Nem tudom, de sejtem benzines, gondolom 2014-ben irtál erről, az más tészta, mint a diesel.
Az enyém gyári 6,5 évig birta, a második már csak 4., egyébként mindenki maga dönt, nekem nyolc nyugodtabb vagyok azért a 30 e Ft-t nem összeg ( napi 20 Ft négy évvel számolva ), hogy tudom mindig inditani fog az akksi tekintetében.
Ha az enyém lenne én megméretném egy akksisnál, semmibe nem kerül, nem normális, hogy töltögetni kell hetente. Autom gyakran áll hetekig, soha nincs töltésre szükség, pedig 1.9 dci 99% százalék városban járok vele.
7711229473 cikkszámú az adalék, márkaszervizben 2800 Ft körül van, használtuk jó tapasztalataink vannak, de látatlanban természetesen koránt sem biztos, hogy ez segít neked.
Az akku 2,5 éves most hogy melegebb van semmi gond vele. Azért azt nem írtam, hogy még be van dugva erre a tâvra egy ülésfűtés is, valamint megy a világítás esetleg hátsó ablak fűtés. A gyűrű letapadásra gondoltam én is bár ki lettek takarítva a fészkek. Mi az a szer amiről írtál?
Az akkut hetente kell töltenem ebben a hidegben, a vízmelegítő gyertyák jók és nem is kalkuláltam azzal, hogy a gyertyák szipákolják ennyire az akkut, köszi a tippet.
Méresd meg az aaksit, szerintem egy jó akksit nem lenne szaban leszivnia a kocsinak. 740 indítósomban alig volt már valami 300 az inditóáram, egy reggel nem indult utánna mérettem kiváncsiságból :D Benzinesben 120 volt szintén amikor behalt a 440-ből emlékeim szerint.
Négy-5 éves akksit cserélni kell.
A motorja kb 1000km-t futott amióta össze lett fűzve, 2db motorból raktam össze minimál költségvetésből. Akkor sajnos nem volt rá több, jó lett volna a gyűrűket is cserélni, de azt már nem tudtam. Most időnként látni kékes füstöt mögötte az olaj is fogyogat ez alatt 1L. Lehet ez attól is, hogy még nem kopott össze a motor. Van valakinek tapasztalata mennyi km kell az ilyen összerakás után az összecsiszolódásnak?
Egy liter az marha sok....
Ha gyürületapadásra gondolsz van spec renault 1.5 dci szer hozzá.
Igen, azért kintről, hogy ne párásodjon és nem büdösödik az utastér.
Ahol lehúztad a kábelt, onnan benézve a résen látszik hogy áll a zsalu. Egy íves fekvő "negyed kör" hengert képzelje el. Ha látod a zárt íves tetejét akkor nem jó, billenjen le. Ha már összeraktad akkor hallgatózni is lehet kintről és bentről. Hallani lehet a levegő suhogásán honnan szív. Vagy érzeni kézzel kint az autó bal ablaktörlőnél a rácsos részen, vagy a kesztyűtartó mögé nyúlva. :)
Viszont ha teljesen széttört a belső része, akkor lehet a zsalu magától lötyög majd.
Akkor megnyugodtam, ha szerintetek oké a fogyasztás. Az akkut hetente kell töltenem ebben a hidegben, a vízmelegítő gyertyák jók és nem is kalkuláltam azzal, hogy a gyertyák szipákolják ennyire az akkut, köszi a tippet. A motorja kb 1000km-t futott amióta össze lett fűzve, 2db motorból raktam össze minimál költségvetésből. Akkor sajnos nem volt rá több, jó lett volna a gyűrűket is cserélni, de azt már nem tudtam. Most időnként látni kékes füstöt mögötte az olaj is fogyogat ez alatt 1L. Lehet ez attól is, hogy még nem kopott össze a motor. Van valakinek tapasztalata mennyi km kell az ilyen összerakás után az összecsiszolódásnak? Köszönöm!
Thalia kijelzőteszthez folyamatosan nyomni a kilométerszámlálón levő gombot és ráadni a gyújtást. Szerintem semmire nem jó. Lépteti a műszerek mutatóit, nálam csak azokat a lámpákat gyújtja, amit amúgy is felkapcsol indításkor. Lehet a komputeres mást is csinál.
Talán annyit tehetnél, hogy egy kijelzőtesztel megnézed mi van bekötve az órában, megane I-II tesztet ismerem, thalia, clió még nem merült fel, hogy kellene, igy nem tudom hogyan kell, röviid keresgélés a neten és biztosan megtalálod.
Szerintem nem lehet óracsoportot cserélni. Hiába is esetleg van maga az ikon a kijelzőn (már ha van egyáltalán), az nincs bekötve, talán ledezve sem a nyákon...stb, de ez semmi.
Multiplex hálózat kell hozzá, és olyan multiplexes kijelzőegység. Nem csak ikont kell vezérleni, hanem a pixelkijelzőt is, ahol kiírná a rögzített/tárolt sebességet...stb, plusz ott volna a Limiter/Tempomat kétállású kapcsoló, ez csak hálózaton megy, ami meg nincs az autóban és eleve ugye az ECU-tól kapná Can-Bus hálózaton az infókat.
Jelenleg az enyém sem működik, nekem is ki van kötve (én egyszer már cseréltem).
10k körül adják bontottan, majd plusz 5-10k a klíma feltöltés. A szerelés és csere otthon elvégezhető, a hidegtől nem kell tartani, max jól fel kell öltözni.
1.5 dci még csak be sem melegszik 3 km-től. Pláne ha nem működnek a vízfűtő gyertyák. Ha működnek, akkor viszont napról-napra merül az akku, mivel ezek a gyertyák 3x300W-osak.
Hideg dci többet eszik, mint ahogy minden motor. Ehhez még hozzájárulhat az is, ha esetleg elöregedett -vagy már nem is elzárt- termosztát. Ekkora távon lényegében folyamatosan szinte hideg motorral mész, simán bekajálhat 6-6.5 litert így. Még az alapjáratot is megemeli az ECU.
Igen jól gondolod Thalia Symbol van .Van benne ABS és fedkompos( ADAC) a kijelzője ezen akartam bekapcsolni a tempomat kijelzést( Zöld ,Piros LED ). Az ECU-n működik a tempomat. A korányra raktam a kapcsolókat mint a Cliókon van az eredeti tempomat. Milyen óracsoport kellene bele hogy mindent tudjon ? Esetleg Megane-é vagy valami más tipus ? Ha a bekötése más az nem akadáj ,elektroműszerész vagyok.
Kösz a segítséget, a fejleményekről majd írok. A cserét max tavaszra halasztom, de lehet hogy akkor sem, mert eléggé bontást igényel és ha csak a külső-belső levegőt szabályozza minek is, szívom a külsőt. Amúgy mennyi lehet a motor bontós ára? Inkább a szerelési díj lehet húzósabb. Félek hogy törik minden ebben a hidegben, mert kint áll a kicsike.
Van aki rövid távon(3km) használja az 1.5 dci autóját? Milyen fogyasztást produkál? Én eddig hosszútávon használtam, de mostanában rövidtávon vagyok kénytelen használni. 6,5l/100km a fogyasztásom valószínűleg a havas utak is emelhetik a fogyasztást, de sokallom. Hosszútávon télen 5,3l/100Km
Holnap megpróbálom a csatit lehúzni. Ettől még a ventillátor működni fog? A levegőállító motor külön egység? A cseréjéhez komlett motort kell venni vagy külön a fogaskerék cserélhető? Ha igy járnék vele okoz valami galibát? Előre is köszi Kerekati! Mindíg korrekten írsz; jó jogy itt vagy.
Az a külső-belső levegőállító zsalu motorja, és megadta magát. Végállásban terheléskor le kellene álljon. El szokott benne törni a kis műanyag fogaskerék.
Kintről bírod lekötni. A szélvédő előtt műanyagot le kell szedni (mint mikor pollenszűrőt cserész), és látni egy két eres vékony vezetéket a befúvóventilátortól egy csatiból megy hátra a sötétbe. Ha a csatit lehúzod, nem kap áramot.
Szerelés szívás, klímagáz le, csövek szét, komplett fűtőbox egyben onnan ki, és úgy bírod kicserélni ha akarod.
2004-es 1.5 dci motoros tháliám ma délután furcsa dolgot kezdett produkálni. Nevezezesen jobb elől a műszerfal alól elkezdett szakaszosan kattogni valami. Ha a gyújtást ráadom elkezd zúgni valami; majd kattog míg le nem állítom. Az ablaktörlő alól jön a hang talán a pollenszűrő környékéről. Valakinek ötlet? Ablaktörlő; vagy fűtőmotor?? Mit tudok tenni vele; próbáltam a biztosítékokat; de semmi. Esetleg aksinál áramtalanítás? Előre is kösz a válaszokat/ötleteket.
Én a PH2 gondoltam, de már világos, hogy Symbol Thalaid van.
A mai Renaultok igen, de ezek a thaliak nemigazán, pl a thalia PH2 sem, ellenben pl a Clio II-vel, ami viszont már akkor multiplexes volt.
A "K9K" motorvezérlője DDCR? Mert akkor az elvileg alkalmas a tempomatra. Függetlenül attól, hogy van e Multiplex hálózat az autóban vagy nincs. Clip-el külön vagy be lehet progizni, vagy elektromos bekötés után automatikusan aktiválódik a funkció az ECU-ban, bár tudom nem ez volt a kérdés, de maga a működése független a kijelzőtől, a nélkül is működik.
Ha olyan kijelzőegység (műszerfal) van, mint a PH2-é, akkor az egy sima snassz mezei kijelzőegység, nem tudja kijelezni a tempomatot még akkor sem, ha FedComp-os az óracsoport, mert az nem tartalmazza ezt a funkciót, mint ahogy mást sem. Minden visszajelző lámpa külön-külön vezérlést kap az adott helyről. És nem hiszem, hogy pl Clio-s verziós kijelzőegység került volna bele, pláne ha nincs Multiplex, mert még a bekötésük sem egyforma. Ráadásul van Sima, Multiplexes, Benzines, meg Diesel, meg órás és a nélküli, meg FedCompos meg nélküli szóval vagy 10 féle.
A végére a lényeg, ne akard programozni ezt a kijelzőegységet mert lehetetlen. :) Nincs kapcsolatban semmilyen hálózattal, és nem diagnosztizálható kijelző.
Hülye kérdés a végére, de ABS nincs az autóban?
Ilyen autón csak a fő egységek külön-külön diagnosztizálhatóak és programozhatóak, mint pl: ECU, UCH, AIRBAG, IMMO. Ehhez a CLiP is egy régebbi megjelenésű mezei programablakot használ.
Először is Köszöntelek kerekati! Örülök hogy újra itt vagy . WebNeo , kerekati ! Az én gépem Thalia II. 2009 decemberi LU1/2 K9K w718 motorkódú .Azért kérdeztem mert diagnosztika közben a Can Clip azt írta ki hogy multiplex hálózat nélküli kocsi. Én azt gondolom hogy a Renault minden kocsija már multiplex-es. Azt tudom hogy a Km órát manipulálták .Arra gondoltam nem-e elbaltáztak valamit rajta. Igazábol a tempomatot akartam aktiválni az óracsoporton. És akkor szembesültem vele hogy nem az . Igy eléggé szegényes a diagnosztikai lehetőség. Lehet ellenőrizni hogy van-e hiba vagy csak ennyit tud a gép ?