Végre megjött az e-bayről rendelt zárbetét! Annyiért kaptam az első két ajtóba való újjakat, mint amennyiért a bontóban egy használtat akartak adni :) Már alapjárati motort, lámpàt is néztem kb feléért mint itthon, annyi,hogy egy hetet kell várni de ha nem sürgős akkor megéri, nagyon!
Végig gondolva igazad van! Amúgy írtam az NKH-nak az ügyben(km állás), s ők is azt tanácsolták, írjunk adásvételit, abba az "új" és a régi km állást is írjuk be.
Scenic esetében ahol van a multifunkciós kartámasz egyszerűen blokkolható, igy nem férnek a csatihoz, a többi autónál, Megane, Clio, Thalia, stb. a csatihoz menő kábelehet kell megszakítani, egy sima közbeiktatott csatlakozóval ( nekem minden autón megoldva ) ami szét van húzva, igy csak szerviz, kiolvasás előtt dugnánk össze, ha vinnénk.
A km állítása sokmindentől függ, scenicnél pl 2005 előttieket nem lehet babrálni csatin keresztül.
Ahogy szinte minden renault, szerintem a thalia is a VIN-t irja bele, rögziti, hasonlítja össze nevezzük bárminek amit csinál az óra és az autó számítógépe, szerintem.
Hááát....az adás-vételivel(műszerről) lesz egy kis gond. Fű bontóból van:)
Nincs jelentősége jogilag honnan vetted, aki eladta és te irjatok egy adásvételit, semmi következménye nincs csak téged véd, az senkit nem érdekel a te szempontodból, hogy neki honnan van, eladta neked, ennyi. Ha megnézed a magyar-külföldi "vaterás" oldalakat millió ilyen eladás történik.
Amugy teljesen nullás müszerbeépítése is megtörtént már, ott sincs semmi gond vele.
Ha neked nem jelent problémát, hogy ennyi van az újban ne foglalkozz vele. Jogilag rendben van a dolog, ha műszaki okból kell cserélni. Annyit tegyél, hogy a régi műszert tartsd meg a vizsgaokmányokkal együtt, az uj adásvételijét is ( gondolom van ). A vizsgán rögzített km elviekben pontos a rendszerben, igy ha megtartod az autót több eljövendő vizsga alatt egyértelmű lehet annak aki vételkor, vagy hivatalos ügyben ránéz a nyilvántartásra hogy nem tekergetés történt.
A 40 e Ft- meg biztos más helyre is el tudod költeni.
Több ilyen csere volt már látókörömben, ami nem okozott semmiféle gondot.
Köszönöm a kimerítő válaszokat. Tehát akkor kell valamilyen jó diag eszköz, ami kifejezetten hozzá való és akkor megoldhatók a problémáim(már ami a műszeregységet illeti). Ja nem hivatalos helyen kérdeztem, de lehet bemegyek Renault-hoz, úgyis mást is meg akarok kérdezni.
Jut eszembe, hogy használt kijelzőt tettél be nem pedig újat.
Ha jól tudom a renault beírja a saját kódját az egységekbe, amik digitálisan össze vannak kötve.
UCH, ECU, kijelző, indításgátló. Lehet érzékeli, hogy nem a saját kijelzője van benne. Szerintem azért 40 ezer a kilométer számláló átírása, mert ki kell belőle ütni a régi kódot.
A sebesség szenzor hibája okozza a változásokat. Csak csere segíthet. 6-7 ezer Ft és gyorsan (nem könnyen) ki lehet cserélni.
A kijelző programozásánál nem találtam olajszint beállítást csak az órát lehet engedélyezni-tiltani, a speedszenzor fajtáját (szenzor-ABS jeladó), a motor üzemanyagfajtáját (benzin, dízel, gáz), menetstabilizáló (van-nincs) lehet beállítani.
Kilométer számláló, olajszint beállításról nincs szó.
A linket köszi, tanulságos volt! Még egy kérdés eszembe jutott: mitől rángatózik néha a sebesség mérő mutatója(az eredeti műszeregységnél is csinálta, na meg ennél is csinálja)? Annyit sikerült kiokoskodnom, hogy a vezérlő is így kapja a jelet, mert OBD-n figyelve a sebességet, ott is rángatózik néha az adat.
Igen, ez is egy fennálló problémám, hogy nem a valós km futást mutatja(az órában amit vettem 28e km volt, az enyémben 203ekm:)). Próbáltam beállíttatni, de 40eft mondtak rá, szerinted? Megjegyzés: ha ebben valaki tudna segíteni, azt megköszönném(nem horror áron). Az öndiag-ot ismertem, de azért köszi.
Köszönöm a többi infót is! Haverral ráugrunk a témára, hátha kiokoskodunk valamit.
Azzal kezdtem anno én is. Aztán rámtört az érzés, hogy ez kezd kevés lenni, lehetne még markánsabb a mély támogatás hátulról. Most egy DLD 500+ van bent egy 500W RMS-t tudó erővel. Ha odatekerek, a visszapillantóban nem sokmindent látni, de nem is az az általános, hogy folyamatosan úgy hallgatnám. Viszont, amikor úgy hallgatom és megy a tompítottam, akkor minden mélyhangnál (dobnál) látni a sötétben, hogy elhalványul a tompítottam. A pozitívot egy 30-as kábelen kapja az akksi pozitívjáról biztosítékolva, a testet a karosszériáról szintén egy 30-as kábellel. Fogalmam sincs így hány ampert vehet fel, de az akksi megérzi! 2 akksi lenne az igazi, de nemtudom a generátor hogy bírná. Vagy egy kondi sem ártana. De egyelőre jó lesz egy nagyobb akksi is a gyári 45 Ah-nál. :-)
Ui: Nem volt olyan rossz amúgy az a SAL szubcső, mint amennyire fikázzák sokan a Somogyit. Meglepően jól szólt.
Nekem egy 50W-os szubcső van a csomitartóban (SAL XB10/A). A tápfeszültséget a helyzetjelzőről kapja :-), a jelet meg a hátsó hangszórókról. 2-3 A-t vehet fel maximum. Nekem bőven elég, hogy vannak rendes mélyek zene közben. Nem akarom kitörni az ablakokat :-)
Sejtettem, hogy a műszerfalban van csak a km adat tárolva. A speedsenzortól kapott jelből hozza létre a megtett kilométert, az ECU is megkapja ezt a jelet, de amikor rossz volt nem vettem észre semmit a működésnél. Nem tudom inek ez a motorvezérléshez, lehet ott is tárolják a távolság adatot. Nevetséges, hogy műszerfal cserével lehet manipulálni a futott kilométert :-)
A mindegyik kezelési utasításban venne van az olajszint kijelzés "lehetősége" !!! Ez kiépítettség függvénye. Nekem a két thalia elvileg fullos kiépítettségű, a régebbiben még sincs olajszint jelzés. Az újabban van, de állandóan tele jelzi, úgyhogy szerintem a pálca a biztos pont.
Kezelési utasítás 0.1 oldal, a bekeretezett részben:
"A jelen kezelési útmutatóban tárgyalt típusok leírása a szerkesztéskor rendelkezésre álló műszaki adatok alapján történt. Az útmutató a feltüntetett típusok összes (szériában vagy opcióként létező) felszereltségét jelzi, amelynek megléte mindig a gépkocsi típusától, a választott opcióktól és a forgalmazó országtól függ."
Ezeket találtam a kijelzőről:
- A kijelzőegység cseréjekor a beprogramozás automatikusan megtörténik a gyújtás bekapcsolásakor. Az utastéri központi egység (UCH) elküldi az új kijelzőegységnek a régi kijelzőegységben memorizált beprogramozást.
- MEGJEGYZÉS: az alapfelszereltségű kijelzőegység nem diagnosztizálható diagnosztikai berendezéssel. Van viszont egy öndiagnosztizáló funkciója. - MEGJEGYZÉS: a kijelzőegység el van látva kilométer-frissítéssel és speciális beprogramozásokkal, melyek az utastéri központi egységtől érkeznek. Ezért nincs lehetőség a kijelzőegység és az utastéri központi egység egyidejű cseréjére.
- MEGJEGYZÉS: amennyiben a rendszer az olajszint mérése során zárlatot vagy szakadást érzékelt, a kijelző azonnal az összkilométer-számlálót és az órát mutatja.
Most nem ugrik be, hogy hogyan lehet elindítani a kijelző diagnosztikát, de ha jól emlékszem nem igazán jó semmire :-) Közben megtaláltam: nyomni kell a kijelző nullázó gombját folyamatosan és ráadni a gyújtást.
A zene miatt mindenképp kell a nagyobb akksi. 65 körüliben gondolkodom én is jelenleg. A gyári Renault akksim 2010-es, ezzel már az idei télnek nem akarok nekifutni!
A 65 Ah-s simán belefér. A szélességi (vastagsági) érték korlátozott 175 mm-re, mert ott van rögzítve egy csavarral. A hossz és magasság elég tág határok között változhat.
Mindenesetre, ha elfogadsz egy tanácsot, sokkal nagyobb kapacitású akkumulátort nem érdemes beletenni, mert túlterhelheti a töltőkört, ráadásul minek feleslegesen cíholni a nagyobb súlyt.
Gyári 47Ah-s 207x175x175, szerintem a 242x175 siman elfer, csak a magassagban vagyok bizonytalan. A 60Ah nagyresze mar 190 mm, de 55-s letezik 175x175-ben. Venni akarsz?
Egy kicsit félre érthetően fogalmaztam, bocs. Igen megváltozott a km számláló(ezek szerint nincs máshol tárolva).
Kicsit nézegettem a használatiját(mármint az autó h.k.-ét), s abban minden műszerfal típusnál ott van az olajszint érzékelés. Ami benne volt az JAEGER gyártmányú, ami bekerült az meg SAGEM. Elméletileg egyformának kellene, hogy legyenek, szerintem.
Azt nem írtad, hogy műszerfalat cseréltetek. Azt hittem "csak" autót.
Csak kíváncsiságból: a műszerfal cserével megváltozott a kilométerszámláló állása?
Az olajszint szonda ellenállás változással küld jelet a műszerfalnak és az abban levő processzor értékeli ki. Nem tudom, hogy a műszerfalak egyformák-e és csak programozás kérdése a kijelzés.
Nekem is ez volt a problémám nem olyan régen. Szerintem magától áll be néhány indítás után az alapjárati motor. Nekem takarítás után rosszabb lett mint előtte. Kuplungoláskor hirtelen leesett az alapjárat majd fel ment és aztán szép lassan le. Tapasztaltam azt is, hogy takarítás után nem indult be vagy pörög nagyon és én is tekergettem azt a kis menetes szárú kúpot, míg nagyjából jó lett, de szerintem nem kell rajta állítani. A végén vettem egy újat beraktam semmit sem kellett állítani magától beállt és tökéletesen működik azóta is.