Na, megvolt a fékrásegítő csere. 4.500-ért tudtam venni bontottat és 9.000-ért tette be a szaki. Most nem sziszeg lenyomáskor, és rendesen felkeményedik a fékpedál :)
Újdonság: kátyúknál, tempósan vett kisebb akadályoknál a jobb hátsó kerék környékéről majdnem mindig hallok egy erős koppanást. A bal oldalon, illetve az első kerekeknél ilyen nincs. Ez mitől lehet? Az én hidam elvileg felújított, a kerekek nem dőlnek. Rugózás van, tehát nem full merev a hátsó rész. Csak koppan. Ennyi :)
Mintha érezném a fagyállót amikor megy a fűtés. Vagy csak bebeszélem magamnak. Meg lehet vizslatni valahogy a fűtésradiátort? Mármint anélkül, hogy a műszerfalat kivenném?
Még egy kérdés, ha már így belejöttem. Olajcserekor a levegőszűrőmből csöpögött a víz. Vezettem több, mint 400 km-t szakadó esőben, majd másnap olajcsere. Szűrőház egyben, sérülés nincs rajta, csak alúl a levegőcső borítása volt megszakadozva. Azt kamionos ponyvaragasztószalaggal jól körbetekergettem. Eső után megint ránézek mit mutat, de gondolom ott mehetett be a víz, és felhúzta a levegővel.
Rég jártam itt, már kérdéssel. Újabb van, tavaly már a nyári gumit ami a gyári könnyüfémfelnin van, nem bírtam levenni, rászorúlt a kerékagyra elől, hátul semmi gond. Nagy nehezen lerángattam, most a téli gumi acélfelnin szintén nem jön le. Ötletem van, de kiváncsi vagyok valaki járt-e már így?
Semmi gond. Megcsinálják, csak a pénztárcádat nyisd ki.
Nekem most csinálták a 2001-es HDI-en múlt hét pénteken.
Alkatrésztől is függ, hogy mit tesznek bele és hogy milyen gondosan van össze szerelve utána ( kenőanyag, ...stb ).
Én már végstádiumban vittem oda. Nulla rugózással. Nem ért bele a gumi a belső dobokba, mert a mahinátorok ( kereskedők ) ezt is megoldották. A jobb hátsó fele pl egy 12 mm-es acéllemezből kialakított villával volt alátámogatva . Az eladáskor és a pórbaúton is tudtam, hogy oda a hátsó híd, de belekalkuláltam a felújítást a vételbe.
Felújított cső, új tengely csonkok, és minden zsír új alkatrész. Most olyan mint az álom. Hogy meddig? Ki tudja. Út és használat függő.
Az autószerelő szaki azt mondta, hogy 60 ekm-ként célszerű csapágyat cserélni a hátsó hídban. Ez a művelet 45 eFt ( anyaggal, munkadíjjal. ) Kérdés, hogy megéri-e ? Mivel ha 180 ekm-enként full felújíttatom a hátsó hidat, akkor is ugyanennél az árnál vagyok. Szóval nem tudom.
Az autóra visszatérve :
Meg volt mahinálva a hátsó híd, hogy így adják el az autót. Nem reklámozom a kereskedést. Csak annyit, hogy szegedi. Trógerek, trágárok. Még, hogy ők a vevőért vannak . háhá. Az autószerelő azt mondta ( megjegyzem, hogy minden nap javít egy hátsó hidat->> erre szakosodott ), hogy ilyen barmolást még nem látott. A jobb hátsó tengelycsonk az úgy be volt rohadva a csőtengelybe, hogy kb 15 perc kalapálás után jött le.
Szóval visszatérve a hátsó hídra. Sajnos ez egy gyenge pontja a sáriknak, de ezzel el kell fogadni ezt az autót. Ezt az autót most főleg a motorja miatt vettem. Egyelőre ismerkedek vele és próbálok a fogyasztásra menni.
Nekünk a másik Citromban 99-es 1,6 SX benzin, 250 ekm van. Dölnek már a kerekek hátul, de még nem vittem el. Talán idén. Túl van 2 költözésen és 11 éve van nálunk. Igazi családtag.
Végszó.
Itt is -ott is megcsinálják. Az árak 60-tól 150-ig ( eFt ). A 60-ba szerintem gyanus alkatrészek pakolódnak. Annyi biztos, ha kérsz is árajánlatot, akkor nem biztos, hogy kapsz pontosat, mivel nem látnak bele, hogy csak csapágyat kell majd cserélni vagy komolyabb lesz a beavatkozás, MINDEN ESETBEN KÉRDEZZ RÁ? HOGY AZ ÁR ÁFÁS VAGY NEM. Mert a tapasztalat azt mutatja, hogy sok ilyen cég-szaki nem mondja el, hogy az ár amit feltüntet az Áfa nélküli. Aztán a helyszínen hírtelen lesz keserű szájíz.
Igen, enyém is csinál ilyet néha. A jobb első ajtónál lévő vezetékben lesz a problémád valószínűleg, megvan a szál szakadva. Nálam ha kinyitom bezárom az ajtót, akkor valószínűleg érintkezik rendesen, és utána jó.
Sziasztok! mikor a távirányitóval bezárom a kocsit, mindig felugrik a zár. Minden ajtó jól be van zárva. A vezető felől kulccsal bezárva szintén ez a menet.
Egyedül az anyósülés felől tudom. Találkoztatok már ilyen problémával? Köszi
Szerintem kár gyári cuccban gondolkozni.Én a Frid-Car-ban vásárolok,csalódás még nem ért.Legtöbb alkatrészük gyári beszállítóktól származik. De van olyan alkatrész,ami nincs utángyártottban,és az elég húzós. Nekem injektorhoz kellett O gyűrű (ez 4 garn.a citroennél) 12000Ft. A szervízben ennek cseréjére 1.5-2.00 órát mondtak. Óradíj 12000Ft. Értek hozzá kb. 20 perc alatt kicseréltem az összes tömítést. 4 csavart kellett kitekerni.
...oké.... :-)) akkor is nyomáspróba... és ha az rendben akkor esetleg nyomáskapcsoló... de jártam már úgy is hogy a nyomás meg volt de mégis kevés volt benne a gáz ...
..azt általában UV fénnyel látható ha nem tévedek.. legalább is tavaly nálam avval vizsgálták szivárgásra... a másik meg hogy nem látható minden szeglete a rendszernek... min. nyomáspróbát kell megejteni..