A 2.0 dízelbe sem ment soha 4.3-4.5-nél több olaj. Egyszer lett beleborítva 5 liter véletlenül, fel is ment a pálcán max fölé a szint.
5.5 szerintem még gyári száraz töltésnek is sok lenne. Vidd vissza, szívják le a felesleget, állítsák be a szintet, vegyék a fáradtságot, hogy akkor nézegetik a nívópálcát, amikor már leért az összes beletöltött olaj.
Üdv! A nemrég vásárolt 2017-es 1.6-os dízel Octáviámat elvittem olajcserére és fékbetét cserére egy márkafüggetlen szervízbe. Előzetesen az árajánlatban 4,6 liter olajjal számoltak, de végül azt mondták, hogy 5,5 litert kellett beletölteni. A kézikönyben nem találtam erre vonatkozóan semmit, de netes keresések alapján nekem a 4,6 liter tűnik reálisnak. Megnéztem a nívópálcát hideg motornál, és üzemmeleg motor leállítása után 15 perccel is, és a max vonal felett is olajos. Tűltöltötték motorolajjal az autót?
Szerintem anélkül is lesz lehetőségen eleget költeni az autókra :) Szuper, hogy ilyen jól felszereltek, de kibírom majd röhögés nélkül, amikor a másikon behalnak a DCC lengéscsillapítók, márpedig amilyenek az utak és amilyen a kapcsolódó trend nem sok jóra számítok :( Valahogy eljutottunk oda, hogy a jó, a közepes és a nagyon szar utak közül a jók átcsúsztak a közepes kategóriába, azon veszem észre magamat lépten-nyomon, hogy a klasszikus, gondolkodó és távolba tekintő vezetés helyett gyakorlatilag egy kátyúkerülgető versenyen veszek részt az előttem lévő pár tíz méter feszült figyelésével.
Persze, terv szerint, amíg a hővezető paszta a LED és a (komoly méretű) hűtőborda között nem szikkad téglává. Nyilván az is probléma, hogy ugyan nagy a hűtőborda, de vajon hány fokos a teljesen zárt belső tér egy szép nyári napon, amikor szemből süt a nap? Akármikyen hőség is van benne, azt felülről fogja közelíteni, úgy látszik egy idő után ez kevés.
Én visszavettem 80-ra azt hiszem, alig látszik, de nem tudom, hogy a hőterhelésen ez mennyit segít. Valamennyit biztos, az hogy eleget-e majd kiderül :)
De mintha régebben olvastam volna olyat, hogy hirtelen alakul ki ez a sárga fény.
Ebbe a gondolatmenetbe simán belefér. Picit túlmelegszik a LED, utána egyszer elér egy szintet ami ráolvasztja a fényvezető rudat, ami azonnal brutálisan rontja az amúgy sem tökéletes hővezető képességet, így gyorsan el is száll.
ATE lett rendelve (tárcsa, betét), egyelőre csak hátulra kell, meglátom mit fog produkálni, a jelenlegi állaponál mindenképp jobb lesz. A következő lépés az óvatos bejáratás lesz. Ahhoz meg lehet szerzek 1 fékezőernyőt. :-D
Ezt a videóból loptam, akkor a 3 db ledre jól emlékeztem. A színeket nehéz megállapítani. A középső mintha sárgásabb lenne. Az volt régebben az elméletem, hogy a xenonhoz hangolt 4300 K körüli színhőmérsékletet 2 db hideg fehér + 1 db sárgásból keverték ki. Van is egy hülye színe annak a DRL-nek, amit okozhatna ez is.
O3 xenon + LED DRL lámpa a besárgult menetfénnyel.
Fordítóval megnéztem a kommenteket is.
Odáig értem, hogy hozzásült a LED a fényvezető plexi rúd végéhez, meg a kommentekben is írják, hogy az öregedés miatt besárgul az a pálca. De mintha régebben olvastam volna olyat, hogy hirtelen alakul ki ez a sárga fény. Nem zárnám ki a LED hibáját, eddig is az volt a tippem. Ok, a fényvezető rúd végének rendberakásával javult valamennyit. Mintha régebben láttam volna egy közeli fotót is arról a ledről, ami több chipből állt. Két fehérre és egy sárgára emlékszem, de ez nem 100%.
Anno a Textar fékbetét a Seatomban nekem is visított. Egy autópályás vészfék után füstölt, és tükrösre égett. Utána ATE került be, azzal már csak annyi gond volt, hogy gyorsan fogyott, mert az egy puhább betét volt.
Vagy inkább tapasztalat szerinti preferencia. Off kocsiban a TEXTAR kombóval sose volt gondom, egyszer tetettem bele TRW betéte, merthogy "azazisten", oszt sikított, mint a k anyja. Visszaváltva textarra, hirtelen megint rendben volt.
Ha hibakódot ír be egy adott alkatrészre, pl. "bal első ajtó központi zár hiba" egyuttal el is veszi róla a delejt?
Pl. ha beázás volt és ez okozott hibát, beírt hibakódot rá onnantól lehet hogy nem kap tápot sem a hibakód miatt biztonsági okokból?
Érdemes hibakód törléssel szórakozni hogy esetleg átmeneti hiba volt vagy ez így hülyeség és tápot attól függetlenül kapnak az adott alkatrészek hogy hibát regisztrált rá?
Manapság mi az ajánlott tárcsa és betét kombó ajánlott hátulra? Az off-os Seaton komplett csere lesz 6év/70e km után, megette a rozsda. TRW kengyel, 230mm. ATE párt néztem, valami ellenvetés?
Illetve érdemes külön antikorroziós bevonattal rendelkezőt keresni? Bántja a szemem a mögötte lévő rozsdás terelőlemez, cseréljem vajon azokat is, vagy úgyis megeszi az idő vasfoga?
Nem kell ezt túlparázni, én kb. 300 ezer km-t használtam különböző 3-as Octaviákat és egyikben sem kellett egyetlenegy állítómotort sem cserélni.
, de pl. vízpumpa hiba?
A vízpumpa hiba nem ritka, sok 1.4 TSI-t ismerek aminél ekörül kellett cserélni (többek között a sajátomnál is). Ami viszont jó az 1.4 TSI-nél, hogy a vezérléssel átellenes oldalon van a vízpumpa, tehát nem az van mint a dízelnél, hogy vezérléssel együtt érdemes cserélni ha szar ha nem, hanem a vezérlés bontása nélkül cseréled amikor kell.
Silica gél tasak probléma?
Nem tudom, hogy melyik évjáratokban volt szilikatasak, azoknál érdemes preventíve átállni másik folyadékfajtára.
Jellemző - és normális? - az olajfogyasztás ennél a motornál?
Szerintem nincs, vagy egészen minimális.
Rémlik hogy a lengéscsillapítók is hamar ereszteni kezdenek.
A könnyezés önmagában semmit nem jelent, az utolsó cégesemet 204 ezerrel adtam le, hibátlan volt a gyári gátló, frissen ment át a vizsgán. Anno volt egy emlékezetes esetem, a kis Arosám gátlója könnyezett és minimálisan kopogott, mondtam a szerelőmnek, hogy cserélje, azt mondta, hogy ha jók a mért értékek, akkor ő nem cserélné, neki lett igaza, még 3 vizsgán átment vele tökéletes csillapítási értékekkel és utána azzal adtam el 7 évvel később.
Nálam elrugták a pöttyös labdát rohadtul.Garanciaban meg nem akarta megcsinálni amit elbaszott utána meg már a telefont se vette fel nekem. Soha többet nem megyek hozzájuk.Nálam gányoltak.