Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

akkokoko Creative Commons License 2016.11.04 0 0 65618

Üdv mindenkinek!

 

Sajnos csak arról tudok beszámolni, hogy bizonyos okok miatt hétfőre lett napolva a szonda és gomba csere.. :-(

 

Addig is ismét megtisztítottam a látható csatlakozókat, valamint az alapjárati motort. Persze ez látható változást nem hozott..

Viszont most vettem észre, hogy sötétben a "Check engine" lámpa nagyon-nagyon halványan világít. Ennek milyen oka lehet?

A másik, hogy a szívócső nyomás érzékelő lötyög mint Giziben az a bizonyos... Ez mennyire szokványos?

lufi.lenti Creative Commons License 2016.11.04 0 0 65617

Végre megjött az e-bayről rendelt zárbetét! Annyiért kaptam az első két ajtóba való újjakat, mint amennyiért a bontóban egy használtat akartak adni :) Már alapjárati motort, lámpàt is néztem kb feléért mint itthon, annyi,hogy egy hetet kell várni de ha nem sürgős akkor megéri, nagyon!

WebNeo Creative Commons License 2016.11.04 0 0 65616

nincs mit, azért tudom az eljárást mert több autónál előfordult ilyen gond nélkül ment minden

Előzmény: eltoro31 (65615)
eltoro31 Creative Commons License 2016.11.04 0 0 65615

Végig gondolva igazad van! Amúgy írtam az NKH-nak az ügyben(km állás), s ők is azt tanácsolták, írjunk adásvételit, abba az "új" és a régi km állást is írjuk be.

Köszönöm a tanácsokat.

Előzmény: WebNeo (65613)
WebNeo Creative Commons License 2016.11.04 0 0 65614

Sajnos amikor gyártották a 10-12 éves autókat - legyen az bármelyik - még eléggé jó technikának tűnt az immo, ma már a fizikai védelem többet ér.

http://news.autoplus.fr/vol-voiture-effraction-police-Auto-Plus-vid%C3%A9o-1435114.html

https://www.youtube.com/watch?v=NI58sY-lWjc&feature=youtu.be

Scenic esetében ahol van a multifunkciós kartámasz egyszerűen blokkolható, igy nem férnek a csatihoz, a többi autónál, Megane, Clio, Thalia, stb. a csatihoz menő kábelehet kell megszakítani, egy sima közbeiktatott csatlakozóval ( nekem minden autón megoldva ) ami szét van húzva, igy csak szerviz, kiolvasás előtt dugnánk össze, ha vinnénk.

 

A km állítása sokmindentől függ, scenicnél pl 2005 előttieket nem lehet babrálni csatin keresztül.

https://www.youtube.com/watch?v=cdHlsPzyKDs

 

Ahogy szinte minden renault, szerintem a thalia is a VIN-t irja bele, rögziti, hasonlítja össze nevezzük bárminek amit csinál az óra és az autó számítógépe, szerintem.

Előzmény: Papalac (65608)
WebNeo Creative Commons License 2016.11.04 0 0 65613

Hááát....az adás-vételivel(műszerről) lesz egy kis gond. Fű bontóból van:)

Nincs jelentősége jogilag honnan vetted, aki eladta és te irjatok egy adásvételit, semmi következménye nincs csak téged véd, az senkit nem érdekel a te szempontodból, hogy neki honnan van, eladta neked, ennyi. Ha megnézed a magyar-külföldi "vaterás" oldalakat millió ilyen eladás történik.

Amugy teljesen nullás müszerbeépítése is megtörtént már, ott sincs semmi gond vele.

Előzmény: eltoro31 (65612)
eltoro31 Creative Commons License 2016.11.04 0 0 65612

Szevasz

 

Hááát....az adás-vételivel(műszerről) lesz egy kis gond. Fű bontóból van:). A futott km-el nincs gond, vétel(autó) előtt több oldalról ellenőriztem.

Köszönöm.

Előzmény: WebNeo (65611)
WebNeo Creative Commons License 2016.11.04 0 0 65611

Ha neked nem jelent problémát, hogy ennyi van az újban ne foglalkozz vele. Jogilag rendben van a dolog, ha műszaki okból kell cserélni. Annyit tegyél, hogy a régi műszert tartsd meg a vizsgaokmányokkal együtt, az uj adásvételijét is ( gondolom van ). A vizsgán rögzített km elviekben pontos a rendszerben, igy ha megtartod az autót több eljövendő vizsga alatt egyértelmű lehet annak aki vételkor, vagy hivatalos ügyben ránéz a nyilvántartásra hogy nem tekergetés történt.

A 40 e Ft- meg biztos más helyre is el tudod költeni.

Több ilyen csere volt már látókörömben, ami nem okozott semmiféle gondot.

Előzmény: eltoro31 (65603)
eltoro31 Creative Commons License 2016.11.04 0 0 65610

ja jut eszembe, ez a sebesség szenzor merre található(gondolom valahol a váltóban van) 1.5dci?

Előzmény: Papalac (65607)
eltoro31 Creative Commons License 2016.11.04 0 0 65609

Szevasz

Köszönöm a kimerítő válaszokat. Tehát akkor kell valamilyen jó diag eszköz, ami kifejezetten hozzá való és akkor megoldhatók a problémáim(már ami a műszeregységet illeti). Ja nem hivatalos helyen kérdeztem, de lehet bemegyek Renault-hoz, úgyis mást is meg akarok kérdezni.

Köszönöm

 

Előzmény: Papalac (65607)
Papalac Creative Commons License 2016.11.04 0 0 65608

Tényleg ilyen nehéz kikerülni az imot?

Előzmény: Papalac (65607)
Papalac Creative Commons License 2016.11.04 0 0 65607

Jut eszembe, hogy használt kijelzőt tettél be nem pedig újat.

Ha jól tudom a renault beírja a saját kódját az egységekbe, amik digitálisan össze vannak kötve.

UCH, ECU, kijelző, indításgátló. Lehet érzékeli, hogy nem a saját kijelzője van benne. Szerintem azért 40 ezer a kilométer számláló átírása, mert ki kell belőle ütni a régi kódot.

Előzmény: Papalac (65605)
Papalac Creative Commons License 2016.11.04 0 0 65606

A tükröt, ablakokat a SAL is megmozgatja :-)

Igen, engem is meglepett, hogy egész jól hallgatható.

Előzmény: DGabee85 (65602)
Papalac Creative Commons License 2016.11.04 0 0 65605

A sebesség szenzor hibája okozza a változásokat. Csak csere segíthet. 6-7 ezer Ft és gyorsan (nem könnyen) ki lehet cserélni.

A kijelző programozásánál nem találtam olajszint beállítást csak az órát lehet engedélyezni-tiltani, a speedszenzor fajtáját (szenzor-ABS jeladó), a motor üzemanyagfajtáját (benzin, dízel, gáz), menetstabilizáló (van-nincs) lehet beállítani.

Kilométer számláló, olajszint beállításról nincs szó.

Előzmény: eltoro31 (65604)
eltoro31 Creative Commons License 2016.11.04 0 0 65604

A linket köszi, tanulságos volt! Még egy kérdés eszembe jutott: mitől rángatózik néha a sebesség mérő mutatója(az eredeti műszeregységnél is csinálta, na meg ennél is csinálja)? Annyit sikerült kiokoskodnom, hogy a vezérlő is így kapja a jelet, mert OBD-n figyelve a sebességet, ott is rángatózik néha az adat.

Köszönöm!

Előzmény: eltoro31 (65603)
eltoro31 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 65603

Szevasz

 

Igen, ez is egy fennálló problémám, hogy nem a valós km futást mutatja(az órában amit vettem 28e km volt, az enyémben 203ekm:)). Próbáltam beállíttatni, de 40eft mondtak rá, szerinted? Megjegyzés: ha ebben valaki tudna segíteni, azt megköszönném(nem horror áron).  Az öndiag-ot ismertem, de azért köszi.

Köszönöm a többi infót is! Haverral ráugrunk a témára, hátha kiokoskodunk valamit.

Előzmény: Papalac (65600)
DGabee85 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 65602

Azzal kezdtem anno én is. Aztán rámtört az érzés, hogy ez kezd kevés lenni, lehetne még markánsabb a mély támogatás hátulról. Most egy DLD 500+ van bent egy 500W RMS-t tudó erővel. Ha odatekerek, a visszapillantóban nem sokmindent látni, de nem is az az általános, hogy folyamatosan úgy hallgatnám. Viszont, amikor úgy hallgatom és megy a tompítottam, akkor minden mélyhangnál (dobnál) látni a sötétben, hogy elhalványul a tompítottam. A pozitívot egy 30-as kábelen kapja az akksi pozitívjáról biztosítékolva, a testet a karosszériáról szintén egy 30-as kábellel. Fogalmam sincs így hány ampert vehet fel, de az akksi megérzi! 2 akksi lenne az igazi, de nemtudom a generátor hogy bírná. Vagy egy kondi sem ártana. De egyelőre jó lesz egy nagyobb akksi is a gyári 45 Ah-nál. :-) 

 

Ui: Nem volt olyan rossz amúgy az a SAL szubcső, mint amennyire fikázzák sokan a Somogyit. Meglepően jól szólt. 

Előzmény: Papalac (65601)
Papalac Creative Commons License 2016.11.03 0 1 65601

Vigyázz a hallásodra :-)

Nekem egy 50W-os szubcső van a csomitartóban (SAL XB10/A). A tápfeszültséget a helyzetjelzőről kapja :-), a jelet meg a hátsó hangszórókról. 2-3 A-t vehet fel maximum. Nekem bőven elég, hogy vannak rendes mélyek zene közben. Nem akarom kitörni az ablakokat :-)

Előzmény: DGabee85 (65599)
Papalac Creative Commons License 2016.11.03 0 0 65600

Sejtettem, hogy a műszerfalban van csak a km adat tárolva. A speedsenzortól kapott jelből hozza létre a megtett kilométert, az ECU is megkapja ezt a jelet, de amikor rossz volt nem vettem észre semmit a működésnél. Nem tudom  inek ez a motorvezérléshez, lehet ott is tárolják a távolság adatot. Nevetséges, hogy műszerfal cserével lehet manipulálni a futott kilométert :-)

 

A mindegyik kezelési utasításban venne van az olajszint kijelzés "lehetősége" !!! Ez kiépítettség függvénye. Nekem a két thalia elvileg fullos kiépítettségű, a régebbiben még sincs olajszint jelzés. Az újabban van, de állandóan tele jelzi, úgyhogy szerintem a pálca a biztos pont.

Kezelési utasítás 0.1 oldal, a bekeretezett részben:

"A jelen kezelési útmutatóban tárgyalt típusok leírása a szerkesztéskor rendelkezésre álló műszaki adatok alapján történt. Az útmutató a feltüntetett típusok összes (szériában vagy opcióként létező) felszereltségét jelzi, amelynek megléte mindig a gépkocsi típusától, a választott
opcióktól és a forgalmazó országtól függ."

 

Ezeket találtam a kijelzőről:

- A kijelzőegység cseréjekor a beprogramozás
automatikusan megtörténik a gyújtás
bekapcsolásakor. Az utastéri központi egység (UCH)
elküldi az új kijelzőegységnek a régi kijelzőegységben
memorizált beprogramozást.

- MEGJEGYZÉS: az alapfelszereltségű kijelzőegység
nem diagnosztizálható diagnosztikai berendezéssel.
Van viszont egy öndiagnosztizáló funkciója.
- MEGJEGYZÉS: a kijelzőegység el van látva
kilométer-frissítéssel és speciális
beprogramozásokkal, melyek az utastéri központi
egységtől érkeznek. Ezért nincs lehetőség a
kijelzőegység és az utastéri központi egység egyidejű
cseréjére.

- MEGJEGYZÉS: amennyiben a rendszer az olajszint
mérése során zárlatot vagy szakadást érzékelt, a
kijelző azonnal az összkilométer-számlálót és az órát
mutatja.

 

Most nem ugrik be, hogy hogyan lehet elindítani a kijelző diagnosztikát, de ha jól emlékszem nem igazán jó semmire :-) Közben megtaláltam: nyomni kell a kijelző nullázó gombját folyamatosan és ráadni a gyújtást.

 

http://forum.index.hu/Article/showArticle?go=121566164&t=9027813

Előzmény: eltoro31 (65596)
DGabee85 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 65599

A zene miatt mindenképp kell a nagyobb akksi. 65 körüliben gondolkodom én is jelenleg. A gyári Renault akksim 2010-es, ezzel már az idei télnek nem akarok nekifutni!

Előzmény: Papalac (65598)
Papalac Creative Commons License 2016.11.03 0 1 65598

A 65 Ah-s simán belefér. A szélességi (vastagsági) érték korlátozott 175 mm-re, mert ott van rögzítve egy csavarral. A hossz és magasság elég tág határok között változhat.

Mindenesetre, ha elfogadsz egy tanácsot, sokkal nagyobb kapacitású akkumulátort nem érdemes beletenni, mert túlterhelheti a töltőkört, ráadásul minek feleslegesen cíholni a nagyobb súlyt.

Előzmény: DGabee85 (65595)
WebNeo Creative Commons License 2016.11.03 0 1 65597

Gyári 47Ah-s 207x175x175, szerintem a  242x175 siman elfer, csak a magassagban vagyok bizonytalan. A 60Ah nagyresze mar 190 mm, de 55-s letezik  175x175-ben. Venni akarsz?

Előzmény: DGabee85 (65595)
eltoro31 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 65596

Szevasz

 

 

Egy kicsit félre érthetően fogalmaztam, bocs. Igen megváltozott a km számláló(ezek szerint nincs máshol tárolva).

Kicsit nézegettem a használatiját(mármint az autó h.k.-ét), s abban minden műszerfal típusnál ott van az olajszint érzékelés. Ami benne volt az JAEGER gyártmányú, ami bekerült az meg SAGEM. Elméletileg egyformának kellene, hogy legyenek, szerintem.

 

Előzmény: Papalac (65593)
DGabee85 Creative Commons License 2016.11.03 0 1 65595

Hali!

 

Van valakinek pontos, mm-es adata arról, mekkora a legnagyobb akkumulátor, ami befér a Thalia II-be? K7J700 8 szelepes verzió. 

Sanyo1012 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 65594

Szia,

Hasonló problémám van nekem is.

Első indításkor az alapjárat 8-900 majd miután bemelegedett leesik 450-500-ra.

Leállni nem áll le, de a határán mozog. És persze be is rángat.

Többen mondták, hogy alapjárati motort kellene kipucolni, de eddig még nem jutottam el odáig. :)

Ahogy olvasgattam az alapjárati motor minimálisan állítható.

 

Előzmény: Renault Thalia 1.4 16V (65587)
Papalac Creative Commons License 2016.11.03 0 0 65593

Azt nem írtad, hogy műszerfalat cseréltetek. Azt hittem "csak" autót.

Csak kíváncsiságból: a műszerfal cserével megváltozott a kilométerszámláló állása?

Az olajszint szonda ellenállás változással küld jelet a műszerfalnak és az abban levő processzor értékeli ki. Nem tudom, hogy a műszerfalak egyformák-e és csak programozás kérdése a kijelzés.

Előzmény: eltoro31 (65591)
apa16 Creative Commons License 2016.11.03 0 0 65592

Szia !

 

Nekem is ez volt a problémám nem olyan régen. Szerintem magától áll be néhány indítás után az alapjárati motor. Nekem takarítás után rosszabb lett mint előtte. Kuplungoláskor hirtelen leesett az alapjárat majd fel ment és aztán szép lassan le. Tapasztaltam azt is, hogy takarítás után nem indult be vagy pörög nagyon  és én is tekergettem azt a kis menetes szárú kúpot, míg nagyjából jó lett, de szerintem nem kell rajta állítani.  A végén vettem egy újat beraktam semmit sem kellett állítani magától beállt és tökéletesen működik azóta is.

 

 

Előzmény: Renault Thalia 1.4 16V (65587)
eltoro31 Creative Commons License 2016.11.02 0 0 65591

Szevasz

 

Köszi, az enyémben van, mert műszeregység csere előtt mutatta. Mióta kicseréltem, azóta nem mutatja.

Előzmény: Papalac (65590)
Papalac Creative Commons License 2016.11.02 0 0 65590

Szerintem az olajmérő pálcánál :-)

2 fajta thalia van. Amelyikben van olajszint szonda és kijelzés és amelyikben nincs. Ez független a fordulatszám kijelzőtől.

Amelyikben nincs az beindításkor a kilométert jelzi csak ki.

Előzmény: eltoro31 (65588)
Papalac Creative Commons License 2016.11.02 0 0 65589

Régen volt a kezemben, de úgy emlékszem a vége simán elforog. Az ECU 1-2 beindítás után beállítja magának.

Nekem a hiba alapján az ötlött fel, hogy talán nem is működik az alapjárati motor nálad. Csatlakozót visszadugtad? :-)

 

Előzmény: Renault Thalia 1.4 16V (65587)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!