Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

(M)Ákos Creative Commons License 10 perce 0 0 78635

Ha mégis az ajtó csatlakozót támadod meg, akkor figyelj, hogy széthúzott állapotban ne adj a kocsira gyújtást, mert légzsák hibád lesz, ami csak diagnosztikai kábellel törölhető. Én belefutottam ebbe, de a VCDS kisegített. :)

A csatlakozót úgy tudod széthúzni, hogy (pl. nagy csavarhúzóval) felemeled a reteszt a tetején.

Nekem sikerült a B oszlop borítása mögül előbújtatni a csati belső felét különösebb bontás nélkül. A nagy burkolat engedett annyit, hogy megúsztam a teljes leszedést, bár talán egyszer megroggyant egy kicsit, de a bézs műanyagon az úgyse látszik. :D A nagykönyv szerint talán a küszöbborítást is le kellett volna szednem, de ahhoz semmi kedvem nem volt.

A csomagtartó felé menő kábelt nem nehéz a láthatatlanul elrejteni, én utólagos tolatókamera szerelésnél csak benyomkodtam a küszöbborítás alá. Nem jön ki, mert (tapintás alapján) belül egy bordázott a perem van. Nekem érezhetően hozzá volt ragasztva a szőnyeghez, de az könnyen enged. :)

Képen a csatlakozó 2 fele, a belsőt ahogy látod, egész jól ki lehet húzni a helyéről. Szerintem ott rá tudsz csatlakozni a hangszóró vezetékekre.

(a bal kép az első ajtóé, de ugyanolyanok)

Előzmény: didyman (78624)
timla Creative Commons License 5 órája 0 0 78634

Nem lehet, hogy valamelyik gyújtótrafó kezd meghalni?

Előzmény: norb84 (78633)
norb84 Creative Commons License 5 órája 0 0 78633

Nem elkeseríteni akartalak, csak már végigszívtam vele ezt-azt, pedig  "kevéskilóméteres bácsiautó" volt. 

 

Most NGK ZFR6T-11G gyertyát raktam bele.

Előzmény: Peet24 (78632)
Peet24 Creative Commons License 7 órája 0 0 78632

Szia!

Köszi szépen ,szép kis kilátások. Egy hete nem volt beindítva, azután produkálta. Kíváncsi vagyok délután,ha megyek a gyerekért csinálja-e. A gyertyákat mindenképp cserélni akartam, azt azért megejtem.

Előzmény: norb84 (78631)
norb84 Creative Commons License 7 órája 0 0 78631

Szia!

 

Gondolom 1.4 BUD motorkód...az enyém is ilyen.

Nyáron, télen semmi baja, mikor megjön az ősz a 5-10celsius fokokkal, akkor a napi első indításnál véletlenszerűen előfordul, hogy nem indul elsőre, illetve ha elindul akkor durrogva, "föttögve" indul, majd kisimul a járása és mintha semmisem történt volna szépen ketyeg.

Ha rákeresel a neten találni fogsz videót is erről pl Fabia-nál.

Voltam vele többször is szervízben, ott is hagytam, hogy reggel ott indítsák, persze akkor nem csinálta. Amúgy az élő adatokon semmi nem látszik, hibakód nincs, üzemanyagnyomás ok(erre kényes).

Nekem volt már egy injektor cserém(kb 2*annyit szállított mint kellett volna) meg egy részleges hengerfejfelújításom, 4szelep,  szelepvezető, szelepszárszimering illetve teljes felsőtömítéskészlet csere, miután a 3as hengerben nem volt kompresszió.

A hiba előtte is és sajna most is előfordul.

 

Előzmény: Peet24 (78630)
Peet24 Creative Commons License 8 órája 0 0 78630

1,4-es 80 lóerős a motor.

 

Előzmény: timla (78628)
BBéci Creative Commons License 9 órája 0 0 78629

 Köszi, de 25 éve foglalkozom hivatásszerűen autóhifivel, 17 éve szobai hifivel és házimozival, ezért pontosan tudom, milyennek kell lennie egy keresztváltónak.

Nem elegendő egy kondenzátor! Az csak a hulladék kategóriában alkalmazott megoldás.

Előzmény: didyman (78623)
timla Creative Commons License 9 órája 0 0 78628

Ötletem nincs, de szerintem az sokat segítene ha elárulnád a motor típusát.

Előzmény: Peet24 (78627)
Peet24 Creative Commons License 9 órája 0 0 78627

Sziasztok!

A nyáron vettem egy 2006-os Octavia II-t,ma reggel eljátszotta kétszer ,hogy indítás után egyből leállt,harmadszor beindult,de úgy járt 10-15 másodpercig,mintha valamelyik henger nem járna. Lehet gyertya hiba, vagy van valakinek ötlete?

Köszönet előre is ...

zida Creative Commons License 11 órája 0 0 78626

Köszi az infót :)

Előzmény: LUCAS (78578)
(M)Ákos Creative Commons License 12 órája 0 0 78625

Ne mondd, hogy meglepődtél.

Előzmény: BBéci (78621)
didyman Creative Commons License 13 órája 0 0 78624

Hú, köszi, ezek nagy segítségek.

A magas hangszóró nem önmaga termeli ezt a zörejt, ennyire mély nem is juthat rájuk, mert elégnének hamar. Ez valami digitális maradék, esetleg a levegő talál utat arrafelé (nem a hangszórón át, hanem mellette természetesen :-) )

Előzmény: (M)Ákos (78617)
didyman Creative Commons License 13 órája 0 1 78623

Ez nem feltétlenül fokmérője bárminek is. Jól megépített és megfelelő tartományban használt magassugárzónak nincsenek lengései az impedancia- és átvitelgörbében, teljesen elegendő egy megfelelően megválasztott, soros kondenzátor. A hangváltó nem univerzális alkatrész, hanem a hangszórókhoz, dobozhoz egyedileg, precízen méretezett megoldás, a linken lévő típus is egyféle hangszórókészlethez, beépítéshez lesz optimális, minden máshoz pedig nem olyan jó.

Előzmény: BBéci (78621)
didyman Creative Commons License 13 órája 0 0 78622

Szuper, köszi!

Előzmény: (M)Ákos (78619)
BBéci Creative Commons License 18 órája 0 0 78621

 Remélem ez nem azt jelenti, hogy a magassugárzó előtt nincs más, csak egy szál kondenzátor.

Így néz ki egy tisztességesen megépített, kétutas frekvenciaváltó: http://www.focal-america.com/wp-content/uploads/2011/09/165_w_rc_filtre_s_capot.jpg

Előzmény: (M)Ákos (78617)
(M)Ákos Creative Commons License 19 órája 0 1 78620

Igazad van...pedig gyerekkoromban még kísérleteztem is ilyenekkel. :)

Előzmény: LeslieWhite2 (78618)
(M)Ákos Creative Commons License 19 órája 0 0 78619

O3 kárpit leszedős videó, barbár módra: https://www.youtube.com/watch?v=oh4edv4ZzGc

Én egy kicsit finomabban csináltam, látható sérülés nélkül is megoldható a dolog.

Az egyik ajtóról már kétszer leszedtem, bírják a patentok is, nem törtek el.

Ha rendes figyelmeztetőlámpa (nem csak prizma) van benne, akkor azt ki kell szedni előtte (búra alá nyúlva kifordítható).

Az ablakkapcsoló ilyenekkel sérülés nélkül kiszedhető... (Akkor nekem nem volt, alulról toltam ki.)

A behúzó alsó fele kézzel lepattintható, nem kell azt sem összebarmolni a csavarhúzóval.

Alul tök jól bele lehet kapaszkodni a kárpitba, úgyhogy egyáltalán nem kell szerszám a lefeszegetéséhez, mögé nyúlva megoldható.

Mielőtt nekiáll az ember, érdemes teljesen leengedni az ablakot, mert úgy könnyebb kiemelni a kárpitot.

A csipogónál van egy extra fém patent is, az akkor fog engedni, ha kissé megforgatja az ember a kárpitot.

Jó, ha van segítség, mert lerakni csak akkor lehet, ha sikerült a nyitó bovdent is kiakasztani belőle.

Visszarakás előtt érdemes megjelölni a patentok helyét, és akkor lehet tudni, hova kell ütni.

Túrtam egy saját képet, amin látszik a 7 db patent (ennyi pattanást kell hallani) + a kis genyó fém rögzítő.

Előzmény: didyman (78606)
LeslieWhite2 Creative Commons License 19 órája 0 0 78618

ki is szokták cserélni, emlékeim szerint nagyobbra. A rosszul megválasztott érték miatt túl alacsony freki is jut a magasakra.

Nem nagyobbra, hanem kisebbre. Általános érték a 4.7 uF. Ha ennél kisebb, akkor a széles sávút vagy a közép hangszórót magasabb frekvenciára kell engedni.  

Előzmény: (M)Ákos (78617)
(M)Ákos Creative Commons License 19 órája 0 0 78617

A Swing rádiód valószínűleg így jön ki: https://www.youtube.com/watch?v=G_WaRnoTZqc

Valószínűleg a hátuljáról lopnék hangot, az ajtó csatlakozók környéke macerás (jártam ott, jól be vannak bugyolálva a vezetékek). De, ha mégis amellett döntesz, akkor itt megtalálod a lábkiosztást (Basic Equipment, 45/3-tól): link

Szerencsére Canton-om van, úgyhogy a magas hangszórók problémáját nem ismerem. De olvastam arról, hogy a soros kondi értéke gyárilag rossz, és "elvetemültek" ki is szokták cserélni, emlékeim szerint nagyobbra. A rosszul megválasztott érték miatt túl alacsony freki is jut a magasakra.

A drive2.ru-n is nézelődhetsz, aranybánya (kár, hogy oroszul).

Előzmény: didyman (78565)
Eszementszergej Creative Commons License 20 órája 0 0 78616

https://youtu.be/mZcoFZT03XE

 

De ha keresőbe beíród h octavia drivers door akkor fogsz talalni egy halom videót. A VAG csoport autóiról is nézhetsz videót nagyjából ugyanaz.

Előzmény: winbook (78614)
BBéci Creative Commons License 20 órája 0 0 78615

 Azért a bruttót adják meg, mert akkora adott helyre fogjuk beépíteni. 15-16 centi körüli membránja a névleg 20 centis hangszórónaknak van.

Előzmény: Pierr_Kardán (78612)
winbook Creative Commons License 21 órája 0 0 78614

Na erre én is kíváncsi lennék. Van erről videó vagy lépésről-lépésre infó ?

Előzmény: didyman (78606)
didyman Creative Commons License 21 órája 0 0 78613

Ennyire nem bonyolult ez. A membrán felülete tolja a hangot, a szélek ebben nem annyira vesznek részt, hiszen azok rugalmasak. Helyesebb lenne azt mérni akkor már. :-) 

Előzmény: Pierr_Kardán (78612)
Pierr_Kardán Creative Commons License 21 órája 0 0 78612

Ja, hogy az bruttó 16 cm, ami nettóban 12,5 cm :-))

 

Megmértem gyorsan 2 különböző Pioneer (bruttó) 16 cm-es autóhangszórót, azoknál kisebb volt az eltérés. A Pioknál a gumihurka közepéig mérve 13,5 - 13,8 cm volt az átmérő. Lehet, hogy Japánban kisebb az ÁFA, mert a bruttó 16 cm-es hangszóró ott 13,8 cm-es membránnal készül.

 

Előzmény: BBéci (78611)
BBéci Creative Commons License 22 órája 0 1 78611

Az bizony 16 centis!

Soha nem a membrán mérete számít, hanem a kosár külső peremén kell mérni.

Előzmény: Pierr_Kardán (78605)
srudolf1 Creative Commons License 22 órája 0 0 78610

Soha nem lehet tudni, hogy mit veszel és mit nem veszel észre, nem látunk 36o fokba. Vannak holtterek egy jármű vezetőülésébe ülve, plusz A-B-C oszlop. Jobb félni, mint megijedni. 

 

Előzmény: LeslieWhite2 (78607)
Pierr_Kardán Creative Commons License 22 órája 0 0 78609

Aki levette, az 2 perc alatt végzett vele :-)

 

(Kiöregedtem már abból a korból, amikor magam húztam be a kábeleket az autóba a hifihez.)

Előzmény: didyman (78606)
Pierr_Kardán Creative Commons License 22 órája 0 0 78608

Hmmm, és ha a mágneskör koncentrált? A képeken nem hagyományos felépítésűnek látszik.

 

Valami trükk biztosan van a mágneskörrel, ugyanis a hangszórómágnes hátulja alig-alig mágneses. Valószínűleg van egy külső borítás rakva a mágnesre, ami hátra árnyékolja mágnesességet.

 

Ez így hülyeségnek tűnik, de nem értem, hogy a hangszórómágnes teste hátrafelé miért mutat ennyire kevéssé mágneses tulajdonságokat.

 

Most próbáltam, egy Pioneer autóhangszóró mágnesének a hátulja könnyedén megtart egy csavarhúzót, ami a Skoda hangszórójának a mágneséről egyből lecsusszan...

Előzmény: didyman (78604)
LeslieWhite2 Creative Commons License 22 órája 0 0 78607

Élek egy példával aztán befejezem a témát.

Én, a tisztelet jeleként, szeretek köszönni és kezet fogni. Ha nincs kinek köszönni, nincs kinek kezet nyújtani, nem fogok csak azért köszönni, vagy emelni a kezemet mert megszoktam ... :)  

Előzmény: srudolf1 (78600)
didyman Creative Commons License 22 órája 0 0 78606

Mennyire macera levenni a kárpitot amúgy?

Előzmény: Pierr_Kardán (78605)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!