Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Octi19 Creative Commons License most 0 0 81682

Sokszor nagyon kevés elég neki, hogy elinduljon a lejtőn... Én 311 ezerrel adtam el az enyémet 2015 nyarán, füstölésmentes, remek erőben lévő motorral és pont ma tudtam meg hogy azóta hengerfej és turbó halál is lett és még nincs benne 360 ezer... Elég neki egy másik vezetési stílus, és ezt már sokszor észrevettem! Az új tulaj más fordulatszám tartományokban használja, ami új frekvenciákat ébreszt és ettől elkezdenek dőlni a dominók... ilyen az élet!

Előzmény: Dragan1 (81680)
Octi19 Creative Commons License 5 perce 0 0 81681

...ami ugye a VW AG értelmezésében lehet 2006 második félévétől is...
;-)

Előzmény: astraturbod (81679)
Dragan1 Creative Commons License 45 perce 0 0 81680

Én 263 ezer km-el adtam el a BXE 1.9  2008-as Octit nem ette az olajat ,nem kormolt és 5.3-6.5 között evett 8-9 liter az rengeteg az nagyon sok ,ott valami nem kerek.Pedig az enyém chippelve is volt.

 

 

Előzmény: tomlabirt (81671)
astraturbod Creative Commons License 2 órája 0 0 81679

Elvileg 2007 től van csapágypara

Előzmény: Octi19 (81673)
astraturbod Creative Commons License 2 órája 0 0 81678

Én az auchanban vettem a felesegem autojára bosch t...vészhelyzet volt, de bevált.

 

a skodrira rendeltem valeót, hát a bosch jobb....igaz ez valeo first blade volt, van drágább is, de nem vagyok hasra esve tőle...

Előzmény: TyggeR (81669)
Octi19 Creative Commons License 5 órája 0 0 81677

Köszönöm a tájékoztatást! ...de számomra már ez nem túl releváns adat.

Előzmény: mantec (81676)
mantec Creative Commons License 6 órája 0 0 81676

T Octi19!

"... kérdés ..."
Nincs.
Tájékoztattalak, hogy van korszerűbb, GTL alapolajjal készült VW 504 00/507 00 elfogadással rendelkező motorolaj is.

Előzmény: Octi19 (81675)
Octi19 Creative Commons License 6 órája 0 0 81675

Igen? Mi a kérdés? Ez tudja a VW 504.00-507.00 szabványt, tehát jó szinte minden mai modern VW motorba.

Előzmény: mantec (81674)
mantec Creative Commons License 7 órája 0 0 81674
Előzmény: Octi19 (81673)
Octi19 Creative Commons License 9 órája 0 0 81673

1: Ha a szerelés előtt nem fogyasztotta ilyen mértékben az olajat, utána meg igen, akkor nyilván van összefüggés. Minden tömítés cserélve lett a hengerfejben? ...illetve milyen szintig lett felújítva? (szelepvezetők, szelepfészkek stb...)

Nekem ugyanez a motor szintén kicsit jobban csipegette a Castrol olajat, de erre még viszonylag új korában felfigyeltem és messze nem ilyen drasztikus volt a fogyás. Én akkor átálltam a Shell PD-TDI motorokba ajánlott olajára (Helix Ultra-VX) azután, amikor ez kifutott akkor az utódjára (Helix Ultra AV-L) ezekből egy csereperiódus azaz 30 ezer km alatt egyszer kellett olyan cirka 3 decit utántölteni.

...de nálad valami egészen más lesz! Ekkora olajfogyasztásnak már más oka van!

 

2: Ha az egyik hűtőcső langyos, a másik meg hideg, akkor a termosztát átenged! Cserélni kell! Nem túl egészséges az ha a fűtőbetét nem üzemel, de annak a motornak önerőből is simán kellene tartania országúti tempónál a 90°C-t A termosztátnak azt hiszem, hogy ~85°C körül kellene nyitnia, és egy megfelelő hőmérő, egy lábasnyi víz és egy tűzhely segítségével simán lehet ellenőrizni. A permanens alacsony motorhő okozhat túlfogyasztást, de ugyanígy okozhat ilyesmit az is ha a vezérlés nincs teljesen összehangolva! ...figyelembe véve, hogy nemrég szerelték az autódat, én inkább erre gyanakodnék! Árulkodó adat lehet az alapjárati pillanatnyi fogyasztás, ennek ideális esetben, meleg motornál nem szabad többnek lennie 0,5-0,6l/h-nál! Ha több, méghozzá jócskán, akkor azon a vezérlésen még finomítani kell!

 

Bónusz tipp: a hajtókar csapágyak állapotát nem ártana ellenőrizni, ennek a motornak az tud a gyenge pontja lenni és az eredmény törött hajtókar és szellős blokk szokott lenni!

Előzmény: tomlabirt (81671)
(M)Ákos Creative Commons License 9 órája 0 0 81672

A túlzott fogyasztással kapcsolatban szerintem a hideg motor a ludas. Az elektromos segédfűtés hibájának nem lehet köze hozzá.

Az olajfogyasztásod szerintem sok, az ilyen motoros Golf V-öm elég rendesen taposva és többnyire autópályán használva (óra szerint 150 km/h fölött kicsivel) nekem 2-3 liter olajat kért a motor 30 ezrenként. Kollégáknak ugyanez. Az átlagfogyasztásom 6,7-7 liter körül volt, ami egyébként télen se emelkedett észrevehetően. 0-235e km-ig használtam az autót, az értékek nem változtak.

A pillanatnyi fogyasztásmérőt nem nagyon érdemes nézegetni, inkább az átlagot. "Furcsaságokat" tud mutatni.

A VW által megadott olajfogyasztási adat nevetséges, kb. a saját seggüket védik vele. Valami nem oké a tiednél.

Nem akarom rád hozni a frászt, de a hajtókar csapágy problémáról hallottál már? A céges BXE-k közül nálunk az összes (3) szétpukkant 170-235e km között... Néhány ronda kép

Előzmény: tomlabirt (81671)
tomlabirt Creative Commons License 10 órája 0 0 81671

Üdv Urak!

 

Egy BXE motortódú 2006-os évjáratú Skoda Octavia Mk2 1.9 PD TDI boldog tulajdonosa vagyok.

Vagyis lennék, ha az alábbi 2 problémára magyarázatot találnék. Ezekkel kapcsolatban szeretnék Tőletek egy kis segítséget kérni:

 

  1. Az első probléma kb. fél évvel ez előtt kezdődött amikor elindulások előtt arra lettem figyelmes, hogy az autó alatt mindig volt pár csepp olaj a betonon.
    El is vittem hát szerelőhöz, aki elkezdte felderíteni az olajfolyás forrását, amely elsőre a vezérmű tengely szimmeringhez vezetett, majd tovább vizsgálva a dolgot 
    a problémának a gyökere hengerfejben volt. Ugyanis a PD elemek a rögzítési módjukból következően, nagy futásteljesítmény esetén szépen oválisra koptatták
    a fészküket, ezzel elnyírva az összes tömítőgyűrűt így átengedve alulról a nyomást fentre ahol a vezérmű tengely szimmering volt a leggyengébb láncszem és engedett a nyomásnak és megjelent kint az olaj.
    Hosszas mérlegelés (perselyezzük?, vagy esetleg csak tömítéscsere oszt jóvanazúgy? stb...) után úgy döntöttem, hogy akkor egy szívinfarktus lábon való kihordása mellett(nemolcsó de még sokáig szeretném használni az autót) cseréltetem a hengerfejet teljes szettben (vezérmű tengely, csapágyakkal stb...)
    Ez megtörtént, olajcserével mindennel ahogy azt kell.
    Ezután irány Horvátország, oda-vissza kb 2000 km tele 15%-os emelkedővel hosszú km-eken keresztül autópányán. 
    Hazaérve azt tapasztaltam, hogy ugyan kicsit lejtős udvaron állva az olajszintjelzőm világít. Hát sík terepen lecsekkoltam és tényleg épphogy nyaldosta az alső nívót az olaj, hát feltöltöttem a felsőig. (1l olaj ment bele, gyári castrol titanium stb...)
    Újabb kb 3000 km megtétele után megint bejelzett a szintjelző, bár itt már csak magyar autópályából jött össze ez a táv.
    Az autószerelőmnek ezt jeleztem aki azt mondta, hogy "a VW csoport erre a motortípusra a maximális elfogadható olajfogyasztásnak 1l / 2000km-t ír" 
    valamint, hogy sok a km az autómban, bár ez igaz is 224e km. De ennek ellenére kicsit sokallom ezt a mennyiséget.
    Ti mit gondoltok? Tényleg sok? Mi eheti az olajat? A motorblokkot alulról felülről körbenézve jelentős mennyiségű olajat nem találtam. Valamint a kipufogóból jövő füst sem kéklik.
  2. Most, hogy így beköszöntöttek a hidegek arra lettem figyelmes, hogy az üzemanyag fogyasztásom, kissé több mint az eddig megszokott
    Nyáron autópályán, óra szerint 150 km/h sebesség mellett közepes megpakoltsággal kb 200km-es távon az átlagfogyasztás olyan 6.2 - 6.5 l / 100 km
    Ez télen kb fél literrel szokott több lenni (bár pontosan ugyanakkora gumit használok, de ugyebár a hideg, valamint a gumi bordázottsága is más)
    Viszont most az átlagfogyasztásnál 8.5 - 9.0 l / 100 km-t láttam, és bár nem szoktam nézni, de átváltottam a pillanatnyi fogyasztásra és azt látom, hogy sík úton óra szerint 150 km/h sebesség mellett ilyen 9.5-10 l / 100 km-t ír a computer. Valamint az üzemanyag szint is érzékelhetően esik.
    Gondoltam üzemanyagra, de mindig ugyanazon a 2 kúton tankolok: Shell/OMV normal diesel, valamint most OMV premiumot beletankolva sem változott a helyzet.
    Akkor jött a VCDS-VAG kábeles "hátha valami hibakód vagy szenzor érték megmagyarázza" történet. 2 dolgot találtam gyanúsnak:
    Az egyik az az, hogy az Engine Cooling Temperature nem nagyon szándékozik fentebb menni mint 72C, hozzáteszem így már feltűnt az is, hogy a műszerfalon levő vízhőfok visszajelző sem állt be stabilan 90C-ra hanem olyan 80-85 körül billegett. Gondoltam biztos a termosztát folyamatosan nyít hát megvizslattam egyszer egy reggel a munkába induláskor, kicsit megmelegített motor (kb 70C) mellett a hűtő két csövét, de az egyik hideg volt a másik viszont meleg, tehát a termosztát még nem kapcsolt. Bár ez nem jelenti azt, hogy a megfelelő hőmérsékleten kapcsol. Egyébként mikor kell kapcsolnia? Hogyan lehet azt megvizsgálni, hogy tényleg akkor kapcsol-e? 
    A gyanús dolog a hibatárolóból jött:

    Address 7D: Aux. Heat Labels: 1K0-963-235.lbl
    Component: PTC-Element 0404 1 Fault Found:

    00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35)
    014 - Defective


    Elvileg ez a fűtőelem azt a célt szolgálja, hogy amíg a motor nem ad elég meleget a kabin fűtéséhez addíg ez az 1000W-os PTC elem segít elérni a kívánt hőmérsékletet.
    Akkor működik, ha a klíma be van kapcsolva, a külső hőmérséklet 5C alatt valamint a motor hőmérséklete pedig 79C alatt van.
    Én mindig bekapcsolt klímával szoktam télen is közlekedni (a párátlanítás miatt).
    A kérdésem itt az lenne, hogy ennek az elemnek a nem működése összefüggésben állhat-e a magasabb fogyasztással? Valamint milyen egyéb dolog okozhatja ezt?

Előre is köszönöm a segítséget!

TyggeR Creative Commons License 13 órája 0 0 81670

mondjuk most éppen csak kínában van készleten a cucc, 20-40 nap most kicsit sok lenne. de lehet, rendelek egy ilyet is tartalékba :)

Előzmény: SzG11 (81665)
TyggeR Creative Commons License 13 órája 0 0 81669

igen, néztem ezt is, még vacillálok. az amazonról kb. 8600 lenne szállítással, de ebben már a hozzá való bosch hátsó is benne van csomagban. viszont a hátsó még nem olyan szar (de nem is jó)

Előzmény: (M)Ákos (81668)
(M)Ákos Creative Commons License 22 órája 0 0 81668

Céges a gép, úgyhogy gyárit használok. Az élettartama szerintem kevés, más bajom nincs vele. 40 ezrenként (nekem 8 hónap) mindig cserés lesz. Golf 5-nél ez 70e (14 hónap) volt.

Hátulra talán a 150e szervizen kértem először újat (még jól törölt, de nyikorgott). 210e-nél vagyok, még jó. Érdekes módon az új is nyekergett kicsit néhány hétig, de aztán abbahagyta.

Ha saját lenne az autó, már kerestem volna mást előre, pl. a Briskodán írják, hogy a Bosch A620S készlet passzol, 8e Ft körül már kapni itthon szállítással együtt.

Előzmény: TyggeR (81663)
Octi19 Creative Commons License 24 órája 0 0 81667

Diagnosztikával rá kellene nézni az ajtó komfortmoduljára, lehetséges, hogy az nem élte túl azt a pici zárlatot...

Előzmény: MCs76 (81664)
TyggeR Creative Commons License 25 órája 0 0 81666

koszi, egy probat meger!

Előzmény: SzG11 (81665)
SzG11 Creative Commons License 25 órája 0 0 81665
Előzmény: TyggeR (81663)
MCs76 Creative Commons License 25 órája 0 0 81664

Sziasztok.

 

Egy kis segítséget vagy ötletet szeretnék kérni tőletek. Van egy 2006-os Octavia II (BSE motorkód) amin generátor visszaszerelés közben történ egy kis malőr. Nem vettem le az aksi sarut és a kábelrögzítő bilincs meghúzásakor egy picit letestelt a kulcs a kábelrögzítő anyához. A kocsi indul, részben minden elektronika működik, kivéve a jobboldali ajtót (ablakemelő, tükörállítás, központi zár, beépített lámpa). A gyári riasztó bekapcsolásakor nem villanlak fel az irányjelző lámpák és nem zár be a központi zár sem. Minden biztosíték leellenőrizve (multiméterrel is), jók. Az ajtócsatlakozón nincs zárlat nyoma és kábelszakadás sincs. A hibakeresésben eddig ennyire volt időm.

Kérem jelezzétek ha tapasztaltatok már hasonlót vagy van ötletetek a probléma megoldására.

Élőre is köszönöm.

TyggeR Creative Commons License 28 órája 0 0 81663

o3-on milyen ablaktorlot hasznaltok? legutobb gyarit vettem, de nem ajultam el tole, mar cseres

eddmex Creative Commons License 1 napja 0 0 81662

Szia, 

ilyen hibával meg nem talalkoztam de én azzal kezdeném a keresést hogy az akku kábeleit és kabelrögzitést ellenörizném, esetleg a gyujtáskapcsolot is nem-e ott zarlatos valami (nem mozog?).

Majd a problémás ajtónál, a kábelezést.

Más ötletem most nincs.

Előzmény: Brave1980 (81558)
Balikaa Creative Commons License 1 napja 0 0 81661

Köszi szépen, utánanézünk.

Előzmény: Syracusa (81659)
Syracusa Creative Commons License 1 napja 0 0 81660

Lehet jó eséllyel valamelyik relé, rossz testelés, rossz kontakt, beázás miatt elrothadt kábelköteg. Rá kell nézni mindenre és meg kell mozgatni mindent, relét a foglalatban, kábelköteget, ami szemmel látható és kézzel elérhető, közben figyelni hogy mikor változik valami. Egy hibatároló olvasás esetleg segíthetne, de azt olyan értelmezze, aki érti is, hogy ilyenkor belekerül egy halom olyan kód, amik a feszültségesés következményei, tehát nem a hiba okai.
Ha elektromos a szervó (nem emlékszem ezekben mi van), akkor járó motornál tekergetni a kormányt és figyelni a fesz.kimaradásokat.
A bal első ajtónál érdemes kezdeni, ajtópanelt levenni és tüzetesen átnézni a vezérlőt, kábeleket, ajtóátvezetést. Ha nedves bármi, porlik a szigetelés vagy repedezett bármelyik madzag, bezöldült a csatlakozó, akkor csere vagy javítás, maga a vezérlő is elszállhat. Még a nagy biztiket is érdemes átnézegetni első körben a motortérben. Nem kiégettet kell keresni, hanem rossz kontaktot, hajszálrepedéseket.

Előzmény: Brave1980 (81658)
Syracusa Creative Commons License 1 napja 0 1 81659

Csere. Indikátorórával ellenőrizni kell, hogy a tárcsa üt csak, vagy a kerékagy. Normális műhelyben negyed órás művelet és biztos eredményt ad; egyébként ez a féktárcsa csere előtti rendes ellenőrzés része, de ki szokták hagyni.
Házilag a nagyobb ütést (0.1-0.2mm-től) ki lehet tippelni egy, a levett keréknél a féktartóra (nem a nyereghez, mert az mozog) szorított és tárcsa külső pereme közelében, de még a sima felülethez érintett pálcával, vékony rúddal, stb.. Ha forgatás közben ingadozik a távolság, ill. eltolja a pálcát, akkor valami üt. Vagy csak a tárcsa, vagy az agy (is). A kerékagyat óra nélkül viszont nem lehet mérni, túl kicsi az átmérője. És ami ott néhány pár század mm, az a tárcsán a sokszorosa a nagyobb kerület miatt.
Ha a kerékagy üt, a tárcsát akkor is cserélni illik.

Padka, nagyobb ütés miatt fordulhat elő, tárcsán túlmelegedés vagy beszorult/beállt féknyereg ill. dugattyú miatt is, szóval az okot is ki kell deríteni.

Előzmény: Balikaa (81657)
Brave1980 Creative Commons License 1 napja 0 0 81658

sziasztok,

 

akkor ezek szerint senkinek nincs ilyen tapasztalata? :(

Előzmény: Brave1980 (81558)
Balikaa Creative Commons License 1 napja 0 0 81657

Nem kavics, azt már megnéztem. A kerékagy is tud ütni? S azzal mit lehet csinálni?

Előzmény: Syracusa (81653)
(M)Ákos Creative Commons License 1 napja 0 0 81656

Ha kavics szorult be, tolatás közben hirtelen fékezgetés segíthet.

Előzmény: Balikaa (81652)
www.octinfo.com Creative Commons License 2 napja 0 1 81655

Lassan érik már egy közvetítői díj beszedése... :)

Előzmény: Octi19 (81650)
eddmex Creative Commons License 2 napja 0 0 81654

Kösz a forditást.

(uton voltam)

Előzmény: Octi19 (81650)
Syracusa Creative Commons License 2 napja 0 0 81653

Üt a tárcsa és/vagy a kerékagy. Sima fülfájdító csikorgás beszorult kavics miatt is lehet.

Előzmény: Balikaa (81652)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!