2.700 Ft a márkaszervizben.... vettem már többet, gondot nem okoz.
Saját autóban is használtuk.
Rozsdás ugyan beböfög értelmetlen dolgokat most éppen megértő!!!!!! nickjével a sok közül, ha gondolod hallgass rá, ha nem akkor vidd szerelőhöz ahogy írtam, vagy nézd át magad.
Nem lehet, hogy valami érzékelő vagy jeladó a hibás?
Bármi lehet egy elrepedt cső, egy haldokló turbó, de ha nem szakember nézi meg csak tippelgetünk, és a használattal nagyobb kárt okozhatsz.
tovább gyűrűzik az esetleges turbóhiba.. a tegnapi és mai jelenség: néha van turbó nyomás (és erő a motorban), néha kevésbé..egyszer már olyan is volt mikor egyáltalán nem volt, de ez régebben történt..akkor egyértelműen meg sem mozdult a turbó, mert kb 50-nél többel nem is ment az autó. Leállítás után megszűnt a jelenség.. van amikor 2000-től szépen húz, néha jóval lomhább.. viszonylag jól hegyezett fülem van műszaki dolgokra és a turbónak nincs csúnya hangja, bár ez lehet semmit sem jelent..
Az viszont számomra nagyon fura, hogy néha jó néha nem.. ha szerkezetileg lenne "rottyon" a turbó akkor mindig rossz lenne nem? Nem lehet, hogy valami érzékelő vagy jeladó a hibás?
Szia! Nekem most lett kész a Thalia turbó csere, hivatalosan, számlával, új turbóval. Az egész rendszert szét kellett szedni, át tisztítani, csöveket cserélni.- Szét ment a turbó, mindent televágott olajjal. A szívócsövön pufogott ki. El volt minden tömődve. Szóval és áfával 149780 Ft volt.
Az olaj bevezető csövet és az olaj elvezető csövet a ki és beszerelésnél óvatosan kezeljed, mert a viton "O" gyűrűk sérülhetnek. Egyébként nem drága gyűrűk, de ha nincs a közelben tömítéssel foglalkozó cég, ( merre laksz ) akkor csak a neten tudsz rendelni. Abban az esetben a posta költség több mint a gyűrűk ára. Vissza szerelésnél szilikon zsírt ajánlom.
ha vigyázol rájuk, akkor minden további nélkül újra felhasználhatók
Azok, akik 1000 Km-et jósoltak a kínai kapcs.szelepeknek, hát tévedtek. Nehogy már azt higgye valaki, hogy azok, akik porlasztó javítással foglalkoznak más alkatrészeket használnak? "originál", mert eredeti DELFI dobozban vannak! Olyan dobozba csomagolják, amilyet kér a megrendelő. A román oldalak tele vannak hírdetésekkel ( karton számra árulják a portékát) Supapa Retur Valve Delphi 9308Z621C pl. minden mennyiségben, DE drágább mint KÍNÁBÓL.
Nem kell hozzá más, csak elszántság. Leszerelni a motorról az EGR lebontásával kezdődik ( légszűrő és egyebek nem érdekelnek) kell egy hajlított 13-as csillag kulcs amit én "vékonyabbra" köszörülte, hogy a turbó alsó felfogató csavart le tudjam szerelni. Alulról a kipuf, és a kat, jön le, nem igényel különösebb szerszámot. A turbót egyszerű szétszerel ni, ha az olajjáratok vannak eltömődve azokat ki kell pucolni. A tengelylógást nem lehet javítani, ott a csere segít. A cserénél természetesen a csapágyat is ki kell dobni.
Én ezeket nézném át a helyedben, ahogy néztem a k9k 700-704 nagyjából ua.
Részben ezt már takarítottad a szelep felől :D
Ezeket csak kellő elszántsággal és tömítésekkel felszerelkezve, mert eléggé érzékenyek.
Turbót ma más sokkal olcsóbban javítanak, cserélnek, mint évekkel ezelőtt, garancia értelemszerűen csak a szakszerű beszerelés esetén van, nézd meg bármely forgalmazó oldalán. Nagy hülyeség lenne webáruházból rendelned, hiszen a hibás termék esetén az ügyintézés meglehetősen nehézkes, főleg kínai nyelv ismerete nélkül :D
Nem drágán bevizsgálnak már turbókat sok helyen, ahol kiderülhet, hogy nincs szükség cserére, csak másra hallgatsz :D
Annyi km-l bármilyen autó problémás és megérett lehet egy nagy felújításra, amennyi a tiedben van, szóval, nem kell elkeseredned, de te döntesz :D
Egészen biztosan gyengélkedőben van már a turbóm.. nincs már benne az az erő mint 5-6 éve.. lehet igazad lesz.. :( azonban egy turbó tisztítás vagy szétszedés már szerintem erősen meghaladná a képességeimet.. nem is szívesen kontárkodnék bele..
Valakinek újítottak már fel (vagy cseréltek) turbót az autójában? Mennyibe kerülhet kb?
Picit kezdem elveszíteni a bizalmam az egyébként nagyon szeretett Clio-ban.. :( most úgy érzem hogy nincs az a pénzmennyiség ami néhány évre gond és probléma nélkül talpra állítaná..
Minden koksz, olaj lerakódás a szívóoldalon a turbó felől jön. Az a szutyok, ami a te motorod szívócsövedben van nem elhanyagolható mennyiség. Ha van garázsod és megfelelő szerszámaid, leszerelheted a turbót, át kell tisztítani szétszerelés után és , ha van elszántság benned, egyes alkatrészeket ki tudsz cserélni. Az is lehetséges, hogy az olaj járatok vannak elkokszolódva a "minőségi olajok" jóvoltából. Gondolom, hogy a gépet használtan vetted, előző gazdánál kitudja milyen olajok voltak a motorban és milyen intervallumokban voltak cserélve? Anyagbeszerzés a nett-ről. Kínából is tudsz beszerezni (cikkszám után) komplett turbót, ( vagy csak a középső egységet) de arra esetleg vámot is kell fizetni. Nekem is ilyen van már évek óta és semmi panaszom sincs rá. A turbósok is onnan szerzik be, tudom, mert pont egy ilyen szaki javasolta nekem is ezt a megoldást. Tudom, hogy nem mindenkinek van lehetősége arra, hogy otthon dolgozzon, én csak tanácsot adtam.
Olaj ezek szerint rendben lévőnek tűnik, bár a castrol nem renault barát :D
Olajfogyit okozhat a kartergáz elvezetés eltömődése is, legegyszerűbb ha megnézel mindent otthon, az egr után már menni fog, szétszedni kitakaritani a csöveket.
A turbóhoz még tuti nem volt nyúlva.. de most elkeserítettél egy kicsit.. így a 140 ezer Ft-os kormánymű és 110 ezer Ft-os kuplung csere után (mindez 2 hónapon belül) :( :)
Rákérdeztem már szervizben is, hogy mitől füstölhet annyira (ezáltal komoly olajfogyást idézve elő).. motorkopásra gyanakodtak.. amit én kizárnék, mert ha valamire, az olajcserére nagyon odafigyelek.. bár a szelepszár szimmeringnek nem feltétlenül kell semmi, csak elöregedés, ha jól gondolom.. és hosszabb állás után beengedi az olajat az égéstérbe ami indítás után kiég belőle, az enyémhez jellemzően, indulás utáni pár km-en kék füst jelenlétében.
Amit észrevettem, hogy hidegebb időben (novembertől februárig) jóval kevésbé füstöl.. de amit már végképp nem értek, hogy az elmúlt 2-3 hónapban 25-28 fokban is csak fele annyira mint eddig..
..bevallom őszintén, hogy ami fix, hogy 5w40 és ismert márka legyen.. volt Elf, Castrol és Total is benne. Amire nagyobb figyelmet fordítok, hogy minőségi olajszűrő (MANN) legyen benne és max. 10 ezerenként lecseréljem az olajat teljesen kicsöpögtetve (3-4 óra).