Kerestem a jobb első kerék felőli kopogás okát és gondoltam megnézem a torony(csapágy) tartó csavarokat. Az egyiket kézzel is tudtam tekerni... Gondoltam meghúzom.
Na ja.
Nem véletlen ment kézzel, ugyanis menet csak a csavaron volt.
Eszközök és anyagok hiányában addig túrtam a pincét, míg találtam egy csavart ami kicsit vastagabb és nem sokkal hosszabb. Találtam is 3 félét, egyet még a Civicemből, egyet az ülésekhez használtakból és egyet a bringám alkatrészei között.
Mondanom sem kell, az utóbbi lett jó. Kicsit elüt, mert ez impuszos közepű, de most elég stabilan meg tudtam húzni. De nem hiszem, hogy ez volt az ok. Mivel a stabpálcát már cseréltem idén, valószínű az alsó talpas lesz. De azt itthon nem tudom kicserélni, nem férek a kocsi alá. Meg nem is tudom, 16 vagy 18 mm-es.
Szia! Nekem van egy ilyen, USB-s rádióra cseréltem azért adom el, egyébként hibátlanul működik. Dobj egy emailt nekem a machotom [kukac] gmail [pont] com címre és az árat megbeszéljük.
Heló! Nekem van éppenséggel egy ilyen, mond meg hogy mit érne meg neked, és megegyezhetünk. Nem Pesti vagyok, de jövő héten megyek Pestre, a hét második felében.
Csak ki kell pattintani a komplett kis konzolt, ahol az aljzat van. Maga a cigarettagyújtó-foglalat nem adja magát könnyen, mert szét kell csúsztatni a belsejét, hogy az izzóhoz hozzáférj...
Nem akarlak beparáztatni, de nekem azt mondta egy illető aki már nagyon régóta árul olajat hogy csak a Total Transmission BV 75W-80-at szabad beletenni. Állítását arra alapozta hogy jópár visszajáró vásárlója panaszkodott már neki hogy váltóolaj csere után néhány ezer km múlva elkezdett zúgni a váltó.
Ha jól emlékszem, Xsara I ben a szivargyújtón van a világítás, csak egy kicsi zöld ablakon bevilágít a hamutartóba! Az egészet ki kell csavarozni, hogy hozzáférj! A váltó előtti részt! Képem nincs sajna...
Hali!Vettem a valtoba olajat de sajna nem kaptam total-t csak valvolint ami ugyanúgy citroen és renault szabvanyos 75w 80-as.A leirasaban viszont az szerepel hogy ne keverje a gyarilag betoltott olajjal es az en elképzelésem az volt h ratoltok a régire mert abbol lathatoan elfolyt valamennyi.Akkor most ez nem tehetem meg?
Xsara II-n ha valakinél szintén nem üzemel: Ki kell szedni a kesztyűtartót (mind a 6 torx csavart), mert csak kipattintani nem lehet!
A régi kapcsolóban a rugó épphogy elért a "célig", és ott sem érintkezett rendesen, gondolom oxidációs gond. Kicserélhető könnyen toll-rugóra. Amit én találtam az ráadásul fél centivel hosszabb is, úgyhogy még masszívabb lett. Képek:
Arra fel vagyok ilyen lelkes, hogy én nem vagyok valami nagy szerelő, a kis öröm is öröm :)
A viszkozitásnál az első szám a hidegindítás miatt fontos. Az a jó, ha minél kisebb. Azt is jó tudni, hogy nincs olyan alacsony hidegindítási viszkozitás, amely megfelelne a motornak. A 0-w-x is magas, a többiről nem is beszélve. A második szám az üzemmeleg motor (mivel vízhűtés van, 100 celsius) viszkozitás igénye. 100 fokos motornál pont az x-w-30 a megfelelő.
Ebből következik, hogy utcai igénybevétel esetén a 0w30 jobb választás, mint az 5w30, a 10w30-ról nem is beszélve. Nem különleges igénybevételnél az 5w40-nél is jobb. Kopott motornál szoktak "vastagabb" olajat javasolni, melynek egyetlen indoka, a kevesebb olajfogyás.
Ha extra igénybevételnek van kitéve a motor ( rövid városi utak, sok autópálya ), akkor rendben, hisz minősítése megfelelő. Egyébként pedig 5W40, amit eddig is használtál.