Sziasztok, holnap fotózom le a xsarámat, sajnos eladásra kerül. Előbb gondoltam ide írok hátha valakinek megtetszik. 2007 óta van a tulajdonomban, holnap kora delután készítek róla pár fotót és részletezem is az apróbb hibáit. '99es 1.6 sx break kombi fehér színű.
Normálisan visszafele mindegyik Citroën és Peugeot típust lehet vele diagolni. Az már más kérdés, hogy ez a klón Lexia a nem OBD-s gépekkel már gyakran nyűgösködik, a legrégebbieket (kivillogtatós) meg alig-alig viszi. Ettől függetlenül a Xsara I-et eddig mindegyik tudta. (már amelyik nem volt alapból hibás :-( )
Azt pedig, hogy Win7-re lehet-e telepíteni, a leírásában kell megnézni, mert Firmware függő. Ha meg esetleg nem, akkor meg feldobsz rá egy VirtualBox-ot és azalatt elfut szépen.
Régen írtam frissítést a villogó stop lámpa és a hőfokjelző miatt. A szerelő kicserélte a kék színű hőgombát, a hiba megszűnt. De jelentkezett egy másik, hogy a kocsi leállítása után nem kapcsoltak le a ventilátorok. A baloldali lemezdobnál lévő dobozban csinált még valamit, akkor megszűnt ez a probléma is. Körülbelül 3-4 napig minden tök jó volt, de ma megint előjött a villogó hiba.
Most már hidegindítás után egyből elkezdte a villogást. Aztán 10 perc után gondolta és abbahagyta. Ezután pihent egy kicsit az autó, és megint indítás után villogott, ezután már nem hagyta abba. Most ebben a hónapban már nem akarok erre költeni, majd a következőben újra megnézetem...
Mi okozza azt hogy ha be van kapcsolva a klíma akkor sokkal nehezebb a kuplungot benyomni. Xsara 98-as 1.4 es KFX motorkód.
Illetve az mitől lehet hogy egyenletes tempónál az autó hol picit gyorsabban hol picit lassabban megy olyan 3-4 másodperces váltakozással. Folytószelep állás érzékelő már cserélve lett illetve MAP szenzor is.
SZiasztok! Anno írtam, hogy néha a hátsó ablaktörlő az elsővel együtt kapcsol be-ki, pár percig ezt csinálja, majd ismét "függetlenedik"... márkatárs javaslata alapján WD40-nel átfújkáltam, meg is szűnt a dolog, majd kezdődött ismét, azzal a különbséggel, hogy most már az hátsó ablakmosó használatakor is megy az első mosó... nem állandó a dolog továbbra sem, kb 10 perc múlva továbbra is függetlenedik a kettő... ötletek? :)
Eredetileg az volt a gond, hogy a kar nem úgy működtet fényeket, ahogy kell. Most ez jó?
Kicsit bonyolult :) amikor világított a jobb oldal, akkor nem működött rendesen a kar (index, refi, ködfényszórók). Amikor elaludt a jobb oldal, akkor működött minden (ebből következtettünk arra, hogy a kar a rossz).
Mióta kicseréltük a kart, minden jó, nem produkálta a hibát úgy, ahogy előtte (fél órás tesztút, "intenzív" kar használattal). De a műhelyben egyszer csak megint pár mp-ig elkezdtek világítani a jobb oldali indexek. Ezért mondom, hogy rejtélyes... minden amellett szól, hogy a kar volt a hibás, viszont akkor miért csinálta megint a furcsa index világítást?
Egy kis update: lehet, hogy benéztem a kapcsoló cserét. Miután kicserélte a szaki a kart, még egy aprósággal foglalkozott mikor odaértem, és egyszercsak megint égtek pár mp-ig a jobb oldali indexek. Utána egy fél órás próbaúton minden okés volt, de most már nem tudom, mi a gond... és az a baj, hogy a szerelő sem. Rádugta gépre is, élőadatokat is nézett, de nem jött rá, hogy mi a gond.
Sőt, azt is mondta, hogy mikor nem voltam ott, egyszer nyitáskor nem villogtak az indexek, ahogy kellene. A riasztóra is kezd gyanakodni, bár akkor furcsa a többi tünet.
Mivel időközben megint többször csinálta a parkolóban, elvittem az autóvillamossági szerelőhöz. Az úton odafelé végig égett a jobb oldal, és nem működött sem az index, se a ködlámpa, se a refi. Mikor odaértem, addigra épp megint jó volt.
Aztán kb. 15 percig próbálgatta a szerelő is, mire végre reprodukálta a hibát - tipikus :)
Szerencsére ebben nem a COM2000-van, így rendeltünk is hozzá egy kapcsolót, Valeo, 14k. Még délután kicseréli nekem.
Az a gyanúm, hogy még nem COM2000-res, legalábbis képek alapján. Úgy tudom, a szériaváltáskor még keveredtek kicsit az I-es és II-es Xsarák...
Az enyémnél a bal oldali kapcsolónál a ködlámpa kapcsoló nem ötállású, csak 3 (kikapcsolt állapot, első, hátsó). És úgy látom, hogy a COM2000-nél előre is lehet tekerni kettőt, meg hátra. Jól tudom?