Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Garfield007 Creative Commons License 2016.08.18 0 0 64853

Az a gond, mint az olajsaras motoroddal.

Trollkodásnak elég szar volt, ha meg komolyan gondoltad, akkor csak szimplán hülyeséget írtál. A gyártó marketing dumájával együtt, amit te el is hiszel.

Szóval, ez nem provokáció volt.

Előzmény: WebNeo (64851)
WebNeo Creative Commons License 2016.08.18 0 0 64852

Akkor jársz a legolcsóbban - még ha drágának tűnik is - ha hozzáértőnél, garival csináltatod a többi az csak maszlag.

Alapos hibafeltárás, jóminőségű javítás kell, hogy x idő mulva ne térjen vissza a probléma.

Előzmény: arb141 (64850)
WebNeo Creative Commons License 2016.08.18 0 0 64851

Nem neked szólt :D

Nem lettem kijavitva nem véletlen volt 64831 zárójelben nem véletlenül irtam.

Nekem is segített mérnök én is elhiszem neki, de olajtéma csak provokációlag lett bedobva ismét a csendes nyugodt fórumra, ha érted jó ha nem sajnálom.

 

Előzmény: Anonymus23 (64849)
arb141 Creative Commons License 2016.08.18 0 0 64850

Üdv mindenkinek újra!

Adott egy 2003-as Clio DCi (48kw), ami  valószínűleg hengerfej tömítés cserére szorul.

Nem fogyasztja a vizet, teljesítmény csökkenés sincs, mégis eléggé nyomja a vizet kifelé + látható hogy járó motornál gáz jut be a rendszerbe...

Annyi kérdésem lenne hozzátok, hogy nagyjából milyen javítási költségekkel kell számolnom?

Anonymus23 Creative Commons License 2016.08.18 0 0 64849

Te most milyen provokációról beszélsz? Ki lettél javítva, ennyi.

Én is azt hittem régen, hogy de király szintetikus olajat használok, de aztán fel lettem világosítva, hogy nem ugyanaz (vegyészmérnök, olajtársaságnál dolgozik, csak ért hozzá).

Előzmény: WebNeo (64847)
Garfield007 Creative Commons License 2016.08.18 0 1 64848

Hát, ha már így beleástad magad, nem árthat még egy kis ásás.

Előzmény: WebNeo (64847)
WebNeo Creative Commons License 2016.08.18 0 0 64847

Na latom megint bedoltem a provokacionak, olajtemat elfelejtem 😇😁😘

Törölt nick Creative Commons License 2016.08.18 0 0 64846

Az ásványolaj alapú motorolajok a kőolajból finomítási technológiák során nyert természetes szénhidrogén-vegyületek (pl. paraffinok vagy naftének) és teljesítményjavító adalékok keveréke.
A szintetikus elnevezés nem egzakt petrolkémiai fogalom, és ez sajnos marketing szempontból számos „félreértelmezésre" adhat lehetőséget. Műszaki értelemben a következőket kell értenünk alatta. Léteznek olyan mesterségesen előállított szénhidrogén molekulatípusok - motorolajok esetében szintetikus szénhidrogénnek is nevezett poli-alfa-olefeinek (PAO), illetve szintetikus észterek -, amelyek a motorikus igénybevételek szempontjából lényegesen felülmúlják az ásványolajokat. Az ilyen típusú alapolajok előállítása - nagyon leegyszerűsítve - etilén bázisból kiindulva komplex szénláncmódosításokkal történik. Szintetikus motorolajnak az a termék tekinthető, amelyben az alapolaj 100%-ban PAO és/vagy észter összetételű. A legkisebb mértékű (!) ásványolaj hozzáadása esetén már csak a rész-szintetikus (semy-synthetic) elnevezést lehet korrektnek tekinteni.

 

Precíziós Creative Commons License 2016.08.18 0 0 64845

"Sajnos" nem a FHP jeladó és annak vezetéke volt a hiba!(mérés alapján nem szakadt) A fő kábelkorbácsban van szakadás az injektor csatlakozók környékén, a motor elején mozgatva a köteget, hol szépen jár- hol döcög vagy le is áll! Meg lesz a konkrét hiba akkor megírom!

Előzmény: Papalac (64834)
Garfield007 Creative Commons License 2016.08.18 0 0 64844

A fenét.

Az ELF szintetikus technológiája arról szól, hogy az alapolaj ásványolaj. Egy csomó országban nem is lehet a hidrokrakkolt olajakat szintetikusnak nevezni.

Az hogy ez fél szintetikus vagy 65% szintetikus szerintem már lényegtelen.

Előzmény: Papalac (64842)
WebNeo Creative Commons License 2016.08.18 0 0 64843

http://www.elf.com/en/consumers/car-oil/car-engine-oil.html

En ezt nezem mindig, ha bizonytalan vagyok elf ugyben, mint irtam elfogadom amit itt kozolnek.

Amit mondasz teljesen igaz, mindossze annyit teszek hozza, hogy valszeg az sxr tol valo minosegi elteres okan -resz szint - a 700 mas betujelet kapott.

Bocs mindenkitol az ekezet hianyert :-)

Előzmény: Papalac (64842)
Papalac Creative Commons License 2016.08.18 0 0 64842

Ezen teljesen felesleges vitatkozni. Mindenki tudja, hogy az elf 900-as sorozata full szintetikus a 700-as sorozat fél szintetikus és mindegyikben létezik 5W40-es minőség.

Előzmény: Anonymus23 (64839)
Garfield007 Creative Commons License 2016.08.18 0 0 64841

 

Akkor itt a gyártótól egy kép.

Előzmény: WebNeo (64840)
WebNeo Creative Commons License 2016.08.18 0 0 64840

Utanna olvasok kb 8 eve, nem veletlen a zarojelbe tett resz a hsz-ben , ha akarsz olvasni rola az elf oldalan az olajat amit jeleztem a teljes szintetikusnal talalod meg......

Velhetoen egy ekkora gyarto nem engedheti meg a vasarloinak jelentos reszet elveszitendo, hogy nem valos adatokat tuntessen ott fel.

En meg mindig inkabb nekik hiszek, mint a forumokon, neten megjeleno hozzaertoknek 😁

Szerintem.

Előzmény: Anonymus23 (64839)
Anonymus23 Creative Commons License 2016.08.18 0 0 64839

De legalább te is olvass utána, mielőtt oltogatod a másikat, az ELF ezen olaja, "szintetikus technológiával előállított" (marketing bullshit) = félszintetikus.

Félreértés ne essék, én is ezt használom, de attól ez még félszintetikus.

Előzmény: WebNeo (64831)
Papalac Creative Commons License 2016.08.18 0 0 64838

Fúrj a hátsó kipufogó dobba 3 db 10-es lyukat oszt kész.

Előzmény: Stefi81 (64837)
Stefi81 Creative Commons License 2016.08.18 0 0 64837

Lehetséges valahogy 1.4 8v-re sportlégszűrő? Van olyan ami a gyári házba megy, mert a ház nélkülit átalakítás nélkül nem lehet feltenni mivel az fogja le a fojtószelepet.

Szeretném ha egy kis hangja lenne a motornak átalakítás nélkül. (sportdob)

mzdude Creative Commons License 2016.08.18 0 0 64836

Lámákat felétek mennyiért políroznak? Nálunk Tolnában 10000 a kettő fóliázva .

 

Az roppant baráti, Budapesten 30 ezer körül/afelett mondanak árakat, polír+fólia vagy polír+lakk.

Előzmény: Gabec76 (64833)
Precíziós Creative Commons License 2016.08.18 0 0 64835

Nagyon köszönöm!

Előzmény: Papalac (64834)
Papalac Creative Commons License 2016.08.18 0 0 64834

Az FHP mindkét kivezetése a computerre csatlakozik.

24-es láb (VI), 54-es láb (GR).

VI= lila, GR= szürke

Előzmény: Precíziós (64826)
Gabec76 Creative Commons License 2016.08.17 0 0 64833

Bocs, csak most kicsit felpörögtek a dolgok.

 

Sikerült 500-t egy 2002-s benzin gázos 95 Le vasat beszereznem ismerőstől, tele tankkal, téli gumival :)

 

Folyamatban az átírás, illetve a műszaki is rám vár.

 

Lámákat felétek mennyiért políroznak? Nálunk Tolnában 10000 a kettő fóliázva .

 

 

Előzmény: Garfield007 (64793)
WebNeo Creative Commons License 2016.08.17 0 0 64832

OK amit akartál sikerült, levontam, hogy hülye a kérdező :D

Előzmény: Törölt nick (64828)
WebNeo Creative Commons License 2016.08.17 0 0 64831

Én nem értelek, ennyire mély sebet okozott lépj már tul rajta.....

 

Amugy mi a lényeg?

Maga hogya kérdező sem tudja, hogy 5w40 az szintetikus? ( persze csak leegyszerüsítve mert ez sem teljesen fekete, vagy fehér)

 

http://catalog.elf.com/sites/elf/files/product/nodenid/files/ELF%20EVOLUTION%20900%20SXR%205W-40_022014_EN.pdf

 

Ha már itt tartunk a xado megvan még? :D

Előzmény: Törölt nick (64827)
Garfield007 Creative Commons License 2016.08.17 0 0 64830

Nem, nem a szint és félszinten ment a "vita".

Előzmény: Törölt nick (64828)
Garfield007 Creative Commons License 2016.08.17 0 0 64829

A legkomolyabban kérdezem: Mit szerettél volna ezzel bemutatni?

Előzmény: Törölt nick (64827)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.17 0 0 64828

Mielőt félre értetek annak idején Rozsdás ajánlott egy szintetkkus olajat amit elutasítottatok mindenki azt rak az autójába amit akar itt a lényeg a félszintetikus és szintetikus között van.Csak ennyit akartam remélem nem lesz belőle káronkodás stb sziasztok.

Előzmény: Törölt nick (64827)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.17 0 0 64827

             

     Ha már le hülyéztétek Rosdàst.

Hello Olajdoki!

DCi motoros autómhoz ACEA B4-et ír a könyve. Ebbol az 5W40-es félszint. Elf /amit ugye szeret a Renault/ fele annyiba kerül, mint az eddig használt fullszint Valvoline Synpower 5W40. Mi történne, ha Elfre váltanék? Nehéz elhinni, hogy a gyári olaj, csak mert félszint, de az eloírásokat teljesíti, nem a legjobb bele. Átlagos használat mellett van egyáltalán jelentősége, hogy félszintet, vagy fullszintet tölt bele az ember? Mikor jön elő a különbség? 250, 350 ezer km után?

Kedves Érdeklődő!

Ahogy Ön is ráérzett, almát hasonlít össze körtével, ha egy félszintetikus olaj árát hasonlítja egy teljesen szintetikuséhoz. A Valvoline-nak is van félszintetikus B4-es olaja, pl. a Durablend 10W40. A teljesen szintetikus olaj egyébként a motor számára elérhető legegészségesebb étrendet jelenti. Ezek az olajok leginkább abban különböznek a nem szintetikus társaiktól, hogy szinte a teljes csereperiódus alatt ugyanolyan vagy közel ugyanolyan marad a minőségük, mert rendkívül jó hő és oxidációs stabilitással rendelkeznek. Az adalékanyagok ezekben is elhasználódnak az idő és a kilométer elteltével (ezért kell őket cserélni), de a kiváló szintetikus alapolajnak hála, számos tulajdonságuk a teljes csereperiódus alatt közel változatlan marad. A legtöbb autó nem követeli meg az ilyen szintű kényeztetést, ezért nem alapkövetelmény a kézikönyvben sem. De ha valaki maximalista, és szeretné, hogy a motorja a legtisztább, legjobb állapotban legyen, az úgyis ilyet fog használni. Ugyanúgy nehezen számszerűsíthető, hogy mennyivel hamarabb következne be műszaki hiba egy félszintetikus olaj használata esetén, mint egy szintetikus esetén, mint ahogy nem tudjuk számszerűsíteni, hogy mennyivel élünk tovább, ha egészséges életmódot folytatunk, mint ha csak átlagosat. Ez motoronként / egyénenként változó. De ez, hogy nem tudjuk számszerűsíteni, nem jelenti azt, hogy nem igaz. A döntést mindenki magának hozza meg, a szintetikus olaj használata ma még (a legtöbb autó esetében) nem kötelező.

Üdv,

Olajdoki

Precíziós Creative Commons License 2016.08.17 0 0 64826

Sziasztok! Segítség kellene: 1.4 16 v thalia felső holtpont jeladója melyik computer láb kiosztáson van, valószínűleg szakadt a kábel, ahhoz kellenének a végpontok! Előre is köszi!

WebNeo Creative Commons License 2016.08.17 0 0 64825

Ezen én is gondolkodtam már,lehetséges amit írtál.

Sokat olvasgatok az autókról és az is biztos, hogy a megjelenésük előtt évekkel már tervezik az alkotóelemeket. Pl egy 2002-s megane minden bizonnyal 1997 körül már részleteiben tervasztalon. Az anyagok ehez mérten régiek.

Nyilván ma jobb anyagot tehetnének bárhová, de ez van.

A polietilen alapu anyagokról az autokban lattam nemreg egy tablazatot olvadas-lagyulas hőfoka kb 140 fok, annyi azért nem valószinü a motorterben de nyilván nem elöny ami van.

Inkabb amit emlitesz a tagulas a bajuk, az emlitett tablazatban ha jol emlekszem max 1% volt, az biztosan nem keves 10_12even at.

 

Előzmény: Stefi81 (64823)
DGabee85 Creative Commons License 2016.08.17 0 0 64824

Nos, ezt nemtudom. Az biztos, hogy az enyémet rendesen kinyomta alul a rozsda. Hogy kap-e ott testet? Nincs kizárva, de egy szerelő biztos meg tudná mondani. Az biztos, hogy rossz helyen van a hőingadozás szempontjából. De a gyári kibírt nekem 13 évet. Ha az új is annyit bír, nem tétel a cseréje.

Előzmény: Stefi81 (64823)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!