Elolvastam amit néhány oldal írt a hídfelújításról, az összeg attól függ mennyire van rossz állapotban? Ez baj:-( Ahogy egyre többet olvasok utána a kocsiknak egyre nehezebbnek látom hogy ebben az árban jót találjunk.Érdemesebb magasabb árban keresni (ami már túlesett ezen a felújításon) vagy inkább ilyet megvenni és rászánni a pénzt? Március körül számítunk még nagyobb összegre,lehet hogy akkor érdemesebb megvárni. A 306-ot nem találom csúnyának egyébként,tetszik,tényleg nagyon hasonlítanak a Xsarával.Xsara klub van egyébként?Mert nem találltam a neten.
Ahogy látom kép alapján rögtön lehetne kezdeni egy hídfelújítással, ami költséges dolog. 50-100k közötti összeg szokott lenni.
Sajnos ez típushibája a xsaranak, hogy a hátsóhidat javítani kell, mert a kereket befelő dőlnek, és leül az autó. Nálam már olyan szinten volt, hogy a hátsókerék beleért a dobba.
Gyanítom, hogy ilyen árkategóriában erre nem került sor egyiknél sem.
Van aki 98-ast tankol egyébként? Érezhető különbséget lehet tapasztalni? (Fogyasztás vagy teljesítmény tekintetében.) Én a Shellről tudom, hogy a fuel save-vel érezhetően lustább, mint a Nitro+ 95-tel, ráadásul egy decivel sem fogyaszt tőle kevesebbet. Sőt, mivel jobban nyomom, még talán többet is. Aztán lehet, h ez az egész csak pszichológia és beképzelem :)
...nekem 9 literrel kezdett nálam ez a motor ... aztán itt tekertem , ott csavartam és lett belőle 7,2-7,5 ... csak hogy nekem Berlingo kasztni van körülötte...
BallyS... mi volt az a szoftweres korrekció amit említettél..?
Nem vigyázok rá különösebben, mert nálam a kocsi van értem, nem fordítva.
Persze nem kínzom, hidegen nincs huzatva, olajcsere időben és előírt minőségben, kopogások megnézve minél hamarabb és szükség esetén az alkatrészek is cserélve - de ez nem vigyázás a kocsira, ez biztosítása annak, hogy másnap is elvisz A-ból B-be. Meg vissza a nap végén.
Ja meg néha lemosom, kiporszívozom.
Az sem vigyázás, hogy _mindig_ betartom a haladási sebességet, és általában 5.-ben teszem azt. Előzéskor vissza szoktam kapcsolni, hogy valami lendület is legyen, ha kell.
Biztos volt olyan sofőr is, de nem több sofőrös autók voltak és volt aki vigyázott rá.
Én 2.1td után ültem az 1.4be és biztos nyomom is neki, hogy legalább fele úgy Menjen, de igy is gyari adaton vagyok. Szamomra nincs rosszabb egy ellustult kocsinál, lerakódott kipuf.rendszerrel és katalizátorral, ami még soha nem látott 3000es fordulatot, mert "vigyázok rá". Amúgy szeretem így 1.4el is, és ennek volt ismert előélete és kevesebbet is fogyaszt, mint az általam ismert 1.6osok, legyen az 8 vagy 16 szelepes. Na meg kupé és tetőablakos, ami nekem régi vágyam volt!
Sziasztok! Úgy egy éve lecseréltem a xsarámban (1.6 16V) az AC pumpát, mert hangosnak találtam. Azóta a szekrényben pihen. Ha valaki tud vele valamit kezdeni, keressen meg.
10 literhez elég sok dugó és elég sok tiltáson autózás kellhet ennél a típusnál. 3 év alatt 2x(!) ment fel 8 liter környékére a fogyim... 77 tankolásból...
Bár hozzá kell tennem, hogy a 155 LE-s 306 S16-omnál ~2 literrel kevesebbet eszik ugyanazon felhasználás mellett. Persze az RS motor modernebb, de jól szerintem csak Xsara II-ben fogyaszthat az eltérő EURO norma miatt.
Egyébként gondolom én is tudnék 10 feletti fogyit produkálni, de próbálok spórolni. A gyári adat alapján nem vettem volna ilyen kocsit, de ez úgy volt, hogy először kölcsönbe volt nálam a verda. Így meg volt alkalmam kitapaszatlni.
Budapest. Reggel korán megyek, ez jót tesz a fogyinak. Újpest-Csepel, napi 18km 2x. Szeptember óta használom a verdát, akkoriban 6,4- 6,8 között evett, orzágúton 5,7 volt, ha jól rémlik. Autópályás használat nem volt még. Persze a fedcomp mindig kisebb számokkal szédít :D
Sokszor jobb, ha dinamikusan, a magasabb tartományig pörgetve, minél hamarabb éred el a lehetséges utazósebességet és nem 2000-2500 nél váltva, ahol a 16V nem is érzi jól magát és többet kajál, mintha el lenne forgatva rendesen.
Akkor vasz nekem nehéz a lábam... nem akartam kételkedni senki szavában, de nekem sosem ment 6,9 alá de akkor csomag sem volt meg semmi, 2012-ben család+csomagok+klíma konfigurációban a legjobb fogyasztásom egy 700 km-es kelet-magyarországi turné keretében 7,3 volt (fedkomp szerint)... pedig igyekeztem hamar felváltani, meg nem nyomni neki...
A budai oldal gyakorlatilag "országúti", stabil 70km/h, 10 km-en át.
Shell V-Power Nitro+ 95-öt tankolok és 6.8 a számított fogyim jelenleg (a fedkomp szerint 6,4). Legutóbb 51,8 liter benzinnel 770km-t tettem meg (de ebben nem volt 5 fok alatti járat. :D
Nyáron 6,5 szokott lenni (komp szerint 6,1-6,3). Ezen kívül csak egyéb városi utak vannak. Dugóban viszonylag keveset állok, reggel nagyon jól haladok, fél óra alatt érek be, délután 45-50 perc.
Bő másfél év alatt nekem a 6,9 volt a legjobb.... nade most hétfőn volt oljacsere, megnézem... egyébként ha van is csökkenés, tuti nem ennyi... ez irreális...