Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Léger Zsolt Creative Commons License 2017.06.06 0 0 66997

Szolt a szomszéd hogy van neki eladó gumi. Sajnos 175 65 r13. Felrakathatom az én felnimre?

Léger Zsolt Creative Commons License 2017.06.06 0 0 66996

Sziasztok

 

Nincs valakinek nyári gumija? Lecserélném a fagyosakat. 

175 65 r14

Papalac Creative Commons License 2017.06.05 0 0 66995

Kokrétan nem fogsz találni az autódhoz leírást. Össze kell szedegetni.

https://data.hu/get/10561911/Szervizkonyv_es_javitasi_utmutato_-_Renault_Clio_II.zip

Előzmény: kulesevics (66994)
kulesevics Creative Commons License 2017.06.05 0 0 66994

Sziasztok! Tudnátok linkelni oldalt, ahol 2001-es 1.4 16V Thalia teljes műszaki leírása megtalálható? Egyszerűen nem találok sehol ( csak részlegest). Köszi

vargachris Creative Commons License 2017.06.04 0 0 66993

Szép napot mindenkinek!

Köszönöm az útbaigazításokat, megoldottam ma (bár nem csont nélkül) a zárproblémámat.

Szétszedtem a motor egységet, aztán a motort is, és kitakarítottam, de mikor összeszereltem, nem volt hajlandó működni. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy decemberben az Espace-on cseréltem zárat, és eltettem a kiszerelt egységet, amiben 2db motor volt. Ebből tettem egyet a helyére, és itt jött a kaland, mert a két motor bár majdnem egyforma méret, a fogaskerekek messze nem egyformák. De én túltettem magam ezen némi faragással meg kalapálással, és mehetett vissza a cucc a helyére. 

Amikor beszereltem, jött a felismerés, hogy fordítva működik. Amikor zárok, ez nyit és így fordítva. Akkor kezdtem kapisgálni, hogy a két motor közül az egyiknek miért volt fekete a másiknak meg fehér a műanyag része. :-)

Aztán felcseréltem a rámenő csatlakozóban a kábeleket. Működik. De majd tartósteszten kiderül...

Üdv:

chris

Törölt nick Creative Commons License 2017.06.04 0 0 66992

Sziasztok! Tháliára használt téli gumi, 175x65x14 barum, 4db acélfelnivel együtt,azonnal felszerelhető, + zárható tetőcsomagtartó, eladó. Miskolchoz közel.

tefi Creative Commons License 2017.06.04 0 0 66991

Az enyém 10 évet bírt ki, de szerencsére csak tömítéseket kellett cserélni, azok engedték el a gázt! 

Előzmény: Papalac (66988)
WebNeo Creative Commons License 2017.06.03 0 0 66990

Igy van, ha kevés a gáz nem hüt jól, hangosabb a működése, majd amenyiben annyira kevés lesz, be sem kapcsol, általánosságban ez történik.

 

A klímásnál a nyomásmérő a szeleptömítés hibáját efedi, hiszen rajta van ellenörzéskor, majd nem figyel rá a többsége.

Az is lehet, hogy nem tulajdonít jelentöséget annak ami neki is kicsap mint neked. Azt már csak gonoszság mondatja velem, hogy tudjákk de kell a bevétel jövőre is :)

Előzmény: Papalac (66988)
Papalac Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66989

Gyertya, üzemanyag szűrő (benzin) 60.000 km A gyári előírás. Gyertyákat olyan 70ezer környékén cseréltem, benzinszűrőt még nem. 85.000 van most benne.

Előzmény: opeter70 (66983)
Papalac Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66988

Az enyém kibírt 15 évet gyári töltéssel. Most nem hűt, de a kuplung kapcsol, kompresszor terheli a motort. Néztem a szelepeket. Az egyik jól telenyomta a képemet olajjal (ez kicsit bugyborékolt amikor levettem a védőkupakot, tehát itt szökhet a gáz), a másikban is simán volt nyomás. Lehet, hogy elég a nyomás a bekapcsoláshoz, de a hűtéshez már nem?

Előzmény: WebNeo (66986)
vargachris Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66987

Most értem ide, látom Paplac megválaszolta.

Előzmény: opeter70 (66978)
WebNeo Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66986

Megfestették már többször is, de nem látja klímás, hogy hol megy el a gáz.

Pedig nem bonyolult, töltőszelep tömítését kell cserélni, ha minden más rendben és nem enged sehol. Nem csak saját tapasztalat alapján mondom.

 

Igen, én is a MAP szenzor cseréjétől várom most a csodát. A pillanatragasztós ragasztás mellett simán szívhat falsot.

Ne várd, 1.6 benyáson itthon lötyög benne mégsem sziv falsot, ragasztó meg egyenesen hiba.

Szenzor feszültségeit ellenőrizni, oszcilloszkóppal, adatblokk-olvasással, a kocsihoz tartozó feszültség/nyomás diagrammot megnézni oszt jónapot. Amugy a tömitését is meg lehet próbálni cserélni.

 

Az már csak hab a tortán, hogy sem a ráforditott időd, sem a kifizetett munkadíjat nem fogja kifizetni a vevő szerintem, tehát alapból buksz, nem nyersz ha megjavítod.

Előzmény: opeter70 (66985)
opeter70 Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66985

Atyaég! Akkor én sem remélek érte sokkal többet. Lassan jobban megéri ezeket bontva eladni.

A klímám nekem is meleget fúj per pillanat, de ha feltöltöm, akkor jó, de csak 1 szezont bír, aztán megint elveszti a gázt.

Megfestették már többször is, de nem látja klímás, hogy hol megy el a gáz.

De ezek már apróságok a mostaniakhoz képest.

Csak menjen, aztán vigyék el valamennyiért.

 

Igen, én is a MAP szenzor cseréjétől várom most a csodát. A pillanatragasztós ragasztás mellett simán szívhat falsot.

 

Előzmény: Papalac (66984)
Papalac Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66984

1-4 ; 2-3 van párba kötve. A primer oldaluk egyszerre van vezérelve. Nem biztos, de mintha a primer oldalak sorba lennének kötve párosával.

Ezért nemigazán jó a vegyes elrendezés. Kicsit eltér a menetszám és máris érdekes problémák jelentkeznek. Ha alapjárata stabil és jó, akkor nemigen kap fals levegőt. Én azt a mapmszondát cserélném. Az érzékeli a vákumot, amikor rálép az ember a gázra. 300-ért adtam most el egy 2002-es 8 szelepest, 115 ekm-el.

A klíma nem működött (nem volt még töltve és összel még ment), a kormányszervó gyenge volt már.

 

Előzmény: opeter70 (66983)
opeter70 Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66983

Na jó, de annyit azért csak rá kell költenem, hogy menjen az autó. :)

Gégecsöveket megrendeltem, ma megyek értük, kicserélem mindenhol a motor környékén a kábelkötegeken.

Pontosabban nem is kicserélem, hanem pótolom, mert gyakorlatilag megsemmisültek, elporladtak a gégecsövek.

Ez tényleg filléres dolog és ha nem is javul meg tőle, legalább esztétikus lesz a motortér.

 

Anonymus23:

Természetesen nem siklottam el ezek felett, el fogom vinni valamelyikhez az autót.

Azért az ilyen helyekre nem lehet 1 nap alatt bejutni, általában 2 hetes várakozási idő van, míg sorra kerülök.

 

Amit eddgi cseréltek, az semmi sem volt felesleges, csak éppen nem oldotta meg a jelenlegi problémát.

A katalizátor régóta csereérett volt, kb 1 éve világított már miatta a MIL lámpa.

Annak a cseréjét végignéztem és vissza is kaptam a hibásat (a MIL azóta nem világít).

Az injektorok tényleg nagyon dzsuvásak voltak, szintén jelen voltam a tisztításnál, az ultrahangos gépben csak úgy jött ki belőlük a fekete trutymó.

A gyertyákat, üzemanyag szűrőt magam cseréltem, mert már volt bennük vagy 40.000 km, terhát azokra is bőven ráfért a csere.

Előzmény: WebNeo (66982)
WebNeo Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66982

EZzel kellett volna kezdened, hogy eladod, ne költs ra akkor semmit.

POntosan a hengerenként miatt jó a lehuzkodás, mindegy hogy alapjárat jó.

 

Előzmény: opeter70 (66980)
Anonymus23 Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66981

Szerintem elsiklottál valamin, linkeltek itt neked 2 nevet, ahova érdemes lenne elvinni az autót, ők már elég sok Rönót láttak, és nem annyira találgatásra megy a dolog, mert lehet (nem tudom, de igazából feltételezem), hogy amit eddig kicseréltettek veled, annak egy j része felesleges volt. Legalább a használt cuccot visszaadták?

 

Nem beszélve arról, hogy nekik lehetnek olyan csere alkatrészek, amivel még jobban ki tudják szűrni a hibát, és nem neked kell mindent megvenned, és mire kicseréled az egész autót csak megjavul...

Előzmény: opeter70 (66980)
opeter70 Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66980

Bárdinál van 15 ezerért Beru.

A többi "noname" 10 alatt van (9 ezer körül). Azért az már nem 1-2 ezer ft különbség.

 

"ráadásul az egyik viszi a másikat általában ami párban van."

Tehát akkor szerinted is párban kell ezeket cserélni? Hiába hengerenkénti trafó?

Ha így van, akkor melyikek vannak párban? Az egymás mellettiek? Vagy 1-3 4-2 mint ahogy a gyúhjtási sorrend is van?

 

Egyébként 4 ezerért vettem a bontott trafót.

 

Nem sajnálom rá a pénzt, de igazából szeretném eladni az autót, ezért is kéne rendbe raknom. Jó ha 350-400 ezret fogok kapni érte, ehhez képest más így is talicskával döntöm bele a pénzt.

 

A weboldal, amit linkeltél tényleg jó áron adja a Beru trafót (36 ezer a 4 db), de ehhez még hozzájön a MAP szenzor 9 ezerért és máris majdnem újabb 50 ezer az eddigi 100 ezres kiadás mellé :( (katalizátor, lambda szonda, ezeknek a felszereltetése, injektor tisztítás, gyertyák, stb...)

 

Az alapjáraton lehúzogatás azért nem működik nálam, mert érdekes módon alapjáraton szépen jár a motor. Csak gázadáskor torpan, rángat.

 

 

 

  

 

Előzmény: WebNeo (66979)
WebNeo Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66979

Én sem hittem sokmindent amig egyesével nem mentek tönkre, ráadásul az egyik viszi a másikat általában ami párban van.

15 e nem tudom hol nézted.

http://minalko.addel.hu/kereses/beru

Bontott trafó mennyi volt?

Ugyanis tök felesleges a kábelét kell lehuzni egy pillanatra alapjáraton, ahol nem áll le az a henger kábelezése, trafója, gyertyája stb rosszalkodik.

Van jelentősége ha nem egyformák, de szerintem csak, másnak más lesz a véleménye.

Elsősorban a problémák mellett nyilván a fogyasztás is változik nem lefelé :D

Trafóban egy két ezer forint különbségért nm érdemes gagyit venni, ezek azok, vagy közepes alsó minőségüek.

Eldor török trafót ha kapsz azt érdemes még venni.

Előzmény: opeter70 (66978)
opeter70 Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66978

Nagyon köszönöm, ismét a sok segítséget, tanácsot!

Megpróbálok egy hozzászólásban válaszolni mindenkinek.

 

WebNeo: Igen, valóban eléggé vegyesek a trafók. Ezeket még az előző tulaj cserélte, én 4 éve ezekkel járok (eddig) hibamentesen.

Sajnos az egész trafósort eléggé költséges lenne kicserélni, na meg nem is hinném, hogy egyszerre mind a 4 meghibásodott volna.

Ezért vettem nemrégiben 1 db bontott (működőképes) trafót és azt az egyet végigcserélgettem mindegyik gyertyán, de javulást nem tapasztaltam.

Ettől függetlenül nincs kizárva, hogy az sem tökéletes. Továbbra sem szeretnék venni 4 db újat, arra gondoltam, hogy vennék 1 db újat és azt ismét egyenként kicserélve végigpróbálnám az összes gyertyán.

Van annak jelentősége, hogy nem egyforma gyártmányúak a trafók, ha egyébként működőképesek?

(mégegyszer mondom, 4 éve ezekkel a "vegyes" trafókkal járok gond nélkül)

Néztem a Bárdinál, sajnos a Beru és a gyári Renault trafók eléggé drágák (15 e Ft), de láttam olcsóbbakat is náluk: ERA, GHIBAUDI, MOBILETRON, MEAT&DORIA. Ezek jóval olcsóbbak.

Meg szabad venni ezeket, vagy nagyon gagyik?

Köszönöm a gégecső ajánlást, azok cseréje is tervben volt már. 

 

ZsOLiNhO: Benzinszűrő csere megvolt, semmi javulás.

 

Papalac: A MAP szenzor azért van gyorskötözővel rögzítve, mert el van törve a műanyag csőcsonkja. Pillanatragasztóval van "összegányolva" (szintén az előző tulaj által). :) Tudom, hogy ez nagyon kontár megoldás, most hogy így eszembe juttattad, ezt azonnal cserélem is (ha lehet kapni ilyet). Bár ezzel az összetálolt megoldással is már 4 éve járok. Tudtam róla, hogy ragasztva van, de úgy voltam vele, hogy amíg nem okoz hibát, addig nem bántom. Most már biztosan cserélve lesz. :)

 

vargachris: Mi indokolja, hogy párosával kell cserélni a trafókat? Ez hengerenkénti trafós, szerintem nincs köze egyiknek a másikhoz.

 

 

WebNeo Creative Commons License 2017.06.02 0 0 66977

Tegnap el is felejtettem a csöveket is fillérekért lehet pótolni a kábeleken, s nem csak esztétikai oka van annak hogy oda tettek annak idején.

http://webaruhaz.fervill.hu/termek/33506-fonott-kabelvedo-cso--tuzallo-polieszter

http://webaruhaz.fervill.hu/webaruhaz/search.php?search_query=cs%C5%91&submit_search=Keress&id_termekcsoport=212

http://webaruhaz.fervill.hu/webaruhaz/search.php?search_query=cs%C5%91&submit_search=Keress&id_termekcsoport=1111

Vettem már náluk, helyi boltban átvehető amit rendelek, igy postaköltség sincs.

Előzmény: opeter70 (66967)
vargachris Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66976

Nekem is ilyen motorom van, nemtom hány km-t futott a tiéd, de úgy 70e körül a trafók kidöglenek, párosával cserélendők. A kép alapján ebből indulnék ki, mert azok nem tűnnek pároknak.

Persze ez csupán személyes vélemény/tapasztalat, de ha jól emléxem trafóhalál előtt a miénk is dadogott. Aztán meg puff, lett egy két/háromhengeres Thalicskánk.

Másik autótípuson a dadogás alapjáraton lefulladással együtt jelentkezett, ott gyújtáskábel csere volt a megoldás.

Előzmény: opeter70 (66967)
Vidor75 Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66975

A felső Szívócső-nyomás érzékelő (MAP-szenzor), az alsó Levegő hőmérséklet érzékelő.

De ez csak képes keresés alapján van. Majd kijavítanak ha nem jól kerestem. :)

Előzmény: opeter70 (66967)
Papalac Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66974

Szerintem felülről könnyebb kicserélni. Kicsit meg kell billegtetni és kihúzni.

Előzmény: Anonymus23 (66968)
Papalac Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66973

A MAP szenzor miért van gyorskötözővel rögzítve? Nem esik az ki. Lehet, hogy ott kap fals levegőt. Én megnézném amit előttem ajánlottak. Pillangószelep, alapjárati motor tisztítás, pillangószelep alatti tömítés, szívó oldali tömítések.

Előzmény: opeter70 (66967)
ZsOLiNhO Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66972

Nálam 1000ft-os megoldás volt.. egy benzin szűrő csere.  Jobb oldalt hátsó ülések környékén van alul. 2 kis Műanyag csati fogja azokat benyomod és óvatosan lehúzod.  Egy kevéske benzin csorogni fog.

Előzmény: opeter70 (66964)
ivókút Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66971

Nem nekem szólt a kérdés, de igen az lesz az...

Előzmény: Anonymus23 (66969)
WebNeo Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66970

Felső a beszívott levegő nyomásérzékelője, az alsó a levegő hőmérséklet érzékelője.

Igy a képeket látva akár trafó hibád is lehet, hiszen háromfélének tűnik, sagem, valeo meg valami szürke, ezeket kellett volna elsőre cserélni, gyertyahézagot az ujnál is megnézni gyári értékre tenni ha nem az.

Előzmény: opeter70 (66967)
Anonymus23 Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66969

Jól sejtem, hogy ez (sárgával) az ott?

 

Anonymus23 Creative Commons License 2017.06.01 0 0 66968

Fotód nincs véletlenül, hogy hol is van ez a szenzor a kocsiban?

Az enyémben ugye van intercooler is, így akkora a dzsumbuj ott, hogy nem is tudom.

 

Azt már kisilabizáltam a fórumból, hogy csak húúúúúúúúúúúúúúúúúzni kell felfelé és kijön, de nem mindegy, hogy honnan férek hozzá egyáltalán.

Mert akkor lehet megvárom vele az olajcserét, és akkor csápos emelőn alulról támadok :) Hátsó motortartóbakot is cserélni kell úgyis.

Előzmény: Papalac (66962)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!