Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

1házas Creative Commons License 2013.05.25 0 0 51973

Sziasztok.

 

98-as 1.6 i xsaram hátsó jobb kerekén a gumi belső fele jóval kopottabb mint a külső része, mi lehet a probléma? 

Kopogást nem tapasztaltam hátulról.

 Köszi.

Tuzmester84 Creative Commons License 2013.05.24 0 0 51972

Nálam ez így áll. Nem tudom kihúzni azt a sasszeget... :(

 

 

Amúgy ez maga a benzinszűrő, amit ki kéne szedni? És az első kép tetjén az a kis henger szerű cucc (aminek csak ez eleje látszik) a benzinpumpa?

Előzmény: serjani (51968)
Gavros44 Creative Commons License 2013.05.24 0 0 51971

Kárász00 és a Többiek!

 

Köszönöm mindenkinek a segítő tanácsokat. Ma délután össze is raktam a kicsikét és így már a rögzítő lemez is el tudja látni a funcióját. :))

 

Viszont az új o-gyűrűk ellenére csöpögött. Szétszedtem, hátha mellényomtam a valamelyik gyűrűt, de nem. Most egy kis FBS-el van összerakva, majd reggel meglátom csöpög -e még. 

by

Előzmény: Kárász00 (51969)
Tuzmester84 Creative Commons License 2013.05.24 0 0 51970

Fúú, köszi szépen!! :)

Előzmény: serjani (51968)
Kárász00 Creative Commons License 2013.05.24 0 0 51969

Akkor ezért nem ment neked. Ahogy FeZ is írta a hüvelybe rakd a gyűrűket.

Ha benyúlsz a hüvelybe, akkor érezni fogod hogy van bent egy elég nagy perem. Egészen  a peremhez rakd a gyűrűket, azok így már szépen egyenletesen fognak forogni a csöveken ahogy tolod be.

 

Előzmény: Gavros44 (51960)
serjani Creative Commons License 2013.05.24 0 0 51968

Szerintem ne tedd mert a szivattyú látja kárát. Nekem sincs szerelő aknám hanem "aláfekszem" a panel előtt a parkolóban és megvan egy 5 perc alatt. Épp egy hete csináltam.  

1 :A csövet lehúzod.

2 :A biztosító sasszeg szerüséget kihúzod

3 :A szűrőt lefele kihúzod. / nekem kell egy kis csavarhúzós támogatás a feszegetésbe mert 2 gumigyűrű is fogja/

4 :Kifujlálod kirázod......stb

5 :Vissza rakod és csend

Előzmény: Tuzmester84 (51964)
Törölt nick Creative Commons License 2013.05.24 0 0 51967

Egy kis emelő segítségével kivitelezhető a dolog.

Előzmény: Tuzmester84 (51964)
Carline74 Creative Commons License 2013.05.24 0 0 51966

Üdv újra. Tegnap produkált egyet a kocsim. 99-es Xsara I. 1.6i 8v

Indítózásra pár napja előfordult már, hogy nem azonnal ugrik be, csak kb. 3-4.-re, majd elindulás után az első gázadás után torpanás, majd utána semmi gond.

Tegnap pedig hiába tekertettem nem indult. Gyújtás le, motornál a benzincső le. Gyújtás ráadva és benzin megy mint a szökőkút.

Cső vissza a helyére. Indítózás. Sokadikra beugrott, de a fordulatszám felment 3200-ra és ott is maradt. Gázadás után sem esett vissza. Gyújtás le majd újra indítózás és akkor meg rendesen 850-es fordulat, gázadás után rendben visszatér.

Fojtószelepnél a levegőérzékelő meg lett tisztítva, hátha ott van gebasz, de estefelé újra produkálta, hogy csak 4. fordulatra indul be és torpan egyet indulás után.

Mire lehet a leírtakból gyanakodni?

toji76 Creative Commons License 2013.05.24 0 0 51965

A kolléga azt írt hogy néha sokáig szar a jelzés néha azonnal jó.

Ez inkább kontakt hiba.

Előzmény: Kárász00 (51959)
Tuzmester84 Creative Commons License 2013.05.24 0 0 51964

kalman.chris + Soryton!

Köszi..! Akkor még hallgatom egy darabig a morgást :( :)

Előzmény: Törölt nick (51941)
toji76 Creative Commons License 2013.05.24 0 0 51963

pont neki kell a feszültség, mert nagy az átmeneti ellenállás akkor az ő áramfelvétele csinálja meg a legnagyobb feszültség esést."

 

 

Én jól elolvastam amit írtál, ha nem vagy villanyász akkor ezt nehéz elmagyarázni.

Egy átmeneti ellenállást terhelve (kontakthiba) a rajta áthajtott áram a hibás kötésen terheli jobban ezért azon nagyobb feszültség esés lép fel mint a többi jól vezető alkatrészen.

 

A második képen lévő szenzor lesz az ami a hőmérsékletet méri. Az előző temprám digit műszerfal - digit fűtéses volt digit klímával.

 

Nekem indításkor 10,7 V volt a kapocsfeszültség, mivel az elektrinika egyetlen egység a xsarában csak egy része ritkán bolondul meg. Vagy az egész hülyül vagy az egész jó lesz.

 

A számítógép önvédelem miatt 9V körül és 16 V körül lekapcsol, ezért a mai autók semmit sem csinálnak ha az akksi már gyenge, nem azért nem indulnak ha lassan forog az önindító PL. cellazárlatnál mert nem kapja el, hanem mert az üzemanyag szelep és egyebek nem nyitnak ki.

 

Mivel nála csak indításkor szarakodik, valószínű hogy (mivel az önindító endesen forgat), indításkor remegés rázkódás, van és szerintem ilyenkor  csatlakozása mozog oxidos. Amikor beindul nem rázkódik a motor, helyreáll a "rend"

 

Én a szenzor csatlakozóit nézném meg előszőr, majd ellenállás méréssel ellenőriznm a szenzort.

Előzmény: Kárász00 (51959)
FeZ_ Creative Commons License 2013.05.24 0 0 51962

"Mi a praktiusabb?  Ha a hüvelybe rakom a gyűrűt és abba tolom a csonkot vagy fordva. Az előbbinél meg van az esély arra, hogy begyűrődik és még csak nem is látom."

 

Mi mindig belülre rakjuk a gyűrűket és a csövet bezsírozva toljuk bele. Sosem gyűrődött még fel.

Igaz, egyszer egy utángyártott (a tulaj hozta) radiátorral úgy jártunk, hogy a gyári fűtéscső egyszerűen nem ment bele. (gyűrűk nélkül sem)

 

FeZ


Előzmény: Gavros44 (51960)
toji76 Creative Commons License 2013.05.24 0 0 51961

A helyére rakd a gyűrűt és kend meg kenőanyaggal mert azon megakad betoláskor úgy meg át tud csúszni a gyűrűn. Ha a csonkra rakod lehet hogy maga előtt betolja a gyűrűt a csőbe.

Amikor eléred a gyűrűt akkor picit forgatva told a csövet.

Előzmény: Gavros44 (51960)
Gavros44 Creative Commons License 2013.05.24 0 0 51960

Az előző hosszászólásom lehet elszállt! :(

 

Szóval Jó reggelt mindenkinek! 

 

Köszönöm a tegnapi segítő-építő hozzászólásotokat. Egyenlőre kiktattam a radiátort és egy rézcsővel kötöttem össze a fűtéscsöveket. A hozzászólasaitokból arra a következtetésre kell, hogy jussak, hogy én nem nyomtam be eléggé a csonkot a radiátor hüvelyébe, csupán a gumigyűrűig. Nekem a csonkon volt-van a gyűrű. Ha még 7-8 milit be tudnám tolni a lemez is el tudná látni a funcióját. 

Délután neki is látok egy kis kenőanyak segítségével. 

Mi a praktiusabb?  Ha a hüvelybe rakom a gyűrűt és abba tolom a csonkot vagy fordva. Az előbbinél meg van az esély arra, hogy begyűrődik és még csak nem is látom. 

 

Valószínű, hogy a csonk elejére fogom rakni a gyűrűt, a hüvelyt bekenem valamivel majd megpróbálom betolni az egészet. Így szerintem tudom majd kontrolálni a folyamatot. 

 

Még1x THX Mindenkinek.

by

Előzmény: Kárász00 (51957)
Kárász00 Creative Commons License 2013.05.24 0 0 51959

Nem olvastad el elég figyelmesen az írásomat. Ezért leírom röviden.

 

Indításkor lecsökken a feszültség, ezért kiakad/megbolondul az elektronika azon része amely a hőmérsékletmérést végzi. Majd az üzemi feszültség visszatérése után helyreáll.

És nem azt írtam hogy rögtön ki kell cserélni az akkut, hanem ellenőrizni és mérni kell először.

 

Ez egy lehetséges hibaok a sok közűl. Az állításom magyarázatot ad arra hogy miért csak indítás után mér rosszul. Ellenben te nem indokoltad hogy szenzor hiba esetén később miért mér jól.

Nem állítom 100%-ra hogy tuti jó a szenzor, de ha mondjuk nem megy a hűtőventilátor akkor sem annak a cseréjével kezded a hibakeresést mikor egy egyszerű feszültségmérés lehet hogy már eredményre vezet

 

"Amíg az akku indítja az autót addig az akku jó, és a csatlakozások is."

Ezt honnan vetted?

A Tempránál és egyéb régebbi elektronika nélküli, vagy kezdetleges elektronikával szerelt autóknál tényleg csak azt vetted egyszer észre hogy nem indít. De ez már az akku teljes tönkremenetelét jelentette.

 

 

"Próbáld ki mit csinál az önindító 8 V-tal, annyit mond hogy őőőőő, és nem forgat tovább,"

Mikor a gyárilag beszerelt akkut cseréltem újra, akkor megmértem indítózás közben a feszültségét, ami 7,5V volt. Pedig tekert mint a bajnok.


"pont neki kell a feszültség, mert nagy az átmeneti ellenállás akkor az ő áramfelvétele csinálja meg a legnagyobb feszültség esést."

Bocs, de ez a rész egy kicsit zavaros, ezt gondold újra:)

 

És mivel látom hogy nagyon kedveled a termisztorokat, ezért elővettem és kipreparáltam neked egyet:)

De még van jó pár féle itthon, a nyákra integrálttól a borsónyi nagyságúig.

Előzmény: toji76 (51939)
toji76 Creative Commons License 2013.05.23 0 0 51958

Berakás előtt kend meg az O gyűrűt finoman olajjal, de inkább vajjal vagy zsírral. Ha nem tud csúszni mert száraz, akkor gyűrődik.

Előzmény: Gavros44 (51953)
Kárász00 Creative Commons License 2013.05.23 0 0 51957

Van egy jobb megoldás is, de várjuk meg hogy ő hogy próbálta.

 

Előzmény: BXtwelve (51956)
BXtwelve Creative Commons License 2013.05.23 0 0 51956

Először én is úgy próbáltam, ahogy írod. Tényleg be lehet gyűrni a gyűrűket. Ezért egyszerűen felhúztam a csonkra, és úgy toltam be.

Előzmény: Kárász00 (51955)
Kárász00 Creative Commons License 2013.05.23 0 0 51955

Valószínűleg a gyűrűk nem kör formában vannak bent, hanem összegyűrődve és ezért nem tudod teljesen benyomni.

Nekem is nagyon nehezen akart anno összemenni(gyári a gyárival).

A gyűrűket hogy raktad fel?

 

Előzmény: Gavros44 (51953)
BXtwelve Creative Commons License 2013.05.23 0 0 51954

Pedig a gyári a gyáriba könnyen bemegy. A végén szorul az O gyűrű miatt.

Előzmény: Gavros44 (51953)
Gavros44 Creative Commons License 2013.05.23 0 0 51953

A radiátor már lett cserélve, így meg van a régi radiátor is. Szóval sem abba, sem az "új" radiátorba nem megy be "tökig" sem a régi (amit levágtam a csövekről) sem az új csonk. Mivel eddig sem volt bennt és nem csöpögött, ezért gondoltam, hogy máshol keressem a hibát ill. a nem megfelelő csatlakozás okát. 

 

Előzmény: BXtwelve (51951)
BXtwelve Creative Commons License 2013.05.23 0 0 51952

Ha már itt vagy. A féltengely gumi hogy van rögzítve gyárilag a csuklón? Nézegettem, de nem néz ki bilincsnek.

Előzmény: VTS Tibi (51950)
BXtwelve Creative Commons License 2013.05.23 0 0 51951

"A lemeznek esélye sincs, hogy beakadjon, mert kb hiányzik 1 cm."

 

Ez a baj. Nem lehet, hogy már cseréltek radiátort neked? Nekem is ennyi hiányzott, amikor a kínai radiátort akartam bekötni.

 

A radiátor csere elég nagy meló, nemrég csináltam, és mások is. Olvass vissza.

Előzmény: Gavros44 (51948)
VTS Tibi Creative Commons License 2013.05.23 0 0 51950

Szia, igen :)

Előzmény: Kárász00 (51938)
Kárász00 Creative Commons License 2013.05.23 0 0 51949

Így ne csodálkozz hogy ereszt. Annak be kell mennie teljesen.

 

Előzmény: Gavros44 (51948)
Gavros44 Creative Commons License 2013.05.23 0 0 51948

Ciao! 

A lemeznek esélye sincs, hogy beakadjon, mert kb hiányzik 1 cm.

Kb ennyi hiányzott az eredetin is, az sem akadt be. Már ha a beömlő résznél azaz a jobb oldali csőnél kellene beakadnia. CSak nekifeszül a kis rézsúnak. Szerintem is FBS lesz a fége.... :( 

Amúgy az mivel oldható, ha véletlen radiátort akarok cserélni? /de nem szerenék...:)/

Előzmény: BXtwelve (51947)
BXtwelve Creative Commons License 2013.05.23 0 0 51947

A lemeznek be kell akadnia. Tulajdonképpen kicsúszásgátló.

 

A baj az, hogy utángyártott. Én az ellendarabjával jártam hasonlóan. Nem ment bele a cső.

Az FBS lehet, hogy jó lesz, de teljesen száraz felületre kellene kenni.

Előzmény: Gavros44 (51946)
Gavros44 Creative Commons License 2013.05.23 0 0 51946

Hali! Eltörni, monjuk azt, hogy magától tört el. Gyakorlatilag menet közben. Most az új csatlakozó pedig a gyűrű ellenére nem tömít tökéletesen és nem is szorúl a helyén úgy mint kellene. Megmértem és a csatlakozó cső kb. 3 tizeddel vékonyabb az eredetinél. Nem tudom, hogy ez lehet-e a probléma. Ja, a feszítő lemez mire szolgál??? Mert nagyon gyenge megoldásnak tartom.... Szóval egy kis FBS-t adjak neki? 

Előzmény: BXtwelve (51945)
BXtwelve Creative Commons License 2013.05.23 0 0 51945

Hogy sikerült eltörni?

 

O gyűrű tömít, az megvan?

Én O gyűrű + minimális FBS-essel raktam össze.

Előzmény: Gavros44 (51942)
soryton Creative Commons License 2013.05.23 0 0 51944

Kálmáncris visszhangja lennék  mivel megelőzött ... alulról .alulról....

Előzmény: Tuzmester84 (51940)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!