Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

dctikis Creative Commons License 2013.11.07 0 0 53557

sziasztok,

Gondoltam megosztom itt is a hirt, hogy elado sorba kerult szeretett Jenonk (igy hivtuk a xsarat :)). Ujonnan vettem,megkimelt, folyamatosan karbantartott, reszletes szervizeloelettel rendelkezik.

https://admin.hasznaltauto.hu/gyorsnezet/szemelyauto/7288688

 

Ha valakit erdekel, vagy ismer valakit akit erdekelhet, szoljon.

koszi,

Tikis

gun111 Creative Commons License 2013.11.07 0 0 53556

Nekem a Xsara I-gyel (ami az első saját autóm volt) mind a mai napig nagyon jó emlékeim vannak. (szüleim ma is azt használják) 1.6i 8V, eddig 140e km alatt csak egy komplett sor gyújtótrafó baja volt, meg az egyik oldali féltengely kihajtásnál a tömítés feküdt ki, kipuff cseréje volt, illetve a szelepfedél tömítést cseréltem, no meg a klíma gyengélkedett pár éve, amit néhány cső cseréje, illetve egy újratöltés orvosolt. Ezeken kívül semmi baja sem volt, évente olajcsere és kimegy a világból is. A váltója már kissé akadozóbb, mint 10 évvel ezelőtt a vételkor, de még mindig szeretem vezetni, nekem mind a mai napig "élmény" beleülni, pedig azóta már volt egy 406 coupe 3.0 V6-om, jelenleg pedig egy 407 SW 3.0 V6-ot hajtok.

bordoxsara Creative Commons License 2013.11.07 0 0 53555

Szia!
Az enyém II-es 1.6-os (1 ventillátoros), ugyanegy csinálja egy kis különbséggel.

Amikor olyan 95 fok körüli a hőmérséklet, elkezd az alapjárat kicsit ingadozni, a motor hangja kicsit mélyebb lesz és olyan, mintha fulladozna.

Hibakódot nem tudom, hogy ír-e még nem találtam olyan embert aki ki tudná olvasni, de a kijelzőn nem villan fel egy lámpa sem, sem üzenet (pl. antipollution fault)...

 

Erre mit tudnál modnani? Merre kellene elindulni?

 

Köszi :)

Előzmény: Bagheera (53553)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.07 0 0 53554

Na, hát jó ez a kocsi :-) Akkor csak a vizet cserélem le :-)

Köszi!

Előzmény: Bagheera (53553)
Bagheera Creative Commons License 2013.11.07 0 0 53553

A vizhöméri jo igy!

 

A Màsodik ventillàtor csak akkor indul ha 100 fölé megy a vizhömérséklet,vagy bekapcsolod a klimàt!

 

Előzmény: Törölt nick (53552)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.07 0 0 53552

Kicsit rámentem most a Xsara hűtésére. Gondoltam rendbe rakom. Nálam üzem közben kicsit 90 fok alatt szokott állni a mutató. Ha dugóban araszolok felmegy a 90-es és a kovetkező rublika között úgy az 1/3-ig max feléig. Ott bekapcsol a venti. Na már most, a kérdés ugye az hogy ez jó-e így? A másik hogy 2 venti van, nekem csak a hűtőfolyadék betöltő nyílás felőli megy. Ez is jól van így? Gyanítom hogy nem. A kocsi I-es Xsara 1.6 klímával.

Tuzmester84 Creative Commons License 2013.11.07 0 0 53551

Én pont amiatt szeretem a Xsarámat, hogy ami baja eddig volt, mindet meg lehetett javítani. Én is költöttem rá rengeteget, mire ez az autó lett belőle, ami most van, de azelőtt, csak tankoltam a kocsijaimat és szerelőt csak vizsgán láttak.

Én nem tudom, hol van az ékszíjtárcsa, hogy kell cserélni egy gömbcsuklót, vagy merre keressem a fázist a generátornál. Viszont meg tudtam csinálni az elszaródott bajuszkapcsolómat, a műszerfal szétbontását, a CD olvasót, mindenféle nyekergést és esztétikai hibát, cseréltem gyertyákat, fékbetétet, pucoltam fojtószelepet, nyomásszabályzót, stb.

Mind az itt szerzett tapasztalatok és leírásoknak köszönhetően. És ezáltel büszke vagyok az autómra. :)

 

Szerintem természetes dolog, hogy egy 5-ös BMW-re még büszkébb lennék, de lehet nem szeretném annyira (a kezdeti lelkesedés után).

 

- OFF -

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.07 0 0 53550

Szerintem jó autó a citroen. Az enyém 2001 Xsara II. 2.0HDi. Szeretem mert a "vetély társai" közt, az egyik legdinamikusabb motorral rendelkezik kis fogyasztás(nálam 4-5l) melett.
A rugózását és felfügesztést nem szeretem, az én kocsimban a zajok elenyészőek a felfüggesztés nyöszög fekvőrendőrön kicsit.

Na most pedig a probléma: 
Nem rég írtam, hogy a az autó ha csak negyedig van a tank, körforgalomban képes leállni, de utánna 2-3 perc után beindul és megy tovább narancssárga motor hiba led világít fél napig és utóbbi időben gyujtás kikapcs után nem áll le még 2-3 másodpercig.
Meg is kaptam a korrekt válaszokat amit nagyon köszönök, rendeltem hozzá üzemanyag pumpát és diesel szürőt is. Magasnyomású pumpát nem.
De most nem produkáljaja, egyik hibát sem. Nyílván ki lesz cserélve amit megrendeltem, de létezik, hogy az magsnyomású pumpa szűrője kitisztul magától?
Mert nem bánnám ha megúsznám az 50e Ftos alkatrész cseréjét :)
És az üzemanyag pumpa szűrője-szűrőtáskája külön kapható? Én nem találok, pedig külön leszedhető a pumpa motorrol.

Amúgy nagyon jó kis fórum ez, köszönöm a sok hasznos tanácsot!

Törölt nick Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53549

Megtaláltam, köszi! Hat nem tudom hozzá merjek-e nyúlni... Rossz tapasztalataim vannak a Xsara műagyagok minőségével. Máshol nem kell leengedni? Gondolok itt például arra hogy a motorból és a fűtőradiátorból is le fog tudni folyni ezen a csapon? Amúgy 1.6-os 88 lovas.

Előzmény: mantilla (53532)
FeZ_ Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53548

Én meghajlok az érveitek előtt. :-)

Feltehetően kifogtam azt a pár Xsara-t, amelyikkel kevés probléma van és ezek kizárólag hozzánk járnak.  :-)

(Természetesen a "kevés" relatív, mert az valóban igaz, hogy az 1-es jobb volt.)

 

FeZ

 

Előzmény: Dontotika (53545)
zimurgy Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53547

Van egy bontott (jobb oldali) Xsara2-tükröm, ami Xsara1-hez lett átalakítva.

A narancs csatit korábban levágták róla, és az általad is említett fekete, szürke rögzítős 7-pol csati van most rajt.

Ennél az állítómotorokra menő három vezeték színhelyes volt, szóval az azonos színűeket toldották egybe. A csati B1 kamrájába a barna, a B2-be a fehér, a B3-ba a zöld színű megy.

A tükörfűtés itt két szürke színű vezetékkel van megoldva, ezek természetesen felcserélhetőek.

Tehát nálad az egyik szürkét a pirossal, a másikat a kékkel kell toldani.

 

Szóval nyugodtan vágj bele, nem fogod elrontani.

Szerintem ha a régi tükröd egyébként kuka, akkor némi vezetékkel vágd le a csatlakozót, blankold le a vezetékeket, értelemszerűen sodord össze a párokat, forraszd is meg, szigeteld.

Előzmény: ferkoczy33 (53525)
BXtwelve Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53546

Én már 9 éve Kszarázom, és tényleg, ezt az autót nem lehet megszeretni. Nem hagyja magát. :-)

Lehetetlen hibáit még el is nézném neki, ha nem idegesítene, hogy minden zörög, recseg, pattog, nyöszörög az utastérben. Már annyi munkaórát beleöltem ezek hiábavaló keresgélésébe, megszüntetésébe, hogy ha kifizetnék, vehetnék másik Xsarát. :-)

Dontotika Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53545

Ez végett linkeltem be ,hogy azért ne repüljünk már el a valóságtól

 

"

mire megnyugtatott, hogy Citroën-el jár, mert nincsen kedve a saját autóját állandóan szerelni.   

De természetesen ez csak a ritka kivétel, csak az övé ilyen, az összes többi BMW jó és a Citroën meg sz*r.  :-))  "

 

  Mert én mind a kettőt használom ismerem és tudom melyik milyen.   Ha azt mondja nincs kedve tankolni egy vagyonért /ha nem dízel/ akkor azt mondom igaza van. 

 

  Egy suzukinak látod ebben az árkategóriában NINCS ennyi baja !  Munkára használják a családban (nem az első autó hanem a 4. suzuki) és SOHA nem volt semmi baja. 

 

  Ha a bömbit vagy a citromot arra használnánk már kuka lenne mind a kettő.   

Előzmény: Dontotika (53544)
Dontotika Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53544

Arra tökéletes mint amire a feleségem használta. Naponta megy vele 10-15km-t . Van benne 4 légzsák, kényelmesnek kényelmes, a csomitartója meglapően jól pakolható. A kis 1.4 elég ugrós (kevés km is van benne) .

  És teljesen elérhető áron van. Nincsen ezzel baj. A beszélgetés onnan indult ,hogy a szerencsétlenűl járt "márkatárs" ugyan ilyen citromja . 390.000 ft-os javítás után szar sajnos. És mondta linkeljem be a citrom -ot mert lehet érdekelné, és mondtam,neki ,hogy NE ne vegyen citroent .  

 

  Egyáltalán nem lenézem vagy hasonló ,hiszen már 11 éve van citroenünk is. De amit látok az az hogy a xsara 2. sajnos gyengébb mint az 1 ! Az valahogy jobban össze volt téve. A hátsó híd azon is szétment azt is csináltattam,meg ezen is. de ezen a kipufogó a generátor, meg vagy a fél eleje cserélve lett ,mindig volt valami olyan kontakt hiba vagy nem meghatározható hiba ami végett cseréltettek valamit. (sajnos) és ez tény ! , hogy az itteni fórum alapján nem csak én járok így . Ez a citroen ilyen. 

 

  De azt butaságnak tartom,hogy valaki egy autóra 390.000 ft-ot rákölt és az ugyan olyan. Nem értem,hogy eleve a szerelő mit mond ? Bocs még sem ez a baja???  

 A norautóba játszották el velem még a peugeot volt meg ,hogy 69.000-nél tartottunk és mikor beindították a kocsit ugyan olyan hangja volt. Kiderült egy ékszíj tárcsa. A szerelő nézett rám bután. Mit csináljon most ???

 Mondom szedd kia a kacatjaidat,mert nekem az nem kell, teljesen jó. Tedd be az ékszíjtárcsát ami rossz volt. És azt fizetem.  Ennyi a történet. 

 

 

Előzmény: Leadfoot (53543)
Leadfoot Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53543

Azért a Citroennek is megvannak az előnyei. Az ember legalább nem lesz márkatársa Hajdu Péternek, Labancz Lillának meg egy csomó kopasz, fukszos tahónak. :-D

Dontotika Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53542

így van , nézd meg mire válaszoltam... 

Előzmény: Leadfoot (53541)
Leadfoot Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53541

Te most tényleg egy 5-ös BMW-t hasonlítgatsz egy Xsarához? Egy újonan (mai értéken) 10+milliós autót egy 3-3,5 millióshoz?

Az egyikből a másikba átülve nyilvánvaló lesz az eredmény. Én nagyon szerettem a Xsarámat, de ha a mostani 180 lóerős kocsiból vissza kéne ülnöm a 75 lóerősbe, nyilván nem örülnék neki.

 

Inkább nézzük úgy, hogy mondjuk 700ezer forintért lehet venni korrekt állapotú Xsarákat, 5-ösből meg jó eséllyel csak félmilliót futott, lerúgott pénztemetőket.

 

Jellemző bajai, típushibái, gyenge pontjai meg mindkettőnek ugyanúgy vannak.

Előzmény: Dontotika (53539)
Dontotika Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53540

  

Előzmény: Dontotika (53539)
Dontotika Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53539

Nekem meg itt állt mind a kettő és használtam is. No comment 

Előzmény: FeZ_ (53538)
FeZ_ Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53538

"de , sajnos annyival jobb az a bömös"

 

Valóban így lehet, mert minap bejött hozzánk egy BMW szerelő, Citroën-hez kapcsolót keresett. Furcsán nézhettem rá, hogy mit keres itt 1 BMW szaki, mire megnyugtatott, hogy Citroën-el jár, mert nincsen kedve a saját autóját állandóan szerelni.   

De természetesen ez csak a ritka kivétel, csak az övé ilyen, az összes többi BMW jó és a Citroën meg sz*r.  :-))

 

FeZ

 

Előzmény: Dontotika (53537)
Dontotika Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53537

de , sajnos annyival jobb az a bömös , de azt is meg kell nézni milyet vesz az ember ,mert bele lehet szaladni és ott is gatya lehúzás megy utána !!!

 

Előzmény: francecoupe (53530)
Dontotika Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53536

sajnos ebben egyet értünk... de volt olyan nekem is hogy 3 szerelőhöz vittem és itt a fórumon kaptam segtséget ,mire meg tudták csináli ... (perdig azt mondtam nézzék meg egyből,de a jó képességű villamos szaki ,kézel megrángatta a kábelt és azt mondta nem reagál rá, nem lehet)  Aztán a végén belül volt a gond,de már fényképet vittem róla amit itt belinkeltek. 

1 kábel volt alul eloxidálódva..... és kicseréltették a generátort,önindtót meg vagy 3-om alkatrészt a 20 ft-os kábel helyett !!!   

 

   sajnos valóban nem az autó ilyen rossz ,de olyan élményeket szerzett ami által nem kedveltem meg. 

Oda sem viszem az autót többet de baszhatom mert 60.000 ropim bánta . De fel lett újtva az autó:)

 

 

Előzmény: francecoupe (53533)
_Twins_ Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53535

 De ez mazoista dolog lenne,hogy ugyan olyat vesz ha ennyi baja volt vele. Nem ? :)

 

Na igen, ebben egyet értünk!

Előzmény: Dontotika (53528)
_Twins_ Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53534

Nem az autó hibája, hogy a ráköltött 360ezer után is szar. Ezt tudta produkálni 360ezer nélkül is, anélkül is szar volt :)

Pláne nem azért szar 360ezer ráköltés után is, mert francia. Esetleg a szerelője francia :D

Előzmény: Dontotika (53528)
francecoupe Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53533

Arról volt szó, hogy 390.000-et költött az autóra ami ugyan olyan szar...

 

Ezért tanácsoltam, hogy keressen másik "szerelőt". Az nem az autó hibája, ha nem tudja valaki beazonosítani a probléma forrását. Ez kb vicc kategória volt.

Előzmény: Dontotika (53528)
mantilla Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53532

a hűtő alján van egy leeresztő csavar.....Műanyag s könnyen el lehet törni!!!!!

A másik lehetőség,- egyszerúen lekötöd/lehúzod a hűtőről az alsó vízcsövet...Eccerűen...

Előzmény: Törölt nick (53529)
francecoupe Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53531

Milyen motor?

Előzmény: Csiga1112 (53524)
francecoupe Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53530

406 coupe volt? A V6 miatt volt költséges?

 

A kis citrommal az a baj,hogy a kábelek mennek szét és nehéz kiszűrni azt hogy mi is a valós baj

2006 óta nem volt ilyen problémám, persze már olvastam róla.

 

normális szerelőt NEM találtunk hozzá,még szervízben sem

 

Ez a legnagyobb probléma!

 

...de ha megnézed nem véletlenűl 1.5milla egy e39 jó állapotban (98 as évjárat akár )  és 600e (2003as ) ft egy jó állapotú citrom.

Nem jobb annyival az a bömös, hogy majd 3-szor annyiba kerüljön, ez Te is tudod, pedig nem egy kategória.

Ott van pl a golf IV is. 2003-asok mennek 1 milla körül. Nem is lenne ez baj, ha nem lenne százezrekkel olcsóbban egy jó francia, ami kényelmesebb, izgalmasabb, dinamikusabb (1.6/16v) és több benne az extra.

A G astráról már ne is beszéljünk...

Lehet, hogy egy német jobban össze van rakva belülről, de buták azok, akik azt mondják, hogy csakanémetautójó.

 

De a francia - olasz autók valjuk be nem arról híresek ,hogy megbízhatóak. Vagy te másképpen tudod ???

 

Igen. Itt jön képbe a szerelői hozzénemértés. Ott van a hidropneumatikus felfüggesztés, ami egy átlag szerelőnek kihívás. Nem ért hozzá, szidja, nem csinálja meg jól és jön a szarfrancia! Mi lesz a tulaj véleménye? Hát ugyanez. Pedig semmivel nem költségesebb, mint egy mezei felfüggesztés.

A gépemen 2008 óta pill.szelep és termotömítés problémák voltak a kopókon kívül. Lekopogom. Persze karban is van tartva és lehet, hogy egy Jürgen rakta össze.

 

A másik a magyar mentalitás. Spórolás az olajcserén és a megfelelő diagnosztikán. Majd a szomszéd Pali megnézi, aztán cserélünk mindent, ami szóba jöhet. Az autó persze még mindig rossz...

Előzmény: Dontotika (53523)
Törölt nick Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53529

Jó ez a Citrom ne szidjátok! Mióta megvan nem kell unatkoznom... :-)

De legalább itt ez a jó kis fórum ahol rendes arcok segítenek. Ritka hogy olyan problémád van ami másnak még nem volt :-)

Ezzel a lendülettel kérnék is valamit.

Hogy kell leereszteni a hűtővizet? Lehetőleg úgy hogy minél kevesebb maradjon benne... Ugyanis unom a fagyálló szagát... :-) A meleg meg ugye nem jönne rosszul...

Tennék bele propilén-glikol alapút. Na nem mintha fel akarnám nyalni de gondolom az inhalálásnál sem árt ha nem mérgező az anyag..

Szóval a gyors(ideiglenes) megoldásnak azt gondoltam, hogy lecserélem a fagyállót. Esetleg ha tudtok olcsó beszerzési forrást propilén-glikolos fagyállóra azt is megköszönném.

 

 

 

 

Dontotika Creative Commons License 2013.11.06 0 0 53528

Nem erről volt szó. Ez már csak okozat. 

Arról volt szó, hogy 390.000-et költött az autóra ami ugyan olyan szar és ezek után ugyan ilyet venne. 

  Ezt mondtam, innen indult a dolog. 

De egy 4-es golfban is jobban érzem magam mint egy citromba ! Ha már arról van szó,pedig annak is vannak hibái jócskán. 

 

  Ellenben olyan e39 is van amiért nem adnám oda a citromot, mert leharcolták és nem szervizelték. Mindenre van példa és ellenpélda is.

 

  De ez mazoista dolog lenne,hogy ugyan olyat vesz ha ennyi baja volt vele. Nem ? :)

 

  

Előzmény: _Twins_ (53526)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!