Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kulesevics Creative Commons License 2022.10.14 0 0 72675

Nekem az OMV jobban bejön. Vagyis az autónak. Sokáig tankoltam Molnál, aztán egyszer kipróbáltam az OMV-t. Jobb. 

Előzmény: 4728ITI (72673)
Frejtág Creative Commons License 2022.10.13 0 0 72674

Sziasztok !! Szervószivattyú visít, mi lehet az oka???? Renault Thália

4728ITI Creative Commons License 2022.10.13 0 0 72673

Én csak a MOL-nál tankolok, nincs semmi problémám a benzinnel. A Schwechati olajfinomító nem működik, ezért az ÖMW-nél is MOL benzint lehet kapni.

Előzmény: kulesevics (72671)
Garfield007 Creative Commons License 2022.10.12 0 0 72672

Hatósági áras, ezért nem is kapható sehol, de jártam vele anno Thaliaval is.

Előzmény: kulesevics (72671)
kulesevics Creative Commons License 2022.10.12 0 0 72671

OMV max motion 95-ös benzin is hatósági áras? Tankol vki ilyet a thaliába? (1.4 16 V, 2001-es)

Mutual Friend Creative Commons License 2022.10.10 0 0 72670

Az első bekezdés ismerős nekem mert én mentővel vitettem el a gépsárkányt.

Egyszer kicsit vagy nem kicsit de sikerült a motort megfőzni, de azután nagyon sokáig ment es egy alaklommal okádta a gőzt a kipufogó igy vége lett a dalnak. Jobboldali szélső henger atszakadt emlékeim szerint. Hengerfej el felköszörülni és ugy lett visszarakva komplett motormosással egyetelben.

Most minmax között van a viz és nem fogy de legalább nem gyarapszik. :) Az a vizcső lett cserélve amin a légtelenitő szelep van mert nem lehetett kinyitni 

Mondtam a fiamnak hogy hall-e most zubogást a motorból de nem hallott. Korábban az egész család erre panaszkodott.

 

Lehet hogy nyitott viztartállyal kellene egy kicsit járatni hogy a beszorult buborékok ki tudjanak gurulni a rendszerből?

A masik ötletem lehet hogy azárt zajol mert valahol forr a viz vagy még mindig szivárog a viz felé valami légnemű anyag.

Jön buborék a viztartályból járó motornál?

 

Hja 200K ba fájt ez a kis malőr nekem. Nem tudom hogy ebben volt-e muszaki vizga is - e ... :(

Előzmény: Peti251 (72667)
Peti251 Creative Commons License 2022.10.08 0 0 72669

A főtengely szimi tök száraz. Egyébként onnan nem kerül a tárcsára sehogyse. Most elvitte a gazdája, de lesz még folytatás...

Előzmény: ivókút (72668)
ivókút Creative Commons License 2022.10.08 0 0 72668

A légtelenítés vagy a légtelenítő csavarnál, vagy mint nálam, ahol nincs ilyen(1,4 16v) ott a kiegy. tartályon keresztül. A víz csörgedezés lehet még fűtő radiátor miatt is. Van egy pici lyuk rajta, ott kap levegőt, de nem akkora a lyuk, hogy látszódjon a víz fogyása is. Nálam is ez volt, csere kicsit macerás...

A főtengely felől nem tud olajat kapni? Ott jó a szimmering?

Előzmény: Peti251 (72667)
Peti251 Creative Commons License 2022.10.07 0 0 72667

Sziasztok! remélem itt tud valaki segíteni, mert lassan idegösszeroppanást kapok ettől a kocsitól. Thalia, 2001, 1.4 8V, talán K7JA.  Az egyik dolog, a hűtőrendszer légtelenítése. ügyfél panasz szerint rapszódikusan tűnt el a víz belőle. menet közben belül, a pedáloktól(?) hallottam víz csörgedezést. hengerfej gyanú miatt lekerült a fej, a gyanú beigazolódott, a szélső hengernél a blokkon és a tömítésen is látszódott a hiba. összerakás után a víz egyenlőre nem látszik fogyni, viszont a fűtés elég halovány, és a víz is csörgedezik, kb 2500 környékén. 

 

A másik problémám a kuplung. nem gyorsul az autó, pörög a motor, mondja az ügyfél. gyors diganózis, csúszik a kuplung. bölcső le váltó le, kuplung le, megvan a hiba, szegecsen van a tárcsa. vettem egy szettet, tárcsát szerkezetet csapágyat, összeszereltem, ügyfél örül, elviszi. majd kb 500 km-t alig ment, szól, hogy újra csúszik. visszahozza, szétszerelem, hátha én voltam ritka szerencsétlen, és valamit rosszul raktam össze. de nem. a lendkerék enyhén felfoltosodva, a csavarjai körül olaj. levettem a lendkereket, esztergán egy keveset levett belőle a hengerfejes, a szerkezet felfekvő felületből még két tizeddel többet is, hogy jobban szorítson. kicseréltem a váltóban a nyelestengely csapágy-szimmering kombót. Összeraktam, és a próbakör alatt a méreg megölt. még mindig csúszik. 3500 felett kezd, 4000től meg egyértelműen. alatta, nincs gond. egyesben meg is tudom kapartatni. Valeo szett. A tárcsán, szerkezeten nem látszódott érdemben semmi, a lendkerék oldalon talán annyi, hogy a felirat sem kopott le róla. Új lendkerék nincs, csak gyári, egy vagyonért.

tyutyu81 Creative Commons License 2022.10.06 0 0 72666

Hát nem a fűtőventilátor az.A jobb első kerèkcsapágy még nem volt kicserélve( a múltkor a baloldali lett kicserélve mivel nagyon megtévesztő volt hogy honnan jön.remélem az lesz a hibaforrás.

Előzmény: Akos_IKS (72665)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.05 0 0 72665

Ha nem ez, akkor érdemes megemelni a bal elejét annyira, hogy a kerék forogjon. Ott rögtön kiderül, hogy a kopásjelző-e, vagy sem. Vagy hogy egyáltalán a keréktől jön-e a hang.

Előzmény: tyutyu81 (72664)
tyutyu81 Creative Commons License 2022.10.05 0 0 72664

Délután kipróbálom.köszi a tippet

Előzmény: Akos_IKS (72663)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.05 0 0 72663

Ha már nem kapcsolható, mert annyira rossz, akkor állítsd belső keringetésre, hogy a menetszél ne zavarjon be. 

Előzmény: Akos_IKS (72662)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.05 0 0 72662

fűtőventilátor 

Bekapcsolod - csinálja? Kikapcsolod - nem csinálja? Mert akkor az.

Előzmény: tyutyu81 (72660)
tyutyu81 Creative Commons License 2022.10.04 0 0 72661

Meg az az érdeles hogy nem induláskor csinálja hanem amikor már elmentünk pár kilót és akkor is alacdonyabb sebessségkor,sebességben.

Előzmény: tyutyu81 (72660)
tyutyu81 Creative Commons License 2022.10.04 0 0 72660

Elvileg nincs gond a fékkel.azt tudom,hogy a fűtőventilátor nem jó.esetleg ha csapágyas akkor az nem adhat ki ilyen hangot?nem értek hozzá.

Előzmény: Akos_IKS (72659)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.10.04 0 0 72659

Fékbetét kopásjelző? 

Előzmény: tyutyu81 (72658)
tyutyu81 Creative Commons License 2022.10.04 0 0 72658

Sziasztok! Segítséget kérnék.Van egy Thalia 1.4 2001 évjáratú.Olyan gond van ,hogy menetközben fémes,súrlódó hang hallatszik előlről(kormány oldal felől) nem rögtön induláskor hanem 2-3 km után.Most volt kerékcsapágy cserén de ugyanúgy csinálja.ha lassul a kocsi akkor a hang is lassul(hülyén hangzik tudom) ,mintha a hang forrása együtt mozogna a kerékkel.valami tipp? Köszönöm

SGN Creative Commons License 2022.10.04 0 0 72657

Kelleni nem kell, de autópályára, több személlyel, dombnak felfele ritkán tudok menni ahol kb 120km/h sebességnél ugyanezt csinálja. Így tudom a dolgot 3. 4. fokozatban szimulálni. A levegő szűrő mindig az aktuális van benne. Csak azért nem cseréltem, hogy más nevű legyen benne.

Előzmény: ivókút (72656)
ivókút Creative Commons License 2022.10.03 0 0 72656

Tudom ezzel nem leszel előrébb, de minek kell egy dci-t 4000f/p fölé forgatni??? Ezek a motorok ott már nem is igen élnek. Nekem ,6 dci van, de szerintem még nem igazán szaladt 4000 fölé a fordulat, vagy csak nagyon ritkán... Egyébként más típusú levegőszűrővel is próbáltad? 

Előzmény: SGN (72655)
SGN Creative Commons License 2022.10.03 0 0 72655

Sziasztok, volt valakinek olyan problémája a Dci-vel, hogy amikor nagyobb terhelésen 3. 4. fokozatban valamennyivel 4ezer fordulat felett megtorpan a motor? Mindeközben az izzítás lámpa felgyullad. Majd tovább adva a gázt a lámpa elalszik a motor tovább húz. Majd a leszabályzási fordulatszám előtt ismét torpan a motor a lámpa ismét felgyullad. Gázt elvéve lámpa elalszik, motor jár rendesen. Amikor ilyen történik a motorhibajelző nem gyullad fel, de eltárol egy hibakódot, nevezetesen a P1004-et, mely MAP szenzor hibára utal. Az élő adatok vizsgálatakor a megtorpanás idejében leesik a szívócsőnyomás és az üzemanyagnyomás. A szívócsőnyomás 2,2 Bar értékről esik 1,8 Bar értékre. A motor könnyen indul, alapjárat tökéletes, a MAP szenzor korábbi cseréje nem oldotta meg a dolgot. Turbó eredeti, futott km 317ekm. Kb 110.000 km megtétele óta csinálja mintegy 200ekm óta.

Ha valakinek volt ilyen és megoldotta ne tartsa magában! Köszönöm.

Akos_IKS Creative Commons License 2022.09.21 0 0 72654

Köszönöm, hétvégén nekiállok. :)

Előzmény: 4728ITI (72653)
4728ITI Creative Commons License 2022.09.21 0 0 72653

Szia!

Elég régen csináltam, de megpróbálom emlékezetből leírni a javítást. Először is le kell szedni az ajtó kárpitot. Alul, meg oldalt vannak kipattintható és kicsavarozható rögzítők, egy a belső ajtónyitónál is. Ha kint vannak felfelé kiemelhető a kárpit. Utána az ajtónál a zárnál a három csavart ki kell hajtani. A zárszerkezetet ki kell emelni, a belső nyitó rudazatot ki kell pattintani. Ha kint van a zárszerkezet, először az elektromos csatlakozót kell megtisztítani, mert a rossz kontakt miatt gyenge lehet a motor. Ennek a működését érdemes leellenőrizni a tisztítás előtt, majd utána. Ha javulás látszik, már fél siker. Utána minden mozgó alkatrészt meg kell tisztítani, majd finom zsírral bekenni a mozgás pályáját. A motor tengelyét pár csepp olajjal kell olajozni. Ha ezek után könnyen mozog a szerkezet, kehet visszaszerelni mindent. Remélem tudtam segíteni.

Ha valamit kifelejtettem volna, elnézésedet kérem, kérdezz rá.

Előzmény: Akos_IKS (72652)
Akos_IKS Creative Commons License 2022.09.21 0 0 72652

Szia! Azt mondd meg lszi, hogy hogy kell! :)

Télen nem nyílik, aztán nem záródik a jobb első ajtó a lányom autóján. Mit kell szétszedni (és hogyan), hol kell zsírozni, hogy jó legyen? :)

Köszi!

Előzmény: 4728ITI (72644)
GOFE Creative Commons License 2022.09.21 0 0 72651

Most tartok 20 év, 2 hónap-nál.

Előzmény: tefi (72650)
tefi Creative Commons License 2022.09.20 0 0 72650

Ma kicseréltem az egyik kulcsban az elemet - élt: 19 év 5 hónapot!!

Ahhoz képest,hogy a könyv 2 évente írja elő a cserét, elég jól bírta! :)

A másik kulcs még bírja.....

Tibcsy49 Creative Commons License 2022.09.20 0 0 72649

Köszi!

Akkor a csatlakozók tisztítása következik. Remélem csak ez lesz a hiba.

Amit írtam a javítási leírásról, attól nem tudtok, h mikor volt itt a Fórumon? 

4728ITI Creative Commons License 2022.09.19 0 0 72648

Szia!

Ahogy írtam, egyiket se kellett cserélnem. Ma is működik mind az 5 motor, pedig az autó már 21 éves.

Előzmény: nagya2 (72647)
nagya2 Creative Commons License 2022.09.18 0 0 72647

HAli!

De amikor a kommutátor elkoszolódik, és elgyengül a motor, ott már csak a csere marad.

Üdv Nagya

Előzmény: 4728ITI (72644)
4728ITI Creative Commons License 2022.09.17 0 0 72646

Pár éve cseréltem felső holtponti jeladót, mert ha felmelegedett a motor, ha leállítottam, utána nem indult, csak ha lehűlt a motor. Kimértem a jeladót, meleg állapotban szakadást mutatott a műszer. Csere után megszűnt a hiba. Én is olvastam arról hogy sz FHP-i jeladó csatlakozójánál kontakthiba okozhat ilyen hibát. Megmozgattam a csatlakozást, azóta megszűnt a hiba. Sajnos ez a Tháliáknál előfordul, de mint írod, a tisztítás segít ezen. Ezt már én is tapasztaltam több csatlakozónál is. Szerintem ha bármilyen hiba jelentkezik, először a csatlakozókat érdemes megnézni, megtisztítani.

Köszönöm a válaszod.

Előzmény: Mutual Friend (72645)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!