Helló!
Lehet elkezdett megszorulni, vagy több szutykot dolgozott be arra az oldalra, és már nem tud visszaállni a másik oldali szintre, ha tippelni kell.
És jól sejtem hogy a világítás színe nem az izzó színétől függ, szóval sima fehér van benne, a zöld színt pedig valami fólaiféleség adja neki, ami magában a tekerőkben van? Másik kérdés ettől függetlenül, hogy hátul a torziós rugónak milyen ára van? Bontottat találtam, de olyannak sok értelmét nemlátom, újan mit kérnek érte?
Nekem annó kimaradt a nyöszörgős szakasz, egy hazafele úton (le volt terhelve szegényem nagyon) elkezdte polírozni a kerékjárati ívet jobbhátul. Másnap világosba ránéztem hátulról és láttam, hogy gyönyörűen dőlnek a kerekeim. A hézag nekem is jobb oldalon volt kisebb, most pedig teljesen egy szinten van a két oldal, hála a cserének! :D
Na az faja! Én a héten viszem majd vissza, hogy akkor a nyákot nézzék át, mert a múlthéten szükségem volt mindenképp a kocsira, szóval akkor nemtudtam otthagyni. Én komplett vezérlés cserét csináltattam rajta október körül. Vezérműszíj, hosszbordásszíj, görgők, vízpumpa, pár szimmering, meg egy motortartó bak. Így komplettbe került szereléssel együtt 85be. Viszont mindenből csak gyári minőségű került a kocsiba, inkább fizessek érte kicsit többet, de így nyugodtan ülök bele. :D
Látatlanban ki tudja, de saját tapasztalat alapján, nekem nyöszörgés után nem sok volt hátra, bár pont a végére sok volt a futózás. Ha benyúlsz a kerék felett a kerékdobba a gumi belsö felére, vagy alánézzel mondjuk aknából, aláfeküdve, gyári méretü gumival bedölve semmi hézag nem maradt, kb a gumi közepénél, míg felújítás után kb egy centiméter maradt.
Kész a kocsi! :) Végül mégis csak a generátor volt a ludas, bár elsőre megszivatta a szerelőt (is). Szétszedte még egyszer, átnézte a vezetékeket, és második nekifutásra jó lett. Igaz, 1 hétig szórakozott vele. Kicserélte az ékszíjat és 2 görgőt is, így cakpakk kért el 65.000-t (ebből 30 volt a generátor felújítása). Ami érdekes, hogy jelenleg a töltés járó motornál 14,1 Volt, 1 hete amikor még működött, 14,4V volt. Az akku lámpa viszont nem világít! :)
A következő művelet a vezérműszíj csere lesz, de majd csak tavasszal, most erre nincs keret. (Remélem az is menet közben adja majd meg magát...) Tudtok netán tippet adni, hogy Pesten (lehetőleg Újpest vagy Budafok közelében) hova érdemes vinni? Ami nem is túl drága és még jó is. Kb mennyibe fog az kerülni?
A váltószoknyától kezdve felfelé haladva a torxokat kicsavarva bontogatsz, elég jól adja magát. Volt már erről bejegyzés, asszem 3 db. rízsszem izzó lesz ott. Korábban én is megcsináltam az enyémet, nekem a manuális klíma miatt kicsit nehézkes volt, mert az egész műszerfalborítást nem akartam kiszedni (a xsara 1-el ellentétben itt egyben van az egész, sajnos). De csipesszel sikerült a csere.
Nem cseréltem légzsákot, csak a kormányt szereltem le, hogy fordítsak rajta (egyszer nem jó állásban rakták vissza, s már rohadtul idegesített).
1. áramtalanítás: akku negatív pólus le, várj a biztonság kedvéért legalább egy órát, nehogy a képedbe durranjon a légzsák;
2. hátulról a 3 lyukon egy megfelelő csavarhozóval benyúlsz, csavar nem lesz, de befelé (mindig a kormány közepe felé) mozgatással kipattintod a fülekből a légzsákrögzító merevítőket
3. utána egyszerű kiemeled a kormány közepét, a légzsák györscsatijait le kell oldanod (azok kifele pattintósak).
Pofon egyszerű az egész, a kormányoszlop borításhoz nem is kell nyúlni. Itt találsz szemléltetést is:
Xsara 2 kormányborítását (a légzsák/ légzsák borítás) hogy lehet leszedni? Van 3 nyálás hátul, de nem látok bent csavart. Valahogy ki kell pattintantani?
Eddig a kürt hol működött, hol nem. Most már a légzsák lámpa is világít. Ezek a vezetékek a kormányról mennek. Meg kellene néznem, mert valószínű eldörzsölődtek.
Nemrég nekem is voltak ilyen gondjaim, igaz, én kormányleszerelés (légzsák!) miatt áramtalanítottam a kocsit. Visszakötés után nem tudtam a hagyományos módon betanítani a távirányítót, gondoltam, majd lexiával simán megy. Kód beütve, programozás indít, látszólag minden ok, azonban, vmi miatt - gőzőm sincs - minden próbálkozásnak szinte teljes elektromos letiltás lett az eredménye. Más is járt már így, korábban posztolták is. A megoldás végül a következő lett (hozzáteszem: nem volt se zár-, se kulcscsere):
1. bal ablak lehúz, motorháztető kinyit, kiszállás
2. akku negativ saru lehúz 30 sec-re
3. akkusaru vissza, kb. 10 sec után gyújtás az ablakon keresztül
4. 10 sec-en belül távirányító zárás! gombja lenyomva 10 secre, utána kikapcs
5. 3 sec után kulcs kihúz.
Ezzel a távirányító betanulta a dolgát :)
Csak arra tudok gyanítani, hogy a próbálkozásokkal a BSI-t behülyítettem. Áramtalanítás után így ablakon át viszont első "elektromos parancsként" elfogadta a betanítást.
Vettem egy elm327 bluetooth obd2 interfészt. Ebay-ről 3500ft környékén jött házhoz. Peugeoth 206 2003 1.1 benzinesen tökéletesen működik, de az én 2001-es HDI 90 sárimmal nem akar menni. Valakinek van ezekkel tapasztalata? Működésre lehet bírni, vagy ne szenvedjek vele, mert nem fog kommunikálni?
Igaz csak az androidos torque programmal próbáltam, majd talán valami windows-os programmal is megnézem.
Régebben volt szó az elektromos ablakról, fent marad és csak kattogás hallatszik, ha lent van fel le gombra is csak felfelé indul el. Nem volt mechanikai baja, nekem 1 szál vezeték szakadt el az ajtó kábelkötegnél.