Annyival egésziteném ki, hogy tapasztalat alapján egy autónknál a w75/3-s mann szürő nagy csalódást okozott annak ellenére, hogy korábban is ez volt rajta.
A gyártóval folytatott levelezésem során kiderült, hogy ezt a szűrőt :
Der Ölfilter W 75/3 wird in sehr hohen Stückzahlen gefertigt und im freien Ersatzteilehandel verkauft, daher wird er an zwei Standorten gefertigt. Fertigungsstandorte sind Bosnien und Deutschland.
Boszinában is gyártják. Én azt javasoltam ezek után mindenkinek akivel ez szóbakerült, hogy személyesen nézze meg, mert a német gyártású 5 lukas és a feliratok is normál konturral vannak a szürőn a másik csak 4 luk és felirata eltérő az elözötől.
Még két dolgot tehet aki ilyet használ, hogy a gyári Prufluxot veszi, igy tettem én is, talán még olcsóbb is volt ha jól emlékszem, a Bárdinál Ls932 van ehez az autóhoz is.
A másik, hogy Motriot vesz, ami gyári másodmárka, van olyan jó mint a nagykerekben kaphatóak és esetenként jóval olcsóbbak mint azok.
Ezek az árak kedvezmény nélküli árak. Bármelyik aztóalkatrész üzletbe bemész ( Unix, Bárdi ) csináltatnak veled egy kártyát és 10% kedvezményt kapsz. Ha van ismerősöd valamelyik cégnél, akkor a 0,54-es szorzó sem elképzelhetetlen! Igen, ha ismerősöd van ott, akár 46% kedvezményt is untézhet neked, ha ügyes.
Találgatok számolgatok, de úgy gondolom egyszerűbb kérdezni:
Mint említettem vásároltam egy 1.4-s 95 le gázos Thaliat.
Érdeklődnék milyen költségekre számíthatok (körülbelül)(vezérlés, szűrők, olaj csere), illetve bár nem akarom az olaj vitát feszegetni milyen olajat, gyártmányú alkatrészt javasoltok.
Esetleg a műszaki előtti gáz átvizsgálásáról (sárga kártya), tudja valaki mennyi lehet?
A hülyeséget nem szoktam elviselni és igen karcos módon ezt meg is jegyzem, mert itt is sokan elfelejtik, hogy sokszor annyian olvassák a topikot, mint ahányan írják.
Tehát egy nyilvános fórumon ki is fogom javítani, ha valaki le meri írni, hogy egy nem szintetikus olaj full szint lenne. Ezért nem fogok elnézést kérni.
Garfield007, korábban én már megtettem amit jónak láttam letiltottam a hsz-d, most szólt valaki, hogy megint rámkattantál, tedd azt amit én és béke ....
Ha valóban csak hengerfej tömítés csere, akkor nem lesz nagy összeg(20e alatt tuti megáll, drága tömítéssel, drága szervizben is), de először lássa mester, mert hiába mondunk itt bármit, ha közben még talál mást is.
Trollkodásnak elég szar volt, ha meg komolyan gondoltad, akkor csak szimplán hülyeséget írtál. A gyártó marketing dumájával együtt, amit te el is hiszel.
Nem lettem kijavitva nem véletlen volt 64831 zárójelben nem véletlenül irtam.
Nekem is segített mérnök én is elhiszem neki, de olajtéma csak provokációlag lett bedobva ismét a csendes nyugodt fórumra, ha érted jó ha nem sajnálom.
Te most milyen provokációról beszélsz? Ki lettél javítva, ennyi.
Én is azt hittem régen, hogy de király szintetikus olajat használok, de aztán fel lettem világosítva, hogy nem ugyanaz (vegyészmérnök, olajtársaságnál dolgozik, csak ért hozzá).
Az ásványolaj alapú motorolajok a kőolajból finomítási technológiák során nyert természetes szénhidrogén-vegyületek (pl. paraffinok vagy naftének) és teljesítményjavító adalékok keveréke. A szintetikus elnevezés nem egzakt petrolkémiai fogalom, és ez sajnos marketing szempontból számos „félreértelmezésre" adhat lehetőséget. Műszaki értelemben a következőket kell értenünk alatta. Léteznek olyan mesterségesen előállított szénhidrogén molekulatípusok - motorolajok esetében szintetikus szénhidrogénnek is nevezett poli-alfa-olefeinek (PAO), illetve szintetikus észterek -, amelyek a motorikus igénybevételek szempontjából lényegesen felülmúlják az ásványolajokat. Az ilyen típusú alapolajok előállítása - nagyon leegyszerűsítve - etilén bázisból kiindulva komplex szénláncmódosításokkal történik. Szintetikus motorolajnak az a termék tekinthető, amelyben az alapolaj 100%-ban PAO és/vagy észter összetételű. A legkisebb mértékű (!) ásványolaj hozzáadása esetén már csak a rész-szintetikus (semy-synthetic) elnevezést lehet korrektnek tekinteni.
"Sajnos" nem a FHP jeladó és annak vezetéke volt a hiba!(mérés alapján nem szakadt) A fő kábelkorbácsban van szakadás az injektor csatlakozók környékén, a motor elején mozgatva a köteget, hol szépen jár- hol döcög vagy le is áll! Meg lesz a konkrét hiba akkor megírom!
Az ELF szintetikus technológiája arról szól, hogy az alapolaj ásványolaj. Egy csomó országban nem is lehet a hidrokrakkolt olajakat szintetikusnak nevezni.
Az hogy ez fél szintetikus vagy 65% szintetikus szerintem már lényegtelen.
En ezt nezem mindig, ha bizonytalan vagyok elf ugyben, mint irtam elfogadom amit itt kozolnek.
Amit mondasz teljesen igaz, mindossze annyit teszek hozza, hogy valszeg az sxr tol valo minosegi elteres okan -resz szint - a 700 mas betujelet kapott.
Ezen teljesen felesleges vitatkozni. Mindenki tudja, hogy az elf 900-as sorozata full szintetikus a 700-as sorozat fél szintetikus és mindegyikben létezik 5W40-es minőség.
Utanna olvasok kb 8 eve, nem veletlen a zarojelbe tett resz a hsz-ben , ha akarsz olvasni rola az elf oldalan az olajat amit jeleztem a teljes szintetikusnal talalod meg......
Velhetoen egy ekkora gyarto nem engedheti meg a vasarloinak jelentos reszet elveszitendo, hogy nem valos adatokat tuntessen ott fel.
En meg mindig inkabb nekik hiszek, mint a forumokon, neten megjeleno hozzaertoknek 😁
De legalább te is olvass utána, mielőtt oltogatod a másikat, az ELF ezen olaja, "szintetikus technológiával előállított" (marketing bullshit) = félszintetikus.
Félreértés ne essék, én is ezt használom, de attól ez még félszintetikus.
Lehetséges valahogy 1.4 8v-re sportlégszűrő? Van olyan ami a gyári házba megy, mert a ház nélkülit átalakítás nélkül nem lehet feltenni mivel az fogja le a fojtószelepet.
Szeretném ha egy kis hangja lenne a motornak átalakítás nélkül. (sportdob)