Harc-on van egy autószerelő műhely. ( Szekszártól 8 km ) Ide lábon érkezik az autó és gyakorlatilag végig nézheted az egész operációt, a hátsóhíd komplett felújítását. A csóka nagyon ért hozzá. Mondjuk előtte is fr-kat javított, de most szinte minden napra esik egy híd felújítás.
A hídhoz való alkatrészeket valahonnan a közelből hozzák. Elvileg a gyárinál jobb tengelycsonkokat hoznak. A híd test ( az a hosszú cső ) felújított ( gondolom hegesztve, méretre forgácsolva és kívülről festve ).
Ha a csövet is cserélned kell, akkor kapsz egy feljavítottat és a te leszedett csövedet elviszik. Gondolom ez a következőhöz a donor.
Az autó szerelő érti a dolgát.
Ha elő kerülne véletlen a nagykalapács, akkor az azért van mert későn viszed. Ilyenkor az összetört tűgergős csapágy és a fém a fémen való csuszmákolódás tud egy-két dolgot produkálni.
Ha kérsz ajánlatot, akkor csak javaslom, hogy Áfás-árakról beszéljetek !
Nem a legolcsóbb, de nem is egy síma olajcsere.
Othon még véletlenül sem fognék hozzá.
Nekem most volt nemrég a felújítása. Nekem már nem nyekergett-> be volt állva mint a gerely.
Hello! A klímát ha bekapcsolom hallom hogy kattan, de a kesztyűtartó körül nagyon furcsa hangokat hallok, sziszegés felbúgás, erőlködés. Nem is hűt egyébként :) 2-3 éve volt feltöltve. Kompresszor lehet?
...a szintjelzőnél maga a jeladó rész lehet kikopva .. de az is lehet a BSI-ben/is kellene állítani ... ha érdekel van egy komplet szivattyúházam jeladóval ....
..az ajtónál ha már gy megtaláltad a feltételezett hibát akkor orvosolni kell .. ha magad nem tudod keres szakembert ... merre vagy egyébként...?
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni. 2002-es 1.4 xsara II -ről lenne szó és két gond van vele, az egyik az üzemanyagszint jelző állandóan üreset mutat, néha beáll a mutató például negyed tankra,de a következő indításkor újra üreset mutat. A másik probléma a központi zárral van. Egyszerűen nem tudom bezárni a kocsit, ha sikerül is akkor max 5-6 bezárást bír ki, utánna ismételten nem működik. Csak kattog a zár ( bezár és nyit ) és a csomagtér zárja is kínlódik sokszor kinyitja saját magát menetközben,illetve kattog a zár. Az anyósülés oldali kábelköteg a csatlakozónál 3 vezeték el volt törve. Ez javítva lett. Eddig ha letekertem a csatlakozót és vissza tettem ( ilyenkor ki-be működik a zár) akkor pár alkalommal be tudom zárni a kocsit. Belülről is csak az anyós ülés oldali gyerekzár gombjával tudom bezárni.
Ha valaki tud nekem segíteni a hibák orvosolásában az kérem írjon nekem üzenetet. Nagyon köszönöm előre is. Szép napot!
Izzócsere előtt természetesen a vezeték cserélve lesz, de vmi oka lehet ennek az olvadásnak. Végigmegyek rajta majd multiméterrel.
Egyébként is elég hulladék az egész autó vezetékelése, megtörik, megszakad, elgyengül. Sztem ezért nincs kp-i zár sem, műszerfalvilágítás és szívja le az akksit ha a saru rajta marad. 2 hangszóró nem is működik, de azt a műgyantával kiöntött dolgot nincs kedvem faragni.
Volt már nálam 95ös daewoo nexia, ott pl. nem volt ilyen problémák.
Gyakorlatilag az egész autóban cseréltetném a vezetékeket, hogy nyugodtabb legyek, de abból az árból már egy használt autót kapnék. :)
Írták a cikkben, hogy a hátsó lámpa szépen be is ázik...
Említetted, hogy meg van olvadva a vezeték. Első sorban ezt kellene orvosolni. Nem vennék rá mérget, hogy megvan rajt a kellő fesz. Ezután jöhet az izzó kérdése, majd esetlegesen a búra polírozása, ha nagyon bemattult már.
Olvastam a cikket a VTS-ről, de nem láttam benne érdemi infot az ilyen lámpákról. A lényeg, hogy lássak normálisan az autóval, nincs bajom a gyárival, de még egy ledes kis kézi elemlámpa is jobban megvilágítja az mint ami most van.
...hónapok óta "szenvedtem " egy "hátulról" érkező kopogással ..aknából megnéztünk mindent elöl is ami szóba jöhet de nem találtuk az okát ..cseréltem hátul gumibakot aztán lengéscsillapítót fölöslegesen .... a hang meg maradt ..aztán egy másik műhelyben csápos emelőn egyből kiszúrták a kutyacsontokat másnap kicseréltem magam őket és azóta csend van ... pedig volt már korábban is velük probléma , de akkor egyértelműen elölről hallatszot , most viszont rendesen megvezetett....
..hogy az ablakod te magad is megtudod-e javítani és hogyan csak akkor tudod meg ha legalább le veszed a kárpitot és meg nézed ... minden más feltételezés kuruzslás... lehet csak egy műanyag alkatrész van megkopva ..
...a vezszíj csere meg ha nincs gyakorlatod benne akkor a szerelő feladata...
Beszakadt kerékcsavarért miért kellett bármit is cserélni ha más baja nem volt? Nekem is be volt szakadva a bal első agyba egy csavar, mikor cseréltem a féktárcsákat a szerelő ráhegesztett (co2 hegesztővel) egy anyát a csavarcsonkra és úgy jött kifele mint a parancaolat....
Egy évvel ezelőtt még a bal elsőm csinálta ezt és azt istenért nem tudtunk rájönni, hogy mi a lehet a gond. Folyamatos mozgatással mellette aknában hallgatózással kiderült, hogy vmi "jelentéktelen" kis gumi vagy rögzítő dolog volt elkopva. Tehát nem felfüggesztés, stab pálca stbstb. Nem emlékszem már pontosan mi volt, sajnos. :(
Minden futómű elem jó, és mégis... állítólag lehet a teló is, de az egyébként nekem hibátlan, csak próbából kicserélni drága lenne.
Én is úgy vagyok a Xsarával, mint az előttem szóló. Semmi szeretni való nincs a kocsiban, szinte minden része tökéletlen. Nem élmény vele az utazás. Egyetlen előnye, hogy még nem hagyott ott sehol, indul, megy megáll.
Nem régen eladtam az autómat. Asszonynak van egy kis citroen xsara2 autója . (elötte xsara1 volt neki).
Mostanság ,hogy magamnak másik autót szeretnék venni ,nagyon sok paripát megnéztem. De vagy drrága a fentartása vagy sokat eszik vagy leharcolt stb....
Ezt a kis xsarát használva ,lehet ,hogy veszek magamnak én is egy ilyet.
Eddig nem sokat költöttünk rá. Sajnos pont tegnap beleszaladtam egy 75.000ft-os számlába :(
Első tárcsák + betétek (ez ugye kopó) de a szerelő srác szólt ,hogy mikor vette le a kereket a jobb elsőnél 2 csavar bele van szakítva... Nos ott cserélt nekem mindent + csapágy ,meg tököm se tudja. (így lett 75.000 kompletten a számla. Sajnos)
Ezen felül a hátsó híd amit tudok,hogy szét szokott menni (arra már kértem árajánlatot 65.000 , de megnézettem azt ondták,nincsen szét menve használjam még,csak a gumik nyöszörögnek)
Ezen felül nekünk sok bajunk nem volt a xsarval pedig az esővel együtt már közel 8 éve van xsara a családban . Hálás kis autó és kényelmes is.
a feleségem 1.4 -e nekem nagyon karcsú ( 3.0. v6 volt nekem ) de egy 1.6-al szerintem kibékülök fogyasztás és teljesítmény arányában. /valamit valamiért elven /
Jobban belegondolva nem konkrétan a xsaraval van problémám, hanem leginkább azzal h kombi. :) Nem érzem jól magam benne, de megbízható autónak tartom, mert tényleg nem hagyott még ott sehol. Egyszer esett be a kuplung, de pár pumpálás után kijött, igaz tönkre is ment a szett, mert hazajöttem vele, de legalább tudom, hogy most új van benne. :)
Igazság szerint, egy kettes 1,6os nem kombi xsarával teljesen meglennék. :)
Igen, gyári méret van rajta, de ez a híd dolog annyira belém nyomta a bélyegét, hogy inkább elviszem majd szerelőhöz és ha kell csere vagy felújítás, mert kétlem, hogy ez a 190 ezer km előttem lévő történetében bárki megcsinálta volna.
Szépen megcsináltad az autód, látni h szereted. :) Ezek az angel eyes lámpákkal mennyit javult a világítás? Gondolkoztam rajta én is mert...nálam sztem van vmi probléma. A jobb oldali kevésbé világít jól mint a bal és egy vezeték is megvan olvadva.
Szerettem volna bele tegnap venni egy megalight ultrat, de kifogytak a készletből jelenleg. Másnak is gyenge a fényerő sima mezei készletes izzóval? Néha már félek vele menni sötétben...
Felsorolás jelleggel leírná vki, hogy ha a lengőkar szilentek, kormány gömbfejek, stabilizátor szilentek, toronycsapágyak jók, akkor még mi kopoghat a futóműben?
Tünet: Aránylag egyenletes úton közlekedésnél is, közepesen erős, sűrű, szinte állandó, de olyan tompa hangú kopogás hallatszik. Stab. pálca lehet, vagy a támasztó gömbfej a lengőkarban?
Ismételten lenne egy kérdésem hozzátok, és természetesen bizva a segítségetekben.
Xsara II. baloldali első ablakemelő, ha a kezelő gombját benyomva tartom leengedésnél folyamatosan működik. Felfelé sajnos csak szakaszolva. Milyen probléma okozhatja ezt. Köszönöm szépen.
Most megy műszakira is a kocsi, lesz vezérműszíjcsere is. Itt mire figyeljek majd oda. Nem márkaszervízbe viszem, hanem egy általános javítóműhelybe.
A korábbi gumis kérdéseim megoldódtak. 4 db 195/55/15 Hankook gumival.