1. Ha beindítom az autót van egy fura hangja (kerreg?) , ha a kuplungot kinyomom mégjobban. Visszaolvastam a forumban és kumplungszett (Luk?) csere lesz gondolom. A kuplung kinyomása előtt normális az a kevésbé kerregő hang? Mert mondtak már nekem nyelestengely csapágyat is, hogy lehet attól van.
2. Rég óta van az a problémám hogy -15 fokkal kevesebbet mutat a hőmérő. Azt is olvastam, hogy az anyós oldali visszapillantóba van téve, amit az üveg kipattintásával cserélni tudok. Eddig az Unix oldalán (hőmérséklet érzékelő néven?) nem találtam hozzá, viszont most van egy Bosch, ilyen kell bele? Ha nem, egy linket tudnátok adni ahol megtudom venni? Baromira zavar hogy rosszul mutatja.
3. Egy időbe csöpögött a szervoolaj valahol vagy 2 évig, mindig rákellett töltenem. 1 éve viszont nem produkálja ezt. Tudom szerelőhöz kellet volna vinni... Mi okozhatta ezt? Tömítés? Esetleg másnak is volt már ilyen?
Ez meglep, hogy negatív tapasztalatokat hallok itt. Pedig szerintem is ugyanaz a cucc lehet minden korabeli PSA-autóban (nekem 2001-es gyártású). Az sem valószínű, hogy az én szélvédőm kevésbé lenne karcos, mint bárki másé.
Nekem olyannyira bejön, hogy a legritkább esetben kapcsolok csak folyamatos törlésre.
A túl hangos relé viszont engem is irritál, már felmerült bennem, hogy valami hangszigetelő anyaggal körbevonom, csak félek, hogy akkor meg túlmelegedhet. Esetleg száműznöm kéne a relét a motortérbe...
Tarto elem...pont mint a hidaknal is :) Nem log tole a kozepdobom, tart rendesen es lekozelebb nem fog a hegesztes mellett megnyilni a vekony lemez. Ez volt a gond a 11 eves gyari dobbal is.
Ráadásul a Xantiában úgy van megoldva, hogy az esőszenzor által indukált egyszeri törlést egy utastéri baszott hangos relé vezérli. Már a kattogástól is idegbajt kaptam :) autópályán meg nem volt zavaró az sem.
Olyan gondom lenne hogy 2000 feletti fordulatnál olyan mintha berezonálna egy nagyon kicsit a kocsi, de legfőképp a váltónál lehet észrevenni főleg 4. ben hogy előre-hátra mozog a váltókar és ahogy emelkedik a fordulat egyre gyorsabban csinálja. Én úgy érzem hogy a jobb oldallal van valami, egyébként most volt szétbontva mivel toronycsapágyat kelett cserélni, a stabilizátor párca is kilett cserélve illetve új féktárcsa+betétek és új rugót is kapott. Új gumit is kapott szerdán de azok akkor még jól kivoltak centirozva, szerintetek mit kellene még megnézni ? Lehet valamelyik motor vagy váltó tartó gumibak nemjó vagy fellazult volna ?
... de nem lebeszélni akarlak róla, ugyanis remek találmány, az esetek 95%-ában tényleg akkor töröl, amikor kell. Nagyon szeretem, még folyamatos esőben is igen jó, nem csak szemerkélésnél. Egyetlen hátránya, hogy gyújtáslevétel után "elfelejti", hogy ő most automatán volt, így mindig ki kell kapcsolni, majd vissza.
Az esőszenzoros szélvédő más, mint a sima, a visszapillantó mögötti részen van egy terület, ahol kifele "kilát" az érzékelő, belül meg olyan a kialakítása, ahova fel lehet pattintani az érzékelőt. Szóval ha utólag akarsz esőérzékelőt, akkor szélvédőcsere, tetőoszlopba menő kikábelköteg-csere, relécsere, kapcsolócsere, visszapillantó-tartó csere, ezt lehet, hogy tükröstől kell...
Köszönöm a választ,de kivettem a bontott autobol a komplett köteget jol jöhet még.Viszont nemlátom az első szélvédőn hol lehet az eső szenzort bekötni.
nekem most az jutott eszembe, hogy egy legolcsóbb jobbost veszek és a plexit kicserélem a törött angeleyes lámpatest plexijével. csak az a baj, hogy így télvíz idején, hogy még a fagyok is most jönnek a francnak van kedve kint a műhelyben szórakozni :)))
Ma volt időm és megcsináltam a középdobot. Összesen 4 merevítőt hegesztettem rá...nekem így tökéletes is lesz. Nagyon tart és nem lóg. Még kell rá horgany-spray és kész is :)
A tükrök elektromos bekötéséhez nem feltétlenül kell bontott ajtókábeleket venned. Megoldható a meglévő köteged kiegészítésével, lásd a 49742-es hozzászólásomat, ámbár ott a hőmérő gyári helyre történő beépítéséről írtam, de a vezetékezés ugyanoda megy.
Ha a hátsó ablakemelőket szeretnéd elektromosra átépíteni:
Valószínűleg a műszerfali- és a karosszériaköteg már tartalmazza a vezetékezését (nálam a Xsara1-nél biztosan igen, már néztem), de a hátsóajtó-kábelkötegek biztosan nem.
306-oson már csináltam ilyet: a donorautóból a motoros mechanikákon kívül a kapcsolókonzolt, kapcsolókat, műszerfali letiltókapcsolót, és a hátsóajtó-kábelkötegeket együtt vettem meg.
Sajnos Xsara1-nél is igen-igen ritka a hátsó villanyablak, én eddig csak egy eladó szettet találtam, de "érdekes" árat mondott az eladó.
Sajnos Xsarán a hátsó ajtókárpitoknál a kurbli helye is problémás, nehéz lehet szépen kitakarni, szóval alighanem új ajtókárpitok is kelleni fognak. 306-nál ez nem volt gond, mert ott műanyag felületre kellett a vakdugó, meg sem igen látni.