Szerintem ez a gyártók hibája. Nem lehet egyértelműen beazonosítani a termékeiket, mert változtatják a csomagolást, nincs semmi védelem. Valamikor az elf olaj a kupak alatt le volt fóliázva, aztán semmi, ma már hologramos zárszalag van rajta.
Német és osztrák gazdaságos olajat vettek, majd ahogy a hiradós felvételeken látszik egyenlőre két márka a Castrol és a Mobil hordók, cimkék, hologrammok, kupakok kerültek elő meglehetősen nagy tételben :D
A 190e alatt tönkremegy dolgot a kettőstömegűre értettem. Ahogy írta Luke, 1 nap kényelmestempójú meló. Azért pár erősebb idegsejtet is készíts be a művelethez, nehogy elpattanjon! :-)
Köszönöm a választ! Azt gondoltam én is, hogy nincs benne, de nem voltam biztos benne.
Sima vezetéssel ment tönkre 190e alatt, vonóhorgot sose látott, szerintem teljesen normálisan használom, ráadásul többnyire hosszú, autópályás használatban. Nem találom különösen kirívónak hogy 200e körül csúszik.
Aki csinált már ilyen kuplung cserét, egy nap alatt megvan le-fel az egész (nem márkaszervizben, hanem közepesen lelkes autószerelő műhelyben)?
Egy motorkód sokat segìtett volna. De szerintem ezekben a dízelekben egyikben sincs még. Ami nem is baj. Kicsit jobban ráz az autó, cserébe nem kell 2-300K-s kettőstömegűt venni bele. De 190ekm alatt szar lenne, ha szétmenne, akkor igencsak rúgni kellett volna az autónak. Egy 300ekm-et illene nekik kibírni, ha normálisan van használva az autó. Cimbimnek a Volvo V50-ben 400ekm van az eredeti kettőstömegűben és még nem kelepel, még bírja.
Kellene egy kis segítség. A Thaliám 2005 decemberi 1.5 dCi Perfect felszereltségű, a kuplungom nagyon csúszik (190e km) biztosan cserélni kell (még nem volt cserélve).
A kérdésem az lenne, hogy van-e kettőstömegű lendkerék a kocsiban vagy nincs?
Szétgugliztam mindent, de egyértelműen nem találom meg, és hát egyáltalán nem mindegy a költségek miatt.
Tudom nem verso, de érdekes vélemény ez is. Úgy látom télen már használta, bár pontosan úgy érdemes szerinte használni ahogy te tervezed, azaz hónélküli időben.
Naszóva ippen 1 éve jött meg a Stepway Panda, amire azon nyomban CC gumik kerültek fel a gyári 205/55R16 méretben(25pénz/db), a gyári gumit eladtam 16k/db.
Az 1 éves tapasztalásaim a gumáról kedvezőek, jégen nagyfokú óvatosság kell, nagy havon (2-5cm) majdnem olyan jó mint a téliek, kishavon(0,5-1cm) ami könnyen jegesedik ott ésszel kell használni, de ha már latyak van, akkor én vagyok a király :-) , nagyon jól fog nemcsúszik.
Nyáron szintén nagyon jól tapad, marha rövid a fékút, vizet jól elvezeti, kanyarban nem sír, a nyúlásról a karosszéria himbi miatt nem tudok nyilatkozni, mindenesetre nem csúszik meg.
No, most már jobban értem a fenntartásodat a topikkal.
Gumiteszt.com-t olvastad? érdekes vélemények vannak, ott már ha iga és nem akarnak hülyének látszani csak azért írták, van aki 45 e km-t használta. Ne tévesszen meg de mindhárom kategóriában ott van a cc:D
Olyan tulajdonságokkal ruházod fel az autót ami ebben az árkategóriában nem jelenik meg jellemzően. Mi mindannyian azért vettük ezt a típust mert nem szép, nem igazán jó, nem igazán komfortos ellenben nem olyan drága.
Én legalább bevallom magamnak.
Igen sérülhetnek paraméterek azáltal hogy nem teljesen a fogyasztói társadalom által megkövetelt módon használom a saját gépjárművemet, nem feltétlenül úgy szervizeltetem.
Fene se akar bosszantani ugyan miért? :) Csak jeleztem hogy van tapasztalatom rendes autóval is attól hogy nem szaladgálok páros izzócserére szakszervizbe ... :D
Nem annyira egyszerű ez, felmegy, nem tagadtam, de mint írtam nem csak felfelé kell haladni, egyenesen és lefelé is, sőt fékezve is. Engem nem tud meggyőzni egy lényeglében 4 évszakos:D
Jó-jó, tényleg zárjuk, mert csak széttrollkodtam a dolgot. Lássuk be, az első videó nem jött át :-)
Persze ezt észrevettem pár hónapja leült, de azért pont a cc ügyben megszólaltak páran, ha nem nézted meg edig olvass vissza, vagy keress rá. Azt fenntartom hogy a szakmában dolgozó biztosan többet tud mint az átlagos ember, értve ide azt is aki a szakmát tanulta. Sajátomból, s gondolom te is a sajátodból ezt látod, persze mindenütt vannak kóklerek, nem hozzáértők, de alapvetően ezek vannak kevesebben szerintem.
2005-ös az első hsz-em a topikban, azóta sokukat megismertem IRL is az ott írogatóknak, nem megalapozatlan a véleményem...
Néha már unom a vezetést, nagyjából 1,5 év kell még a 40 évhez, visszagondolva, nem volt téli nyári mizéria DE a teljesítmény és a tömeg nagymértékben emelkedett a mai autók javára.
Ez az örök indok és vitathatatlan. De ez a Thalia topik, ahol értékelhető még, hogy egy Lada 1200 60 lóerős, egy 1500-ös 75 lóerő volt, ez nem egy hatalmas különbség... :-)
Sok véleményt olvastam már kint is itthon is, de valahogy mindig oda jutottam nem kell ez nekem:D
Mekkora méret lesz?
Avensis Verso 205/65r15
Én meg valós tapasztalatokat hallottam, egyelőre meggyőzőek.
Hááát azt az eredeti nyári gumit én már régen eldobtam volna.
A JBx az 2004-2005éös évjárat lehet, az több mint 10 éves gumi.
Nem az állapot a lényeg nálam, hanem a kor. Hidd el nagyin megkeményszik a gumi. Nekem a 10 éves nyári már simán csúszkált fékezéskor. A 10 éves téli meg simán ment nyáron. 1 évet azzal jártam, hogy elkopjon, de nem sikerült :-)
Van még rajta vagy 3-4 mm. A kopásjelző kb. duplája.
Az asszony autóján 5 évet ment a téli folyamatosan. Még azon is volt rendesen bordázat.
Természetesen mi nagyrészt városban kis sebességgel használjuk az autót. Évente 1 autópálya, 2x 300 km.
Aki sokat nagy sebességgel jár vele, annak természetesen javasolt a téli-nyári szett.