Sziasztok! Tudnátok linkelni oldalt, ahol 2001-es 1.4 16V Thalia teljes műszaki leírása megtalálható? Egyszerűen nem találok sehol ( csak részlegest). Köszi
Köszönöm az útbaigazításokat, megoldottam ma (bár nem csont nélkül) a zárproblémámat.
Szétszedtem a motor egységet, aztán a motort is, és kitakarítottam, de mikor összeszereltem, nem volt hajlandó működni. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy decemberben az Espace-on cseréltem zárat, és eltettem a kiszerelt egységet, amiben 2db motor volt. Ebből tettem egyet a helyére, és itt jött a kaland, mert a két motor bár majdnem egyforma méret, a fogaskerekek messze nem egyformák. De én túltettem magam ezen némi faragással meg kalapálással, és mehetett vissza a cucc a helyére.
Amikor beszereltem, jött a felismerés, hogy fordítva működik. Amikor zárok, ez nyit és így fordítva. Akkor kezdtem kapisgálni, hogy a két motor közül az egyiknek miért volt fekete a másiknak meg fehér a műanyag része. :-)
Aztán felcseréltem a rámenő csatlakozóban a kábeleket. Működik. De majd tartósteszten kiderül...
Igy van, ha kevés a gáz nem hüt jól, hangosabb a működése, majd amenyiben annyira kevés lesz, be sem kapcsol, általánosságban ez történik.
A klímásnál a nyomásmérő a szeleptömítés hibáját efedi, hiszen rajta van ellenörzéskor, majd nem figyel rá a többsége.
Az is lehet, hogy nem tulajdonít jelentöséget annak ami neki is kicsap mint neked. Azt már csak gonoszság mondatja velem, hogy tudjákk de kell a bevétel jövőre is :)
Az enyém kibírt 15 évet gyári töltéssel. Most nem hűt, de a kuplung kapcsol, kompresszor terheli a motort. Néztem a szelepeket. Az egyik jól telenyomta a képemet olajjal (ez kicsit bugyborékolt amikor levettem a védőkupakot, tehát itt szökhet a gáz), a másikban is simán volt nyomás. Lehet, hogy elég a nyomás a bekapcsoláshoz, de a hűtéshez már nem?
Megfestették már többször is, de nem látja klímás, hogy hol megy el a gáz.
Pedig nem bonyolult, töltőszelep tömítését kell cserélni, ha minden más rendben és nem enged sehol. Nem csak saját tapasztalat alapján mondom.
Igen, én is a MAP szenzor cseréjétől várom most a csodát. A pillanatragasztós ragasztás mellett simán szívhat falsot.
Ne várd, 1.6 benyáson itthon lötyög benne mégsem sziv falsot, ragasztó meg egyenesen hiba.
Szenzor feszültségeit ellenőrizni, oszcilloszkóppal, adatblokk-olvasással, a kocsihoz tartozó feszültség/nyomás diagrammot megnézni oszt jónapot. Amugy a tömitését is meg lehet próbálni cserélni.
Az már csak hab a tortán, hogy sem a ráforditott időd, sem a kifizetett munkadíjat nem fogja kifizetni a vevő szerintem, tehát alapból buksz, nem nyersz ha megjavítod.
1-4 ; 2-3 van párba kötve. A primer oldaluk egyszerre van vezérelve. Nem biztos, de mintha a primer oldalak sorba lennének kötve párosával.
Ezért nemigazán jó a vegyes elrendezés. Kicsit eltér a menetszám és máris érdekes problémák jelentkeznek. Ha alapjárata stabil és jó, akkor nemigen kap fals levegőt. Én azt a mapmszondát cserélném. Az érzékeli a vákumot, amikor rálép az ember a gázra. 300-ért adtam most el egy 2002-es 8 szelepest, 115 ekm-el.
A klíma nem működött (nem volt még töltve és összel még ment), a kormányszervó gyenge volt már.
Szerintem elsiklottál valamin, linkeltek itt neked 2 nevet, ahova érdemes lenne elvinni az autót, ők már elég sok Rönót láttak, és nem annyira találgatásra megy a dolog, mert lehet (nem tudom, de igazából feltételezem), hogy amit eddig kicseréltettek veled, annak egy j része felesleges volt. Legalább a használt cuccot visszaadták?
Nem beszélve arról, hogy nekik lehetnek olyan csere alkatrészek, amivel még jobban ki tudják szűrni a hibát, és nem neked kell mindent megvenned, és mire kicseréled az egész autót csak megjavul...
A többi "noname" 10 alatt van (9 ezer körül). Azért az már nem 1-2 ezer ft különbség.
"ráadásul az egyik viszi a másikat általában ami párban van."
Tehát akkor szerinted is párban kell ezeket cserélni? Hiába hengerenkénti trafó?
Ha így van, akkor melyikek vannak párban? Az egymás mellettiek? Vagy 1-3 4-2 mint ahogy a gyúhjtási sorrend is van?
Egyébként 4 ezerért vettem a bontott trafót.
Nem sajnálom rá a pénzt, de igazából szeretném eladni az autót, ezért is kéne rendbe raknom. Jó ha 350-400 ezret fogok kapni érte, ehhez képest más így is talicskával döntöm bele a pénzt.
A weboldal, amit linkeltél tényleg jó áron adja a Beru trafót (36 ezer a 4 db), de ehhez még hozzájön a MAP szenzor 9 ezerért és máris majdnem újabb 50 ezer az eddigi 100 ezres kiadás mellé :( (katalizátor, lambda szonda, ezeknek a felszereltetése, injektor tisztítás, gyertyák, stb...)
Az alapjáraton lehúzogatás azért nem működik nálam, mert érdekes módon alapjáraton szépen jár a motor. Csak gázadáskor torpan, rángat.
Nagyon köszönöm, ismét a sok segítséget, tanácsot!
Megpróbálok egy hozzászólásban válaszolni mindenkinek.
WebNeo: Igen, valóban eléggé vegyesek a trafók. Ezeket még az előző tulaj cserélte, én 4 éve ezekkel járok (eddig) hibamentesen.
Sajnos az egész trafósort eléggé költséges lenne kicserélni, na meg nem is hinném, hogy egyszerre mind a 4 meghibásodott volna.
Ezért vettem nemrégiben 1 db bontott (működőképes) trafót és azt az egyet végigcserélgettem mindegyik gyertyán, de javulást nem tapasztaltam.
Ettől függetlenül nincs kizárva, hogy az sem tökéletes. Továbbra sem szeretnék venni 4 db újat, arra gondoltam, hogy vennék 1 db újat és azt ismét egyenként kicserélve végigpróbálnám az összes gyertyán.
Van annak jelentősége, hogy nem egyforma gyártmányúak a trafók, ha egyébként működőképesek?
(mégegyszer mondom, 4 éve ezekkel a "vegyes" trafókkal járok gond nélkül)
Néztem a Bárdinál, sajnos a Beru és a gyári Renault trafók eléggé drágák (15 e Ft), de láttam olcsóbbakat is náluk: ERA, GHIBAUDI, MOBILETRON, MEAT&DORIA. Ezek jóval olcsóbbak.
Meg szabad venni ezeket, vagy nagyon gagyik?
Köszönöm a gégecső ajánlást, azok cseréje is tervben volt már.
ZsOLiNhO: Benzinszűrő csere megvolt, semmi javulás.
Papalac: A MAP szenzor azért van gyorskötözővel rögzítve, mert el van törve a műanyag csőcsonkja. Pillanatragasztóval van "összegányolva" (szintén az előző tulaj által). :) Tudom, hogy ez nagyon kontár megoldás, most hogy így eszembe juttattad, ezt azonnal cserélem is (ha lehet kapni ilyet). Bár ezzel az összetálolt megoldással is már 4 éve járok. Tudtam róla, hogy ragasztva van, de úgy voltam vele, hogy amíg nem okoz hibát, addig nem bántom. Most már biztosan cserélve lesz. :)
vargachris: Mi indokolja, hogy párosával kell cserélni a trafókat? Ez hengerenkénti trafós, szerintem nincs köze egyiknek a másikhoz.
Nekem is ilyen motorom van, nemtom hány km-t futott a tiéd, de úgy 70e körül a trafók kidöglenek, párosával cserélendők. A kép alapján ebből indulnék ki, mert azok nem tűnnek pároknak.
Persze ez csupán személyes vélemény/tapasztalat, de ha jól emléxem trafóhalál előtt a miénk is dadogott. Aztán meg puff, lett egy két/háromhengeres Thalicskánk.
Másik autótípuson a dadogás alapjáraton lefulladással együtt jelentkezett, ott gyújtáskábel csere volt a megoldás.
A MAP szenzor miért van gyorskötözővel rögzítve? Nem esik az ki. Lehet, hogy ott kap fals levegőt. Én megnézném amit előttem ajánlottak. Pillangószelep, alapjárati motor tisztítás, pillangószelep alatti tömítés, szívó oldali tömítések.
Nálam 1000ft-os megoldás volt.. egy benzin szűrő csere. Jobb oldalt hátsó ülések környékén van alul. 2 kis Műanyag csati fogja azokat benyomod és óvatosan lehúzod. Egy kevéske benzin csorogni fog.
Felső a beszívott levegő nyomásérzékelője, az alsó a levegő hőmérséklet érzékelője.
Igy a képeket látva akár trafó hibád is lehet, hiszen háromfélének tűnik, sagem, valeo meg valami szürke, ezeket kellett volna elsőre cserélni, gyertyahézagot az ujnál is megnézni gyári értékre tenni ha nem az.