Nincs kábelezés a kormányban, gondolom azért mert ugy tudom, hogy ezekben nem volt gyárilag tempomat. Clipben engedélyezve lett és mostmár irja a diag hogy van tempomat, csak nem tudom, hogy megoldható a kábelezés ellenállásos rádió vezérlövel mint a thaliáknál vagy clioknál?
Bocsánat a zavarásért, még új vagyok, de nem tudok már máshonnan több infót összeszedni ezzel kapcsolatban!
Na hol is kezdjem, sikerült egy gyönyörű állapotú Renault Kangoo kc0/1 1.5 dci (k9k702) 2002-es évjáratú autót vásárolnom, és segítségeteket szeretném kérni tempomat ügyben, már feltúrtam egy csomó külföldi és magyar fórumot, de kangoo val kapcsolatban nem találtam semmit, de feltételezem hogy a clioval megegyezik az ECU, delphi ds-150 el csekkolva az ecu és lehet engedélyezni a tempomatot, a kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy ennél a típusnál is megoldható a tempomat kivitelezése házilag a rádió vezérlővel úgy mit a thaliánál vagy clionál, az ECU lábkiosztása ennél is ugyanaz mint a clionál mert látszólag egyezik, ha csak a motorteret fényképezném nem lehetnem megmondani, hogy clio vagy kangoo :)
A clio és a thalia(főleg ugyanabban az évjáratban nagyon nem egyforma belül! Van neked a műszerfal tetején kijelző, ahol a rádió adatai és az idő van megjelenítve? Ha nincs, nem is lesz hőmérséklet kijelződ...
Ez a két csati a szürke csatlakozóból jön ki ami az egyik a rádióé a másik pedig kocsiban lévő csatlakozó é lenne de csak Cliosat találtam ezért vagyok bajba a panel ugyanaz de a kábel nem! a kormányvezérló kapcsolokat kábeleket kaptam hozzá ugyanolyan mint az enyém a Tháliába de az a piros csatibol jön ki!
Ha nem szeretnél két kulcsot hordani magaddal, akkor nem lesz jó amit a boltokban kapsz. Vagy rendelsz a márkaszervízben (nekem annak idején 50eft feletti összeget mondtak) amit csak kicserélsz és a régi kulcsal működik minden, vagy mint én is csináltam, vettem egy bontott gyk.-t simán kulcs nélkül, azt elküldtem nekik:http://hevederzar.hu/araink.html a pótkulcsommal együtt és ők hozzá lamellázták a gyk.t az eredeti kulcsomhoz, mivel állítólag ilyen rugót külön nem kapsz sehol, a betét csere meg nem oldja meg a problémát, mivel maga a kulcsos rész adta meg magát. Nem tudom merre laksz, nekem messze voltak így postán oldottam meg mindent, de az egész móka a gyk.-val együtt kb 10eft volt. Ez már több éve volt és azóta is hibátlan...
Tudna valaki segíteni? A talicska gyújtáskapcsoló betétet kellene valahonnan jó áron, lehetőleg újat szereznem. Tudnátok nekem valami jó ötletet adni? Ugyanis indítózás után nem "rugózik" vissza a kulcs, indítón marad. Nagyon kellemetlen, hogy tudatosan nekem kell visszafordítani a kulcsot. Ha van valakinek jó ötlete, nagyon megköszönném, ha megosztaná.
A választ előre is köszönöm!!! Szép napot mindenkinek!
A tháliám 2005 8 szelepes 1.4-es. Clio II. után nagyon hiányzott belőle a hőmérséklet szenzor! Szereztem hozzá szenzort bontóból be is lett kábelezve a panelig! Panelra először azt mondták nem lehet rá kötni utána szereztem egy olyan panelt ami tudja kezelni a szenzort! De a csatlakozók nem kompatibilisek! egy kis segítségre volna szükségem hogy tudnám kivitelezni...
Szerelni nem akarok. Főleg ami elég veszélyes másokra nézve. De ezt előzőleg is leírtam.
De úgy tűnik keresnem kell egy egész autó szerelős könyvet és végigböngészni hátha ott megtalálom a kérdésemre a választ.
Amúgy meg elég sok mindent én csinálok meg a kocsin. De a fék, kormányzás és futómű az teljes mértékben tabu. Az hogy szeretném megismerni az alkatrészek nevét, elhelyezkedését, működését és a kocsi felépítését még nem jelenti azt hogy meg is akarom szerelni. Ha baj van legalább tudjam hogy merre is keresem a hibát még akkor is ha nem tudom megjavítani.
Kiemelem újra: NEM SZERELÉSI INDOKKAL KÉRDEZEK HANEM CSAKIS ÁLTALÁNOS TUDÁS BŐVÍTÉS MIATT.
Állapot felmérés után úgy is kiderül mi a baja. Találgatni szerintem teljesen felesleges, kanapéról úgy sem lehet kideríteni a pontos okát. Tanulni olyantól kell, aki ért hozzá ott van veled és megmutatja mit és hogyan. Ha magad barkácsolsz az nem a mindig a legolcsóbb, nem beszélve az esetleges hibákból eredő veszélyeztetésről. Láttam sok otthoni szerelgetés eredményét.
Természetesen szakihoz viszem mindig ha valami olyan baja van amihez nincs szerszámom vagy tudásom. És mivelhogy a megbontás után be kell állítani a kerekeket amit sajnos nem tudok megcsinálni. De ettől függetlenül azért lehet még tanulni. Mert sosem lehet tudni mikor lesz jó a tudásom.
Na meg nem akarok tök hülye lenni amikor beadom a szervizbe a kocsit. Hogy találgassuk hogy mit is akarok. Főleg ha nincs szerencsém és aki van a pultban nem ért hozzá.
Nem akarlak megbántani, de ha ennyire nincs fogalmad mi micsoda az autóban hogyan fognál neki szakszerűen kicserélni, megjavítani? Inkább vidd el egy szakihoz jobb lesz neked és más úton közlekedőknek is!
Ma amikor alánéztem a kocsinak láttam egy vezetéket ami a kipufogóba ment. Meg van sérülve. Okozhat bármi problémát az nekem ha az az eszköz nem működik?
A másik probléma a lengéscsillapító rugó közepén van egy gumi fent. Na az nekem leeset valamikor és kattog a jobb oldali felfüggesztésem függőleges elmozduláskor. (megnyomkodtam) Mire utal ez a hiba? Mennyire drága lehet a javítása? 2 hetem van a műszakiig és most jönnek az ilyen finomságok.
Milyen gumik vannak a kormányzásban és a felfüggesztésben. Eljött a csere ideje jó pár guminak és nem tudom eldönteni hogy mi micsoda. Melyikből mennyi kell?
Úgy tudom a hőérzékelő 3 vezetékes és két érzékelő van beépítve. Az egyik az ECU-nak adja a jelet, a másik a kijelzőnek. Érdemes megnézni az érintkezőket, nem korrodáltak-e.
Azért nem mozdul a pöcök mert a motorok kommutátora koszos igy a nagy átmeneti ellenállás miatt a motornak nincs ereje mozgatni a rudazatot. Szét kell szedni a házát és le kell kaparni a rézlemezeket fémtisztára. Olyan lesz mint az uj.
Köszi szépen a gyors választ! Valóban ég a légzsákvisszajelző lámpa is. Megpróbláom majd a csatlakozókat piszkálni, hátha nem kell autóvillamoságishoz vinni. A központi zárnál a gyerekzár funkciót néztük meg először, de nem az a gond. A pöcköket még csak éppen, éppen mozgatja, de utána nem csinál semmit. Az oljaozás, kenés jó ötlet, remélem ezzel nekem is elszáll a probléma.
A polírozás csak félmunka, azzal (meg az előtte elvégzett csiszolással) eltávolítod a döglött lakkréteget. Ez helyett kell rá újat fújni, uv állót, akkor lesz tartósabb. Ezt több helyen olvastam, most készülök hozzá én is. (csak nem a thalicskán, de pár év és az is bekövetkezik.)