Köszönöm a szerelő elérhetőségét! Pont jól jön, hogy más is most kért infót a vezérműszíjjal kapcsolatban. Vízpumpát érdemes cserélni? Tudtommal (nem biztos) nem a vezérműszíj hajtja, plusz még soha nem hallottam, hogy valakinek ettől lett volna problémája. Őszintén nem tudom, hogy egy utángyártottban jobban meg lehet-e bízni, mint egy többet futott gyáriban. Főleg, hogy a szervízkönyv semmiféle előírást vagy ajánlást tenne rre vonatkozóan.Fékcserével kapcsolatban: Előre Brembo tárcsát tettem Textrar betétekkel, amik tökéletesen működnek. Hátulra Delphi tárcsát Icer betéttel, ami semmit nem ér. Időnként nyikorog, és a teljes felület kevesebb mint 50% alatt érintkezik a betét és a tárcsa. Nem tudom melyik hibája, de már megbántam, hogy spóroltam a hátsókon...
Manapság mindíg mindenhol akcióznak. Ezt is átvettük amerikából, mint a Halloween-t, Valentin napot és egyéb baromságokat. Átvehetnénk a benzinárat is.
Én az akciósnak nevezett árat tekintem normál árnak. Hasonlítgasd össze az árakat és meglátod hogy szinte minden olcsóbb ezen a helyen. Mindkét helyen jelenleg is akció van.
Amúgy rendeltem már a Fridcartól.
Nekem is volt '82-es Citroenem a '90-es években. De akkor nem néztem hogy milyen gyártmányú alkatrész volt benne, meg hogy milyent vettem. Örültem ha kaptam bele valót.
Akkor még nem voltak webáruházak. Az volt a jó világ.
Ugyanazok a termékek megtalálhatóak itt is, csak általában jobb árakon.
És nagyon korrekt a kommunikációjuk.
A TRW-t nem sorolnám a klasszikus utángyártók közé, sok alkatrészben gyári beszállítója a Citroennek, de ez tényleg elég nagy baki.
Nekem például a stab. rudak is TRW-k voltak, de a legszembetűnőbbek a biztonsági övek. Az elsőkön nincs ott a jelzés, de ha a hátsó ülőlapot felhajtod akkor jól látható a felirat. És ezek az övek még 10 évesen is visszahúzzák magukat, elleben sok más márkával, aminél már 5 évesen kézzel kell visszatuszkolni.
Meg van olyan Cit. modell amiben TRW fékrendszer van.
Ez amúgy nem gyári riasztó, hanem a márkaszervízben rakták bele átadás előtt.
A távírányítóból nem lehet pontosan következtetni arra hogy melyik van a te autódban, mert többféle változata volt ennek a riasztónak. Két távirányítót adtak hozzá. A másik nincs meg?
Ezen a távirányítón nagyon hitvány a gombok megoldása. És valószínűleg ez okozza nálad a hibát. Szerintem elengedte a forrasztás a mikrokapcsolót. Szedd szét és nézd meg. Egyszerűen szétjön. De vigyázz arra hogy mikor szétszeded lehet hogy kiesik belőle a mikrokapcsoló(nagyon kicsi és ha leesik, elgurul akkor nehéz megtalálni), mert esetleg már teljesen kiszakadt a helyéről.
...az eddigi hsz.-idből itélve nem hobby szerelő vagy mint én ..ezért megkérdezném hogy a cserélt vezműszett is 120e-t futhat vagy csak a felét mert hallottam ilyet is ...?
Ha létezik a konkrét autóhoz Unix vezérműkészlet, az is jó (és kellemes árú) választás lehet. Gates vezérműszíj és INA (gyári beszállító) görgők vannak benne.
Sosem volt gondunk vele.
FeZ
Vettem a 2000/12 havi Xsara SX-t három hónapja. Eddig nem volt gondom vele, de ma este az autót a távirányítójával nem sikerült kinyitni. Kulccsal sikerült, de a riasztó megszólalt és nem tudom kikapcsolni. Akkusaru levételre elhallgat, de visszarakás után azonnal megszólal újra. Tudnátok segíteni, hol és hogyan lehetne lekapcsolni a riasztót?
A távirányító nyákján GT482 felirat szerepel, de nem találtam hozzá leírást. Sztem az elem sem merült le, mert a pánik gomb megnyomásánál villog LED a távkapcsolón, csak a riasztó+központi zár gombjára nem csinál semmit.
Sziasztok.Xsara II. 1.4 HDI Break-om van. Két hete hátsó híd felújítást végeztettem(Fóti út), a végsőkig húztam a dolgot , a jobb hátsó kerék elérte az alvázat. Ma pedig bal első lengéscsillapító rugó törésem lett. Ezektől eltekintve meg vagyok vele elégedve. A rugó cserével kapcsolatban kérdezném. Tudok helyben egy szintén Xsara Break-ot amit bomtanak, és a rugókat meg venném belőle, csak az éppenséggel 1,4 benzines. Karoszéria, alváz ugyan az, még a szín is, csak azt nem tudom hogy a rugók teherbírása is egyforma lehet e.
Köszi.Akkora itt a választék,hogy elveszek benne.Teljesen laikus vagyok ezért szívesen venném,ha konkrét márkákat tudnál ajánlani,amik már beválltak.Gyertyából NGK,vagy Bosch?Vezérműszíjból Continental,Dayco,Gates,SKF?Fékbetétből szintén melyiket?
Az 1-es az egy fém rúd, azon nincs szimmering! (miért lenne szimmering váltó tolórúdon???) Van rajta egy hengeres rész, ebben van az A jelű fordító kar gumi "gömbje". Ez valójában nem gömb, a felülete le van munkálva, így elvileg 4 ponton érintkezhet a henger belső falával.
DE! Ha ez kopott, amiatt nem lesz nehéz a váltókar! Amit most vettem VTS-t, azon pl nem is volt egyáltalán ott az a gömb, a váltókar előre-hátra bizonytalan volt, de nem volt egyáltalán kemény!!!
De azt a golyót lehet pótolni, nekem édesapám esztergált helyére egy másikat valamilyen fajta műanyagból (ne kérdezd, mire odaértem már készen volt), és tökéletes lett. Persze megvolt hozzá a sablon.
Pont az A alkatrész az egyébként, aminek a módosításával NAGYON jó érzésű, rövid váltót (mármint váltást, váltókart, értetitek :) ) lehet csinálni a Xsara-ba!
Hogy milyet? Anno Magyar Lacinak is mi csináltuk a Kronos Replica VTS-be, sajnos azóta már nem nála van és nagyon leharcolták az autót :(
Van itthon 2db TRW, amit megvettem, de nem lett felhasználva. Ennél szerintem nem kell jobb. Ha esetleg érdekel, akkor már jöhetsz is érte és 9ezerért átadom a két darabot.
Tanácsot kérnék tőletek egy 2003-as 1.6 16V SX ügyében.Vezérműszíj,gyertya és hátsó fékbetét cserét kellene csinálni.Melyik márkákat tudnátok ajánlani,vezérműszíjnál érdemesebb-e készletet venni illetve hol érdemes nézelődni?
Az előző tuldajdonos 1-2 helyen lehúzta a festéket az első lökhárítón, és a hátsó ajtón. (kb 2x2 cm részem, nem vészes) Érdemes megpróbálni kijavítani a különböző boltokban kapható javító filccel /lakkal? Ha igen, mire figyeljek oda?