Ha ennyire szereted a dupla zárólámpát, akkor próbáld ki esőben éjjel egy régi Swift sedan mögött, (persze aki felkapcsolja) jó sokat autózni... (Igen, neki még nem szereltek 3. féklámpát.)
Meggyőződésem, hogy aki nem veszi észre tejködben az egy zárólámpát, az a kettőt sem fogja.
Persze az utóbbi időben jellemző idiótaságtól én is kész vagyok, hogy már legtöbbször nincs pénz két tolatólámpára, tízmilliós autók esetén sem. :(
Szóval ne úgy legyen egy ködzáró lámpa, hogy a másik oldalon nem ugyanolyan piros búra van, hanem az egy nyamvadt kamu-tolatólámpa.
Ha már itt tartunk, akkor nem árt cserélni ilyenkor a hátsó főtengelyszimeringet is és a féltengelyek kihajtás-szimeringjeit is. Esetleg a váltóolaj csere is szóba jöhet még, ha már le lett engedve.
Akkor ebben is megoszlanak a vélemények, mert logikusan az egy ködzáró a normális számomra is. :-) Ebből rögtön tudom, hogy ködlámpa és nem fék. Zavar is a kettő, mert valóban mindig azt hiszem, hogy fékeznek előttem, arról nem is beszélve, hogy kisüti a szememet az állandóan a pofámba világító két lámpa. :-)
A német még a jobbos visszapillantón is spórol - kisebbre tervezi, mint a balost - magyarázván, hogy felmérések szerint kevesebbet használjuk, mint a bal oldalit.
Kuplungszettet egyben szokás cserélni, mert együtt kopik az egész szett és gondolom a váltót sem akarod leszedetni 2-3 havonta.
Ha rossz a kinyomócsapágyad, akkor a tárcsa is valószínűleg erősen kopott, ha a tárcsa szegecsig lekopott, akkor meg kuplungszerkezetet is kell cserélni (180-220e km alatt kopik el a teljes szett). Emellé a csúszógyűrű (ami a egyben a nyelestengely szimeringháza) is el szokott kopni, filléres tétel, ezt is érdemes cserélni, ha úgyis szét van döntve.
Kuplungszett fridcarnál, east-west line-nál is kb 30eFt, csúszógyűrű 1-2eFt, nálam jövő héten cserélik.
Egyrészt szabálytalan a kettő (ámbár előfordulhat, hogy változott a KRESZ, és megengedett újabban a kettő is), másrészt gyűlölöm a két ködzáró lámpát, harmadrészt ostobaság is, mert ha dupla zárólámpával autózik valaki, akkor később veszi észre a mögötte autózó, ha fékez...
Sziasztok! 2004-es Xsara II 1.6 16v SX-hez keresek minél olcsóbban kinyomócsapágyat, mert kipurcanni látszik...:-( minden tippet köszönettel fogadok ...
Nekem valahol van egy pár fotó, az összeszereléséről, nyilván akkor fordított sorrendbe kell szétszedni. :D Valahol megkeresem, de nem igérem a hétvégére.
Még soha nem találkoztam másik olyan Xsarával, ahol világított volna itt felül is.
Nem egy klasszikus foglalatot fogsz ott találni, hanem csak egy hengeres fészket, aminek az aljából még a gumidugót is ki kellett vennem, mert féltem, hogy az izzó hőjétől megolvadhat, és a fény egy részét is elnyelte.
A zárólámpát nem bolygattam itt, ámbár a "testvér" 306-nál úgy 6-helyzetjelzősítettem, hogy a zárólámpa foglalatát alakítottam át duolux izzóhoz.
Az bonyolultabb dolog, de tulajdonképpen Xsaránál it járható út.
Egészen tetszetős sötétben, de nem könnyű fotózni, bár valamikor megpróbálom olyankor is.
Ha nincs sötét, akkor sajnos "pontszerűbb" a plusz izzó fénye, illetve olyan kialakítású a tükre, hogy némileg oldalirányban vetíti a fényt, ez a mellékelt fotón is látszik. Talán skandináv országokba szállították így gyárilag? Úgy rémlik, hogy ott előfordulnak az oldal-helyzetjelzős autók.
Még a vérfarkashoz hozzászólnék:nem akarom ragozni a dolgokat.
AZT TESZEL A SZEKÉRREL ,AMIT JÓNAK LÁTSZ!-ez itt nem a szentírás
Most már mindenki nyugodt,"átesett"ezen a témán.....a tuningolás ott kezdődik,mikor kártyát csipeszel az enber a bmx-re ,hogy berregjen...majd eljut addig,---ameddig
Hidd el,mikor pár év majd elsuhan a fejed felett,akkor örülsz,ha az eredeti ÉP dolgok ketyegnek az autódban!
Jártamban-keltemben pár országban én is betévedtem tuning-shopokba,láttam ezt -azt,meg szépeket,és tátva maradt a szám nekem is..
Igen vannak szép projektorors,ledes meg akármilyen lámpák st-stb.
Próbáld ki,arra költöd a pénzed ,amire csak akarod,de ne dobd nagyon messze el gyárit,mert eljön az idő,mikor felpolírozva ,vissza fogod tenni.
Itt a pont.
nem!nem az enyém az utolsó szó és nem vagyunk itt a fórumon vérfarkasok,csupán szeretnénk biztonságban,egészségesen autózni...
-majd mindenki letépi a matricákat,fóliát az autójáról.visszaemeli a rugókat,visszaköti a lámpáit,és a ráerőltetett nagyobb kerekeket,felniket,gumikat is a gyári méretre fogja visszacserélni...
mert"a technika csodálatos"-de nem kell cibálni az oroszlán bajszát..abból sok jó nem fog kisűlni.
tudnék még egyéb "okosságokat" is mondani,de minek??
Nagyon ajánlott kicserélni még a főtengely- és vezérműtengely szimeringe(ke)t is, mert valószínűleg azok sem fogják kibírni a következő csereperiódusig !
az olajcsere nem függ ezzel össze,szintetikus olajnál 15 ezrenként,ásványi(nem hiszem,hogy sokan járnánk ezzel)10 ezrenként illik,szűrőkkel..a többi állapot szerint,de szerintem amit a gyár ajánl,annál előbb is elkopnak,v tönkremennek a cuccok