem fogadja el a kocsi, hogyan kell összetanítani? Citroen szerint alvázszám alapján a cd-nek nem kell kód(most beszéltem velük), "de lehet, hogy össze kell tanítani". Mondom kösz... Ja, 7 ropiért megcsinálják. :S
Gondolom nem mindegy, hogy milyen ragasztószalagról van szó.
Nekem van egy fúróba fogható gumikorongom (mondhatnám, hogy karosszéria radír), ami pont erre van kitalálva, de eddig csak a gyári ragasztócsíkok (amik a díszítő elemek leszedése után maradnak) eltávolítására használtam. (nem túl drága különben, 1000-1500 ft. rémlik) Házi praktikát sajnos nem tudok. :-(
Szia! Termosztát beragadt nyitott állapotban, nekem akkor csinálta ezt, mindenképpen nézesd meg. Most olyan 92-93 fokra is felmegy ha lámpánál ácsorgás témája van. Főleg nyáron.
Próbálkozz egy betanítással. Gyújtás rá, majd 10 másodpercig tövig nyomva tartani a gázpedált. Bár elvileg menet közben is újratanulja. Ha nem sikerül, nézd meg mit fújattál szét a kompresszorral, vagy hogy jól helyén van-e a csati :)
""hogy valami kopogás jön hátulról, de nem tudom, honnan""
akkor nézesd meg a kutyacsontokat de lehetőleg csápos emelőn ... nem kell rá mérget venni de a múlt télen megszívatott rendesen ... pedig hárman is egyértelműen hátulról hallottuk....
Hát szerintem a legtöbben csak szajkózzák a f-f-f-et, de egyiknek sem volt soha. Csak a szomszédjának az ismerősének, aki hallotta a szobatársától még 69-ben...
Nekem volt öreg fiatom; szerettem, nagy baja soha nem volt. 4 év alatt kb 2milliót költöttem benzinre úgy, h az autó kb 200k-t sem ért. Van aki ezt fordítva csinálja...
Most van ez (xsara 16 8v) a franciám, nagy baja ennek sincs. Nem állítanám, hogy nagyon szeretem, de klímás és elvisz mindenhová.
A második autónk egy micra k11, nah azzal több a baj, mint az előző kettővel összesen. Szal ennyit a megbízható 'japánról'. Ezt egyébként (ha minden jól megy) egy fordra fogjuk cserélni...
Egy problémával fordulnék hozzátok,amit nagy valószínűséggel én generáltam. A művelet,amit elvégeztem az a fojtószelep tisztítása,túl nagy gond nem volt vele,de elindulásnál kicsit bakkecskézett az autó és az alapjárat is picit ingadozott, de abszolút nem volt vészes és én hülye most már bánom,hogy belepiszkáltam. A tisztítást egyébként WD-40-el és egy ronggyal végeztem,majd legvégül kompresszorral kifújattam és összeraktam. A probléma az lett,hogy az alapjárat a normálisról (800-900 rpm) felugrott 1200-1300-ra és pár másodpercenként kihagy a motor egy pillanatra,mintha egy henger szarakodna, aztán menet közben,ha beállok egy fix sebességre pl. 60 km/h,akkor olyan mintha megindulna majd motorfék és ez váltakozva, olyan érzés,mint amikor tempotaos autóval az ember egy kis lejtőhöz ér és az elektronika hol gázt ad, hol elvesz,hogy tartsa a tempót, gyorsításoknál különben nincs gond és motorféknél sincs. A kérdés az,hogy ilyenkor mit lehet tenni,mit ronthattam el esetleg hol lehet alapjáratot állítani?
Bocsánat,hogy ilyen hosszú voltam,de csak így tudtam leírni a pontosan a problémát. Az autó: Xsara II, 1.6 16V, 2000-es novemberi.