A nyári valamivel peresebb mert 15", de azt a nyáron vettem a téli meg vagy 8éves. Csak fura hogy egy magasabb oldalfalú kevésbé nyeli el az út hibáit.
Tudnátok ajánlani valami olcsó de jó téli 14" gumit?
Nem olvastam vissza, hogy rángat az autó, csak azt látom, hogy néha bele-bele ránt. Így kezdődött a gyújtótrafó problémám az 1.4 8 szelepesnél. Aztán már a vége felé nagyon rángatott nagy terhelésnél, ha nagy gázt adtam. Amikor kezdődött, kiszereltem a gyújtótrafót, semmit sem láttam rajta. Aztán, most amikor megvettem az új Valeo trafót, mondom kicserélem, hátha az lesz a hiba, akkor a régi tradó alja totál ki volt nyomva, a rozsda kinyomta. Tehát egy hajszál repedésen elkezdett oárásodni a régi trafóm azért rántott bele néha-néha. Aztán kiszáradt, nem rángatott, ahigy egyre jobban kinyomódott az alja és letestelt a motorra, folyamatosan rángatott nagy gázadásra. Szóval ha benzinesed van, egy trafó csere sem árthat. Nekem teljesen megszűnt a rángatás. Újra tudok agyvérzések nélkül vezetni a Talicskát. Hátha mész valamire ezzel az infóval.
Akkor ezt párszor még megteszem, ugyanis egyszer megint rántott egyet, mikor az előbb jöttem haza.. Bár egész nap egy nem rossz eredmény a régi percenként 2-3,de akkor sem 100%.. :-/
Bátran lehet piszkálni mindent szemrevételezés-tisztítás ügyében, az elektromos dolgok esetén nem árt, de nem minden esetben kell levenni az akksisarut és kész, uttánna már nem más mint 1-2-3 stb darab fém és müanyag :D
Sőt a csatiknál alapból célszerű tisztitáskor két-három alkalommal szét össze rakni őket.
Mindegy mi volt egy a lényeg jó a gép, bár egy tisztító autópálya menet kell még neki :D
Sokan csak néznek amikor gyakran kérem őket kontaktolják a klímanyomáskapcsolót egy egy furcsa jelenségénél az emlitett autóknál, aztán mégis csak az a ludas :D
Hát igen... Kicsit elkámpicsorodtam mikor az öreg -nehezen a helye miatt- kicserélte a szondát, és megint folytatta...
Rámért, és akkor gyanú ébredt benne, hogy az ECU is játszhat, mivel a szonda ott is szegényített, ahol nem kellett volna (CO diagnosztika+multiméter közöse). Közösen nézegettük, hogy hogyan lehet azt a sza... ECU-t levenni mikor annyira ráfeszítettem a tetején, hogy felbődült a gép. Akkor már erős gyanú ébredt...
úgy néz ki sikeresen megjavult a vas! A hőgomba és szonda csere megtette a hatását... De lehet, hogy leginkább az ECU csatlakozójának rendbetétele... :-) Köszönöm az eddigi kedves segítségeteket!
Természetesen továbbra is itt leszek, figyelek! ;-)
Nekem akkor volt már 2x is alapjárat hiányom, amikor lemerült akksival nem indult és bebikáztam.
Túráztatni kellett, mert alapjáraton egyből leállt. Ráadásul egyedül nem tudtam levenni az indítókábelt mert egyből leállt. Pár perc után töltődött annyit, hogy beindult saját akksiról és feltöltődött akksiról indítva helyreállt a rendszer. Mondjuk ez beindult könnyen.
Csak azt akartam jelezni, hogy lemerült akksival nem érdemes köszörülni, mert meghülyül az ECU.
Ma eltűnt a sárga jel a műszerfalról (az elektromos hiba jelző ekg jel).
Az autó továbbra sem indul.
Teljesen benyomva a gázpedált egy kb fél perces indítózás után úgy beindul, hogy nagy sokára kezd egy kicsit felpörögni a motor. Nem is pörög, inkább nagy nehezen, darabosan járva megy. Ha elengedem a gázt azonnal leáll.
Eddig jutottam mert 1 esik az eső, 2 lemerült az akksi.
Nem ismerem azt a motort. Annyit találtam, hogy az a lámpa a befecskendezés hibáját jelzi :-)
Nem elektromos a pillangószelep abban az autóban, mert azokra találtam ilyen hibajelzést, ha gond van a gázpedál érzékelővel vagy a motoros pillangószelep vezérlésével. Mondjuk akkor is be kéne indulnia.
Piros gombot jó erősen megnyomtad? Azt is lehet ellenállás mérővel ellenőrizni.
Lenyegeben mindent megtettel amit kiolvasas nelkul lehet, talan meg a gyertyakat kellene megnezni, amihez nincs kulcsod 😞
Az fhp csatija gondolom rendben volt.
Pillangozelep, es a trafo nezheto meg meg nagyobb szereles nelkul. Elobbi ha koszos meg nem okozhat inditasi nehezseet ennyire szerintem, max beindul, de egyeletlen leallas a vege. Trafo viszont akar rossz is lehet, ha leszeded es repedt itt ott van ra esely, hogy cseres.