Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

peri77 Creative Commons License 2 napja 0 0 14223

Pörgetni kell rendesen a v10-et, hogy megjöjjön az erő. Normál használatban szerintem a v6 tdi hasonlóan erősnek érződik. Barátom Q5 (v6 tdi) -vel próbálgattuk egymást a múltkoriban. A q5-nek 160-170 körül kifogy a tüdeje, ott a v10 elnyúlik rendesen.

Előzmény: a8lang (14221)
a8lang Creative Commons License 2 napja 0 0 14222

Szerencsére elnéztem egy sort, a 3L tdi meg a 4.2D3 csak 180-ig megy 1s-el többet nem 200-ig.

200-ig már gyenge mindkettő mint a fos, különösen a dízel de 160-ig még jobban megy a régi 4.2 benzintől, 180-nál egyenlít a v8 benzin.

http://www.zeperfs.com/en/duel1026-5250.htm

 

D5 ha nem lett jelentősen nehezebb akkor az alap dízel is egész jól viheti(ettől még nekem sose kéne ilyen)

Előzmény: a8lang (14221)
a8lang Creative Commons License 2 napja 0 0 14221

Engem egyébként az döbbent meg hogy a D3 S8 a 450Le-hez képest mennyire gyengén megy. Valahogy az a motor nem való bele vagy a váltóval nincs összhang, de rendesen nyomnod kell 200-ig hogy egyáltalán 1-2kocsihossz előnyre szert tegyél egy D4 3L tdi-vel szemben. A D4 v8 TFSI meg a kevesebb Le ellenére is állva hagyja, és akkor az s8-ról még nem is beszéltem ami jelentősen jobban megy. Vagy a szívó miatt van? A hangja azért nagyon ott van annak a v10-nek csak az erő hiányzik.

1sec-el megy jobbat a v10 200-ig mint a v8 335Le. Azért az nem túl sok. 

Előzmény: peri77 (14220)
peri77 Creative Commons License 2 napja 0 0 14220

Jól beszéltél!

Előzmény: a8lang (14219)
a8lang Creative Commons License 2 napja 0 0 14219

Azért azt is érdemes hozzá tenni hogy a D4 3L tdi a8 már úgy megy mint egy D3 4.2v8, ami nagy részben az új 8-as zf-nek köszönhető.

Keveset is eszik vagy kevesebbet, ezért is terjedt el, meg az ára is sokkal kevesebb mint egy v8, de megy annyira ami elég a legtöbb user-nek.

D5-nél meg már 286LE ez az alap tdi. 

Előzmény: a8lang (14218)
a8lang Creative Commons License 2 napja 0 0 14218

Régebben még nem volt ez így. Eleinte minden a8 nagy motoros volt vagy legalábbis a nagy része.

D2-nél még nem hódított a dízel annyira, volt a traktor 2.5tdi v6 meg a vége felé a megbízhatatlan 3.3tdi. D3-nál kezdett átbillenni a dízel javára. D4-ből meg már a nagy része 3L tdi. 

Előzmény: peri77 (14217)
peri77 Creative Commons License 2 napja 0 0 14217

Igen a kismotorosok (ami szerintem a 80-90%) azok alapból sima üvegesek. Számodra csak egy kis részhalmaza létezik az A8-aknak :)

Előzmény: a8lang (14216)
a8lang Creative Commons License 2 napja 0 0 14216

A legtöbb a kis motorosokat jelenti gondolom mert én még nemláttam olyan v8-at amiben ne lett volna dupla. Az is igaz hogy mást nem is nagyon nézek.

A damm csak abban küllönbözik hogy van egy tükrös reflexiós réteg az üvegek közt amitől elvileg jobbak a tulajdonságai. Az biztos hogy a telefon, gps stb nem lát ki annyira az ilyen autókból.

Előzmény: peri77 (14215)
peri77 Creative Commons License 2 napja 0 0 14215

A legtöbben sima üveg van. Egyébként mi a különbség a doppel és a damm között?

Előzmény: a8lang (14214)
a8lang Creative Commons License 3 napja 0 0 14214

Lehet, mert nekem csak 4.2-es volt eddig minden a8, a mostani meg 4.0-es.

Volt amelyikben csak sima doppelverglass amelyik extrásabb volt abban meg dammglass volt.

Előzmény: bokaA83.7 (14213)
bokaA83.7 Creative Commons License 3 napja 0 0 14213

Lehet, hogy a 4.2-es alapfelszereltségéhez tartozott, mind pl. a 4 kerék.  

Előzmény: a8lang (14211)
bokaA83.7 Creative Commons License 3 napja 0 0 14212

Nekem a 95-ös 3.7-es A8-ban szimpla volt az oldalüveg, egyből nem tűnt fel, mivel nem volt viszonyítási alapom. Még meg volt az A8, amikor megvettem az S8-ast, abban már dupla volt az oldalüveg.

Előzmény: a8lang (14211)
a8lang Creative Commons License 3 napja 0 0 14211

Én még élőben nem is láttam olyan a8-at amiben nem dupla oldalüveg van. Volt pedig már jópár D2-m meg a D3 és D4 de mindegyikben dupla oldalüveg volt.

Előzmény: Stetten (14210)
Stetten Creative Commons License 4 napja 0 0 14210

Az enyémben nem.

Előzmény: a8lang (14209)
a8lang Creative Commons License 4 napja 0 0 14209

Oldalüveg dupla az a8-adban?

Előzmény: Stetten (14201)
Stetten Creative Commons License 4 napja 0 0 14208

Nyilván van más megoldás is, akár bontott (oldalszélvédök esetében jó lehet, szélvédö esetében a köfelverödések miatt nem biztos hogy találsz "tökéletes" darabot). akár utángyártott. Az biztos hogy én nem mennék be egy Audi kereskedésbe azzal hogy kérek egy szélvédöt.

Előzmény: a8lang (14205)
Stetten Creative Commons License 4 napja 0 0 14207

Én is tetettem az A4-embe utángyártott szélvédöt, ami beszereléssel+diszléccel együtt került 24000Ft-ba. Azon semmi hullám vagy bármi más hiba nem volt. A Budafoki úton rakták be, számlásan 10 év garancia a ragasztásra/beázásra. Eszembe nem jutna csak azért gyárit berakatni mert vannak rossz minöségü utángyártott termékek. Ha szélvédösnél csináltatod amint beleülsz rögtön látod hogy torzít az üveg (ilyet egyébként tilos lenne beszerelni is, /úgy tudom müszakin bukik is/ mert veszélyezteti a közlekedést) és ki sem fizeted. Amikor leadtam az autót, voltak olyan korrektek hogy megmutatták mit fognak beépíteni. Nyilván nem merték volna elöre mutogatni ha gázos a cucc.

Még két és fél évet volt nálam az autó a szélvédöcsere után, semmi bajom nem volt vele.

Így is lehet...

Előzmény: peri77 (14206)
peri77 Creative Commons License 4 napja 0 0 14206

Nekem volt az első A6-omban ilyen olcsó gagyi szélvédő (a kereskedő rakta bele vétel elött a kavicsnyomok miatt). Na az olyan hullámos volt, hogy amikor kanyarodtam elszédültem, tiszta délibábos hullámzó volt a táj. Persze van rendes utángyártott is csak az nem 30e Ft.

 

 

Előzmény: Stetten (14204)
a8lang Creative Commons License 5 napja 0 0 14205

De van, a bontott pont ugyan olyan dupla oldalüveg.

Lassan nagykorú A8-ba biztos nem vennék új gyári oldalüveget. Sőt az enyémbe se vennék, mert lehet kapni egy rakás olcsó bontottat, meg kell találni a hibátlant.

D2-be max 1 tizes lehet egy bontott oldalüveg.

Előzmény: Stetten (14204)
Stetten Creative Commons License 5 napja 0 0 14204

A duplaüvegezés más téma, abban valószinüleg nincs is utángyártott, a gyárin kívül nincs is más választásod.

 

Mi az amit "tud" egy szélvédö? Nem vagyok biztos benne hogy az ár a "tudást" tükrözi, gyári alkatrészek esetén meg föleg. Az összes üveg UV álló, ez az üveg sajátossága.

Egyébként utángyártott szélvédöket hasonlítottam össze az A6/A8 esetében, 5000Ft különbség van.

 

Előzmény: bokaA83.7 (14203)
bokaA83.7 Creative Commons License 5 napja 0 0 14203

Én vezető oldaliba gyárit fogok venni, mert az elméletileg dupla üvegezésű hő-hangszigetelt, UV álló volt. Nem hiszem, hogy után gyártottba létezik, nagyon karcos, cserélnem kell. Amikor a vad balesetem következményeként cserélnem kellett a szélvédőt, akkor nézegettem, hogy mennyibe kerül. 30-180- ig találtam, szóval nagy a szórás, nyilván a tudásuk függvényében. Ezért nem szerencsés összehasonlítani egy "gagyi" 30 ezrest A8-as szélvédőt viszonyítani az A6-osban szerelt szélvédővel.     

Előzmény: Stetten (14201)
Stetten Creative Commons License 6 napja 0 0 14202

Ezt próbáld megértetni az A6 fórumon a gyári alkatrész hivöknek...  Szégyen gyalázat ami a szívósorok technikai megoldasait illeti.

Előzmény: a8lang (14200)
Stetten Creative Commons License 6 napja 0 0 14201

Nyilván a spéci szélvédöket nehezen lehet utángyártottal helyettesíteni, nekem "normál" szélvédö van benne, nem vennék bele gyárit ha cserélni kell. Nekem is sok apró köfelverödés nyoma van rajta, a nagyobb sérüléseket a javítás mindig eltüntette.

 

 

Előzmény: a8lang (14199)
a8lang Creative Commons License 6 napja 0 0 14200

Én is inkább a szerelgetős megoldást választanám, főleg mert az tartósabb lesz mint a gyári vacak.

Előzmény: Stetten (14198)
a8lang Creative Commons License 6 napja 0 0 14199

A dammglass-os a8-akban elvileg spéci szélvédő van ami jobban hang és hőszigetel, meg aztán ott van a fűtött szélvédő is, ami több százezerbe kerül.

D3-ban fűtés nélküli de a drágábbik üvegezés volt, gondolom sima szélévédőt raktak bele. Szél azon se fúj be alapon. Sokat bírt a gyári 12 évig ellenállt számtalan kőfelverődésnek. Több mint 10-et csináltattam én meg rajta, az új tulaj is 3-4-et, aztán jött egy amit nem csinált meg repedős volt és végigrepedt. Idővel akkor is ki kell cserélni a szélvédőt a német autókon ha nincs rajta egy kavicsnyom se. Tele lesz apró kis pöttyökkel, az egész autó eleje, és a szélvédő is.

 

Nekem most dammglass és fűtött is az első szélvédőm, remélem nem fog elrepedni. Kaptam már kavicsot amit egyből még aznap megcsináltattam, mert repedős fajta volt, sajnos nem lett tökéletes, 1cm-es kis j betű látszik belőle halványan.

Előzmény: Stetten (14198)
Stetten Creative Commons License 6 napja 0 0 14198

A szívósort felújítottra szokták cseréltetni 80000Ft/db áron. Mármint azok akik nem akarnak sajátkezüleg ezzel foglalkozni, mert ök 23000Ft/db áron megússzák.

Előzmény: a8lang (14195)
Stetten Creative Commons License 6 napja 0 0 14197

Ha nem tud 6-szor többet a gyári szélvédö mint az utángyártott, mi indokolja hogy gyárit tegyünk bele 6-szoros áron?

 

A szívósor ugyan az, nem értem mitöl lenne drágább az A8-hoz. A 3.0 TDI és a 2.7 TDI-ben ugyan azok a szívósorok vannak. Ezen az oldalon megnézheted a tipusokat amihez ugyan az a szívósor ugyan azon az áron van.

https://shop.ahw-shop.de/original-audi-vw-saugrohr-saugrohrklappe-rechts-2.7/3.0-v6-tdi-dieselmotor-saugstutzen-059129712?c=2689

 

Arról nem is beszélve hogy 45000Ft-ból mindkét oldali szívósor problémáját tartós megolassal orvosolni lehet, a csere felesleges, és viszonylag rövidtávú megoldás.

 

A DPF dolgot épp most tárgyaltuk ki az A6 fórumon...

Előzmény: peri77 (14194)
a8lang Creative Commons License 6 napja 0 0 14196

Nagyon jól javítható az alukasztni.

Csak kevesen értenek hozzá ezért rabolnak az árakkal.

Nekem volt több sérült d2-m. Volt tetőlemez csere is egyszer, hátulja javítás. Az a jó hogy elöl csavarozható a nyúlvány ezért egész komoly csatt után se kell húzatni meg hegeszteni semmit.

D3 sérülésnél a legnagyobb probléma az a rengeteg vezeték ami mindenfelé megy a kasztniba, megsérül egy ilyen köteg valahol aztán sose lesz jó. 

Előzmény: Stetten (14193)
a8lang Creative Commons License 6 napja 0 0 14195

10+ éves A8-ba nem szoktak gyári szélvédőt venni.

Az utángyártott meg kb 40e ft. Enyémben (d3)nemrég cserélték.

Dpf -et meg kikötik azt se fog senki cserélni. Szívósort nem tudom.

A6-hoz olcsóbb? 

Előzmény: peri77 (14194)
peri77 Creative Commons License 6 napja 0 0 14194

Na megnéztem konkrétan. Valóban fék és lengőkar ugyanannyi D3 és C6 V6 TDI-k esetén. Sok minden azért drágább az A8-hoz:

 

szélvédő 122,159
oldalablak 32,54
dpf 400,500
szívósor 119,146

 

Ezek gyári új alkatrészek nettó árai.

Előzmény: Stetten (14190)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!