Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

WebNeo Creative Commons License 2017.02.02 0 0 66435

Nem tudom, de sejtem benzines, gondolom 2014-ben irtál erről, az más tészta, mint a diesel.

Az enyém gyári 6,5 évig birta, a második már csak 4., egyébként mindenki maga dönt, nekem nyolc nyugodtabb vagyok azért a 30 e Ft-t nem összeg ( napi 20 Ft négy évvel számolva ), hogy tudom mindig inditani fog az akksi tekintetében.

Előzmény: alibabusic (66433)
WebNeo Creative Commons License 2017.02.02 0 0 66434

Ha az enyém lenne én megméretném egy akksisnál, semmibe nem kerül, nem normális, hogy töltögetni kell hetente. Autom gyakran áll hetekig, soha nincs töltésre szükség, pedig 1.9 dci 99% százalék városban járok vele.

 

 

 

7711229473 cikkszámú az adalék, márkaszervizben 2800 Ft körül van, használtuk jó tapasztalataink vannak, de látatlanban természetesen koránt sem biztos, hogy ez segít neked.

http://market.autoavant.cz/product/15844-cistic-vnitrnich-casti-motoru?catalogId=31&pageNumber=2

Előzmény: Törölt nick (66431)
alibabusic Creative Commons License 2017.02.02 0 0 66433

A gyári török akksit 10 év után cseréltem le,de még akkor sem volt behalva..:)

Előzmény: WebNeo (66430)
Solymidani Creative Commons License 2017.02.02 0 0 66432

Ma sikeresen lerúgtam a féklámpa kapcsolómat. Mennyire macerás a visszarakása, meg tudom oldani, vagy inkább vigyem szakihoz?

Törölt nick Creative Commons License 2017.02.02 0 0 66431

Az akku 2,5 éves most hogy melegebb van semmi gond vele. Azért azt nem írtam, hogy még be van dugva erre a tâvra egy ülésfűtés is, valamint megy a világítás esetleg hátsó ablak fűtés. A gyűrű letapadásra gondoltam én is bár ki lettek takarítva a fészkek. Mi az a szer amiről írtál?

Előzmény: WebNeo (66430)
WebNeo Creative Commons License 2017.02.01 0 0 66430

Négy-5 éves akksit cserélni kell

igy jobb:

4-5 éves

Előzmény: WebNeo (66429)
WebNeo Creative Commons License 2017.02.01 0 0 66429

Az akkut hetente kell töltenem ebben a hidegben, a vízmelegítő gyertyák jók és nem is kalkuláltam azzal, hogy a gyertyák szipákolják ennyire az akkut, köszi a tippet.

Méresd meg az aaksit, szerintem egy jó akksit nem lenne szaban leszivnia a kocsinak. 740 indítósomban alig volt már valami 300 az inditóáram, egy reggel nem indult utánna mérettem kiváncsiságból :D Benzinesben 120 volt szintén amikor behalt a 440-ből emlékeim szerint.

Négy-5 éves akksit cserélni kell.

 

A motorja kb 1000km-t futott amióta össze lett fűzve, 2db motorból raktam össze minimál költségvetésből. Akkor sajnos nem volt rá több, jó lett volna a gyűrűket is cserélni, de azt már nem tudtam. Most időnként látni kékes füstöt mögötte az olaj is fogyogat ez alatt 1L. Lehet ez attól is, hogy még nem kopott össze a motor. Van valakinek tapasztalata mennyi km kell az ilyen összerakás után az összecsiszolódásnak?

Egy liter az marha sok....

Ha gyürületapadásra gondolsz van spec  renault 1.5 dci szer hozzá.

Előzmény: Törölt nick (66427)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.01 0 0 66428

Hali!

Igen, azért kintről, hogy ne párásodjon és nem büdösödik az utastér.

Ahol lehúztad a kábelt, onnan benézve a résen látszik hogy áll a zsalu. Egy íves fekvő "negyed kör" hengert képzelje el. Ha látod a zárt íves tetejét akkor nem jó, billenjen le. Ha már összeraktad akkor hallgatózni is lehet kintről és bentről. Hallani lehet a levegő suhogásán honnan szív. Vagy érzeni kézzel kint az autó bal ablaktörlőnél a rácsos részen, vagy a kesztyűtartó mögé nyúlva. :)

Viszont ha teljesen széttört a belső része, akkor lehet a zsalu magától lötyög majd.

Előzmény: Baki71 (66426)
Törölt nick Creative Commons License 2017.02.01 0 0 66427

Akkor megnyugodtam, ha szerintetek oké a fogyasztás. Az akkut hetente kell töltenem ebben a hidegben, a vízmelegítő gyertyák jók és nem is kalkuláltam azzal, hogy a gyertyák szipákolják ennyire az akkut, köszi a tippet. A motorja kb 1000km-t futott amióta össze lett fűzve, 2db motorból raktam össze minimál költségvetésből. Akkor sajnos nem volt rá több, jó lett volna a gyűrűket is cserélni, de azt már nem tudtam. Most időnként látni kékes füstöt mögötte az olaj is fogyogat ez alatt 1L. Lehet ez attól is, hogy még nem kopott össze a motor. Van valakinek tapasztalata mennyi km kell az ilyen összerakás után az összecsiszolódásnak? Köszönöm!

Előzmény: Törölt nick (66418)
Baki71 Creative Commons License 2017.02.01 0 0 66426

Hali Ati!

 

Délre egy kicsit megolvadt az éjszaka esett hó, így lehúztam a külső-belső levegőállító zsalu motorjáról a

csatit, megszűnt a zaj. Előtte próbáltam végállásba terheléskor, de nem hagyta abba. 

 

Tényleg ez volt a hibás. Egyenlőre így marad. 

 

Egy kérdésem lenne még. Említetted, hogy figyeljek arra, hogy a zsalu nyitott állapotban legyen(kintről szívjon levegőt). Ezt hogy lehet ellenőrizni?

 

Köszönettel:

 

Baki

Előzmény: Törölt nick (66420)
tüfekcsi Creative Commons License 2017.02.01 0 0 66425

Köszönöm szépen!

Előzmény: WebNeo (66404)
WebNeo Creative Commons License 2017.02.01 0 0 66424

Mivel nem tudom, igy ez már nekem is jó ha megvan:D

 

Előzmény: Papalac (66423)
Papalac Creative Commons License 2017.02.01 0 0 66423

Thalia kijelzőteszthez folyamatosan nyomni a kilométerszámlálón levő gombot és ráadni a gyújtást. Szerintem semmire nem jó. Lépteti a műszerek mutatóit, nálam csak azokat a lámpákat gyújtja, amit amúgy is felkapcsol indításkor. Lehet a komputeres mást is csinál.

Előzmény: WebNeo (66422)
WebNeo Creative Commons License 2017.02.01 0 0 66422

Talán annyit tehetnél, hogy egy kijelzőtesztel megnézed mi van bekötve az órában, megane I-II tesztet ismerem, thalia, clió még nem merült fel, hogy kellene, igy nem tudom hogyan kell, röviid keresgélés a neten és biztosan megtalálod.

https://www.youtube.com/watch?v=MvanrBSPMkU

 

Előzmény: hg8lgi (66417)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.31 0 0 66421

Szerintem nem lehet óracsoportot cserélni. Hiába is esetleg van maga az ikon a kijelzőn (már ha van egyáltalán), az nincs bekötve, talán ledezve sem a nyákon...stb, de ez semmi.

Multiplex hálózat kell hozzá, és olyan multiplexes kijelzőegység. Nem csak ikont kell vezérleni, hanem a pixelkijelzőt is, ahol kiírná a rögzített/tárolt sebességet...stb, plusz ott volna a Limiter/Tempomat kétállású kapcsoló, ez csak hálózaton megy, ami meg nincs az autóban és eleve ugye az ECU-tól kapná Can-Bus hálózaton az infókat.

 

Szóval semmiképp nem erőltetném.

 

 

Előzmény: hg8lgi (66417)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.31 0 0 66420

Jelenleg az enyém sem működik, nekem is ki van kötve (én egyszer már cseréltem).

10k körül adják bontottan, majd plusz 5-10k a klíma feltöltés. A szerelés és csere otthon elvégezhető, a hidegtől nem kell tartani, max jól fel kell öltözni.

Előzmény: Baki71 (66416)
WebNeo Creative Commons License 2017.01.31 0 0 66419

enyém 2000-s és szintén digit :D

Előzmény: Törölt nick (66418)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.31 0 0 66418

1.5 dci még csak be sem melegszik 3 km-től. Pláne ha nem működnek a vízfűtő gyertyák. Ha működnek, akkor viszont napról-napra merül az akku, mivel ezek a gyertyák 3x300W-osak.

Hideg dci többet eszik, mint ahogy minden motor. Ehhez még hozzájárulhat az is, ha esetleg elöregedett -vagy már nem is elzárt- termosztát. Ekkora távon lényegében folyamatosan szinte hideg motorral mész, simán bekajálhat 6-6.5 litert így. Még az alapjáratot is megemeli az ECU.

 

És igaza van WebNeo-nak.

Az én 1.9-esem is 7.7 körül kér. Bár digitklímás, ebben is a "rezsó" megy, az is 1000W. :S

hg8lgi Creative Commons License 2017.01.31 0 0 66417

Helló Ati !

 

 Igen jól gondolod Thalia Symbol van .Van benne ABS és fedkompos( ADAC) a kijelzője ezen akartam bekapcsolni a tempomat kijelzést( Zöld ,Piros LED ). Az ECU-n működik a tempomat. A korányra raktam a kapcsolókat mint a Cliókon van az eredeti tempomat. Milyen óracsoport kellene bele hogy mindent tudjon ? Esetleg Megane-é vagy valami más tipus ? Ha a bekötése más az nem akadáj ,elektroműszerész vagyok.

Üdv István

Előzmény: Törölt nick (66408)
Baki71 Creative Commons License 2017.01.31 0 0 66416

Kösz a segítséget, a fejleményekről majd írok. A cserét max tavaszra halasztom, de lehet hogy akkor sem, mert eléggé bontást igényel és ha csak a külső-belső levegőt szabályozza minek is, szívom a külsőt. Amúgy mennyi lehet a motor bontós ára? Inkább a szerelési díj lehet húzósabb. Félek hogy törik minden ebben a hidegben, mert kint áll a kicsike. 

Előzmény: Törölt nick (66413)
WebNeo Creative Commons License 2017.01.31 0 0 66415

Szerintem tök jó fogyi, csak hogy nyugtassalak kicsit 1.9 dc 8 liter kér nálam városban :D

Igaz nem fázom, mert fűtök :D

Előzmény: Törölt nick (66414)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.31 0 0 66414

Üdv!

Van aki rövid távon(3km) használja az 1.5 dci autóját? Milyen fogyasztást produkál? Én eddig hosszútávon használtam, de mostanában rövidtávon vagyok kénytelen használni. 6,5l/100km a fogyasztásom valószínűleg a havas utak is emelhetik a fogyasztást, de sokallom. Hosszútávon télen 5,3l/100Km 

Törölt nick Creative Commons License 2017.01.31 0 0 66413

Nem okoz galibát max azt nézd meg, hogy zsalu úgy álljon meg, hogy kintről szívjon levegőt.

Független a befúvóventilátortól, külön egység.

Cserélni egyben lehet. Gyárilag ragasztott házban, elvileg nem szétszedhető.

Így néz ki kiszerelve:

Előzmény: Baki71 (66412)
Baki71 Creative Commons License 2017.01.31 0 0 66412

Holnap megpróbálom a csatit lehúzni. Ettől még a ventillátor működni fog? A levegőállító motor külön egység? A cseréjéhez komlett motort kell venni vagy külön a fogaskerék cserélhető? Ha igy járnék vele okoz valami galibát? Előre is köszi Kerekati! Mindíg korrekten írsz; jó jogy itt vagy. 

Előzmény: Törölt nick (66411)
Törölt nick Creative Commons License 2017.01.31 0 0 66411

Az a külső-belső levegőállító zsalu motorja, és megadta magát. Végállásban terheléskor le kellene álljon. El szokott benne törni a kis műanyag fogaskerék.

Kintről bírod lekötni. A szélvédő előtt műanyagot le kell szedni (mint mikor pollenszűrőt cserész), és látni egy két eres vékony vezetéket a befúvóventilátortól egy csatiból megy hátra a sötétbe. Ha a csatit lehúzod, nem kap áramot.

 

Szerelés szívás, klímagáz le, csövek szét, komplett fűtőbox egyben onnan ki, és úgy bírod kicserélni ha akarod.

Előzmény: Baki71 (66409)
WebNeo Creative Commons License 2017.01.31 0 0 66410

belsőkeringtetés motorja?

Előzmény: Baki71 (66409)
Baki71 Creative Commons License 2017.01.31 0 0 66409

Hali

2004-es 1.5 dci motoros tháliám ma délután furcsa dolgot kezdett produkálni. Nevezezesen jobb elől a műszerfal alól elkezdett szakaszosan kattogni valami. Ha a gyújtást ráadom elkezd zúgni valami; majd kattog míg le nem állítom. Az ablaktörlő alól jön a hang talán a pollenszűrő környékéről. Valakinek ötlet? Ablaktörlő; vagy fűtőmotor?? Mit tudok tenni vele; próbáltam a biztosítékokat; de semmi. Esetleg aksinál áramtalanítás? Előre is kösz a válaszokat/ötleteket.

Törölt nick Creative Commons License 2017.01.31 0 1 66408

Na akkor ez nem volt világos. :)  Van:

Thalia PH1

Thalia PH2

Thalia Symbol

 

Én a PH2 gondoltam, de már világos, hogy Symbol Thalaid van.

A mai Renaultok igen, de ezek a thaliak nemigazán, pl a thalia PH2 sem, ellenben pl a Clio II-vel, ami viszont már akkor multiplexes volt.

 

A "K9K" motorvezérlője DDCR? Mert akkor az elvileg alkalmas a tempomatra. Függetlenül attól, hogy van e Multiplex hálózat az autóban vagy nincs. Clip-el külön vagy be lehet progizni, vagy elektromos bekötés után automatikusan aktiválódik a funkció az ECU-ban, bár tudom nem ez volt a kérdés, de maga a működése független a kijelzőtől, a nélkül is működik.

 

Ha olyan kijelzőegység (műszerfal) van, mint a PH2-é, akkor az egy sima snassz mezei kijelzőegység, nem tudja kijelezni a tempomatot még akkor sem, ha FedComp-os az óracsoport, mert az nem tartalmazza ezt a funkciót, mint ahogy mást sem. Minden visszajelző lámpa külön-külön vezérlést kap az adott helyről. És nem hiszem, hogy pl Clio-s verziós kijelzőegység került volna bele, pláne ha nincs Multiplex, mert még a bekötésük sem egyforma. Ráadásul van Sima, Multiplexes, Benzines, meg Diesel, meg órás és a nélküli, meg FedCompos meg nélküli szóval vagy 10 féle.

 

A végére a lényeg, ne akard programozni ezt a kijelzőegységet mert lehetetlen. :) Nincs kapcsolatban semmilyen hálózattal, és nem diagnosztizálható kijelző.

 

Hülye kérdés a végére, de ABS nincs az autóban?

Ilyen autón csak a fő egységek külön-külön diagnosztizálhatóak és programozhatóak, mint pl: ECU, UCH, AIRBAG, IMMO. Ehhez a CLiP is egy régebbi megjelenésű mezei programablakot használ.

Előzmény: hg8lgi (66407)
hg8lgi Creative Commons License 2017.01.31 0 0 66407

Először is Köszöntelek kerekati! Örülök hogy újra itt vagy . WebNeo , kerekati ! Az én gépem Thalia II. 2009 decemberi LU1/2 K9K w718 motorkódú .Azért kérdeztem mert diagnosztika közben a Can Clip azt írta ki hogy multiplex hálózat nélküli kocsi. Én azt gondolom hogy a Renault minden kocsija már multiplex-es. Azt tudom hogy a Km órát manipulálták .Arra gondoltam nem-e elbaltáztak valamit rajta. Igazábol a tempomatot akartam aktiválni az óracsoporton. És akkor szembesültem vele hogy nem az . Igy eléggé szegényes a diagnosztikai lehetőség. Lehet ellenőrizni hogy van-e hiba vagy csak ennyit tud a gép ?

 

 Köszi István 

Előzmény: Törölt nick (66402)
Papalac Creative Commons License 2017.01.30 0 0 66406

Én az alapjárati motort nézném meg. Melegen ha rálépsz a fékre és felengeded, akkor változik az alapjárat?

Gondolom megnéztétek a hibakiolvasásnál a map szonda, beszívott levegő hőmérsékleti jelét valamint a lambda szonda jelét, bár az hidegen nem játszik.

Előzmény: T6905 (66405)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!