Üdv. Pár hónapja vezérlést, kompletten cseréltem. Előtte be-be villant az olajnyomás jelző. Azóta megszünt. Azt mondták, hogy az olajpumpa lánckereke fellazulhat a szíjtárcsa mögött. Szerelés után, újrahúzáskor megint beszorítja. Nem tudom mi a tuti, de nálam azóta nem villan be az olajnyomás jelző.
Sziasztok, most, hogy az indamail megszünteti az ingyenességet és ezáltal szerintem az indapass is megszűnik ki hogyan fog belépni ahhoz, hogy hozzászólást írjon? Most jelen fórumozásnak ilyen formában vége?
Sziasztok!olyan problémám van ,hogy menetközben bevillan azután meg folyamatosan ég a stop + olaj lámpa.indítás után nem csinálja csak menetközben föleg váltáskor.Semmi zavaró hang nem jön elő.Olajszint okés pár honapja volt olajcsere.Renault Thalia 1.4 2001
Benzincső pl.? Ez azért nem játék, mert simán porig éghet a kocsi! Valahol csak van nyoma, de ki az aki erős benzinszag és ilyen tünetek után még megy tovább anélkül, hogy megállna azonnal és megnézné mi lehet a hiba??? VAn két benzincső, az egyiken megy a motorba a benzin, a másikon megy vissza a felesleg, amit a szivattyú tol, de a motor nem hazsnálja el. Valószínűleg a visszafolyó ág lesz a lyukas.
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni! Van egy 2002-es 1.4 benzines Tátikám. Rövid sztori: menet közben hirtelen erős benzin szag az autóban -a szellőzőn keresztül, a motor tér felől. Benzin mutató látványosan csuklott össze. Majd kb. 2 km. megtétele alatt elfogyott belőle a benzin. A motortháztetőt felnyitva az egész motor és motortér csupa benzin volt.. Kérdésem merre induljak, mi tud ilyet okozni. Köszönöm.
Zárlat biztos nincs, csak működési rendellenesség. Nálam az elakadás jelző kapcsoló kavart be, próbáld többször ki-be kapcsolni, hátha megjavul. Sajnos a Tháliáknál a kontakthiba előfordul, idősebb autóknál.
2002-es, 1,4-es Thalia-n a jobb oldali indexek folyamatosan világítanak, melyet a műszerfalon lévő jelzőlámpa is mutat. Ez a hiba véletlenszerűen szokott előjönni, menet közben is és leállított autónál is. Van tapasztalatotok abban, hogy hol tudnám megnézni az esetleges zárlat okát, vagy mindenképpen szervízbe kell vinnem az autót ?
A szelepfedél meghúzásához nincs nyomatéki meghúzás. Középről kifele érzéssel kell meghúzni úgy hogy ne szakadjon meg a menet, de ne is laza legyen. A hengerfej csavarjainak meghúzásához kell a nyomaték.
Tudnátok segíteni, hogy 1.4 8V motor (K7J700) szelepfedél tömítés csere után a csavarokat milyen nyomatékkal kell meghúzni? Már mindenhol kerestem, de nem találok erre vonatkozó információt :(. Nagyon köszönöm! G.
2005 1,4 8 szelepes Thalia katalizátort milyet és honnan érdemes beszerezni? Most döbbentem rá, hogy 4-5 évvel ezelőtt kipufogó javításkor megszabadítottak a belsőségektől :-( Eddig, hogy tetszett a szondának az egy jó kérdés...
Ingadozó alapjárat. Álló helyzetben a fordulatszám mutató általában 750-900 között szokott fel-le mozogni. De a mai nap pl volt olyan, hogy az egyik pedig benyomásakor visszaesett majdnem 500-ra és azt hittem lefullad a motor. Illetve a kormány eltekerésekor / elforgatásakor megemelkedik egy pillanatra 1200-1300 fordulatra a járat. Meg még szokott rángatni a motor, ha kettes-hármas sebességfokozatban megyek egyenletes tempóban.
Mi lehet a gond? Az alapjárati motor? Szoktam hallani rendszertelenül kattogó hangot alapjárati álló helyzetben a kesztyűtartó felől. Esetleg az elektronikával lehet valami? Gyújtógyertyát tavaly cseréltem egy éve és azóta alig mentem 1-2 ezer kilométert, szóval az szerintem biztos nem lehet a probléma.
Volt valakinek hasonló problémája? Mit tippeltek, mi lehet a megoldás?
Úgy van, ahogy írod. Ezek a korszerű motorok több százezer km-t is kibírnak felújítás nélkül. Előbb rohad szét a kasztni, mint a motor. De azért fontos hogy megkapja a motor, ami jár neki, én erre mindig figyelek.
Igazad van, 5W40 és 10W40 esetében egyforma sűrűségű. Az 5W40-es alacsonyabb hőmérsékleten folyósabb, de szerintem ilyen enyhe teleknél ennek nincs jelentősége.
Nem sűrűbb az az olaj, mindkettő 40-es, a melegoldali szivattyúzhatóságuk ugyanolyan, egyforma "sűrűk". Sosem fogjuk ezeket a berögzüléseket elengedni.
Nekem 32X.000km van benne, igaz 16 szelepes, de nem eszi az olajat és mindig Elf evo. SXR (most már 900SXR) 5W40-et kapott 10ekm-enként. A lényeg, hogy RN 0700, vagy RN 0710 legyen, de valakinek ez sem szempont...
Üzemi hőmérsékleten mindkét olaj ugyanolyan "sűrű" (vagy híg). Hidegen a kevésbé "sűrű" olaj hamarabb jut el a kenési pontokra, szóval én inkább a kopott motorba 5W-t vagy 0W-t tennék, ami nyilván az én hitem. :)
Annyira kis eltérés van a két viszkozitás között hogy majdnem mindegy melyiket választod. A sűrűbb olajat a sok km-es, kopottabb motorokba szokták tenni. Én legutóbb 140 ezer km-nél Elf Evolution 900 NF 5W40-et vettem, most a Kovács Autónál 8470 Ft/4 l. 10 ezer km-enként cserélem. Nekem ez vált be.