Hali! Eltörni, monjuk azt, hogy magától tört el. Gyakorlatilag menet közben. Most az új csatlakozó pedig a gyűrű ellenére nem tömít tökéletesen és nem is szorúl a helyén úgy mint kellene. Megmértem és a csatlakozó cső kb. 3 tizeddel vékonyabb az eredetinél. Nem tudom, hogy ez lehet-e a probléma. Ja, a feszítő lemez mire szolgál??? Mert nagyon gyenge megoldásnak tartom.... Szóval egy kis FBS-t adjak neki?
...és miből tartana megcsiszolni az akksi sarukat és pólusokat ...? és ha mégsem javul a helyzet legalább egy lehetőséget kizártál .. velem is már megtörtént , egy éves akksival .... kis takarítás és már ment is minden rendesen ...
A problémám a következő: eltört a fűtőradiátorhoz vezető dupla cső műanyag csatlakozása. Vettem egy utánygyártott csatlakozót, arra bilincsel csatlakoztattam a ki és bevezető csövet. Most, hogy visszadugtam a helyére (a radiátor csatlakozójába) a műanyag csatlakozót az nem zár tökéletesen, csöpög belőle a víz.
Kérdésem, hogy van valami trükk amit alkalmazni kell, vagy FBS-el ragasszam be oszt' jónapot?
Segítséget előre is köszi. Holnap mennénk vele melózni, így a ragasztó megkötése miatt is jól jönne a gyors segítség! :)
Amíg az akku indítja az autót addig az akku jó, és a csatlakozások is.
Próbáld ki mit csinál az önindító 8 V-tal, annyit mond hogy őőőőő, és nem forgat tovább, pont neki kell a feszültség, mert nagy az átmeneti ellenállás akkor az ő áramfelvétele csinálja meg a legnagyobb feszültség esést.
A vezérlő elektronika 9-9,5 V körül önvédelem miatt mindent lekapcsol, tehát az autót biztos nem fogod elindítani.
Inkább a hőfokmérő cssatlakozása lehet oxidos illetve a mérő kezd elhalálozni. Az NTK ellenállás egy gombostű hegy méretű alkatrész, ami két egymáshoz tapasztott külömböző fémből áll, úgynevezett galván elemet alkot. Ahogy melegszenek a fémek, közöttük feszültség külömbség keletkezik, ezért változik a két fém közötti ellenállás, amit mérünk a kapcsain.
Mivel az alkatrész gombostű hegynyi, inkább az megy tönkre. Mint írtam ilyet már cseréltem ugyanilyen hibával és megoldódott a probléma.
Tudom hogy elég misztikusan hangzik a dolog, de megpróbálom elmagyarázni.
Az akkumulátornak van egy olyan elhalálozási formája hogy nagy terhelésnél(indítózás) lecsökken a kapocsfeszültsége, de a névleges áramerősséget még nagyjából tudja produkálni. Ez azért van mert az elöregedett, elhasználódott akkunak megnő az úgynevezett soros helyettesítő ellenállása(nevezzük belső ellenállásnak). Végső stádiumban jönnek a közismert fogalmak. Cellazárlat, fenékzárlat.
Értelemszerűen minél nagyobb az átfolyó áram, vagy a belső ellenállás, annál nagyobb feszültség esik magán az akkun, tehát annál kevesebbet mérünk a sarukon.
Az önindító egy egyszerű szerkezet, annak nem számít ha néhány volttal kissebb feszültséget kap, ha közben megvan a megfelelő áramerősség.
A Xsara elektronikája viszont kényes dolog, aminek a tökéletes működéséhez szükséges egy minimum feszültségérték. Ha indításkor nagyon lecsökken a feszültség, akkor az elektronika egyes részei nem működnek, vagy rendellenesen működnek.
Az oxidos, érintkezési hibás saruknál nagyjából ugyanez a helyzet. Az akku pólusa és az akkusaru között 0, azaz NULLA ohm ellenállásnak kell lenie. Mert ha például csak 0,04 ohm átmeneti ellenállása is van a csatlakozásnak és mondjuk 100 amper áram folyik rajta át indításnál akkor 4 volt feszültségesés lesz a csatlakozáson. Tehát nem 12, hanem 8 voltot kap a rendszer.
Ezért alkalmazták már több autón is a kettős akkusarus megoldást, elkülönítve az önindítót minden mástól.
Mindkét hiba mérhető egy normális és gyors multiméterrel. Indítózás közben mérni kell a feszültséget.
Akku vizsgálatánál az ólmon, sarucsatlakozás vizsgálatánál pedig a sarukon.
A lelazult, korrodált testkábel alatt pedig nem az újjnyi vastag kábelre gondoltam, hanem elsősorban a bal doblemez környékén a kasztnira menő vékonyabb vezetékekre. De ilyen sajnos még elég sok helyen van, ahol ráadásul nem is látható.
Ha pedig kontakthibás lenne a hőmérője, akkor az menet közben is zavarodottan működne. Pláne hogy menet közben még döcög is az autó.
..egészségedre... :-)) öcsém tisztán járt vele a megfelelő elektronikával .. addig nem is volt különösebb gondja vele ameddig nem emelték meg az árát ...
Nekem is ette régebben a harangokat. Mindenfélét próbáltam, mindig kiszakadt :(
Aztán vettem egy ehhez hasonló készletet:
Ehhez adnak olyan gumiharangot ami bírja a nyújtást. Azóta az van fent, és semmi gond vele :) Az más kérdés hogy mennyivel gyorsabb felrakni vele.
Egyszer volt olyan hogy ügyfél autójára ilyet tettünk, majd pár hét múlva ismét jött az autó valamilért. A gumiharangra horgász damil volt nagyon szorosan feltekeredve, mégsem vágta ki. Nagyon sokat bírnak, én csak ajánlani tudom!
Azt mondta, egy ügyfélnek csinált ilyet, vett valami 40000 forintos fogót hozzá, és nem lehetett vele úgy rögzíteni, hogy rajta maradjon. Az ügyfél visszavitte pár nap múlva, mert lefordult a harang. Azóta nem vállal ilyet.
hadd legyen már egy pozitív komment is az ethanol mellett : ))) kb egy éve alkalmazom rendszeresen olyan 30-40%-os aránynál a legjobb, az autó gyorsabban megy, többet meg nem fogyaszt. ígyis-úgyis 7 liter körül vagyok főleg városi forgalomban... 1.6 16v 2001 xsara2
Valami kivágta a gumit (ami állítólag nem is gumi).
A hétvégén olajat cseréltem, akkor vettem észre, hogy a harangon valami csillog. Megnéztem, zsír. Friss tiszta volt, a repedés szintén tiszta, elsőre karcolásnak tűnt.
Most így néz ki (telós felvétel):
A zsírt eldolgozta, és sárrá alakulva a harmonika "mélyén" ül. A rés is nyílt egy kicsit.
Az lenne a kérdésem, hogy volt-e már valakinek féltengely gumiharang cseréje.
Az enyém elrepedt, és az ismerős francia(!) autókra szakosodott szerelő elhajtott, hogy nem lehet kivitelezni utólagosan, csak gyárilag. Oldjam meg ahogy tudom. :-(
..feletsd el .. én jártam két tank erjéig felesben ... rosszabbul is ment és a többlett fogyasztás elvitte lazán a "nyereséget " és azóta meg még drágább lett .. még tisztán sem éri meg ...
Jelenleg felejtős az etanol, hacsak nem a környezetvédelemre és/vagy a hazai ipar támogatására hajtasz. Mióta ráraktak egy szép adag jövedéki adót azóta senki nem tankolja, plusz egy csomó kúton meg is szüntették.
Mikor kezdett elterjedni akkor kipróbáltam néhányszor felesben(teli tanknál) ugyanilyen motorral. Elég erőtlen lett tőle, meg többet fogyasztott már így is, mert ugye jobban kellett nyomni neki. Ha berakatod az átalakítót akkor még jobb is lesz a teljesítmény, csak hát ugye a fogyasztás.
Viszont hallani olyan híreket hogy csökkenteni fogják az adóját, mert ugye növelni kell a megújuló energiaforrások használatát.
Volt olyan év hogy a magyar I. osztályú rallyversenyzők 90%-a etanollal ment. Ennek az volt a magyarázata hogy megfelelő átalakítással, beállítással ugyanazt tudta literenként kb.200-250 forintért mint az 1300-1500 forintos versenybenzinek. Viszont többletsúlyt jelentett, mert 30%-al több üzemanyagot kellett tankolniuk. De összességében ezen rengeteget tudtak spórolni.
Többnyire csak azok nem mentek etanollal akik külföldön is versenyeztek és nem akarták állandóan átalakítgatni az autót. Meg akik külföldi bérautóval mentek. Aztán ha kikaptak, akkor meg ráfogták arra hogy a másik etanollal ment és azért volt gyorsabb.
Sziasztok 1.6 16V xsara 2 van. Etanolt lehet-e tankolni bele, vagy csak akkor ha van elektronika? Arra lennék kíváncsi hogy eredeti elektronikával pl. 50-50-be mehet bele vagy ilyesmi?