A mai napon vásároltam szinte fillérekért sok Moszkvics alkatrészt.Minden vadi új CCCP feirat rajtuk van. / komplett önínditó,bendixkerék,trafó,vizpumpa,sok gombfej,komlett összekötő rudazat,gyári vizcsövek,kuplungszerkezet,kuplungtárcsa és sok apróság.
Nem hagyom elsüllyedni a topikot. Még akkor sem, ha már nincs Alekóm, csak egy (másik) Zafirám.
Nos ma túrtam a DVD-imet, kerestem képeket.
Aztán véletlen ráakadtam egy gyöngyszemre.
Édesapám Alekójában (mely 21-én vizsgázik) ugye könnyített lendkerék van.
2,3 kg-ot szedett le Szuromi tuningmester anno.
Ettől aztán rájött a szapora, érezhetően jobban zedte 185-ös Michelin tappancsait.
Anno kíváncsiak voltunk, mit jelentett.
Elvittem egy ismerős szakmunkás sulijába, ahol volt fékpad és megmértük.
53,7 kW (55kW)-> 57,3 kW teljesítmény növekedés (csk itt jegyzem meg, hogy katalizátor benne volt, ami 73Lóra lefog alapból), ami 6,7%-os javulás
123 -> 126,8Nm, ami 3%-os nyomatékjavulást eredményezett.
Mondjuk ez eltörpül az ellopott 1,9 CDTI Zafim 120 LE és 280Nm nyomaték mellett, vagy a mostani 1,8-as benyás Zafim 140LE és 165Nm nyomaték mellett, de
Ha mégis újra bx-et szeretnél akkor keresd fel a bx.veb.hu oldalt..Ott van egy elég jó kis összetartó csapat,biztosan segítenének egy jót felhajtani.. Én egy agyonüthetetlen szívó dieselt ajánlanék.. (az enyémben 426-ezer van felújítás nélkül..) Akinek egyszer már volt hidropneumatikus citroenje az soha nem tudna megszokni egy alekót.. Az öreg vasakba meg mindegyikbe pumpálni kell a pénzt de akkor legalább nyújtson is valamit...
Tulképp nem konkrétan ez volt a terv, de miután rongyá törték a TZD Turbo bx emet, hasonló méretű valamit szeretnék. Gyakorlatilag olyan autóra lenne szükség, amibe kényelmesen befér 12-15 banános doboznyi gyerekruha. A bx-be befért. Nézdem azokat is, de jelenleg nem láttam ár-érték arányban megfelelőt. Különben is. azt tavasszal érdemes venni, mikor már jó idő van és azonnal kihajítani az összes csőtoldást.
Szerintem,egy aleko vásárlásával nagyon sok problémának nézel elébe...Ha már mindenképpen moszkvics akkor én inkább 412-est vagy 2140-es javasolnék. Az a lényeg bármire is esik a választás,hogy vigyél magaddal egy szerelöt aki ismeri a tipust,és érdemes felemelni,átlógatni,rohadásokat,olajfolyásokat stb. szemügyre venni..Így legalább nem zsákbamacska..