Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

4728ITI Creative Commons License 2023.12.13 0 0 72958

Pontosan leírtad a lényeget. Én ugyanezt tapasztaltam. Én pontosan állítottam be a jelöléseket, és jó lett. Szerencsém volt, mert éreztem a különbséget. Csak egy borda, de sokat számít. Én úgy gondolom hogy aki úgy érzi hogy lustább lett a kocsi, annak érdemes ellenőriztetni.

Előzmény: VibeCe1 (72957)
VibeCe1 Creative Commons License 2023.12.13 0 0 72957

Rég volt már, még emlékszem itt is megírta egy srác jópár éve, hogy 1 foggal odébb rakta, és sokkal jobb lett.

A főtengelynél van jelölés, de a vezérműtengelynél úgy emlékeztem, hogy nincs.

https://aubito.ru/en/renault-sandero/how-to-install-tdc-of-renault-sandero-engine

 

De az új vezérműszíjon rajta kell lenni 2 vonalnak, azokat kell a bordáskerekek jeleire tenni, a szokásos renyó módon.


Megy odébb rakott fogakkal is, de gyengébb lesz, meg többet eszik.


Emlékszem 1x én is úgy tipp alapján raktam fel a szíjat, 7 liter alá nem tudtam a fogyit lenyomni, meg csak alapjáratról húzott. Aztán eladtam, ahelyett, hogy megcsináltam volna. :)

 

Előzmény: 4728ITI (72956)
4728ITI Creative Commons License 2023.12.13 0 0 72956

Amikor nálam elszakadt a vezérműszíj, az újjal a beállítást a gyári jelölések szerint állítottam be. Érdekes hogy azóta jobban megy a motor, nem lusta, mint előtte volt. Lehet hogy szerencsém volt, és megtaláltam az igazit? Tudom hogy 1 fog sokat számít, de akkor előre, vagy hátra kellene állítani a gyári beállításhoz képest?

Előzmény: VibeCe1 (72955)
VibeCe1 Creative Commons License 2023.12.12 0 0 72955

Volt pár 1.4 8v thaliám, úgy rémlik nem a blokk szerinti jelekre kellett rakni a vezérlést. Vagy a főtengelyt, vezérműtengelyt 1 foggal odébb kellett tenni. Vagyis nem úgy, mint a D7F 1.2-es motoroknál.
Legjobb a szíjon lévő vonalak szerint beállítani a vezérlést, amik a renaultokon vannak mindig.
Ha jelre van rakva a blokkon, akkor gyengébb lesz, meg sokkal többet fogyaszt.

Itt iván elmagyarázza: https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=BIssdLBqyJY

 

Most is rágugliztam a K7J timing-ra, csak a blokkjeles ábrák jöttek be, ami nagyon nem jó!

 

 

cipic Creative Commons License 2023.12.11 0 0 72954

Ha az újabb feszítővel rakod össze, akkor azt csak jelre kell állítani és kész.

A régivel is egyszerű,ennyi feszesség kell neki:

Előzmény: Ajven85 (72952)
SGN Creative Commons License 2023.12.10 0 0 72953

Ha úgy döntesz, hogy szervizbe viszed akkor előtte azért győződj meg róla, hogy milyen módszerrel állítják be a szíjfeszességet. Mert ha az "öreg" módszerrel akkor mindegy, hogy odaviszed vagy magad csinálod. Annyi különbség talán van, hogy nem mindegy, hogy kié a felelősség. De, ha a ma gyakori garancia kapuig eset áll fenn akkor jobb ha te csinálod. Egyébként a téma lapozgatása közben láttam hozzá mechanikus ellenőrző szerszámot, de egy vagy két eset miatt nem tudni érdemes e megvenni? 

Zárójelbe írva. Annak idején amikor egy 8 szelepes Golf vagy Polo vezérműszíját cseréltük (kb 30 éve) akkor a szíjkifordításos módszert alkalmaztuk. Ha kicsit túlfeszítettük nyöszörgött a motor. Leállítottuk, picit lazítottunk rajta, nyöszörgés abbamaradt. Feszesebb maradt mint amikor jött, burkolat vissza, viszlát. 

Max ha magadnak csinálod húszezrenként leveszed a burkolatot, ránézel és mész tovább. Egyébként ha pontosan le tudod ellenőriztetni műszerrel a feszessêget, szükség szerint beállítatni, biztos nem ugyanannyiba kerül mintha az egészet a műhely végzi.

Előzmény: Ajven85 (72952)
Ajven85 Creative Commons License 2023.12.09 0 0 72952

Szia! Köszönöm szépen az infót, de ebben az esetben akkor talán nem sok értelme van magamnak cserélni, ha utána szervízbe kell vinni :(. G.

Előzmény: SGN (72951)
SGN Creative Commons License 2023.12.07 0 0 72951

Bocs, vízpumpa és vezérműtengely között természetesen.

Előzmény: SGN (72950)
SGN Creative Commons License 2023.12.07 0 0 72950

Heló, azt olvastam, hogy a vízpumpa és a vezérműtengely között ha 30Nm erővel megnyomod a szíjat akkor 6 + - 0,5 mm-t ereszkedhet meg. Kell segítség hozzá és két vonalzó. Szokták úgy is csinálni, hogy a vezérműszíjat a vízpumpa és vezérműszíj között hozzávetőlegesen 90°-al lehessen kifordítani. Ezeknek a megoldásoknak az alkalmazásakor azt olvastam, hogy mielőbb műhelybe kell vinni a szíjfeszesség ellenőrzése miatt és kerülni kell a magas fordulaton való járatást. 

Előzmény: Ajven85 (72942)
4728ITI Creative Commons License 2023.11.28 0 0 72949

Sajnos az én kapcsolóm is tönkrement, ezért egy mikrokapcsolót kellett beépítenem. Azóta működik. Nézd meg hogy a kapcsoló átadja-e a 12V-ot. Mert ha nem, nincs 12V a relének, és akkor az nem kapcsol.

Előzmény: Szsanyi2002 (72948)
Szsanyi2002 Creative Commons License 2023.11.28 0 0 72948

A kapcsolót cseréltem, sajna a másikkal sem működik. A relét nem hallom hogy kattanna ott alul csak pontosan nemtudom melyik lehet az 

Előzmény: 4728ITI (72947)
4728ITI Creative Commons License 2023.11.28 0 0 72947

Szia!

Az én autóm régebbi, nálam a kapcsoló mögött a műszerfal alatt van a reléje. A kapcsoló bekapcsolásakor határozottan hallani a relé kattanását. Nálam, amikor elromlott a fűtés, nem a relé volt a hibás, hanem a kapcsoló. Inkább azt nézd meg hogy kapcsol-e.

Előzmény: Szsanyi2002 (72946)
Szsanyi2002 Creative Commons License 2023.11.26 0 0 72946

Sziasztok! Nekem olyan kérdésem lenne, hogy 2005-ös renault thalia 1.4 16V, a hátsó szélvédő fűtésének a reléje hol található pontosan? 

4728ITI Creative Commons License 2023.11.22 0 0 72945

Én is cserélnék szíjat, ha már meg kell bontani. Használtan vettem az autót, szerelő cserélte 70 ezer km-nél (gyári adat 120 ezer km, vagy 5 év). A csere vezérműszíj nem bírt ki 60 ezret és elszakadt. Igaz, az 5 éven már túl volt.

Bordás szíjnál annyira kell feszíteni hogy laza ne legyen, mivel a bordák magassága több mm, ezért kizárt hogy átugorjon. Hosszbordás annyira nem kényes, mert ha laza, visítani fog. Nemrég kezdte el nálam is, amikor a szervó rásegítő terhelte a rendszert. A generátor alatt lévő feszítő görgőn kellett állítani, azóta jó, nem visít.

Előzmény: Ajven85 (72944)
Ajven85 Creative Commons License 2023.11.22 0 0 72944

Szia! 

 

Igen, vezérlés cserére, szíj, feszítő, vízpumpa, minden, ami ott van. Folyik a szivattyú és ha már meg kell bontani, akkor nem tenném vissza a régi szíjat, mivel anyagköltésgben kb. 10-13e Ft lenne a plusz ráfordítás. Plusz még főtengely szimering csere is szükséges, szóval bontani kell mindenképpen.

 

A szétszedéstől nem félek, csináltam már több autón és ha a Matiz a maga zsúfoltságával megoldható volt, akkor ezzel sem lesz gond :).

 

A feszesség a kérdés, na attól tartok, nehogy nekem átugorjon vagy elszakadjon. Nincs valami trükk, amivel valamilyen értéket párosítva hozzá, meg lehet kellőképpen feszíteni? Hosszbordás szíjakhoz létezik feszesség mérő, de nem tudom vezérműszíjnál használható-e illetve mennyi az érték.? Köszi! G.

Előzmény: 4728ITI (72943)
4728ITI Creative Commons License 2023.11.22 0 0 72943

Szia!

Pontosan mire gondolsz? Talán vezérműszíj cserére? Azt én már cseréltem itthon. Nem volt egyszerű, mert nem vettem ki a motort, de sikerült megcsinálnom. A feszítőt "érzéssel" húztam meg. Ne legyen laza, de túl feszes se. Azóta mentem 22 ezer km-t.

Sajnos nekem elszakadt a vezérműszíjam, ezért 4 kipufogó szelepet is cserélnem kellett, de azt is sikerült megcsinálni.

Előzmény: Ajven85 (72942)
Ajven85 Creative Commons License 2023.11.20 0 0 72942

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni, szerintetek házilag kicserélhető az 1.4 8V Renault Thalia vezérlése? Cseréltem már sok autón a családban (B, C Corsa, H Astra, Daewoo Matiz), de ilyen feszítővel még nem találkoztam (két "állító" furat van rajta, az a típus). A neten azt írja, hogy kell hozzá frekvencia mérő és 160 Hz-re kell állítani a feszességet. Na most, ugye nekem ilyen nincs, de feltételezem van ennek más trükkje is. 

Fő probléma, hogy ereszt a vízpumpa tömítés, ahhoz pedig bontani kell a vezérlést is. Nagyon köszönöm a tippeket! G.

Mutual Friend Creative Commons License 2023.11.08 0 0 72941

Ha ott van mint a 1.4 8v nél azaz a motor és a "tuzfa"l között akkor  feltről a motortér felől kivehető.. Nem tekergetni hanem sugár irányba huzni mert letörhet a fukle az jeladónak.

Előzmény: Tóth Zoltán Attila (72940)
Tóth Zoltán Attila Creative Commons License 2023.11.08 0 0 72940

Sziasztok

Renault Thalia 1,5 Dci sebbeségjeladót kellene cserélni.

Hol tudok legkönnyebben hozzáférni. Motortér felől vagy ha fel emelem?

Mutual Friend Creative Commons License 2023.10.16 0 0 72939

Én először ott nézném meg ahol nekem van a két torony között hatol a motor mögött.

Előzmény: Zs_Gergő (72938)
Zs_Gergő Creative Commons License 2023.10.15 0 0 72938

1,5 dci

motorkód: K9K704

Mutual Friend Creative Commons License 2023.10.15 0 0 72937

1,4 8v ?

Előzmény: Zs_Gergő (72934)
ivókút Creative Commons License 2023.10.15 0 0 72936

Ha van ABS, akkor onnan kapja szerintem...

Előzmény: Zs_Gergő (72934)
Mutual Friend Creative Commons License 2023.10.15 0 0 72935

Pontosabban milyen motor is az ?

 

Előzmény: Zs_Gergő (72934)
Zs_Gergő Creative Commons License 2023.10.15 0 0 72934

Sziasztok!

Tudom hogy ez egy Thalia-s fórum, de majdnem ugyan olyan a Clio-m is. Szóval ez egy 2003-as Clio, amiben rossz a sebességmérő óra. A sebesség jeladót nem találom az autóba, pedig sok videót, képet, robbantott ábrát megnéztem, de még a vezetékét sem találom. Lehetséges hogy ebbe már másmilyen rendszer lenne? Esetleg abs-en keresztül? 
Köszi a válaszokat!

-F Creative Commons License 2023.10.13 0 0 72933

Mindenkinek nagyon köszönöm a válaszokat! :)

4728ITI Creative Commons License 2023.10.13 0 0 72932

Nálam mindig ez alatt volt a mutató és mindig gyér volt a fűtés. Kicseréltem a termosztátot, azóta van fűtés, a mutató nálam is ugyanitt van.

Előzmény: -F (72927)
ivókút Creative Commons License 2023.10.13 0 0 72931

Nekem felmegy középig, majd látszik, amikor nyit a termosztát és visszamegy kb. eddig és így is marad kb.

Előzmény: -F (72928)
SGN Creative Commons License 2023.10.13 0 0 72930

Heló. Az enyém 1.5Dci, mindig itt áll a mutató, ha meleg. A dieselnél van egy légtelenítő kupak, olyan mint egy szelepsapka. Lehet a tieden is van. A termosztát háznál van, menetirány szerinti bal oldalán a motornak.

 

Előzmény: -F (72928)
tefi Creative Commons License 2023.10.13 0 0 72929

Az enyém elmúlt 20 éves,de még soha nem ment ennél feljebb és nincs semmi baja!

Igaz,hogy 16V-s, de nem hinném,hogy ez számítana.

Előzmény: -F (72928)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!