Köszönöm mindenkinek a segítő tanácsokat. Ma délután össze is raktam a kicsikét és így már a rögzítő lemez is el tudja látni a funcióját. :))
Viszont az új o-gyűrűk ellenére csöpögött. Szétszedtem, hátha mellényomtam a valamelyik gyűrűt, de nem. Most egy kis FBS-el van összerakva, majd reggel meglátom csöpög -e még.
Akkor ezért nem ment neked. Ahogy FeZ is írta a hüvelybe rakd a gyűrűket.
Ha benyúlsz a hüvelybe, akkor érezni fogod hogy van bent egy elég nagy perem. Egészen a peremhez rakd a gyűrűket, azok így már szépen egyenletesen fognak forogni a csöveken ahogy tolod be.
Szerintem ne tedd mert a szivattyú látja kárát. Nekem sincs szerelő aknám hanem "aláfekszem" a panel előtt a parkolóban és megvan egy 5 perc alatt. Épp egy hete csináltam.
1 :A csövet lehúzod.
2 :A biztosító sasszeg szerüséget kihúzod
3 :A szűrőt lefele kihúzod. / nekem kell egy kis csavarhúzós támogatás a feszegetésbe mert 2 gumigyűrű is fogja/
Üdv újra. Tegnap produkált egyet a kocsim. 99-es Xsara I. 1.6i 8v
Indítózásra pár napja előfordult már, hogy nem azonnal ugrik be, csak kb. 3-4.-re, majd elindulás után az első gázadás után torpanás, majd utána semmi gond.
Tegnap pedig hiába tekertettem nem indult. Gyújtás le, motornál a benzincső le. Gyújtás ráadva és benzin megy mint a szökőkút.
Cső vissza a helyére. Indítózás. Sokadikra beugrott, de a fordulatszám felment 3200-ra és ott is maradt. Gázadás után sem esett vissza. Gyújtás le majd újra indítózás és akkor meg rendesen 850-es fordulat, gázadás után rendben visszatér.
Fojtószelepnél a levegőérzékelő meg lett tisztítva, hátha ott van gebasz, de estefelé újra produkálta, hogy csak 4. fordulatra indul be és torpan egyet indulás után.
pont neki kell a feszültség, mert nagy az átmeneti ellenállás akkor az ő áramfelvétele csinálja meg a legnagyobb feszültség esést."
Én jól elolvastam amit írtál, ha nem vagy villanyász akkor ezt nehéz elmagyarázni.
Egy átmeneti ellenállást terhelve (kontakthiba) a rajta áthajtott áram a hibás kötésen terheli jobban ezért azon nagyobb feszültség esés lép fel mint a többi jól vezető alkatrészen.
A második képen lévő szenzor lesz az ami a hőmérsékletet méri. Az előző temprám digit műszerfal - digit fűtéses volt digit klímával.
Nekem indításkor 10,7 V volt a kapocsfeszültség, mivel az elektrinika egyetlen egység a xsarában csak egy része ritkán bolondul meg. Vagy az egész hülyül vagy az egész jó lesz.
A számítógép önvédelem miatt 9V körül és 16 V körül lekapcsol, ezért a mai autók semmit sem csinálnak ha az akksi már gyenge, nem azért nem indulnak ha lassan forog az önindító PL. cellazárlatnál mert nem kapja el, hanem mert az üzemanyag szelep és egyebek nem nyitnak ki.
Mivel nála csak indításkor szarakodik, valószínű hogy (mivel az önindító endesen forgat), indításkor remegés rázkódás, van és szerintem ilyenkor csatlakozása mozog oxidos. Amikor beindul nem rázkódik a motor, helyreáll a "rend"
Én a szenzor csatlakozóit nézném meg előszőr, majd ellenállás méréssel ellenőriznm a szenzort.
"Mi a praktiusabb? Ha a hüvelybe rakom a gyűrűt és abba tolom a csonkot vagy fordva. Az előbbinél meg van az esély arra, hogy begyűrődik és még csak nem is látom."
Mi mindig belülre rakjuk a gyűrűket és a csövet bezsírozva toljuk bele. Sosem gyűrődött még fel.
Igaz, egyszer egy utángyártott (a tulaj hozta) radiátorral úgy jártunk, hogy a gyári fűtéscső egyszerűen nem ment bele. (gyűrűk nélkül sem)
A helyére rakd a gyűrűt és kend meg kenőanyaggal mert azon megakad betoláskor úgy meg át tud csúszni a gyűrűn. Ha a csonkra rakod lehet hogy maga előtt betolja a gyűrűt a csőbe.
Amikor eléred a gyűrűt akkor picit forgatva told a csövet.
Köszönöm a tegnapi segítő-építő hozzászólásotokat. Egyenlőre kiktattam a radiátort és egy rézcsővel kötöttem össze a fűtéscsöveket. A hozzászólasaitokból arra a következtetésre kell, hogy jussak, hogy én nem nyomtam be eléggé a csonkot a radiátor hüvelyébe, csupán a gumigyűrűig. Nekem a csonkon volt-van a gyűrű. Ha még 7-8 milit be tudnám tolni a lemez is el tudná látni a funcióját.
Délután neki is látok egy kis kenőanyak segítségével.
Mi a praktiusabb? Ha a hüvelybe rakom a gyűrűt és abba tolom a csonkot vagy fordva. Az előbbinél meg van az esély arra, hogy begyűrődik és még csak nem is látom.
Valószínű, hogy a csonk elejére fogom rakni a gyűrűt, a hüvelyt bekenem valamivel majd megpróbálom betolni az egészet. Így szerintem tudom majd kontrolálni a folyamatot.
Nem olvastad el elég figyelmesen az írásomat. Ezért leírom röviden.
Indításkor lecsökken a feszültség, ezért kiakad/megbolondul az elektronika azon része amely a hőmérsékletmérést végzi. Majd az üzemi feszültség visszatérése után helyreáll.
És nem azt írtam hogy rögtön ki kell cserélni az akkut, hanem ellenőrizni és mérni kell először.
Ez egy lehetséges hibaok a sok közűl. Az állításom magyarázatot ad arra hogy miért csak indítás után mér rosszul. Ellenben te nem indokoltad hogy szenzor hiba esetén később miért mér jól.
Nem állítom 100%-ra hogy tuti jó a szenzor, de ha mondjuk nem megy a hűtőventilátor akkor sem annak a cseréjével kezded a hibakeresést mikor egy egyszerű feszültségmérés lehet hogy már eredményre vezet
"Amíg az akku indítja az autót addig az akku jó, és a csatlakozások is."
Ezt honnan vetted?
A Tempránál és egyéb régebbi elektronika nélküli, vagy kezdetleges elektronikával szerelt autóknál tényleg csak azt vetted egyszer észre hogy nem indít. De ez már az akku teljes tönkremenetelét jelentette.
"Próbáld ki mit csinál az önindító 8 V-tal, annyit mond hogy őőőőő, és nem forgat tovább,"
Mikor a gyárilag beszerelt akkut cseréltem újra, akkor megmértem indítózás közben a feszültségét, ami 7,5V volt. Pedig tekert mint a bajnok.
"pont neki kell a feszültség, mert nagy az átmeneti ellenállás akkor az ő áramfelvétele csinálja meg a legnagyobb feszültség esést."
Bocs, de ez a rész egy kicsit zavaros, ezt gondold újra:)
És mivel látom hogy nagyon kedveled a termisztorokat, ezért elővettem és kipreparáltam neked egyet:)
De még van jó pár féle itthon, a nyákra integrálttól a borsónyi nagyságúig.
A radiátor már lett cserélve, így meg van a régi radiátor is. Szóval sem abba, sem az "új" radiátorba nem megy be "tökig" sem a régi (amit levágtam a csövekről) sem az új csonk. Mivel eddig sem volt bennt és nem csöpögött, ezért gondoltam, hogy máshol keressem a hibát ill. a nem megfelelő csatlakozás okát.
A lemeznek esélye sincs, hogy beakadjon, mert kb hiányzik 1 cm.
Kb ennyi hiányzott az eredetin is, az sem akadt be. Már ha a beömlő résznél azaz a jobb oldali csőnél kellene beakadnia. CSak nekifeszül a kis rézsúnak. Szerintem is FBS lesz a fége.... :(
Amúgy az mivel oldható, ha véletlen radiátort akarok cserélni? /de nem szerenék...:)/
Hali! Eltörni, monjuk azt, hogy magától tört el. Gyakorlatilag menet közben. Most az új csatlakozó pedig a gyűrű ellenére nem tömít tökéletesen és nem is szorúl a helyén úgy mint kellene. Megmértem és a csatlakozó cső kb. 3 tizeddel vékonyabb az eredetinél. Nem tudom, hogy ez lehet-e a probléma. Ja, a feszítő lemez mire szolgál??? Mert nagyon gyenge megoldásnak tartom.... Szóval egy kis FBS-t adjak neki?