Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Stetten Creative Commons License 10 órája 0 0 14941

A legjobban azt furáltam, hogy 0-10 éves koráig nem tud hibamentesen üzemelni

 

Vegyél ma egy új Toyotát, és írdd le majd 10 év múlva hogy kellett-e költeni rá vagy nem. Már minden autógyár rájött hogy az autó eladásokból élnek, és nem a vevöi elégedettségböl.

 

Én még öreg Merciken (1998 előttiek) és Toyotán nőttem fel.

Na azt a megbízhatóságot el is felejtheted. Egy 1999-es A4 b5 is megbízható, vagy egy 1.9 PDTDI motoros VW-Audi. Csak ezek müszaki szinten faékek egy A8-hoz képest. Nyilván egy egyszerübb konstrukcióban kevesebb a meghibásodás esélye is.

 

Én konkrétan lepetéztem, így egyhuzamba végig olvasva a full fórumot.

Azt azért érdemes figyelembe venni, hogy egy fórumba mindenki akkor ír, amikor gondja/kérdése van. A problámamentes hétköznapokat senki nem írkálja.

Előzmény: TURBOKUKACVFR (14938)
a8lang Creative Commons License 24 órája 0 0 14940

15-20+ éves autókról van szó, azért ne várj új autó megbízhatóságot, Toyotát meg főleg ne.

Ha végig olvastad a topikot akkor láttad mennyi baj van vele, ettől még hobby autónak jó lehet évi pár ezer km-t menni vele. De vétel után nagy valószínűséggel rá kell költeni még fél - 1 milliót hogy tipp topp legyen, és utána is bármikor bármi beszarhat mivel egy sok százezer km-es 20év körüli bármilyen autónál ez természetes.

Előzmény: TURBOKUKACVFR (14938)
bokaA83.7 Creative Commons License 25 órája 0 0 14939

Szia!

 

Annyira azért nem vészes a helyzet, én elégedett vagyok vele, szerintem tartós autó, lehet, hogy én szerencsés vagyok és sikerült használtan megvennem egy megkíméltebbet és ezért jártam így. Bár sokat költöttem rá de ennek az az oka, hogy volt egy vad gázolásom olyan 140-es tempónál és a motort tönkre vágtam, de az szintén az én hülyeségem volt. Ezen felül kopó alkatrészek cseréje nyilván volt. Amit ezen felül egyebekre költöttem az elenyésző. A váltó hibám oka is szimering elöregedéséből adódott. kicserélték és azóta is működik, teszi a dolgát. Amennyit ér annyiért nem adom el, nagyon kényelmes.

Előzmény: TURBOKUKACVFR (14938)
TURBOKUKACVFR Creative Commons License 1 napja 0 1 14938

Üdv! 

 

Mind a 14.937 hozzászólást, 496 lapnyi oldalt végig olvastam 2003 óta, 15 év anyagát :D  Rá is ment egy hónapom, de fanatikusan kitartottam, hogy minden infót, tapasztalatot összeszedjek amit lehet AUDI A8-al kapcsolatban a D2 szériából, nekem ez tetszik,  meg még a D3.  Az újabbak nekem túl futurisztikusak, túl modernek. Megjelenésük óta tetszenek, és gondoltam itt az ideje valami hobbi autót beszerezni.

 

Nos, nem is tudom, hogy összegezzem a tapasztaltakat, olvasottakat! Vegyesek az érzelmeim. :(

 

Igazából megdöbbentő, hogy mennyi meghibásodása lehet és mennyi összegeket költötök rá, hogy életben és jó állapotban tartsátok.

 

Igaz, sokszor az előző tulajok hanyagsága miatt. De még, ha patika állapotba hozzátok, akkor is mindig ki jön valami.

 

Én ettől sokkal stabilabb konstrukciónak gondoltam. Gyakorlatilag az egyetlen előnye, hogy nem rohad az Alu kasztni miatt.

 

Már-már azon gondolkoztam, hogy ki kellene dobálni belőle mindent ami elektronika, beledobni egy Corvette motort és kész! :D

 

Én még öreg Merciken (1998 előttiek) és Toyotán nőttem fel.  Hozzá vagyunk szokva a japános megbízhatósághoz, hogy 300-400.000 Km-t autózunk hiba mentesen, csak olajcsere meg kopóalkatrész. Meghibásodás 0-a, vagy ahhoz nagyon közel stagnál, de inkább 0-a!!!

 

Szóval marad a Toyota/Lexus vonal egyelőre.

 

Ahogy nézem ha A8-at veszel, akkor legyen egy kis szerelői vénád, meg feltétlenül szerezz be egy jó szerelőt, aki minden porcikáját ismeri, és legyen vmi hibakódolvasód kéznél.

 

A legjobban azt furáltam, hogy 0-10 éves koráig nem tud hibamentesen üzemelni, vagy mondjuk egy 300-400.000 Km-ig. Ezt furcsállom nagyon. Egy ilyen autótól elvárná az ember.

 

A/C pumpa beszarik, tank tömítés csere, ventillátor viszkócsapágy, generátor, esőjárat eldugulás, klíma kivezető eldugulás+számítógép beázás, gyújtótrafó, gyújtás elektronika, esetleg váltó ha nem gondozták, futómű, fűtéscsap berohad, terelőlapát motorjai, és a leglehetetlenebb elektronikai hibák,stb. Aki vett még szinte mindenki 500 és 1 milla közt ráköltött.  Én konkrétan lepetéztem, így egyhuzamba végig olvasva a full fórumot.

 

Ugyanakkor megértem a szerelmet iránta, és kitartást. Mert ahogy írtátok: "Amikor jó, akkor nagyon jó!

 

Ezen leírtak kizárólag magánvélemény, meg fórumból származó dolgok.

 

Egyelőre úgy érzem, kicsit emésztenem kell  a sok olvasottat, még nem vetem el azért teljesen az ötletet, de kicsit elment a kedvem...

 

Továbbra is követem a fórumot!

 

 

Sanyi122 Creative Commons License 2018.09.06 0 0 14937

Értem, köszi, reménykedtem ,hogy valami gyakor hiba jelenség de akkor nem. Elviszem szervízbe, úgyis kell egy lengőkart is cserélni elől :)

Előzmény: Stetten (14936)
Stetten Creative Commons License 2018.09.06 0 0 14936

Erre így nem nagyon lehet válaszolni. Hogy csereérett-e a diffi azt a szerelö tudja megállapítani, meg azt is hogy mi búg menet közben.

Előzmény: Sanyi122 (14935)
Sanyi122 Creative Commons License 2018.09.05 0 0 14935

Sziasztok.Tanácsot szeretnék kérni a gondom a következő,  D3 - menet közben kb 90 es tempó felett elkezd búgni hátúl a futómű, nem azonnal, kb 5-6perc után, difibe olaj volt cserélve de nem orvosolta a problémát. Csapágyra azért nem gyanakszom mert oldalirányú terheléstöl függetlenül búg. Esetleg a difi megérett a cserére? Köszi a segitséget előre is.

D2 4.2 Creative Commons License 2018.08.15 0 0 14934

Szia!

 

Sajna a 11-mm sok, nem engedte a nyergem biztosan, láttam a szerelés folyamatát, ezért eladó!

Előzmény: buyer2 (14930)
bokaA83.7 Creative Commons License 2018.08.15 0 0 14933

Én is azért tartottam meg, mert érzelmileg kötődöm hozzá, a formája nagyon bejön, ez még nem gömbölyű, az övvonalnál annyira kidomborodik a karosszéria, hogy hátulról rendkívüli sportosságot kölcsönöz neki, ezt a későbbi modellekből hiányolom. 

 

A felni förtelem...

Előzmény: Stetten (14932)
Stetten Creative Commons License 2018.08.15 0 0 14932

Még nem döntöttem el, de nekem formailag az elsö szériás A8 nagyon bejön. Olyan ösi vagányság van a gépben. Föleg ha egy kicsit meg is van piszkálva. Ma már nem is drága dolog... Legszívesebben kéziváltóval venném, de ennek nem sok esélye van. Mivel csak hobbi célra kellene, a fogyasztás is mindegy, nem ragaszkodom a dieselhez. Láttam egy érdekeset a hirdetések közt, ezért gondolkoztam el rajta. Azért a 3.7 és nem a 4.2, mert a 233 lovas 3.0 TDI mögé simán be tudnám jelenteni csererendszámra. Nálunk egy rendszámmal lehet 3 autót használni, és csak a leg nagyobb teljesítmény után kell adót fizetni. Ha a 4.2-est venném, az erösebb mint a 3.0TDI ezért emelkedne a biztosításom. Arra meg nem igazán vágyom.

 

https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/d/auto/audi-a8-262529128/?folderId=1437568

 

Mondjuk nekem annyira ezek a csicsakerekek nem jönnek be, de ven egy garnítúra 19-es ramses felnim, az felpolírozva jól nézne rajta. Szerintem ez a barna is nagyin jól áll ennek az autónak, sajnálom hogy eredetileg ezt is csak az unalmas fekete/ezüst színekben gyártották.

Előzmény: bokaA83.7 (14931)
bokaA83.7 Creative Commons License 2018.08.14 0 0 14931

Nekem volt egy, 7 évig használtam. Csak első kerék meghajtású volt, már 5-ös aut. váltós. Fapados volt és csak 1656 kiló volt az önsúlya. Amikor vettem fémport nyomott az utastérbe a szellőző rostély, ennek az volt az oka, hogy a réz persely elkopott a klíma motorjának tengelyétől, ennek porát nyomta be. Vétel után vettem észre. A klíma csak 130 fölött működött, alapjárati motor tisztítását követően már nem volt probléma vele. Eltört az első könyöklő tartója, ez a d2 -nél típushiba, a frissítettnél már nem. Xenon trafó elfáradt cserélni kellett, pislogott az egyik tompított egy darabig, míg nem termelt elég feszültséget hozzá a generátor. Váltóhibám nem volt. Fenti problémákon túl csak kopó alkatrészeket kellett cserélnem. A váltó mai mércével már természetesen lassúnak hat. Összességében mégis élvezetes volt vele közlekedni, talán a kategóriához mérten kedvező súlyából adódóan. Ez még csak 4 szelepes volt 230 lovas, de kapott chip-et. A frissített 5 szeleppel 260 lovas volt, d3-ban meg 280. Nehezen váltam meg tőle, nagyon szerettem. A fogyasztása viszont ugyanannyi mint a jelenlegi S8-asomé. Vagy talán 2-3 decivel volt kedvezőbb. 

 

Mi vett rá, hogy d2-őt vegyél? 

Előzmény: Stetten (14929)
buyer2 Creative Commons License 2018.08.14 0 0 14930

Biztos hogy nem fert fel? 

Előzmény: D2 4.2 (14927)
Stetten Creative Commons License 2018.08.14 0 0 14929

Üdv mindenkinek!

 

 D2 3.7 V8-ról van valakinek tapasztalata? Gondolkodom rajta hogy 3-ik autónak egy D2-est          

beújítanék.

 

köszönöm

 

 

 

 

D2 4.2 Creative Commons License 2018.08.11 0 0 14928

D2 4.2 Creative Commons License 2018.08.11 0 0 14927

Kedves márkatársak!

D2 A8-ra rendeltem bárdiból féktárcsákat de az én féknyergemhez csak az alapméretű (269mm) jó, a rendelt pedig nagy lett (280mm)így a Brembo hátsó féktárcsa szett eladó kb. fele árban 20.000.-ft-ért!Visszavittem volna, de még májusban vettem így nem vették már vissza! Ha érdekel valakit kérem jelezze (Budapest)!

Üdv.

a8lang Creative Commons License 2018.07.31 0 0 14926

GQF -es váltód van.

A cserét úgy kéne végezni hogy átmossák az egész rendszert új olajjal, mert a 10L-ből csak kb 6L-t tudsz lecserélni sima leengedéssel és szűrőcserével.

Nekem is ilyen váltóm volt a d3-ban.

Ha rákeresel a hsz-eim közt 2014 nyár környékén akkor írtam mi a gyári olaj bele.

De igazán jól csak akkor lesz lecserélve ha elviszed egy olyan helyre ahol átmossák amihez kell kb 12-13L olaj.

Előzmény: János55 (14924)
János55 Creative Commons License 2018.07.31 0 0 14925

Na most sikerült beilleszteni:

Előzmény: a8lang (14921)
János55 Creative Commons License 2018.07.31 0 0 14924

Egyébként azért görcsölök az egésszel, mert kb 8 ezer km ezelőtt cseréltek szűrőt, olajat, ahol jelen is voltam.

Most láttam egy videót a csere menetéről, ahol a feltöltést úgy kell végezni, hogy feltölti, majd a motort beindítja, végigjáratja a fokozatokban és rátölt még. Ezt a beindítást és rátöltést nekem nem csinálták.

Már az olaj és szűrőcsere is azért történt, mert indulás után pár 4-5 km megtételéig lépegetett a váltó a motorfordulat enyhe mozgása kíséretében. Na ez az olajcsere után sem szűnt meg.

Lehet, hogy azóta is kevés az olaj benne? A váltó egyébként hibakódot nem jelez. Legalább is eddig egyik "mester" sem mondta.

Előzmény: Stetten (14920)
János55 Creative Commons License 2018.07.31 0 0 14923

Köszönöm, megnéztem. De nehogy világos legyen, két típus is tartozik az adott évjárathoz ha jót nézek:

ZF6HP19A és ZF6HP26A na most melyik és milyen olaj kell?

 

Előzmény: gsis (14919)
János55 Creative Commons License 2018.07.31 0 0 14922

Küldtem mailt, mert ide nem engedi feltölteni.

 

Előzmény: Stetten (14920)
a8lang Creative Commons License 2018.07.30 0 0 14921

ZF6HP van benne ugyanúgy mint a többi D3-asba, egyforma olaj kell ezekbe, az A2 végű a gyáriból vagy lifeguard 6 vagy 8. Vagy ezeknek megfelelő valami más márka.

Előzmény: Stetten (14920)
Stetten Creative Commons License 2018.07.30 0 0 14920

A szervizkönyvben ott van a motorkód mellett. Ha nincs meg a szervizkönyv akkor a pótkeréknél beregasztott matricán is rajta van.

Előzmény: János55 (14918)
gsis Creative Commons License 2018.07.30 0 0 14919

Innen : " asmcenter.hu-transtec kereső-típus

Előzmény: János55 (14918)
János55 Creative Commons License 2018.07.30 0 0 14918

Kösz, de a váltó kódját honnan tudom meg?

Előzmény: Stetten (14917)
Stetten Creative Commons License 2018.07.30 0 0 14917

Ilyen esetben a motorkódnál fontosabb a váltó kódja. Annak alapján ki lehet deríteni a váltó ZF kódját, és a belevaló olajat. Nekem ZF Lifeguard Fluid 8 olaj ment bele.

 

 

Előzmény: János55 (14916)
János55 Creative Commons License 2018.07.30 0 0 14916

Már megint egy rakás ellentmondó infó. Most éppen az A8- hoz való váltóolaj  - 2003.07.03 BFM motor  - után keresgélek. Mit javasoltok?

János55 Creative Commons License 2018.07.28 0 0 14915

Hát ez az! Akkor nem csak indítási, hanem leállási frász is van! A menet közbeni frász meg megszokott!

Előzmény: Stetten (14914)
Stetten Creative Commons License 2018.07.28 0 0 14914

A8 feeling :-)

 

Egyszer csak nem müködött a rádió, a cd sem indult el, és a navi sem beszélt. Zárás után az MMI kijelzö 10 perc után sem csukódott le, csak világított tovább... Két kísérlet után is ezt csinálta, a harmadik kísérletnél végre "elaludt" az autó. Hibatároló üres, ma már minden müködik...

Stetten Creative Commons License 2018.07.26 0 0 14913

Sziveschön

Előzmény: János55 (14912)
János55 Creative Commons License 2018.07.26 0 0 14912

Nagyon köszönöm, igazad van, először szerelőt keresek.

Előzmény: Stetten (14911)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!