Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

zimurgy Creative Commons License 2012.08.02 0 0 47512

"Amióta kötelező a középső féklámpa" ...

Soha nem volt kötelező, most sem az.

 

Ha ennyire szereted a dupla zárólámpát, akkor próbáld ki esőben éjjel egy régi Swift sedan mögött, (persze aki felkapcsolja) jó sokat autózni... (Igen, neki még nem szereltek 3. féklámpát.)

Meggyőződésem, hogy aki nem veszi észre tejködben az egy zárólámpát, az a kettőt sem fogja.

 

Persze az utóbbi időben jellemző idiótaságtól én is kész vagyok, hogy már legtöbbször nincs pénz két tolatólámpára, tízmilliós autók esetén sem. :(

Szóval ne úgy legyen egy ködzáró lámpa, hogy a másik oldalon nem ugyanolyan piros búra van, hanem az egy nyamvadt kamu-tolatólámpa.

Előzmény: BXtwelve (47505)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.02 0 0 47511

Gyönyörű! Felkapcsoltad a ködlámpát 5w-os izzókkal, vagy át van alakítva? Ilyet szeretnék én is... Tipp a megvalósátáshoz? :)

Előzmény: BXtwelve (47497)
FeZ_ Creative Commons License 2012.08.02 0 0 47510

Ha már itt tartunk, akkor nem árt cserélni ilyenkor a hátsó főtengelyszimeringet is és a féltengelyek kihajtás-szimeringjeit is. Esetleg a váltóolaj csere is szóba jöhet még, ha már le lett engedve.

 

FeZ

 

Előzmény: vlezlee (47506)
FeZ_ Creative Commons License 2012.08.02 0 0 47509

Akkor ebben is megoszlanak a vélemények, mert logikusan az egy ködzáró a normális számomra is. :-) Ebből rögtön tudom, hogy ködlámpa és nem fék. Zavar is a kettő, mert valóban mindig azt hiszem, hogy fékeznek előttem, arról nem is beszélve, hogy kisüti a szememet az állandóan a pofámba világító két lámpa. :-)

 

FeZ

 

 

Előzmény: BXtwelve (47505)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2012.08.02 0 0 47508
95 ezernél tartok, egyebekben teljesen jól működik... köszi!
Előzmény: vlezlee (47506)
Törölt nick Creative Commons License 2012.08.02 0 0 47507

A német még a jobbos visszapillantón is spórol - kisebbre tervezi, mint a balost - magyarázván, hogy felmérések szerint kevesebbet használjuk, mint a bal oldalit.

Előzmény: BXtwelve (47505)
vlezlee Creative Commons License 2012.08.01 0 0 47506

Kuplungszettet egyben szokás cserélni, mert együtt kopik az egész szett és gondolom a váltót sem akarod leszedetni 2-3 havonta.

Ha rossz a kinyomócsapágyad, akkor a tárcsa is valószínűleg erősen kopott, ha a tárcsa szegecsig lekopott, akkor meg kuplungszerkezetet is kell cserélni (180-220e km alatt kopik el a teljes szett). Emellé a csúszógyűrű (ami a egyben a nyelestengely szimeringháza) is el szokott kopni, filléres tétel, ezt is érdemes cserélni, ha úgyis szét van döntve.

 

Kuplungszett fridcarnál, east-west line-nál is kb 30eFt, csúszógyűrű 1-2eFt, nálam jövő héten cserélik.

Előzmény: Fáradt Vándor (47502)
BXtwelve Creative Commons License 2012.08.01 0 0 47505

Amióta eszem tudom, 2 volt engedélyezett. Már a '80-as években is. Szerintem meg az 1 a hülyeség. :-) A németek szerették nagyon az 1 darabot.

Amióta kötelező a középső féklámpa, okafogyott az érvelés, hogy nehezebb észrevenni...

Előzmény: zimurgy (47503)
zimurgy Creative Commons License 2012.08.01 0 0 47504

A más(od)ik cigarettagyújtó-aljzatról nincs esetleg egy jó fotód?

Előzmény: BallyS16 (47418)
zimurgy Creative Commons License 2012.08.01 0 0 47503

Hogyhogy miért csak egy a ködzáró?

Egyrészt szabálytalan a kettő (ámbár előfordulhat, hogy változott a KRESZ, és megengedett újabban a kettő is), másrészt gyűlölöm a két ködzáró lámpát, harmadrészt ostobaság is, mert ha dupla zárólámpával autózik valaki, akkor később veszi észre a mögötte autózó, ha fékez...

 

Egy fotó a Xsaráról, sötétben:

 

 

 

 

Előzmény: BXtwelve (47501)
Fáradt Vándor Creative Commons License 2012.08.01 0 0 47502
Sziasztok! 2004-es Xsara II 1.6 16v SX-hez keresek minél olcsóbban kinyomócsapágyat, mert kipurcanni látszik...:-( minden tippet köszönettel fogadok ...
BXtwelve Creative Commons License 2012.08.01 0 0 47501

Jó lett! De miért csak 1 ködzáró van?

Előzmény: zimurgy (47500)
zimurgy Creative Commons License 2012.08.01 0 0 47500

Tetszetős így is!  :)

 

OFF

a 306-omon így oldottam meg:

helyzetjelző:

ködzáró:

féklámpa:

 

tehát lett 6 helyzetjelző, négy féklámpa...

 

Előzmény: BXtwelve (47497)
nagy-ii Creative Commons License 2012.08.01 0 0 47499

Az jó lenne örülnék neki.

Előzmény: Gyurma85 (47498)
Gyurma85 Creative Commons License 2012.08.01 0 0 47498

Nekem valahol van egy pár fotó, az összeszereléséről, nyilván akkor fordított sorrendbe kell szétszedni. :D
Valahol megkeresem, de nem igérem a hétvégére.

De megpróbálok igyekezni.

 

 

 

Előzmény: nagy-ii (47495)
BXtwelve Creative Commons License 2012.08.01 0 0 47497

Erre gondolsz? :-)

Előzmény: zimurgy (47496)
zimurgy Creative Commons License 2012.08.01 0 0 47496

Még soha nem találkoztam másik olyan Xsarával, ahol világított volna itt felül is.

Nem egy klasszikus foglalatot fogsz ott találni, hanem csak egy hengeres fészket, aminek az aljából még a gumidugót is ki kellett vennem, mert féltem, hogy az izzó hőjétől megolvadhat, és a fény egy részét is elnyelte.

A zárólámpát nem bolygattam itt, ámbár a "testvér" 306-nál úgy 6-helyzetjelzősítettem, hogy a zárólámpa foglalatát alakítottam át duolux izzóhoz.

Az bonyolultabb dolog, de tulajdonképpen Xsaránál it járható út.

Előzmény: gt bx (47494)
nagy-ii Creative Commons License 2012.08.01 0 0 47495

Sziasztók!

ki tud segíteni abban hogy a xsara 2 a tűkröt hogyan lehet szétszerelni,ujra szeretném fujatni mert eléggé megfakult.

gt bx Creative Commons License 2012.08.01 0 0 47494

megnéztem az enyémet,nem  ködlámpa,/nekem nem világit semmi/

bocccssss!!-igazad van.

Előzmény: gt bx (47493)
gt bx Creative Commons License 2012.08.01 0 0 47493

van esetleg ködlámpád az autódban?

úgy értem be is van kötve a hátsó "zárófény?

Előzmény: zimurgy (47492)
zimurgy Creative Commons License 2012.08.01 0 0 47492

Egészen tetszetős sötétben, de nem könnyű fotózni, bár valamikor megpróbálom olyankor is. 

Ha nincs sötét, akkor sajnos "pontszerűbb" a plusz izzó fénye, illetve olyan kialakítású a tükre, hogy némileg oldalirányban vetíti a fényt, ez a mellékelt fotón is látszik. Talán skandináv országokba szállították így gyárilag? Úgy rémlik, hogy ott előfordulnak az oldal-helyzetjelzős autók.

Előzmény: BXtwelve (47484)
gt bx Creative Commons License 2012.08.01 0 0 47491

ez is igaz!

azért mondtam állapot szerint,meg pénztárca szerint--általában a márkaszerviznek ez az üzlet,menjen bele a munkaóra

-viszont a minimális szükséges dolgokat "illik"megtenni,mert azután,ha szétesik,vissza kell bontani mindent..

a főtengely ékszíjtárcsa a legrázósabb-(tudtommal)-meg mikor összekócolja a szelepeket,akkor lehet csodálkozni....

(ismét rólam van szó,sokkal szarabb vízpumpát raktak bele,mint a gyári volt)-még bírja valameddig...

azóta meg is kuplungoztam stb-stb---

nem olcsó az alkatrész sem...

Előzmény: FeZ_ (47489)
gt bx Creative Commons License 2012.08.01 0 0 47490

Még a vérfarkashoz hozzászólnék:nem akarom ragozni a dolgokat.

AZT TESZEL A SZEKÉRREL ,AMIT JÓNAK LÁTSZ!-ez itt nem a szentírás

Most már mindenki nyugodt,"átesett"ezen a témán.....a tuningolás ott kezdődik,mikor kártyát csipeszel az enber a bmx-re ,hogy berregjen...majd eljut addig,---ameddig

Hidd el,mikor pár év majd elsuhan a fejed felett,akkor örülsz,ha az eredeti ÉP dolgok ketyegnek az autódban!

Jártamban-keltemben pár országban én is betévedtem tuning-shopokba,láttam ezt -azt,meg szépeket,és tátva maradt a szám nekem is..

Igen vannak szép projektorors,ledes meg akármilyen lámpák st-stb.

Próbáld ki,arra költöd a pénzed ,amire csak akarod,de ne dobd nagyon messze el gyárit,mert eljön az idő,mikor felpolírozva ,vissza fogod tenni.

Itt a pont.

nem!nem az enyém az utolsó szó és nem vagyunk itt a fórumon vérfarkasok,csupán szeretnénk biztonságban,egészségesen autózni...

-majd mindenki letépi a matricákat,fóliát az autójáról.visszaemeli a rugókat,visszaköti a lámpáit,és a ráerőltetett nagyobb kerekeket,felniket,gumikat is a gyári méretre fogja visszacserélni...

mert"a technika csodálatos"-de nem kell cibálni az oroszlán bajszát..abból sok jó nem fog kisűlni.

tudnék még egyéb "okosságokat" is mondani,de minek??

további szép napokat Márkatársak!:))))

Előzmény: pepe_gp (47472)
FeZ_ Creative Commons License 2012.08.01 0 0 47489

Nagyon ajánlott kicserélni még a főtengely- és vezérműtengely szimeringe(ke)t is, mert valószínűleg azok sem fogják kibírni a következő csereperiódusig !

 

FeZ

 

Előzmény: gt bx (47487)
gt bx Creative Commons License 2012.08.01 0 0 47488

az olajcsere nem függ ezzel össze,szintetikus olajnál 15 ezrenként,ásványi(nem hiszem,hogy sokan járnánk ezzel)10 ezrenként illik,szűrőkkel..a többi állapot szerint,de szerintem amit a gyár ajánl,annál előbb is elkopnak,v tönkremennek a cuccok

 

lásd:fékbetétek,tárcsák,gyertyák-(gyújtótrafó).:)))-

én most ebben a periódusban járok,öregszik a bicaj....

Előzmény: gt bx (47487)
gt bx Creative Commons License 2012.08.01 0 0 47487

120 ezernél van írva az okosságban,de illik előtte lecserélni és 5 évenként asszem,ha nen éri el a megtett km-t

-érdemes szettben:feszítőgörgő,támasztógörgő,bordásszij(Gates) és vízpumpa-mert a következő 100 ezret nem biztos,h kibírja a vizpumpa

-1,6 16 voltosról beszélek

egy délelőtt megvan,víz az lejön természetesen.

(nekem 10-ért cserélték annó,nem márkaszervízben-Erzsébet,szivattyú utca)

Előzmény: znemeth (47485)
gt bx Creative Commons License 2012.08.01 0 0 47486

Köszönöm szépen a segítséget!

Fel fogom venni a kapcsolatot,valóban nagíon szépek a modellek!!!

Köszi!:)))

Előzmény: Missa1 (47467)
znemeth Creative Commons License 2012.07.31 0 0 47485

Köszi. 

Biztosan gyári van benne, mert 95.000km van az autóban.

Az első tulajdonostól vettem, pontosabban az APEH foglalta le tőle az autót - így nem volt módja tekergetni az órát.

Hát akkor majd 120-nál cserélem, ha addig megmarad.

Előzmény: Gyurma85 (47479)
BXtwelve Creative Commons License 2012.07.31 0 0 47484

Jó lett! Vajon sötétben milyen?

Előzmény: zimurgy (47483)
zimurgy Creative Commons License 2012.07.31 0 0 47483

A minap vettem észre, hogy egy foglalat-szerűség van kihasználatlanul a hátsó lámpákban a felső piros sávban, egy szélesen elnyúló tükör mögött.

Kis 5W-os izzókat tudtam viszonylag kulturált módon beépíteni, ilyen az eredmény:

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!