Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

asius Creative Commons License 2023.05.26 0 0 72834

Üdv. Pár hónapja vezérlést, kompletten cseréltem. Előtte be-be villant az olajnyomás jelző. Azóta megszünt.  Azt mondták, hogy az olajpumpa lánckereke fellazulhat a szíjtárcsa mögött. Szerelés után, újrahúzáskor megint beszorítja. Nem tudom mi a tuti, de nálam azóta nem villan be az olajnyomás jelző.

Előzmény: tyutyu81 (72829)
tefi Creative Commons License 2023.05.02 0 1 72833

Ez jó kérdés, már én is gondolkodtam rajta.

Fizetni biztosan nem fogok az e-mail-ért!

Előzmény: SGN (72832)
SGN Creative Commons License 2023.05.02 0 0 72832

Sziasztok, most, hogy az indamail megszünteti az ingyenességet és ezáltal szerintem az indapass is megszűnik ki hogyan fog belépni ahhoz, hogy hozzászólást írjon? Most jelen fórumozásnak ilyen formában vége? 

miklos2peter Creative Commons License 2023.05.01 0 0 72831

Sziasztok

 

2001 es 1,4 16V  712 motorkódú thaliaban kellene kuplungtárcsát cserélni.

Ezt az évjáratot csak 1 fajtával gyártották?

Mert két autósbolt, két különböző méretűt ajánlott.

Vagy csak akkor lehet biztos ha a régi ki van szedve?

Mennyire kell megbontani az autót a cseréhez?

ki kell venni a váltót vagy elég lehúzni a motorról?

Köszönöm a válaszokat

4728ITI Creative Commons License 2023.04.21 0 0 72830

Nem valószínű. Ha a kapcsoló kapcsol, akkor nem ott lehet a hiba. Inkább, amit írtam.

Előzmény: uncgeo (72828)
tyutyu81 Creative Commons License 2023.04.21 0 0 72829

Sziasztok!olyan problémám van ,hogy menetközben bevillan azután meg folyamatosan ég a stop + olaj lámpa.indítás után nem csinálja csak menetközben  föleg váltáskor.Semmi zavaró hang nem jön elő.Olajszint okés pár honapja volt olajcsere.Renault Thalia 1.4 2001

uncgeo Creative Commons License 2023.04.20 0 0 72828

Köszönöm a segítséget. Megnyugodtam, hogy zárlat nincs. Ezek szerint az irányjelző kapcsoló lenne a bűnös ?

 

Előzmény: 4728ITI (72825)
ivókút Creative Commons License 2023.04.20 0 1 72827

Benzincső pl.? Ez azért nem játék, mert simán porig éghet a kocsi! Valahol csak van nyoma, de ki az aki erős benzinszag és ilyen tünetek után még megy tovább anélkül, hogy megállna azonnal és megnézné mi lehet a hiba??? VAn két benzincső, az egyiken megy a motorba a benzin, a másikon megy vissza a felesleg, amit a szivattyú tol, de a motor nem hazsnálja el. Valószínűleg a visszafolyó ág lesz a lyukas.

Előzmény: Béci1968 (72826)
Béci1968 Creative Commons License 2023.04.20 0 0 72826

Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Van egy 2002-es 1.4 benzines Tátikám. Rövid sztori: menet közben hirtelen erős benzin szag az autóban -a szellőzőn keresztül, a motor tér felől. Benzin mutató látványosan csuklott össze. Majd kb. 2 km. megtétele alatt elfogyott belőle a benzin. A motortháztetőt felnyitva az egész motor és motortér csupa benzin volt.. Kérdésem merre induljak, mi tud ilyet okozni. Köszönöm.

4728ITI Creative Commons License 2023.04.20 0 0 72825

Szia!

Zárlat biztos nincs, csak működési rendellenesség. Nálam az elakadás jelző kapcsoló kavart be, próbáld többször ki-be kapcsolni, hátha megjavul. Sajnos a Tháliáknál a kontakthiba előfordul, idősebb autóknál.

Előzmény: uncgeo (72824)
uncgeo Creative Commons License 2023.04.20 0 0 72824

Sziasztok !

 

2002-es, 1,4-es Thalia-n a jobb oldali indexek folyamatosan világítanak, melyet a műszerfalon lévő jelzőlámpa is mutat. Ez a hiba véletlenszerűen szokott előjönni, menet közben is és leállított autónál is. Van tapasztalatotok abban, hogy hol tudnám megnézni az esetleges zárlat okát, vagy mindenképpen szervízbe kell vinnem az autót ?

 

minden segítséget köszönök.

 

4728ITI Creative Commons License 2023.04.15 0 0 72823

Szia!

A szelepfedél meghúzásához nincs nyomatéki meghúzás. Középről kifele érzéssel kell meghúzni úgy hogy ne szakadjon meg a menet, de ne is laza legyen. A hengerfej csavarjainak meghúzásához kell a nyomaték.

Előzmény: Ajven85 (72820)
4728ITI Creative Commons License 2023.04.15 0 0 72822

A fiam a Bárditól akciósan 27 ezerért tudott venni. Érdeklődj náluk.

Előzmény: Ferrolux (72819)
acsana Creative Commons License 2023.04.12 0 0 72821

Szerviusztok! Renault thalia 2004 1.4 8V váltót javíttatatok már? Kit/melyik céget ajánlanátok?

Ajven85 Creative Commons License 2023.04.09 0 0 72820

Sziasztok!

 

Tudnátok segíteni, hogy 1.4 8V motor (K7J700) szelepfedél tömítés csere után a csavarokat milyen nyomatékkal kell meghúzni? Már mindenhol kerestem, de nem találok erre vonatkozó információt :(. Nagyon köszönöm! G.

Ferrolux Creative Commons License 2023.04.05 0 0 72819

2005 1,4 8 szelepes Thalia katalizátort milyet és honnan érdemes beszerezni? Most döbbentem rá, hogy 4-5 évvel ezelőtt kipufogó javításkor megszabadítottak a belsőségektől :-( Eddig, hogy tetszett a szondának az egy jó kérdés...

nagya2 Creative Commons License 2023.03.31 0 0 72818

HAli!

Tipp: alapjárati motor, vagy valami tömítőgyürűnél fals levegőt szív.

Üdv Nagya

Előzmény: Vajk90 (72817)
Vajk90 Creative Commons License 2023.03.31 0 0 72817

Üdv.

Benzin 1.4 16v 2004

Ingadozó alapjárat. Álló helyzetben a fordulatszám mutató általában 750-900 között szokott fel-le mozogni. De a mai nap pl volt olyan, hogy az egyik pedig benyomásakor visszaesett majdnem 500-ra és azt hittem lefullad a motor. Illetve a kormány eltekerésekor / elforgatásakor megemelkedik egy pillanatra 1200-1300 fordulatra a járat. Meg még szokott rángatni a motor, ha kettes-hármas sebességfokozatban megyek egyenletes tempóban.

Mi lehet a gond? Az alapjárati motor? Szoktam hallani rendszertelenül kattogó hangot alapjárati álló helyzetben a kesztyűtartó felől. Esetleg az elektronikával lehet valami? Gyújtógyertyát tavaly cseréltem egy éve és azóta alig mentem 1-2 ezer kilométert, szóval az szerintem biztos nem lehet a probléma.

Volt valakinek hasonló problémája? Mit tippeltek, mi lehet a megoldás?

 

 

4728ITI Creative Commons License 2023.03.28 0 0 72816

Úgy van, ahogy írod. Ezek a korszerű motorok több százezer km-t is kibírnak felújítás nélkül. Előbb rohad szét a kasztni, mint a motor. De azért fontos hogy megkapja a motor, ami jár neki, én erre mindig figyelek.

Előzmény: Garfield007 (72815)
Garfield007 Creative Commons License 2023.03.28 0 0 72815

Ráadásul az olaj fogyasztás nagy része nem hidegen, hanem a melegüzem alatt történik. Szóval a 10w40 ezen magában nem segít.

Előzmény: 4728ITI (72814)
4728ITI Creative Commons License 2023.03.28 0 0 72814

Igazad van, 5W40 és 10W40 esetében egyforma sűrűségű. Az 5W40-es alacsonyabb hőmérsékleten folyósabb, de szerintem ilyen enyhe teleknél ennek nincs jelentősége.

Előzmény: Garfield007 (72812)
Garfield007 Creative Commons License 2023.03.27 0 0 72813

Mi az igazság?

Ez:

Meg ez:

A "gyári" az RN700 vagy 710-nek megfelelő Elf SXR 5w30 vagy 5w40

Előzmény: Boseman (72805)
Garfield007 Creative Commons License 2023.03.27 0 0 72812

Nem sűrűbb az az olaj, mindkettő 40-es, a melegoldali szivattyúzhatóságuk ugyanolyan, egyforma "sűrűk". Sosem fogjuk ezeket a berögzüléseket elengedni. 

Előzmény: 4728ITI (72807)
ivókút Creative Commons License 2023.03.27 0 0 72811

Nekem 32X.000km van benne, igaz 16 szelepes, de nem eszi az olajat és mindig Elf evo. SXR (most már 900SXR) 5W40-et kapott 10ekm-enként. A lényeg, hogy RN 0700, vagy RN 0710 legyen, de valakinek ez sem szempont...

Előzmény: Boseman (72810)
Boseman Creative Commons License 2023.03.27 0 0 72810

Köszönöm a válaszokat.

121000 km van benne eddig meglatjuk ha eszi ezt az olajat következőnel kap 10 eset.

Előzmény: 4728ITI (72807)
4728ITI Creative Commons License 2023.03.27 0 1 72809

Tiszteletbe tartom a hitedet!

Én betartom a gyári ajánlást, 140 ezernél szerintem nem kell ezzel foglalkozni, nem eszi az olajat.

Előzmény: Akos_IKS (72808)
Akos_IKS Creative Commons License 2023.03.27 0 1 72808

No offense: erre írtam, hogy hit kérdése. :)

Üzemi hőmérsékleten mindkét olaj ugyanolyan "sűrű" (vagy híg). Hidegen a kevésbé "sűrű" olaj hamarabb jut el a kenési pontokra, szóval én inkább a kopott motorba 5W-t vagy 0W-t tennék, ami nyilván az én hitem. :)

Előzmény: 4728ITI (72807)
4728ITI Creative Commons License 2023.03.27 0 1 72807

Szia!

Annyira kis eltérés van a két viszkozitás között hogy majdnem mindegy melyiket választod. A sűrűbb olajat a sok km-es, kopottabb motorokba szokták tenni. Én legutóbb 140 ezer km-nél Elf Evolution 900 NF 5W40-et vettem, most a Kovács Autónál 8470 Ft/4 l. 10 ezer km-enként cserélem. Nekem ez vált be.

Előzmény: Boseman (72805)
Akos_IKS Creative Commons License 2023.03.27 0 1 72806

Szia!

Nem úgy van, hogy ACEA A3, aztán hogy milyen viszkozitás, az már csak hit kérdése a hazai éghajlaton?

Előzmény: Boseman (72805)
Boseman Creative Commons License 2023.03.27 0 0 72805

Szevasztok 

 

Thalia 1.4 8v 2003 K7JA700

Holnap cserélek olajat.

Rendeltem 5w40 et hozzá. Kértem régen a gyári szerviztől ajánlatot, hogy biztosra menjek milyen kell, mert 10w40 et is írnak több helyen. 

Láng webshopnal is mindkettőt ajánlja...

A gyári szerviz 5w40 et tett volna bele.

 

Mi lehet az igazság?

Mehet bele az 5w40?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!