Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

A_A_ Creative Commons License 2014.01.10 0 0 54351

Sziasztok!

 

3 kérdésem lenne (2004 xsara 1.4 ferdehátú):

 

1. Ha beindítom az autót van egy fura hangja (kerreg?) , ha a kuplungot kinyomom mégjobban. Visszaolvastam a forumban és kumplungszett (Luk?) csere lesz gondolom. A kuplung kinyomása előtt normális az a kevésbé kerregő hang? Mert mondtak már nekem nyelestengely csapágyat is, hogy lehet attól van.

 

2. Rég óta van az a problémám hogy -15 fokkal kevesebbet mutat a hőmérő. Azt is olvastam, hogy az anyós oldali visszapillantóba van téve, amit az üveg kipattintásával cserélni tudok. Eddig az Unix oldalán (hőmérséklet érzékelő néven?) nem találtam hozzá, viszont most van egy Bosch, ilyen kell bele? Ha nem, egy linket tudnátok adni ahol megtudom venni? Baromira zavar hogy rosszul mutatja.

 

3. Egy időbe csöpögött a szervoolaj valahol vagy 2 évig, mindig rákellett töltenem. 1 éve viszont nem produkálja ezt. Tudom szerelőhöz kellet volna vinni... Mi okozhatta ezt? Tömítés? Esetleg másnak is volt már ilyen?

 

Köszi előre is a válaszokat!

 

 

 

 

 

 

zimurgy Creative Commons License 2014.01.10 0 0 54350

Ez meglep, hogy negatív tapasztalatokat hallok itt. Pedig szerintem is ugyanaz a cucc lehet minden korabeli PSA-autóban (nekem 2001-es gyártású). Az sem valószínű, hogy az én szélvédőm kevésbé lenne karcos, mint bárki másé.

Nekem olyannyira bejön, hogy a legritkább esetben kapcsolok csak folyamatos törlésre.

A túl hangos relé viszont engem is irritál, már felmerült bennem, hogy valami hangszigetelő anyaggal körbevonom, csak félek, hogy akkor meg túlmelegedhet. Esetleg száműznöm kéne a relét a motortérbe...

 

Előzmény: _Twins_ (54347)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.10 0 0 54349

Tarto elem...pont mint a hidaknal is :) Nem log tole a kozepdobom, tart rendesen es lekozelebb nem fog a hegesztes mellett megnyilni a vekony lemez. Ez volt a gond a 11 eves gyari dobbal is.

Előzmény: _Twins_ (54345)
BallyS16 Creative Commons License 2014.01.10 0 0 54348

By design, minden bizonnyal :-)

Előzmény: _Twins_ (54347)
_Twins_ Creative Commons License 2014.01.10 0 0 54347

Én is csak autópályán használtam

Ráadásul a Xantiában úgy van megoldva, hogy az esőszenzor által indukált egyszeri törlést egy utastéri baszott hangos relé vezérli. Már a kattogástól is idegbajt kaptam :) autópályán meg nem volt zavaró az sem.

Előzmény: BallyS16 (54346)
BallyS16 Creative Commons License 2014.01.10 0 0 54346

Nem, valószínűleg nem. Mindenesetre a VTS-ét inkább nem használom, mert ez, így, inkább idegesítő mintsem praktikus ;-)

Előzmény: _Twins_ (54344)
_Twins_ Creative Commons License 2014.01.10 0 0 54345

Mi ennek a megoldásnak a gyakorlati hatása?

Előzmény: Törölt nick (54328)
_Twins_ Creative Commons License 2014.01.10 0 0 54344

Nekem Xantiában volt esőszenzor.

Én egyedül autópályán szerettem, ott jól működött és pl ha egy kamiont előztem, igazodott az igényekhez, tette a dolgát, ahogy kell.

Városban viszont borzalom, főleg, ha az eső nem esik rendesen.

Nem gondolnám, hogy bármiben is különböznének egymástol a korabeli PSA megoldások esőszenzor ügyben :)

Előzmény: BallyS16 (54339)
BallyS16 Creative Commons License 2014.01.10 0 0 54343

NM - remélem segít.

Előzmény: Krisztián1980 (54341)
BallyS16 Creative Commons License 2014.01.10 0 0 54342

Nálam hasonló tüneteket produkált a féltengely hibája. De szerencsére mindkettő rossz volt :-)

Előzmény: Peti1203 (54340)
Krisztián1980 Creative Commons License 2014.01.10 0 0 54341

köszi szépen a segitseget

 

Előzmény: BallyS16 (54321)
Peti1203 Creative Commons License 2014.01.10 0 0 54340

Üdv

 

Olyan gondom lenne hogy 2000 feletti fordulatnál olyan mintha berezonálna egy nagyon kicsit a kocsi, de legfőképp a váltónál lehet észrevenni főleg 4. ben hogy előre-hátra  mozog a váltókar és ahogy emelkedik a fordulat egyre gyorsabban csinálja. Én úgy érzem hogy a jobb oldallal van valami, egyébként most volt szétbontva mivel toronycsapágyat kelett cserélni, a stabilizátor párca is kilett cserélve illetve új féktárcsa+betétek és új rugót is kapott. Új gumit is kapott szerdán de azok akkor még jól kivoltak centirozva, szerintetek mit kellene még megnézni ? Lehet valamelyik motor vagy váltó tartó gumibak nemjó vagy fellazult volna ?

BallyS16 Creative Commons License 2014.01.10 0 0 54339

A 306 barátságosabb autó :-)

Előzmény: zimurgy (54337)
BXfan Creative Commons License 2014.01.10 0 0 54338

sajnos szélvédőt kell cserélnem,és olyan szélvédőt találtam ,amiben bennevan a szenzor

Előzmény: zimurgy (54332)
zimurgy Creative Commons License 2014.01.10 0 0 54337

Érdekes... a 306-on pedig mint az álom. :)

 

Előzmény: BallyS16 (54335)
BallyS16 Creative Commons License 2014.01.10 0 0 54336

Télen (hidegben) a műanyag, ha teheti, törik. És általában teheti ;-)

Előzmény: bordoxsara (54330)
BallyS16 Creative Commons License 2014.01.10 0 0 54335

Meg szerintem egy rakás fosch úgy ahogy van :-)

VTS-en legalábbis. Karcos szélvédő zavarja, piszok is, minden.

Szakadó esőben komótosan törölGET, szárazon meg ezerrel - de van, hogy jól csinálja.

Előzmény: zimurgy (54333)
Csiga1112 Creative Commons License 2014.01.10 0 0 54334

Köszi szépen!

 

Ezzel csak egy baj van, az enyém 1000szer sárgább...:( Lehet jobban járok, ha bontottan vagy utángyártottan veszek?

A szerelő azt mondta ez 50 körül van.

 

 

 

Előzmény: bordoxsara (54297)
zimurgy Creative Commons License 2014.01.10 0 0 54333

... de nem lebeszélni akarlak róla, ugyanis remek találmány, az esetek 95%-ában tényleg akkor töröl, amikor kell. Nagyon szeretem, még folyamatos esőben is igen jó, nem csak szemerkélésnél. Egyetlen hátránya, hogy gyújtáslevétel után "elfelejti", hogy ő most automatán volt, így mindig ki kell kapcsolni, majd vissza.

Előzmény: BXfan (54331)
zimurgy Creative Commons License 2014.01.10 0 0 54332

Az esőszenzoros szélvédő más, mint a sima, a visszapillantó mögötti részen van egy terület, ahol kifele "kilát" az érzékelő, belül meg olyan a kialakítása, ahova fel lehet pattintani az érzékelőt. Szóval ha utólag akarsz esőérzékelőt, akkor szélvédőcsere, tetőoszlopba menő kikábelköteg-csere, relécsere, kapcsolócsere, visszapillantó-tartó csere, ezt lehet, hogy tükröstől kell...

Előzmény: BXfan (54331)
BXfan Creative Commons License 2014.01.09 0 0 54331

Szia!

Köszönöm a választ,de kivettem a bontott autobol a komplett köteget jol jöhet még.Viszont nemlátom az első szélvédőn hol lehet az eső szenzort bekötni.

Előzmény: zimurgy (54324)
bordoxsara Creative Commons License 2014.01.09 0 0 54330

nekem most az jutott eszembe, hogy egy legolcsóbb jobbost veszek és a plexit kicserélem a törött angeleyes lámpatest plexijével. csak az a baj, hogy így télvíz idején, hogy még a fagyok is most jönnek a francnak van kedve kint a műhelyben szórakozni :)))

Előzmény: Törölt nick (54327)
HMEX Creative Commons License 2014.01.09 0 0 54329

I-es Xsaraknál a nívópálca 1,4 és 1,6 motor esetében egyforma? Köszi!

Törölt nick Creative Commons License 2014.01.09 0 0 54328

Ma volt időm és megcsináltam a középdobot. Összesen 4 merevítőt hegesztettem rá...nekem így tökéletes is lesz. Nagyon tart és nem lóg. Még kell rá horgany-spray és kész is :)

 

 

Előzmény: bordoxsara (54298)
Törölt nick Creative Commons License 2014.01.09 0 0 54327

Erre már gondoltam én is, de nem tudom...biztosan gyengébb mint a gyári. Viszont most nem szeretnék erre költeni.

Előzmény: bordoxsara (54326)
bordoxsara Creative Commons License 2014.01.09 0 0 54326

Figyelj már.. az ilyen utángyártott TYC, DEPO jellegű lámpákat szerinted szét lehet szedni a hőlégfúvós módszerrel? Aztán egy kis FBS-el összerakni...

Előzmény: Törölt nick (54235)
FeZ_ Creative Commons License 2014.01.09 0 0 54325

Budapest környékén tudok párat, ahol meg is várható a hídjavítás/csere.

Sajnos Győr környékén nem. :-(

 

FeZ

 

Előzmény: csaszesz (54320)
zimurgy Creative Commons License 2014.01.09 0 0 54324

A tükrök elektromos bekötéséhez nem feltétlenül kell bontott ajtókábeleket venned. Megoldható a meglévő köteged kiegészítésével, lásd a 49742-es hozzászólásomat, ámbár ott a hőmérő gyári helyre történő beépítéséről írtam, de a vezetékezés ugyanoda megy.

Ha a hátsó ablakemelőket szeretnéd elektromosra átépíteni:

Valószínűleg a műszerfali- és a karosszériaköteg már tartalmazza a vezetékezését (nálam a Xsara1-nél biztosan igen, már néztem), de a hátsóajtó-kábelkötegek biztosan nem.

306-oson már csináltam ilyet: a donorautóból a motoros mechanikákon kívül a kapcsolókonzolt, kapcsolókat, műszerfali letiltókapcsolót, és a hátsóajtó-kábelkötegeket együtt vettem meg.

Sajnos Xsara1-nél is igen-igen ritka a hátsó villanyablak, én eddig csak egy eladó szettet találtam, de "érdekes" árat mondott az eladó.

Sajnos Xsarán a hátsó ajtókárpitoknál a kurbli helye is problémás, nehéz lehet szépen kitakarni, szóval alighanem új ajtókárpitok is kelleni fognak. 306-nál ez nem volt gond, mert ott műanyag felületre kellett a vakdugó, meg sem igen látni.

Előzmény: BXfan (54310)
75hubble Creative Commons License 2014.01.09 0 0 54323

Köszi! Az lesz .

Előzmény: BallyS16 (54322)
BallyS16 Creative Commons License 2014.01.09 0 0 54322

Láttatlanban ezt nem lehet megmondani.

HF le.

Utána lehet csak látni.

 

Előzmény: 75hubble (54317)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!