2004-es 1.4-es 8v-ben eddig pont középen volt a hőfokjelző mutató és picit túlment mikor melegedett be a motor és látszott ahogy a termosztát kinyit és visszaáll középre a mutató.
Mostanában ezt hamarabb csinálja és már egy vagy van amikor két vonással is a középső érték alatt. Szóval látszik hogy nyit meg zár a termosztát csak hamarabb. Ez termosztát hiba vagy esetleg valami jeladó?
adott az 1.4-es 16 szelepes Thalicskánk 2006-ból. Egy ideje egyenletlenül jár a motor, hallhatóan ingadozik az alapjárat. Menet közben nincs vele gond. Most kellene kitisztíttatnom az alapjárati léptetőmotort?
Azért kérdezek, mert most hagyta el a mutató a 140e km-t, él asszem lassan csereérettek lesznek a gyújtótrafók. Hátha már ennek a jele érződik. Az első garnitúra úgy 68-70e km között lett lecserélve. Gyertyákat egy éve kapott vezérlés/olaj cserénél.
A kerékjáratba van két 5-ös anya , ha azokat leveszed leesik magától. Kell egy kis csavar lazító, és drótkefe, hogy könnyen letudd hajtani a rozsdás csavarról, és ne forogjanak el a csavarok a műanyag zsanérba.
Megmértem és a lentről jövő cső ami a kipufból jön,egybe esik a szelep első résével. Most jelenleg csak oda megy fel a kipuf mert zárva van. Nem is tud továbbmenni mert annak csak az egyik oldalán van rés és gondolom,h amikor nyit,akkor áramlik át a másik cellába és onnan tovább.
2004-s 48 kw . Mivel ez a gond fenne állt régebb óta,én végignéztem. A pipacső rendben, a turbócső rendben. Sem vákuumvesztés,sem nyomásvesztés nincs. Amióta lehúztam az eletkromos csatit,azóta mentem kb. 2 e km-t és kifogástalan. A fogyasztása sem nőtt meg..sőt. Annyi,hogy lassabban melegszik. Ma lementem és levettem az egr-t,korommentes a második fele a mehanikának(ami kb. az hosszt nézve középen van. Míg az első felénél(elől,szemből nézve jobbra ,azaz a végén) kormos. Mivel szétszedhető ,így az elektronikai részt levettem és visszaraktam a szelepet. Beindítottam és csavarhúzóval benyomtam a tányért,hogy nyisson. Azonnal leesett az alapjárat hideg motornál és egyenletlen lett. Meleg motornál szintén leesett ,de nem lett egyenletlen,viszont ha keményebben gázt kapott,füstölni kezdett. Szóval zárt szelepnél tökéletes.Én úgy következtettem ki-persze simán tévedhetek-hogy zárt szelepnél levegőt kap és nem kap kipuffot. A szelepmechanika zárt részén a kormosodás is ezt támasztja alá.
Én az EGR tisztítását javaslom, de a pipacsövet is ki kellene takarítani, ami az EGR-től a szívócsatornába csatlakozik. Bele kellene nézni a szívócsatornába is, erre a feladatra kell egy tükör és egy lámpa. Oldalt nincs annyi hely, hogy az ember belekukucskáljon.
Milye évjáratú és hány lovas az autód ?
Arra a hosszabbik darabra gondoltam. Az EGR visszaszerelésnél a turbótól a gumicsöveken belül vannak betétdarabok. Figyelni kell, hogy ne csússzanak ki.
Mi lehet a gond akkor,ha melegen füstöl a dci (fekete) és elgyengül. Hidegen minden oké. Viszont...és itt jön az amit nemigen értek,ha lehúzom az egr elektromos csatiját, azon kívül,h világít a check engine semmi gond. Melegen is erős és nem is füstöl. Ez mi lehet? Most akkor kap kipuf gázt vagy nem? Vagy ilyenkor csak levegőt kap és gázt nem? Az egr alapon van és úgy van áramtalanítva, tehát semmilyen esetleges más állásban nem ragadt meg. Az igaz,h kicsit hangosabb a motor,de mégis jobb és füstmentesebb.
Napokban rászorultam a kézifék használatra és meglepődtem hogy nem fog. Alánéztem és nem tudom eldönteni hogy most olajos vagy bovdenes. Nem megcsinálni akarom csak érdekel a működése. Szakihoz viszem. Esetleg egy képet is kérhetnék a fékről.
Szerintem simán ferdén kapott rá, alig észrevenni a helyén én is így jártam elsőre. Van hozzá tank fedél szerelő körmös szerszám, de anélkül is felrakható csak sokkal nehezebb. A fedélen van egy nyíl ami jelzi meddig kell húzni, nem kell tömítő paszta rá. És mint ahogyan az előttem szóló is mondta kevés üzemanyagnál érdemes nekilátni.
Köszönöm, igaz nem üres tanknál csináltuk talán ez volt a hiba. Nagyon nehezen kapott rá ez a műanyag karika, de bezsíroztuk és új tömítést tettünk be így bízom benne talán most jó lesz.
Tanácsot és tapasztalatokat szeretnék kérni, előre is köszönöm! 1,5 dci cliónál szereltük a tankban lévő üzemanyag szintjelzőt és új tömítéssel raktuk vissza de így is folyik a gázolaj, Gondolom más is járt már így, milyen tömítést lehet esetleg még használni, mennyire szabad meghúzni a rögzítő műanyag karikát, hogy el ne törjön? Esetleg valami tömítő ragasztó?
Köszi a választ!És még azt kérdezném,hogy a csövet az üzemanyagszűrőről hogyan lehet lehúzni ? Próbálkoztam de nem jött le meg nem is akartam semmit eltörni.És a belső-külső levegőt váltó lamellát hogy lehet megcsinálni mert most mán állandóan kattog? Köszönöm!