Trollkodásnak elég szar volt, ha meg komolyan gondoltad, akkor csak szimplán hülyeséget írtál. A gyártó marketing dumájával együtt, amit te el is hiszel.
Nem lettem kijavitva nem véletlen volt 64831 zárójelben nem véletlenül irtam.
Nekem is segített mérnök én is elhiszem neki, de olajtéma csak provokációlag lett bedobva ismét a csendes nyugodt fórumra, ha érted jó ha nem sajnálom.
Te most milyen provokációról beszélsz? Ki lettél javítva, ennyi.
Én is azt hittem régen, hogy de király szintetikus olajat használok, de aztán fel lettem világosítva, hogy nem ugyanaz (vegyészmérnök, olajtársaságnál dolgozik, csak ért hozzá).
Az ásványolaj alapú motorolajok a kőolajból finomítási technológiák során nyert természetes szénhidrogén-vegyületek (pl. paraffinok vagy naftének) és teljesítményjavító adalékok keveréke. A szintetikus elnevezés nem egzakt petrolkémiai fogalom, és ez sajnos marketing szempontból számos „félreértelmezésre" adhat lehetőséget. Műszaki értelemben a következőket kell értenünk alatta. Léteznek olyan mesterségesen előállított szénhidrogén molekulatípusok - motorolajok esetében szintetikus szénhidrogénnek is nevezett poli-alfa-olefeinek (PAO), illetve szintetikus észterek -, amelyek a motorikus igénybevételek szempontjából lényegesen felülmúlják az ásványolajokat. Az ilyen típusú alapolajok előállítása - nagyon leegyszerűsítve - etilén bázisból kiindulva komplex szénláncmódosításokkal történik. Szintetikus motorolajnak az a termék tekinthető, amelyben az alapolaj 100%-ban PAO és/vagy észter összetételű. A legkisebb mértékű (!) ásványolaj hozzáadása esetén már csak a rész-szintetikus (semy-synthetic) elnevezést lehet korrektnek tekinteni.
"Sajnos" nem a FHP jeladó és annak vezetéke volt a hiba!(mérés alapján nem szakadt) A fő kábelkorbácsban van szakadás az injektor csatlakozók környékén, a motor elején mozgatva a köteget, hol szépen jár- hol döcög vagy le is áll! Meg lesz a konkrét hiba akkor megírom!
Az ELF szintetikus technológiája arról szól, hogy az alapolaj ásványolaj. Egy csomó országban nem is lehet a hidrokrakkolt olajakat szintetikusnak nevezni.
Az hogy ez fél szintetikus vagy 65% szintetikus szerintem már lényegtelen.
En ezt nezem mindig, ha bizonytalan vagyok elf ugyben, mint irtam elfogadom amit itt kozolnek.
Amit mondasz teljesen igaz, mindossze annyit teszek hozza, hogy valszeg az sxr tol valo minosegi elteres okan -resz szint - a 700 mas betujelet kapott.
Ezen teljesen felesleges vitatkozni. Mindenki tudja, hogy az elf 900-as sorozata full szintetikus a 700-as sorozat fél szintetikus és mindegyikben létezik 5W40-es minőség.
Utanna olvasok kb 8 eve, nem veletlen a zarojelbe tett resz a hsz-ben , ha akarsz olvasni rola az elf oldalan az olajat amit jeleztem a teljes szintetikusnal talalod meg......
Velhetoen egy ekkora gyarto nem engedheti meg a vasarloinak jelentos reszet elveszitendo, hogy nem valos adatokat tuntessen ott fel.
En meg mindig inkabb nekik hiszek, mint a forumokon, neten megjeleno hozzaertoknek 😁
De legalább te is olvass utána, mielőtt oltogatod a másikat, az ELF ezen olaja, "szintetikus technológiával előállított" (marketing bullshit) = félszintetikus.
Félreértés ne essék, én is ezt használom, de attól ez még félszintetikus.
Lehetséges valahogy 1.4 8v-re sportlégszűrő? Van olyan ami a gyári házba megy, mert a ház nélkülit átalakítás nélkül nem lehet feltenni mivel az fogja le a fojtószelepet.
Szeretném ha egy kis hangja lenne a motornak átalakítás nélkül. (sportdob)
Mielőt félre értetek annak idején Rozsdás ajánlott egy szintetkkus olajat amit elutasítottatok mindenki azt rak az autójába amit akar itt a lényeg a félszintetikus és szintetikus között van.Csak ennyit akartam remélem nem lesz belőle káronkodás stb sziasztok.
DCi motoros autómhoz ACEA B4-et ír a könyve. Ebbol az 5W40-es félszint. Elf /amit ugye szeret a Renault/ fele annyiba kerül, mint az eddig használt fullszint Valvoline Synpower 5W40. Mi történne, ha Elfre váltanék? Nehéz elhinni, hogy a gyári olaj, csak mert félszint, de az eloírásokat teljesíti, nem a legjobb bele. Átlagos használat mellett van egyáltalán jelentősége, hogy félszintet, vagy fullszintet tölt bele az ember? Mikor jön elő a különbség? 250, 350 ezer km után?
Kedves Érdeklődő!
Ahogy Ön is ráérzett, almát hasonlít össze körtével, ha egy félszintetikus olaj árát hasonlítja egy teljesen szintetikuséhoz. A Valvoline-nak is van félszintetikus B4-es olaja, pl. a Durablend 10W40. A teljesen szintetikus olaj egyébként a motor számára elérhető legegészségesebb étrendet jelenti. Ezek az olajok leginkább abban különböznek a nem szintetikus társaiktól, hogy szinte a teljes csereperiódus alatt ugyanolyan vagy közel ugyanolyan marad a minőségük, mert rendkívül jó hő és oxidációs stabilitással rendelkeznek. Az adalékanyagok ezekben is elhasználódnak az idő és a kilométer elteltével (ezért kell őket cserélni), de a kiváló szintetikus alapolajnak hála, számos tulajdonságuk a teljes csereperiódus alatt közel változatlan marad. A legtöbb autó nem követeli meg az ilyen szintű kényeztetést, ezért nem alapkövetelmény a kézikönyvben sem. De ha valaki maximalista, és szeretné, hogy a motorja a legtisztább, legjobb állapotban legyen, az úgyis ilyet fog használni. Ugyanúgy nehezen számszerűsíthető, hogy mennyivel hamarabb következne be műszaki hiba egy félszintetikus olaj használata esetén, mint egy szintetikus esetén, mint ahogy nem tudjuk számszerűsíteni, hogy mennyivel élünk tovább, ha egészséges életmódot folytatunk, mint ha csak átlagosat. Ez motoronként / egyénenként változó. De ez, hogy nem tudjuk számszerűsíteni, nem jelenti azt, hogy nem igaz. A döntést mindenki magának hozza meg, a szintetikus olaj használata ma még (a legtöbb autó esetében) nem kötelező.
Sziasztok! Segítség kellene: 1.4 16 v thalia felső holtpont jeladója melyik computer láb kiosztáson van, valószínűleg szakadt a kábel, ahhoz kellenének a végpontok! Előre is köszi!
Ezen én is gondolkodtam már,lehetséges amit írtál.
Sokat olvasgatok az autókról és az is biztos, hogy a megjelenésük előtt évekkel már tervezik az alkotóelemeket. Pl egy 2002-s megane minden bizonnyal 1997 körül már részleteiben tervasztalon. Az anyagok ehez mérten régiek.
Nyilván ma jobb anyagot tehetnének bárhová, de ez van.
A polietilen alapu anyagokról az autokban lattam nemreg egy tablazatot olvadas-lagyulas hőfoka kb 140 fok, annyi azért nem valószinü a motorterben de nyilván nem elöny ami van.
Inkabb amit emlitesz a tagulas a bajuk, az emlitett tablazatban ha jol emlekszem max 1% volt, az biztosan nem keves 10_12even at.
Nos, ezt nemtudom. Az biztos, hogy az enyémet rendesen kinyomta alul a rozsda. Hogy kap-e ott testet? Nincs kizárva, de egy szerelő biztos meg tudná mondani. Az biztos, hogy rossz helyen van a hőingadozás szempontjából. De a gyári kibírt nekem 13 évet. Ha az új is annyit bír, nem tétel a cseréje.